Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkkojen aikana sattuu peräsuoleen..

Vierailija
21.12.2014 |

..välillä jopa niin ettei tamponia meinaa saada pois. Joskus myös kuukautisten aikana kipu säteilee just tonne selkään päin. Kellään muulla samaa?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuukautiskivut tuntuu inhottavimmin juuri kakkosessa. Synnytyksissä on sitten ollut samoin, että kivut on paikallistuneet takalistoon eikä sieltä voi edes hieroa. Kätilö sanoi, että ponnistustarpeen tunnistaa sitten siitä, että alkaa tuntua painetta pepussa. Vastasin, että mulla on tuntunut painetta pepussa jo vuorokauden. Kannattanee miettiä etukäteen kivunlievityksiä ja asentoja siltä kannalta, jos synnytyskipukin tuntuu nimenomaan peräsuolessa.

Vierailija
4/80 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

L

Vierailija
5/80 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
6/80 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut endoa, mutta lääkäri kokeili yhteen kohtaan mihin endoa sairastavia yleensä sattuu ja se oli kyllä kipeä :/ munasarjoista, eikä kohdusta näkynyt ultralla mitään. Vähän jäi epäilyttämään, mutta nyt syön taas e-pillereitä -ap

Vierailija
8/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli endometrioosi kasvanut kiinnikkeillä peräsuoli ja johonkin muualle kiinni.Oli kipeä menkkohen aikana.Tähystysleikkaus oli pikkuinen operaatio.Olen saanut monta lasta sen jälkeen.

Vierailija
9/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla on ollut vuosia ihan samanlaista kuin sulla. Muistaakseni gynekologi ultrasi ensimmäisen kerran vuonna 2002... Mitään ei ultrassa näkynyt silloin eikä koskaan sen jälkeen. Lääkärit aina sanovat, että kivut ihan normaaleja.. Tuntuu vähän vaikealta uskoa, niin monta päivää kuukaudesta tuntuu usein valuvan hukkaan.
Joku täällä kirjoitti, että vähentää syömistä kipua ennakoidessaan. Sama toimii jokseenkin myös minulla. Sain myös apua, kun jätin maitotuotteet kokonaan pois (kai ne turvotti sen verran, että kipuilu entuudestaan paheni).

Niin ja kaksi lasta olen saanut. Raskautumisissa tai synnytyksissä ei ollut mitään ongelmia.

Vierailija
10/80 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:21"]Mulla oli endometrioosi kasvanut kiinnikkeillä peräsuoli ja johonkin muualle kiinni.Oli kipeä menkkohen aikana.Tähystysleikkaus oli pikkuinen operaatio.Olen saanut monta lasta sen jälkeen.
[/quote]
Eli mitä sulle käytännössä tehtiin? Tai siis soitit tk:seen ja sait ajan lääkärille, josta pääsit tähystysleikkaukseen? Pitäisköhän munkin käydä? Nukutettiinko sut? -ap

Vierailija
11/80 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko, että toi persekipu johtuu aina endometrioosista. Mulla ei ole mitään endometrioosin oireita ja silti menkkojen aikana saattaa tuntua niin kuin joku olisi survaissut minua pitkällä "puikolla" kakkoseen. Persekipua kestää yhteensä ehkä 30 min/menkat tai vähemmän. Koskaan muulloin ei tuota kipua tunnu paitsi juuri menkkojen aikana. Luulisi, että se voi johtua ihan kohdun supistelusta, turvotuksesta tms.

Vierailija
12/80 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuota. Säteilee pillusta perseeseen menkkakivut. Ei auta täysin edes särkylääkkeet. Pitää suoli pitää toimivana. Mielellään käydä kunnon paskalla (lääkkeillä) ennen kuukautisia.

Vierailija
13/80 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/80 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
15/80 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans oviksen aikaan kauhea kipu peräsuolessa. Kestää 20-30min eikä välttämättä joka kierrossa. On kyllä vaan ihan lamaannuttava kipu eikä anna ennakkovaroitusta mitenkään. Kertaalleen jäin lenkkipolun varteen nojailemaan puuhun, kun ei voinut liikkua askeltakaan :) menkkojen kans onneksi pärjää.

Vierailija
16/80 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:21"]Minulla on joskus satunnaisesti myös tuota perskipua menkkojen aikaan. Endometrioosista ei kohdallani ole kyse, se on todettu lääkärissä. Mutta kuulemma saattaa varsinkin hyvin kivuliaana viitata endometrioosiin. Kannattaa mennä lääkäriin, jos on lapsihaaveita nyt tai tulevaisuudessa taikka jos kipu on sietämätöntä. [/quote] Mullakin joskus "todettiin", ettei ole endo. Sitten jouduin munasarjakystan takia leikkaukseen, jossa todettiin, että endokasvustoa on vatsalaukusta nivusiin asti niin, että osa sisäelimistä oli liimautunut kiinni toisiinsa. Että ei kannata uskoa, jos oireita on ja tutkittu pelkällä ultralla.

[/quote]

Olen samaa mieltä. Sirottumamaisesti levinnyt endo ei näy ultrassa vain laparoskopiassa. Endo leikattu, ja ulostusongelmat ja peräsuolikipuilu tuttuja oireita.

Vierailija
17/80 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän liukuvoidetta.

Vierailija
18/80 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sama kauhea äkillinen kipu, mutta syynä ilmeisesti ovulaatio, koska selitystä kivulle ei löytynyt ja 9 päivää myöhemmin alkoi menkat. Kierto on vasta normalisoitunut imetyksen lopettamisen jälkeen ja ennen raskautta ja synnytystä ei ollut koskaan mitään tällaisia oireita.

Vierailija
19/80 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
20/80 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:13"]Liian vähän liukuvoidetta.
[/quote]
Jaa, en mä vaan käytä tamponin poistoon liukuvoidetta ;D -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi