Puolen tunnin päästä palaveri jossa saan potkut.
Että sellaista tänään :)) kysyttävää / vinkkejä?
Kommentit (64)
Taidat olla Telialla? Sieltä potkitaan nyt osaajat pois ja pärseennuolijat jää.
Vierailija kirjoitti:
Miten Ap:lle kävi? Vietiinkö hänen palstailulaitteensa, ja ei pysty vastaamaan?
joo. työpuhelin ja tietokone meni. ap:lla ei ollut enää syytä elää (mahdollisuutta palstailla), joten se hyppäsi ikkunasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo. työpuhelin ja tietokone meni. ap:lla ei ollut enää syytä elää (mahdollisuutta palstailla), joten se hyppäsi ikkunasta
olisi hypännyt ennen palaveria. saikullaolijaa ei voi erottaa
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi saman kokenut. Tsemppiä!
Itse olen ollut kortistossa jo 4 vuotta YT:n jälkeen, luottotiedot hilkulla, ja avioero jo takana.
Itkettää koko ajan ja huomaan kallistavani pulloa enemmän kuin hyväksi olisi.
Ehkä sulla käy paremmin. Tuskin, mutta ehkä.
Miten niin tuskin? Itse olen saanut kahdesti jo yt-kenkää, tällä hetkellä todella hyväpalkkaisessa työssä ja avioliitto kukoistaa. Älä viitsi olla tuollainen ankeuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Tsemppiä Ap:lle.
Eräs tiistai aamu kuvittelin, että on ihan normaali päivä edessä. Aamulla oli pomo toimistolla minua ennen ja kertoi keittäneensä kahvit ja sanoi, että mennäänkö neukkariin juttelemaan. En aavistanut mitään. Tuotannolliset ja taloudelliset syyt ja siihen päättyi 25 vuotta kestänyt työsuhde (toki 6kk irtisanomisaika oli). Tämä tapahtui vielä muutamia päiviä ennen joulua. Huh, oli aika shokki.Ilmoittivat sentään ennen joulua. Yhdessä paikassa ilmoitettiin, että vähennetään niin ja niin monta, mutta nimet ilmoitetaan vasta joulun jälkeen, ettei kenenkään joulu mene pilalle 🙄
Ai kaameeta 🙈 "ettei kenenkään joulu mene pilalle".
Olen siis tuo, jolle ilmoitettiin muutama päivä ennen joulua ja kyllä kieltämättä joulun vapailla mieltä painoi, mutta elämä jatkui. Itselläni työvelvoite päättyi niin, että noin 3 viikkoa piti olla töissä irtisanomisen jälkeen ja palkan sain tililleni joka kuukausi ihan normaalisti 6 kk.
Jälkikäteen vaan ihmettelen, että en tajunnut yhtään mitä tulee käymään.
Kannattaa muistaa kirjoittaa julkinen negatiivinen palaute ennen potkuja esimiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisi hypännyt ennen palaveria. saikullaolijaa ei voi erottaa
Kyllä muuten voi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa kirjoittaa julkinen negatiivinen palaute ennen potkuja esimiehistä.
Miksi?
Jos olet nainen, ilmoitat palaverin aluksi olevasi raskaana. Sillä saat pelattua aikaa.
Liiton edustajan tai työsuojeluvaltuutetun sas ottaa mukaan. Hätätapauksessa muunkin todistajan.
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen. Kelpaisi puolenvuoden irtisanomisajan palkka ja siihen päälle ansiosidonnainen.
Monessa paikassa käytetään vieläkin irtisanomisajan työvelvoitetta. Niin oli minullakin, mutta onneksi vain kaksi kuukautta. Se oli ihan h*lvettiä, hain lopulta sairauslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla Telialla? Sieltä potkitaan nyt osaajat pois ja pärseennuolijat jää.
Tämä on tapana monessa talossa, uskomatonta kyllä. Näistä tulee paikkoja jonne ei toivo ikinä vahingossakaan työllistyvänsä. Sairaaseen työilmapiiriin.
Eräässä firmassa pomo, hyvä tyyppi oikeasti, haki rauhoittavia työterveydestä ennen kuin alotti lappujen jakamisen yrityksen käskystä. Irtisanoutui lopuksi itse, perusti firman. Pelkkä välikappale.
Jos joutuu tilanteeseen kummalle vain puolelle, hyvä olla rauhallinen ja pidättäytyä kommenteista. Päästä kotiin ja painua lenkille. Aika parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen, ilmoitat palaverin aluksi olevasi raskaana. Sillä saat pelattua aikaa.
Ei saa. Liian myöhäistä tuolle tekosyylle.
Niin ja kyllähän raskaana olevan ihmisen saa erottaa, mutta ei raskauden takia vaan muusta pätevästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Isommissa konserneissa ainakin miesten kannattaa "tulla kaapista" kun yt:t alkaa. Tässä taitaa tosiaan yt:t olla jo ohi joten sinäänsä liian myöhäistä.
Noin muuten vittumainen tilanne, mutta kannattaa olla asiallinen ainakin siihen asti, että käytännön asioista saadaan sovittua. Jos sitten TA laitta jotain sellaista paskaa, että tottakai sä nyt teet täysillä koko irtisanomisajan ja koulutat ulkoistusfirman tyypit sun duuniin, niin ainakin itsellä tippuisi hanskat.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kyllähän raskaana olevan ihmisen saa erottaa, mutta ei raskauden takia vaan muusta pätevästä syystä.
Ja varsinkin, jos toiminta loppuu kokonaan, niin raskaana olevankin voi irtisanoa ilman, että tarvitsee erikseen todistella ettei irtisanominen johtunut raskaudesta.
Miksi menet sinne etkä kaljalle, jos kerta saat potkut?
Täällä yksi saman kokenut. Tsemppiä!
Itse olen ollut kortistossa jo 4 vuotta YT:n jälkeen, luottotiedot hilkulla, ja avioero jo takana.
Itkettää koko ajan ja huomaan kallistavani pulloa enemmän kuin hyväksi olisi.
Ehkä sulla käy paremmin. Tuskin, mutta ehkä.