Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cv lopullisesti pilalla - mistä uusi ammatti?

Vierailija
21.12.2014 |

Ansioluetteloni on katastrofaalinen johtuen mielenterveydenongelmista. Jokunen lyhyt pätkätyö ja muutamakymmenen opintopistettä yliopistossa. Paljon pitkiä aukkoja. Kukaan ei huoli minkäänlaiseen työhön minua, olen hakenut kymmeniin, ellei satoihin paikkoihin. 

Mistä saan ammatin, johon työllistyy varmasti? Sos. - ja terveysala ei käy, en ole soveltuva. Palkkaakin olisi kiva saada järjellisesti, jotta en vaipuisi eläkepäivinä takaisin köyhyyteen.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:45"]

Onnistuuko muutto ulkomaille, töhin siis?

[/quote]

vaikea uskoa, että ilman koulutusta tai merkittävää työkokemusta saisi mistään töitä.

Vierailija
122/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsäkoneenkuljettajan pitää yleensä itse ostaa metsäkone, ovat kalliita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama juttu. Ansioluettelo on sellainen, että työnantajat pyörittelee päätään, ja niin pyörittelee TE-toimistokin. Elämä ei ole mennyt putkeen, mutta tuntuu epäreilulta, että ei pääse mihinkään, vaikka olisi kymmeniä vuosia aktiivista työikää jäljellä.

Kiroan tätä tutkinnoilla itsensä kuristanutta työelämää, jossa alkeellisimpiakaan hommia ei saa ilman muodollista koulutusta. Minulle kelpaisi vaikka mikä, kun vain huolittaisiin. Työhaluja olisi, mutta joka paikassa katsotaan vain repaleista työhistoriaa ja väärää koulutusta.

Olen tosin päässyt pätkätöiden syrjään, viimeisin yhtenäinen työjakso kesti peräti vuoden. Vuokratyöfirman kautta sain ensin lyhyttä pätkää, sitten vähän pitempää. Eli jotain toivoa sentään?

Vierailija
124/126 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En tiedä mistä päin kirjoittelet, mutta oletko kuullut Klubitaloista? Tarkista, onko omassa kaupungissasi tai lähikunnissa Klubitaloa.

"Klubitalot ovat maailmanlaajuinen asiantuntija työpainotteisessa mielenterveyskuntoutumisessa. Klubitaloja on yli 400 eri puolilla maailmaa ja Suomessa niitä on 25. Klubitaloissa voi kuntoutua takaisin työelämään, jatkaa tai alkaa opiskeluja tai saada itselleen yhteisö, jossa voi käydä päivittäin. Klubitalo on tarkoitettu työikäisille ihmisille, joilla on tai on ollut psyykkisiä sairauksia. Perusajatuksena on kuntoutujalähtöisyys; jokaisen omia tavoitteita kunnioitetaan ja erilaisuus hyväksytään. Toiminnan keskeisiä elementtejä ovat työllistymisen, koulutuksen ja asumisen tukeminen, sosiaali- ja terveysasioita koskeva neuvonta, virkistys- ja vapaa-ajan toiminta sekä yhteinen suunnittelu- ja päätöksentekotoiminta. Klubitalon jäsenyys on vapaaehtoinen, maksuton ja aikarajoitteeton."

Täältä näät Suomessa toimivien Klubitalojen yhteystiedot ja www-sivut: http://www.suomenklubitalot.fi/?page_id=40

Terveisin

Klubitalon ohjaaja Satakunnasta

Vierailija
125/126 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tosi säälittävä cv. Koulutusta kyllä löytyy, maisterintutkintoa myöten, onnekseni kuitenkin ihan työllistävältä alalta. Mutta se työhistoria... Uskokaa tai älkää, olen reilu kolmekymppinen ja ihan oikeita palkkatöitä olen tehnyt elämäni aikana tasan puoli vuotta. Työkkärin harjoitteluja sun muita toki on ollut, mutta ne nyt ei ketään kiinnosta. Lapsiakaan ei ole, joten silläkään ei voi selittää aukkoja. Suurelta osin aukot cv:ssä johtuvat mullakin mt-ongelmista. Olin ajatellut, että tällaisella taustalla on ihan mahdotonta enää päästä työelämään. Mutta niinpä vaan onnistuin saamaan juuri hiljattain viran :)

Vierailija
126/126 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranpieksut, ei kai joku tenttilukko voi olla este tutkinnon suorittamiselle. Hoida tenttipelkosi ja stressinhallintataitosi kuntoon! Hae tukea opinnoillesi.

Nyt olet aivan suotta pattitilanteessa: et halua suorittavan tason töitä, mutta et saa tutkintoa kasaan. Ilman tutkintoa et pääse muihin kuin yksinkertaisimpiin töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän