Cv lopullisesti pilalla - mistä uusi ammatti?
Ansioluetteloni on katastrofaalinen johtuen mielenterveydenongelmista. Jokunen lyhyt pätkätyö ja muutamakymmenen opintopistettä yliopistossa. Paljon pitkiä aukkoja. Kukaan ei huoli minkäänlaiseen työhön minua, olen hakenut kymmeniin, ellei satoihin paikkoihin.
Mistä saan ammatin, johon työllistyy varmasti? Sos. - ja terveysala ei käy, en ole soveltuva. Palkkaakin olisi kiva saada järjellisesti, jotta en vaipuisi eläkepäivinä takaisin köyhyyteen.
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:23"]Ok. Täällä tarjoillaan siivoustyötä, eikä mitään järkevää. Vaikka selvästi olen sanonut, etten halua siivoojaksi. Huomautan, että pärjäsin erinomaisen hyvin asiantuntijatason työssä huolimatta puutteellisesta koulutuksesta. Olen päässyt sisään eräälle kaikkein vaikeimmista yliopistokoulutusaloista, johon ei juuri kukaan pääse ilman kuukausien lukemista ja valmennuskurssia. En selviä tenteistä, mutta olen aika älykäs ihminen. Kognitiiviset kykyni ovat selvästi yli keskitason psykologisissa testeissä, VAIKKA sairauden on arvioitu heikentäneen suoritustani. Olen myös tehnyt lyhyemmän työpätkän ulkomailla. Sitä vastoin inhosin jo koulussa kaikkia käytännön aineita, kuten käsityötä, musiikkia ja kuvaamataitoa. Amk-opinnot olisivat eräs vaihtoehto, sillä se koulutus on niin helppo, että tenttilukkokaan ei estäisi opintoja.
[/quote]
No kun tunnut nyt niin selvästi olevan varma ylivertaisesta älykkyydestäsi etkä esim. ansioluettelollesi sopivaa työtä kuten siivous halua, niin mitäpä jos ottaisit sen puhelimen kauniiseen käteesi ja aikaiset ihan itse soitella niihin hienoihin asiantuntijatehtäviin?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:40"]
Niin, kun vaan keksisi sellaisen alan joka kiinnostaisi ja kun mielenterveys kestäisi opiskella nopeampaan tahtiin. Tuolla yliopistolla on vaan pakko olla, vaihtoehtona olisi jäädä kotiin täysin miehen elätettäväksi. Pelottaa kyllä jos opiskelen tuolla tätä tahtia sen 8-10 vuotta enkä saa tutkinnosta huolimatta oman alan töitä. En vaan tiedä mitä pitäisi tehdä.
[/quote]
Ja tälläkin head casella on mies! Ja vielä sellainen, joka pystyisi siis elättämään tämän ruikuttajan.
Vittu miksen voinut syntyä naiseksi!? Saisin olla miten kaheli tahansa eikä periaatteessa tarvitsisi tehdä mitään jos en halua.
Menisin vaihtamaan sukupuolta nyt kun se ilmeisesti tehdään vieläpä verovaroilla jos en olisi 190 cm pitkä ja pelkkien luiden kanssa varmaan 90kg :DD
[/quote]
Tämä. Pistää hiukan vituttamaan, kun itse olen ponnistellut itseni kehittämiseksi loputtomasti, ja eipä naista vaan löydy.
[/quote]
Tämä keskustelu ei liity tasan millään tavalla teidän naistenpuutteeseenne, joten voisitteko ystävällisesti painua vittuun siitä vinkumasta.
[/quote]
Sitähän tässä on yritetty viimeiset kymmenen vuotta! Olisitko sinä se, joka lahjoittaa minulle joulun avaamalla reitensä?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:23"]
Ok. Täällä tarjoillaan siivoustyötä, eikä mitään järkevää. Vaikka selvästi olen sanonut, etten halua siivoojaksi. Huomautan, että pärjäsin erinomaisen hyvin asiantuntijatason työssä huolimatta puutteellisesta koulutuksesta. Olen päässyt sisään eräälle kaikkein vaikeimmista yliopistokoulutusaloista, johon ei juuri kukaan pääse ilman kuukausien lukemista ja valmennuskurssia. En selviä tenteistä, mutta olen aika älykäs ihminen. Kognitiiviset kykyni ovat selvästi yli keskitason psykologisissa testeissä, VAIKKA sairauden on arvioitu heikentäneen suoritustani. Olen myös tehnyt lyhyemmän työpätkän ulkomailla. Sitä vastoin inhosin jo koulussa kaikkia käytännön aineita, kuten käsityötä, musiikkia ja kuvaamataitoa. Amk-opinnot olisivat eräs vaihtoehto, sillä se koulutus on niin helppo, että tenttilukkokaan ei estäisi opintoja.
[/quote]
Mikä helvetin tenttilukko? Suomeksi kyse on siitä, että luulet olevasi helvetin hyvä ja osaava, mutta sitten kun tätä osaamista pitäisi näyttää, niin selityksiö riittää. Et vain osaa. Piste.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:23"]Ok. Täällä tarjoillaan siivoustyötä, eikä mitään järkevää. Vaikka selvästi olen sanonut, etten halua siivoojaksi. Huomautan, että pärjäsin erinomaisen hyvin asiantuntijatason työssä huolimatta puutteellisesta koulutuksesta. Olen päässyt sisään eräälle kaikkein vaikeimmista yliopistokoulutusaloista, johon ei juuri kukaan pääse ilman kuukausien lukemista ja valmennuskurssia. En selviä tenteistä, mutta olen aika älykäs ihminen. Kognitiiviset kykyni ovat selvästi yli keskitason psykologisissa testeissä, VAIKKA sairauden on arvioitu heikentäneen suoritustani. Olen myös tehnyt lyhyemmän työpätkän ulkomailla. Sitä vastoin inhosin jo koulussa kaikkia käytännön aineita, kuten käsityötä, musiikkia ja kuvaamataitoa. Amk-opinnot olisivat eräs vaihtoehto, sillä se koulutus on niin helppo, että tenttilukkokaan ei estäisi opintoja. [/quote] No kun tunnut nyt niin selvästi olevan varma ylivertaisesta älykkyydestäsi etkä esim. ansioluettelollesi sopivaa työtä kuten siivous halua, niin mitäpä jos ottaisit sen puhelimen kauniiseen käteesi ja aikaiset ihan itse soitella niihin hienoihin asiantuntijatehtäviin?
[/quote] No olipas näsäviisasta. Harmi etten jaksa väitellä kaltaisesti ylimielisen henkilön kanssa. Ignoroin sinut ja keskityn viesteihin, joissa on muitakin tavoitteita, kuin toisen mielenpahoittaminen.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:30"]
Ok. Täällä tarjoillaan siivoustyötä, eikä mitään järkevää. Vaikka selvästi olen sanonut, etten halua siivoojaksi. Huomautan, että pärjäsin erinomaisen hyvin asiantuntijatason työssä huolimatta puutteellisesta koulutuksesta. Olen päässyt sisään eräälle kaikkein vaikeimmista yliopistokoulutusaloista, johon ei juuri kukaan pääse ilman kuukausien lukemista ja valmennuskurssia. En selviä tenteistä, mutta olen aika älykäs ihminen. Kognitiiviset kykyni ovat selvästi yli keskitason psykologisissa testeissä, VAIKKA sairauden on arvioitu heikentäneen suoritustani. Olen myös tehnyt lyhyemmän työpätkän ulkomailla. Sitä vastoin inhosin jo koulussa kaikkia käytännön aineita, kuten käsityötä, musiikkia ja kuvaamataitoa. Amk-opinnot olisivat eräs vaihtoehto, sillä se koulutus on niin helppo, että tenttilukkokaan ei estäisi opintoja.
[/quote]
Mikä helvetin tenttilukko? Suomeksi kyse on siitä, että luulet olevasi helvetin hyvä ja osaava, mutta sitten kun tätä osaamista pitäisi näyttää, niin selityksiö riittää. Et vain osaa. Piste.
[/quote]
Et selvästikään ole opiskellut yliopistossa, joten pidä turpasi kiinni.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:23"]Ok. Täällä tarjoillaan siivoustyötä, eikä mitään järkevää. Vaikka selvästi olen sanonut, etten halua siivoojaksi. Huomautan, että pärjäsin erinomaisen hyvin asiantuntijatason työssä huolimatta puutteellisesta koulutuksesta. Olen päässyt sisään eräälle kaikkein vaikeimmista yliopistokoulutusaloista, johon ei juuri kukaan pääse ilman kuukausien lukemista ja valmennuskurssia. En selviä tenteistä, mutta olen aika älykäs ihminen. Kognitiiviset kykyni ovat selvästi yli keskitason psykologisissa testeissä, VAIKKA sairauden on arvioitu heikentäneen suoritustani. Olen myös tehnyt lyhyemmän työpätkän ulkomailla. Sitä vastoin inhosin jo koulussa kaikkia käytännön aineita, kuten käsityötä, musiikkia ja kuvaamataitoa. Amk-opinnot olisivat eräs vaihtoehto, sillä se koulutus on niin helppo, että tenttilukkokaan ei estäisi opintoja.
[/quote]
No tuo on totta. AMK-koulutukset ovat monet niin helppoja, että ne suorittaa ihan heittämällä ilman mitään stressiä. T. Yliopisto-opiskelija, joka väänsi muiden opintojen ohessa AMK-tutkinnon tosi nopeasti kasaan minimaalisella työllä
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:23"]Ok. Täällä tarjoillaan siivoustyötä, eikä mitään järkevää. Vaikka selvästi olen sanonut, etten halua siivoojaksi. Huomautan, että pärjäsin erinomaisen hyvin asiantuntijatason työssä huolimatta puutteellisesta koulutuksesta. Olen päässyt sisään eräälle kaikkein vaikeimmista yliopistokoulutusaloista, johon ei juuri kukaan pääse ilman kuukausien lukemista ja valmennuskurssia. En selviä tenteistä, mutta olen aika älykäs ihminen. Kognitiiviset kykyni ovat selvästi yli keskitason psykologisissa testeissä, VAIKKA sairauden on arvioitu heikentäneen suoritustani. Olen myös tehnyt lyhyemmän työpätkän ulkomailla. Sitä vastoin inhosin jo koulussa kaikkia käytännön aineita, kuten käsityötä, musiikkia ja kuvaamataitoa. Amk-opinnot olisivat eräs vaihtoehto, sillä se koulutus on niin helppo, että tenttilukkokaan ei estäisi opintoja. [/quote] No kun tunnut nyt niin selvästi olevan varma ylivertaisesta älykkyydestäsi etkä esim. ansioluettelollesi sopivaa työtä kuten siivous halua, niin mitäpä jos ottaisit sen puhelimen kauniiseen käteesi ja aikaiset ihan itse soitella niihin hienoihin asiantuntijatehtäviin?
[/quote]
Itsekin olin pääsykokeiden paras ja muutenkin huippu alani opinnoissa, kunnes sairastuin ja kesti 10 vuotta päästä yli sairaudesta. Sen jälkeen oli realistisesti otettava se työ mitä oikeasti saa ja keskityttävä vain olennaiseen jotta edes valmistuisin. Eli on nyt paras nöyrtyä ja lopettaa pää pilvissä kulkeminen. Oma CV:ni oli kuitenkin parempi kuin sinun 27-vuotiaana. Sinun täytyy aloittaa pienestä (varovaisesti), katsoa miten se sujuu ja sitten siirtyä suurempien haasteiden pariin (itseluottamus kasvaa tasaisesti ja varmasti, lukot helpottuu). Suomessa on niin paljon työttömiä ihmisiä, että jo pelkästään jostain työstä pitäisi olla tosi iloinen (muttei huoran työstä). Kaverillakin kaksi maisterin tutkintoa ja pääsi yliopistoon ilman pääsykokeita pelkän lukiotodistuksen pohjalta ja nyt lajittelemassa joulukortteja postissa.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:33"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:30"]
[/quote]
[/quote] Et selvästikään ole opiskellut yliopistossa, joten pidä turpasi kiinni.[/quote]
Ei liity mitenkään minun opiskeluihini tämä. Jos osaat, niin osaat myös tentissä. Häviäjät löytävät selitykset muualta kuin itsestään, voittajat ymmärtävät panostaa heikkouksienaa voittamiseen.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:33"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:30"]
[/quote]
[/quote] Et selvästikään ole opiskellut yliopistossa, joten pidä turpasi kiinni.[/quote]
Ei liity mitenkään minun opiskeluihini tämä. Jos osaat, niin osaat myös tentissä. Häviäjät löytävät selitykset muualta kuin itsestään, voittajat ymmärtävät panostaa heikkouksienaa voittamiseen.
[/quote]
Tenttilukko liittyy epäonnistumisen pelkoon ja heikentyneeseen itsetuntoon. Itse kärsin siitä 2 vuotta, vaikka ennen sairastumistani olin saanut pelkkiä parhaita numeroita. Sairastuminen tekee epävarmaksi ja heikentynyt itsetunto ei kestä enempää takapakkeja...
Satoihin paikkoihin on nykypäivänä hakeneet "virheettömälläkin" cv:llä eivätkä ole päässeet. Tää aika on hankalaa uusiin. Mutta joku kerta joku saa. Joku kerta sulla tärppää. Voithan olla haastattelussa avoin ja kertoa, että olet kuntoutumassa.
Hahaha, ketjun edetessä kyllä käy ilmi, miksi ap:lla on "aukkoja cv:ssä" :D
Eikä sen mieskään voi ihan täysillä käydä kun tuollaista katselee jos yhtään kirjoitukset antaa viitteitä käytöksestä ja jutuista reaalimaailmassa!
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:00"]
Ansioluetteloni on katastrofaalinen johtuen mielenterveydenongelmista. Jokunen lyhyt pätkätyö ja muutamakymmenen opintopistettä yliopistossa. Paljon pitkiä aukkoja. Kukaan ei huoli minkäänlaiseen työhön minua, olen hakenut kymmeniin, ellei satoihin paikkoihin.
Mistä saan ammatin, johon työllistyy varmasti? Sos. - ja terveysala ei käy, en ole soveltuva. Palkkaakin olisi kiva saada järjellisesti, jotta en vaipuisi eläkepäivinä takaisin köyhyyteen.
[/quote]
Luulen että huoran ammatti on ainoa missä on toivoa.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:40"]
Niin, kun vaan keksisi sellaisen alan joka kiinnostaisi ja kun mielenterveys kestäisi opiskella nopeampaan tahtiin. Tuolla yliopistolla on vaan pakko olla, vaihtoehtona olisi jäädä kotiin täysin miehen elätettäväksi. Pelottaa kyllä jos opiskelen tuolla tätä tahtia sen 8-10 vuotta enkä saa tutkinnosta huolimatta oman alan töitä. En vaan tiedä mitä pitäisi tehdä.
[/quote]
Ja tälläkin head casella on mies! Ja vielä sellainen, joka pystyisi siis elättämään tämän ruikuttajan.
Vittu miksen voinut syntyä naiseksi!? Saisin olla miten kaheli tahansa eikä periaatteessa tarvitsisi tehdä mitään jos en halua.
Menisin vaihtamaan sukupuolta nyt kun se ilmeisesti tehdään vieläpä verovaroilla jos en olisi 190 cm pitkä ja pelkkien luiden kanssa varmaan 90kg :DD
[/quote]
Tämä. Pistää hiukan vituttamaan, kun itse olen ponnistellut itseni kehittämiseksi loputtomasti, ja eipä naista vaan löydy.
[/quote]
Tämä keskustelu ei liity tasan millään tavalla teidän naistenpuutteeseenne, joten voisitteko ystävällisesti painua vittuun siitä vinkumasta.
[/quote]
Päinvastoin tämä miesnäkökulma tuo hyvin perspektiiviä naisten vinkumiselle. T. nainen
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:43"]
Eikä sen mieskään voi ihan täysillä käydä kun tuollaista katselee jos yhtään kirjoitukset antaa viitteitä käytöksestä ja jutuista reaalimaailmassa!
[/quote]
minulla ei ole miestä. -ap
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:43"]
[/quote]
minulla ei ole miestä. -ap
[/quote]
Millainen tukiverkosto sinulla on? Olisi tosi tärkeää että joku olisi kannustamassa ja rakastamassa pyyteettömästi. Tenttipelosta pääsin kun kohtasin pelkoni tarpeeksi monta kertaa. AMK-tutkinto on lyhyempi ja kevyempi kuin yliopistotutkinto. Ehkä voisit tähdätä sellaiseen.
Pitänee varmaan amk:n pilipalitutkintoja. Harmi, että niistäkin työllistää lähinnä sos.-terveysala -ap
Ap ei siis kykene edes maisterin tutkintoa rääpimään kasaan, mutta silti kokee olevansa oikeutettu hienoon uraan asiantuntijatehtävissä. Ikävä palauttaa teidät maan pinnalle, mutta tässä maassa on tuhansittain jopa tohtorin tutkinnon suorittaneita todestetusti älykkäitä ihmisiä pätkätyökierteessä tai työttömänä. Mikä tekee teidän tutkinnottomasta ja aukkoja täynnä olevasta cv:stä niin mahtavan, että sillä pitäisi irrota jotain muuta kuin suorittavan tason perusduunia?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:03"]
Pitänee varmaan amk:n pilipalitutkintoja. Harmi, että niistäkin työllistää lähinnä sos.-terveysala -ap
[/quote]
No ei ne ole pilipaleja (mm. paras ystäväni on käynyt vain AMK:n) . Älä ajattele asiaa noin. Äläkä arvota itseäsi koulutuksen tai CV:n kautta liikaa (toinen paras ystäväni ei ole käynyt edes lukiota ja selvisi silti hienosti eläkkeelle asti, teki 2 uraa).
Yksi vaihtoehto voisi olla avoimessa yliopistossa opiskelu omaan tahtiin. Voisit päästä rauhassa eroon tenttipelosta ja sitten yrittää sitä väylää pitkin yliopistoon. Voisit myös katsoa rauhassa mikä aine sinulle oikeasti sopii.
Ja jep, mm. sosionomi-tutkinto työllistää tosi hyvin. Julkisen sektorin alat ovat tulevaisuuden töitä.
AMK-tutkinnon voi myös tehdä aikuiskoulutuksena monimuoto-opintoina eli se ei olisi niin vaativaa kuin nuorten puoli. Voisit tehdä opintoja rennosti jonkin pikkutyön ohella.
Yliopistoon voi myös myöhemmin hakeutua tekemään täydentävinä opintoina kesken jääneen tutkinnon loppuun ja opiskella silloin omaan tahtiin. Näin olen opintoneuvojalta käsittänyt.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:22"]Mitä hyötyä älykkyydestäsi on, jos et suoriudu yliopisto-opinnoista? Mikä siinä opiskelussa mättää, kun et onnistu? Onnistuisiko AMK-opinnot? Tosin en tiedä heruuko niilläkään töitä.
Jostain luin, että metsäkoneiden kuljettajista tulee olemaan kova pula. Mutta sekin taitaa olla enemmän käytännön ammatti.
[/quote]
Mä luin että metsistä tulee olemaan kova pula....
Jokin työ seurakunnasta? Vaikka diakonin työ? Hautausmaatyöntekijä? Kirjastovirkailija? Vahtimestarin työ? Talonmiehen työ? Postitusta? (Jokin yksin tehtävä, rento työ?)
Jos löydät hyvän työnantajan, henkilökohtaisena avustajana ei tarvitse pelätä potkuja. Työ voi olla myös hyvin kevyttä siivoustyötä ja mukavaa juttelua...Itsellä on juuri sellainen työnantaja tällä hetkellä.
En tiedä koulutuksen parasta ennen päivämäärästä. Tunsin kerran erään psykologiksi opiskelevan miehen, joka oli jättänyt koulutuksensa kesken nuorempana, tehnyt 15 vuotta välissä postinkantajan hommia + perustanut perheen, palannut sitten työkkärin tukemana opiskelemaan, suurin osa opinnoista kelpasi vielä ja valmistui nopeasti. Riippuu ehkä yliopistosta, mutta näin siis Tampereella. Joutuukohan omaa osaamista päivittämään työelämässä myöhemmin. Mm. sosiaalityöntekijä-ystäväni joutui lukemaan taas 60 opintopisteen täydentävät opinnot...