Cv lopullisesti pilalla - mistä uusi ammatti?
Ansioluetteloni on katastrofaalinen johtuen mielenterveydenongelmista. Jokunen lyhyt pätkätyö ja muutamakymmenen opintopistettä yliopistossa. Paljon pitkiä aukkoja. Kukaan ei huoli minkäänlaiseen työhön minua, olen hakenut kymmeniin, ellei satoihin paikkoihin.
Mistä saan ammatin, johon työllistyy varmasti? Sos. - ja terveysala ei käy, en ole soveltuva. Palkkaakin olisi kiva saada järjellisesti, jotta en vaipuisi eläkepäivinä takaisin köyhyyteen.
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:12"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:06"] Kiinteistövälittäjä? Yrittäjä? [/quote] Supliikki ei riitä kiinteistönvälittäjäksi. Yrittäjyys saattaisi kiinnostaa, mutta en osaa mitään. Ei ole mitään, mitä tarjota asiakkaille. Toisaalta ei ole omia pääomiakaan. -ap[/quote] Osaatko siivota? [/quote] Osaan, mutta alan palkoilla ei elä. Olen sitäpaitsi ihan älykäs ihminen, saattaisin masentua monotonisessa työssä. Olen tehnyt siivoustyötä vuosia sitten, oli tosi rankkaa tehdä jotain niin kuolettavan tylsää. En pärjäisi pitkällä aikavälillä siinä. Sovellus paremmin edes vähän älyllisesti vaativampiin tehtäviin. -ap [/quote] Kyllä elää, mutta mitään extraa ei juurikaan jää. Minäkin olen erittäin taiteellinen sielu joka inhoaa tehdä samaa työtä päivästä toiseen, mutta pakko on jotta rahaa tulisi. Sinulla ei ole aihetta valittaa työllistymisen suhteen jos alat nirsoilla. Terveisin masennusta sairastanut siivooja
[/quote]
Siivoojan ammatti sopii ehkä sinunkaltaisellesi ihmiselle, muttei kaikille. Myös mielenterveysongelmaisilla on oikeus unelmiin ja ammatinvalintaan. Siivoojan työ tuskin on kenenkään unelma.
[/quote]
Et nyt ymmärtänyt sitä, että siivoojan työ sopii ehkä yhdelle prosentille sitä työkseen tekevistä ihmisistä. Se on työ, jota tehdään, jotta saisi rahaa tai tilanne on muuten samanlainen kuin ap:lla. Kukaan ei tee huvikseen siivousta ja karu tosiasia on sellainen että unelmia saa olla, mutta tällä hetkellä ap:n cl:llä on turhaa alkaa nirsoilla.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:46"]
Ottakaa te siivoustyötä ehdottavat huomioon myös se, että muuta kuin osa-aikaista siivoustyötä on vaikea löytää. Ja siihen hommaan ei koulutettuja oteta, kun heidän pelätään hakevan koko ajan oman alansa työtä siivoustyön ohella. Mutta on kyllä erikoista olla ottamatta siivoustyötä vastaan sen takia kun se on tylsää. Eiköhän suurin osa töistä johon ei koulutusta vaadita ole melko tylsiä. Enemmän mua mt-ongelmaisena uuvuttaisi esim. kassatyö, jossa joutuu koko ajan olemaan ihmisten kanssa tekemisissä ja ns. henkisesti läsnä, kun taas siivoustyössä voi olla itsekseen omissa ajatuksissaan.
[/quote]
Mielenterveysongelmia on monenlaisia, mulle esimerkiksi työ, jossa olisin itsekseni omissa ajatuksissani ei olisi missään tapauksessa mahdollinen, ne omat ajatukset on nääs ne uuvuttavimmat.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:12"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:06"] Kiinteistövälittäjä? Yrittäjä? [/quote] Supliikki ei riitä kiinteistönvälittäjäksi. Yrittäjyys saattaisi kiinnostaa, mutta en osaa mitään. Ei ole mitään, mitä tarjota asiakkaille. Toisaalta ei ole omia pääomiakaan. -ap[/quote] Osaatko siivota? [/quote] Osaan, mutta alan palkoilla ei elä. Olen sitäpaitsi ihan älykäs ihminen, saattaisin masentua monotonisessa työssä. Olen tehnyt siivoustyötä vuosia sitten, oli tosi rankkaa tehdä jotain niin kuolettavan tylsää. En pärjäisi pitkällä aikavälillä siinä. Sovellus paremmin edes vähän älyllisesti vaativampiin tehtäviin. -ap [/quote] Kyllä elää, mutta mitään extraa ei juurikaan jää. Minäkin olen erittäin taiteellinen sielu joka inhoaa tehdä samaa työtä päivästä toiseen, mutta pakko on jotta rahaa tulisi. Sinulla ei ole aihetta valittaa työllistymisen suhteen jos alat nirsoilla. Terveisin masennusta sairastanut siivooja
[/quote]
Siivoojan ammatti sopii ehkä sinunkaltaisellesi ihmiselle, muttei kaikille. Myös mielenterveysongelmaisilla on oikeus unelmiin ja ammatinvalintaan. Siivoojan työ tuskin on kenenkään unelma.
[/quote]
Et nyt ymmärtänyt sitä, että siivoojan työ sopii ehkä yhdelle prosentille sitä työkseen tekevistä ihmisistä. Se on työ, jota tehdään, jotta saisi rahaa tai tilanne on muuten samanlainen kuin ap:lla. Kukaan ei tee huvikseen siivousta ja karu tosiasia on sellainen että unelmia saa olla, mutta tällä hetkellä ap:n cl:llä on turhaa alkaa nirsoilla.
[/quote]
CL? Oletko siivooja?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:40"]
Niin, kun vaan keksisi sellaisen alan joka kiinnostaisi ja kun mielenterveys kestäisi opiskella nopeampaan tahtiin. Tuolla yliopistolla on vaan pakko olla, vaihtoehtona olisi jäädä kotiin täysin miehen elätettäväksi. Pelottaa kyllä jos opiskelen tuolla tätä tahtia sen 8-10 vuotta enkä saa tutkinnosta huolimatta oman alan töitä. En vaan tiedä mitä pitäisi tehdä.
[/quote]
Ja tälläkin head casella on mies! Ja vielä sellainen, joka pystyisi siis elättämään tämän ruikuttajan.
Vittu miksen voinut syntyä naiseksi!? Saisin olla miten kaheli tahansa eikä periaatteessa tarvitsisi tehdä mitään jos en halua.
Menisin vaihtamaan sukupuolta nyt kun se ilmeisesti tehdään vieläpä verovaroilla jos en olisi 190 cm pitkä ja pelkkien luiden kanssa varmaan 90kg :DD
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:12"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:06"] Kiinteistövälittäjä? Yrittäjä? [/quote] Supliikki ei riitä kiinteistönvälittäjäksi. Yrittäjyys saattaisi kiinnostaa, mutta en osaa mitään. Ei ole mitään, mitä tarjota asiakkaille. Toisaalta ei ole omia pääomiakaan. -ap[/quote] Osaatko siivota? [/quote] Osaan, mutta alan palkoilla ei elä. Olen sitäpaitsi ihan älykäs ihminen, saattaisin masentua monotonisessa työssä. Olen tehnyt siivoustyötä vuosia sitten, oli tosi rankkaa tehdä jotain niin kuolettavan tylsää. En pärjäisi pitkällä aikavälillä siinä. Sovellus paremmin edes vähän älyllisesti vaativampiin tehtäviin. -ap [/quote] Kyllä elää, mutta mitään extraa ei juurikaan jää. Minäkin olen erittäin taiteellinen sielu joka inhoaa tehdä samaa työtä päivästä toiseen, mutta pakko on jotta rahaa tulisi. Sinulla ei ole aihetta valittaa työllistymisen suhteen jos alat nirsoilla. Terveisin masennusta sairastanut siivooja [/quote] Lisään vielä että luuletko tosiaan meidän siivoojien olevan jotenkin erityisen tyhmiä otuksia? Me teemme pääosin tätä työtä siksi, koska muita töitä ei ole tarjolla ja jotta saisimme palkkaa. Kyllä, tässä saattaa masentua, mutta niin masentuu monessa muussakin työssä. Totta kai me haluaisimme käyttää älyämme jota meille kurjille siivoojillekin on suotu, mutta koska elämä ei ole aina reilua niin on otettava se mitä saa tai muuten jää lehdelle soittelemaan.
[/quote]
Moni siivoojista on kyllä kokemusteni mukaan oikeasti aika tyhmä. Koulutuksen puute on varmaan yksi syy, monellahan on vain peruskoulu suoritettuna. Olen täällä kyselemässä uravaihtoehtojani, eikä siivoojan työ herätä vähäisintäkään kiinnostusta. Toki harkitsen asiaa, jos mitään muita järkeviä vaihtoehtoja ei eteen tule. -ap
[/quote]
Tomppeli :D Kyllä meikäläinenkin mielellään tekisi niitä arkkitehdin töitä mihin kouluttautuikin mutta kun ei saa töitä niin paskaakos siinä sitten. Siivoojan työ ei herätä vieläkään vähäisintäkään mielenkiintoa mutta jos ei tämä jopi kelpaa niin sitten olen ilman.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
CL? Oletko siivooja?[/quote]
Huoh. Se oli kännykkäni moka. CV niin kuin taisitkin ehkä tajuta.
Tule tänne Postin lajittelukeskukseen töihin! Täältä saa CV- rajoitteinenkin kohtuuhyvän toimeentulon, paikka on täynnänsä akateemisia drop-outteja eli pääset fiksuun, mutta ei-kilpailuhenkiseen seuraan. Ja lisäksi työkin on riittävän mukavaa.
Niin, kun vaan keksisi sellaisen alan joka kiinnostaisi ja kun mielenterveys kestäisi opiskella nopeampaan tahtiin. Tuolla yliopistolla on vaan pakko olla, vaihtoehtona olisi jäädä kotiin täysin miehen elätettäväksi. Pelottaa kyllä jos opiskelen tuolla tätä tahtia sen 8-10 vuotta enkä saa tutkinnosta huolimatta oman alan töitä. En vaan tiedä mitä pitäisi tehdä.
[/quote]
Ja tälläkin head casella on mies! Ja vielä sellainen, joka pystyisi siis elättämään tämän ruikuttajan.
Vittu miksen voinut syntyä naiseksi!? Saisin olla miten kaheli tahansa eikä periaatteessa tarvitsisi tehdä mitään jos en halua.
Menisin vaihtamaan sukupuolta nyt kun se ilmeisesti tehdään vieläpä verovaroilla jos en olisi 190 cm pitkä ja pelkkien luiden kanssa varmaan 90kg :DD
[/quote]
Tämä. Pistää hiukan vituttamaan, kun itse olen ponnistellut itseni kehittämiseksi loputtomasti, ja eipä naista vaan löydy.
[/quote]
[/quote]
Kyllä mulla on ollut mt-ongelmainen työtön mies, jota elätin omilla tuloillani. Eiköhän ne parisuhteet solmita ihan jonkun muun asian kuin lääkärinlausunnon ja CV:n perusteella.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:57"]
[/quote]
[/quote]
Tämä. Pistää hiukan vituttamaan, kun itse olen ponnistellut itseni kehittämiseksi loputtomasti, ja eipä naista vaan löydy.
[/quote]
Tämä keskustelu ei liity tasan millään tavalla teidän naistenpuutteeseenne, joten voisitteko ystävällisesti painua vittuun siitä vinkumasta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No nimenomaan!
Minäkin olen ihan kohtuullisessa asemassa työelämässä - etenkin ikä huomioiden, eikä tarkoitus ole lopettaa tähän - ja tosiaan vielä "miehen kokoinenkin". Silti naisia ei ole näkynyt.
Sen sijaan näillä muijilla, jotka on sekaisin kuin seinäkellot eikä mikään huvita, on miehet. Naisen elämä on oikeasti aivan helvetin helppoa.
Minkäs sille mahtaa, mutta ärsyttäähän se. Mielestäni ihan inhimillistä olla vittuuntunut ja kateellinen :D
AP: Jos mielenterveytesi ei kestä normaalitahtista yliopisto-opiskelua niin unohda asiantuntija-tason työtehtävät! Hommaa tehostetaan joka alalla, eli aiempaa pienempi porukka saa tehdä työt hirveällä kiireellä ja vastuu tekemistä on itselläsi ja silti saat koko ajan miettiä, koska tulee uusi tehostamiskierros. Eli nyt rima reilusti alaspäin ja katselemaan ammatillisen puolen koulutuksia ja töitä. Voihan sitä sitten vaikka sen työelämän rinnalla opiskella yliopistossa vaikka avoimen puolella, jos kaipaa elämään sitä älyllistä haastetta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:55"]
Tule tänne Postin lajittelukeskukseen töihin! Täältä saa CV- rajoitteinenkin kohtuuhyvän toimeentulon, paikka on täynnänsä akateemisia drop-outteja eli pääset fiksuun, mutta ei-kilpailuhenkiseen seuraan. Ja lisäksi työkin on riittävän mukavaa.
[/quote]
Ohoh, kiitos tästä viestistä. Taidan laittaa hakemuksen. Juuri eilen kirjoja aakkosjärjestykseen lajitellessani mietin että mistä saisin työtä jossa saisi vaan laittaa tavaroita järjestykseen. Nyt sitten vaan etsimään hakemukselle osoitetta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:05"]
Tämä keskustelu ei liity tasan millään tavalla teidän naistenpuutteeseenne, joten voisitteko ystävällisesti painua vittuun siitä vinkumasta.
[/quote]
Äläs mene sanomaan.
Saattaa tästä tulla ap-rukalle ja muille kaltaisilleen parempi mieli; Hullukin nainen voi ajatella, että aina voisi olla huonommin. Voisivat olla miehiä!
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:24"]
Enkä halveksi siivoustyötä, mutta tosiasiat tosiasioina. Se työ todennäköisesti polttaisi minut loppuun. -ap
[/quote]
Onko nyt kuitenkin niin, että siivoustyö on sinulle liian vaativaa, jos siinä loppun palat?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:05"]
[/quote]
Äläs mene sanomaan.
Saattaa tästä tulla ap-rukalle ja muille kaltaisilleen parempi mieli; Hullukin nainen voi ajatella, että aina voisi olla huonommin. Voisivat olla miehiä!
[/quote]
Niin ja sinä voisit olla juutalainen Hitlerin uunissa. Ei liity asiaan yhtään millään tavalla.
Lääkärillä tai hammaslääkärillä on töitä. Amk-tasolta sairaanhoitaja. Fysioterapeutti? Tai jokin insinööri joko amk tai DI kun älyä sulla riittää. Putkimies, sähköasentaja?
Lähihoitajille on aina töitä. Jos siihen kykenet mielenterveysongelmiltasi.
Ok. Täällä tarjoillaan siivoustyötä, eikä mitään järkevää. Vaikka selvästi olen sanonut, etten halua siivoojaksi. Huomautan, että pärjäsin erinomaisen hyvin asiantuntijatason työssä huolimatta puutteellisesta koulutuksesta. Olen päässyt sisään eräälle kaikkein vaikeimmista yliopistokoulutusaloista, johon ei juuri kukaan pääse ilman kuukausien lukemista ja valmennuskurssia. En selviä tenteistä, mutta olen aika älykäs ihminen. Kognitiiviset kykyni ovat selvästi yli keskitason psykologisissa testeissä, VAIKKA sairauden on arvioitu heikentäneen suoritustani. Olen myös tehnyt lyhyemmän työpätkän ulkomailla. Sitä vastoin inhosin jo koulussa kaikkia käytännön aineita, kuten käsityötä, musiikkia ja kuvaamataitoa. Amk-opinnot olisivat eräs vaihtoehto, sillä se koulutus on niin helppo, että tenttilukkokaan ei estäisi opintoja.
Mitkä ovat vahvuuksiasi, mikä sinua kiinnostaa? Minkälaiset sosiaaliset suhteet sinulla on? Harrastatko mitään? Mielestäni sinun pitäisi päästää nyt irti mt-leimastasi ja kehittää itsetuntoasi. Käy vaikka uraohjauksessa. Esim tradenomi voisi olla yleishyödyllinen tutkinto ja nopeasti kasassa. Työtilanne taas asia erikseen, mutta kolmen vuoden kuluttua taloustilanne voi olla jo aivan erilainen, joten vaikea veikata millä aloilla riittää töitä.