IL: Näkökulma: Ensitreffit alttarilla herätti ihmetyksen – miksi tavallinen perusmies ei kelpaa nykynaiselle?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d879f566-77d9-4c21-930c-76e37b…
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (810)
tuo Miikahan on ihan ok:n näköinen. Karlia en kelpuuttaisi parran takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun henkilökemiat puuttuu, kaikki puuttuu. Toimittaja on hyvin naivi, jos ei ymmärrä, että asiantuntijoiden on mahdotonta nähdä henkilökemioiden toimivan etukäteen.
Asiantuntijat eivät tunnista vaativia naisia tai sitten ohjelmaan halutaan tarkoituksella draamaa.
Se että ohjelmaan halutaan tarkoituksella draamaa, on erittäin todennäköistä. Ihmiset haluavat nähdä draamaa ja telkkariohjelmien tekijät haluavat tehdä sellaista ohjelmaan, joka kerää katsojia.
Kommenttiasi vaativista naisista sen sijaan en nyt ymmärtänyt. Tarkoitatko että nainen on erityisen vaativa, jos hän ei sytykään siitä yhdestä miehestä, jonka asiantuntijat hänelle valitsivat? Eihän kaikki miehetkään ole syttyneet juuri niistä naisista, jotka heille tässä ohjelmassa asiantuntijat valitsivat. Ovatko hekin vain vaativia? Vai voisiko olla, että henkilökemialla oikeasti on merkitystä, eikä sitä vaan ole kaikkien kanssa, vaikka nämä ns "paperilla" olisivat miten hyviä tahansa?
Mulle on ihan oikeassa elämässä käynyt monta kertaa niin, että kemiat eivät vain kohtaa jonkun kanssa, vaikka sen enempää hänessä tai minussa ei varsinaisesti mitään vikaa olisikaan. Välillä tämä tunne on ollut molemminpuolinen, välillä minä olen tuntenut kipinää, mutta mies ei ja välillä taas päinvastoin. En ole koskaan ajatellut olevani jotenkin erityisen vaativa tämän takia, enkä ole noista miehistäkään ajatellut niin. Minusta se, että kaikkien kanssa ei vaan natsaa, on täysin luonnollista, ei osoitus erikoisesta vaativuudesta. Toki jollain tavalla vaativa kannattaa ollakin, sekään ei ole mielestäni mikään synti.
Sinkkumarkkinoilla on suhteellisen paljon naisia, jotka eivät syty juuri kenestäkään miehestä, mutta ajattelevat, että kyllä se varmaan joskus kolahtaa kun tarpeeksi treffaa.
Vain sen, että nämä Näkökulmat ovat lähes aina pelkkää pskaa. Tarkoitus on vain ja ainoastaan trollata lukijoita riitelemään kommenttiosioon/Vauvalle asiasta, jossa ei ole yhtään mitään riideltävää.
Tuokaan tarina ei pidä vettä pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasoteorian kieltäjät voisivat joskus kokeilla komean miehen profiililla esim tinderissä kuinka rumille ja lihaville naisille voi käytännössä sanoa ihan mitä vaan ja ne silti haluaa panna.
Varmaan sitten näkevät sen luonteen kuvasta niin kivaksi että tahtovat rakastaa ehjäksi?Jos minä teen Tinderiin profiilin kauniin naisen kuvilla, niin kuinka monen ruman ja lihavan miehen veikkaisit kieltäytyvän panosta? Ja millä tavalla nämä tinderpanemiset edes liittyvät tasoteoriaan?
Meinasitko panna niitä että saat tietää. Tosin sitten pitäis olla kaunis muutenkin kuin kuvassa.
Häh? No panitko sinä niitä rumia ja lihavia naisia, jotka tekemääsi feikkiprofiilin komeaa miestä olisivat halunneet panna? Vai mitä ihmettä ajat takaa koko tällä asialla?
Vierailija kirjoitti:
No siis ajattelisin, että jos kyseiseen ohjelmaan hakeudutaan, ollaan valmiita yrittämään ensinnäkin tutustumista ja kokeilemaan, jos se kipinä sieltä vaikka syttyisi. Sehän on koko ohjelman pointti. Silloin olisi ihan asiallista unohtaa ne muut kalat siinä runsaassa valtameressä.
Jos haluaa löytää suhteen tinderistä, se ymmrtääkseni onnistuu ihan vain käynnistämällä sovelluksen ilman ensitreffit alttarilla ohjelmaan osallistumista. En usko, että se tarvitsee koristeaviomiestä tai -vaimoa apuvoimaksi.
Taitavat tytöt olla hakemassa vain medianäkyvyyttä itselleen kys. ohjelmassa.
Miksipä ei ilmaista mahdollisuutta käyttäisi? Sekä tytöt että pojat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun henkilökemiat puuttuu, kaikki puuttuu. Toimittaja on hyvin naivi, jos ei ymmärrä, että asiantuntijoiden on mahdotonta nähdä henkilökemioiden toimivan etukäteen.
Asiantuntijat eivät tunnista vaativia naisia tai sitten ohjelmaan halutaan tarkoituksella draamaa.
Se että ohjelmaan halutaan tarkoituksella draamaa, on erittäin todennäköistä. Ihmiset haluavat nähdä draamaa ja telkkariohjelmien tekijät haluavat tehdä sellaista ohjelmaan, joka kerää katsojia.
Kommenttiasi vaativista naisista sen sijaan en nyt ymmärtänyt. Tarkoitatko että nainen on erityisen vaativa, jos hän ei sytykään siitä yhdestä miehestä, jonka asiantuntijat hänelle valitsivat? Eihän kaikki miehetkään ole syttyneet juuri niistä naisista, jotka heille tässä ohjelmassa asiantuntijat valitsivat. Ovatko hekin vain vaativia? Vai voisiko olla, että henkilökemialla oikeasti on merkitystä, eikä sitä vaan ole kaikkien kanssa, vaikka nämä ns "paperilla" olisivat miten hyviä tahansa?
Mulle on ihan oikeassa elämässä käynyt monta kertaa niin, että kemiat eivät vain kohtaa jonkun kanssa, vaikka sen enempää hänessä tai minussa ei varsinaisesti mitään vikaa olisikaan. Välillä tämä tunne on ollut molemminpuolinen, välillä minä olen tuntenut kipinää, mutta mies ei ja välillä taas päinvastoin. En ole koskaan ajatellut olevani jotenkin erityisen vaativa tämän takia, enkä ole noista miehistäkään ajatellut niin. Minusta se, että kaikkien kanssa ei vaan natsaa, on täysin luonnollista, ei osoitus erikoisesta vaativuudesta. Toki jollain tavalla vaativa kannattaa ollakin, sekään ei ole mielestäni mikään synti.
Sinkkumarkkinoilla on suhteellisen paljon naisia, jotka eivät syty juuri kenestäkään miehestä, mutta ajattelevat, että kyllä se varmaan joskus kolahtaa kun tarpeeksi treffaa.
Voi yhden kerran..
1) Suurin osa naisista ei ole ollut, ei ole , eikä tule olemaan Tinderissä
2) Tinderi ei kuvaa sitä, mitä reaalimaailmassa taoahtuu
3) 112 ja muiden oalstamiesten kohderyhmä, eli jauniit, alle 25- vuotiaat naiset eiväy ole täällä lukemassa reidän teesejänne. Siitä huolimatta ketjusta toiseen niitä täällä paukutatte
4) 112 ja muut palstamiehet eivät saa sitä negabeiniään, vaikka linkittäisi tänne miten monta mikämikä " tutkimusta"
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa miten viime aikoina on kohistu näistä erilaisista maajusseista sun muista ja heidän vaatimuksistaan. On tarvittu hedelmällisessä iässä olevaa naista, on ollut hoikkuus vaatimuksena, tarvitaan naista joka hoitaa kodin ja antaa miehelle tilaa harrastaa ja tehdä ja sitten vielä tämä yksi sankari, jonka kaikki naisehdokkaat tekivät joukkopaon.
Näistä miehistä puhutaan kuitenkin aina yksilöinä ja heidän edesottamuksensa ovat aina henkilökohtaisia. Nyt kaksi miestä ei ole kelvannut kahdelle naiselle, niin ihan kolumnia kirjoitetaan yleistäen "nykynaiset" sellaisiksi mistä naiset eivät todellakaan tunnista itseään.
Tyypillistä mediaa: Luodaan vastakkain-asettelua parin esimerkin perusteella koskemaan globaalia maailmaa. Tästä syystä en enää lue varsinkaan näitä mielipiteitä, koska ne luodaan tarkoituksella vihamielisiksi ja yhteiskuntarauhaa tuhoaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaisista kommenteista päätellen osuin oikeaan. Kyllä se rehellinen omakuva sieltä vielä löytyy kun alatee olla nelikymppisiä rupsahtaneita katkeria naisia. Sitten ymmärrätte viimeistään, että ette ole sen kummempia kuin nuo hyljiksimänne miehet. Niillä miehillä on jo perheet ja elämä hymyilee. No onhan teillä kissa mitä paijata.
Kuule, ei me aleta olla nelikymppisiä ja rupsahtaneita joskus, me ollaan sitä jo nyt - ja ylikin. Unohdat tavan takaa, että me palstamammat ollaan mammoja ja mummeja, monet viisi- ja kuusikymppisiäkin, ja elellään leppoisaa elämää omien rupsahtaneiden huippumallipappojemme kanssa. Jos nuoria naisia haluat kiusata, etsi joku muu foorumi, poika parka. (Vai oletko sinä jo pappaikäinen katkerikko? Oi voi, miten surullista.)
Minä olen 26-vuotias. Ei mitään hajua minkä ikäinen ensimmäinen kirjoittaja mutta todella halusisin häneltä kuulla millainen omakuva minulla on ja mitä miehiä olen hyljeksinyt.
Tiedän ettei hän vastaa. Kunhan kirjoittelee ja naurattaa meitä muita.
No 26-vuotiaalla on vielä aikaa ja mahdollisuus löytää helpommin mies. En nyt tunne sinua enkä tiedä mikä sinun omakuva on. Enkä kiusaa nuoria naisia vaan kunhan kerroin ettei se yli 30v. sunkin omakuva ole kovin realistinen jos on itse ihan tavallinen ja toinen tavallinen ei kelpaa.
Mistä päättelet ettei tuolle 26-vuotiaalle naiselle kelpaisi tavallinen mies?
Ovulaatiolaskuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tavalliselle pitäisi kelvata kuka vaan, kunhan hänkin on tavallinen? Sittenhän parit voitaisiin jakaa arvalla, tai jokainen sinkku voisi vaikka huomenna mennä ulos kävelemään ja pariutua ensimmäisen vastaantulijan kanssa. Kun kerran ihan sama, kenen kanssa on, ja tavallisuus riittää suhteen perustaksi.
- eri
Kuka niin on sanonut? Miksi keksit täysin omasta päästäsi jotain johtopäätöksiä, josta närkästyä, jonka jälkeen olet sitä mieltä että alkuperäinenkään pointti ei voi pitää paikkaansa.
Analogia: asunnoille on käytännössä määriteltävissä markkinahinta. Ei se silti tarkoita, etteikö joku voisi ihastua johonkin asuntoon tosissaan. Se, että jos tilastollisesti naisista 80% kelpuuttaa 20% miehistä, se tarkoittaa että tilastollisesti monelle naiselle ei kelpaa tavallinen mies. Siitä ei voi vielä päätellä yksittäisestä naisesta mitään. Mutta asiaa pitäisi voida ihan hyvin tarkastella tilastollisella tasolla.
Tuolle ei ole edelleenkään mitään suomalaista, tieteellistä lähdettä. En edes avaa huuhaa-linkkejä, joissa on kysytty miesten ulkonäön viehättävyydestä jonkun still-kuvan perusteella. Se on vähän sama kuin jos suomalaisille näytettäisiin erilaisten autojen kuvia ja kysyttäisiin, mikä niistä on tyylikkäin, ja sen jälkeen vedettäisiin johtopäätös, että suomalaisille ei kelpaa Toyota.
Kyllä. Jos minä en saa Ferraria, niin olen sitten ilman autoa koko loppuelämäni, sillä kyllähän kaikki tietää, ettei Toyotalla ajamisesta voi oikeasti nauttia. Sitä vaan tyytyisi siihen Toyotaan ja joka kerta kun tarttuisi rattiin, tuntisi pienen pettymyksen aallon läikähtävän sisällään. Ja tämä pätee kaikkiin naisiin ja siksi Ferrari on yksi Suomen myydyimmistä automerkeistä Bentleyn ja Rolls Roycen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta. Laita tähån nyt se tutkimus asiasta tai referoi meille:
1. Tutkimuksen keskeiset käsitteet, kuten : s7nkkumarkkinat, naiset, jotka eivöt syty juurikaan kenestäkäån miehestä jbe
2. Tutkimusasetelma
3. Tutkimusjoukko ja otos sekä vastausprosentti, vai oliko kyseessä.kvalitatiivinen tutkimus, ja jos oli, niin millä menetelmällä tehty
4. Keskeiset tulokset
5. Johtopäätökset
4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pahasti taisi kalikka kalahtaa, kun naisten avautuminen on täällä näin vahvaa.
Itse epäilen että tässä on takana se, että ei kehdata esitellä naisystäville huonompaa(ei malli) miestä kuin niillä itsellä on. Ei vaan tajuta että juna meni jo. Kaverit etsi miehensä nuorina, kun se oli helpompaa ja tarjonta oli parempaa.
Ai hurja, onko mun kavereiden miehet malleja? Kyllä on miehillä sitten kissanpäivät mallimarkkinoilla! 😂 Kerro vielä, missä näitä persjalkaisia perunaneniä näkee malleina, itse ei ole mediassa silmään pistänyt.
Ei sun kavereilla vaan sulla pitää olla, että saat olla parempi kuin kaverit.
Melko teinimäinen ajatusmaailma (tosin monet teinit ovat fiksumpia). _Jokainen_ vähänkään järkevä valitsee puolisonsa rakkaudesta eikä kavereille näyttääkseen.
Niinhän sä luulet. Aina vaan kuitenkin etsitään sitä tasokasta miestä.
Tottakai etsitään, mutta itselle! Miksi haluaisin puolison, joka on mielestäni tasoton? Minun elämäni rakkaus on minun mielestäni tasokkain, muita ei edes pääse samaan vertailuun.
Näin varmaan menee sinun romanttisissa mielikuvissa. Sitten sieltä tinderistä swaipataan ne miesmallit.
Mene reaalielämään tutustumaan naisiin! Siellähän ne todelliset tasot mitataan, puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se, jolle vastasit, mutta minä olen varmaan tuollainen. En tosiaan syty melkein kenestäkään. Keskimäärin kerran viidessä vuodessa tulee eteen ihminen, josta sytyn. Sen lisäksi voi olla harvakseltaan joitain, joiden kanssa on "vähän" vipinää, mutta en sitten kuitenkaan syty. Ja minkäs sille voin. (Ja jos joku ajatteli nyt kuittailla, että lapset jäävät tekemättä tms, niin olen ollut myös pitkässä, yli 10 v suhteessa, josta on lapsia.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta. Laita tähån nyt se tutkimus asiasta tai referoi meille:
1. Tutkimuksen keskeiset käsitteet, kuten : s7nkkumarkkinat, naiset, jotka eivöt syty juurikaan kenestäkäån miehestä jbe
2. Tutkimusasetelma
3. Tutkimusjoukko ja otos sekä vastausprosentti, vai oliko kyseessä.kvalitatiivinen tutkimus, ja jos oli, niin millä menetelmällä tehty
4. Keskeiset tulokset
5. Johtopäätökset
4.
Kyllähän sen jokainen huomaa kun jotkut roikkuvat vuosikausia treffipalstoilla eikä kukaan kelpaa. Miehissä on myös samanlaisia sitoutumiskammoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tavalliselle pitäisi kelvata kuka vaan, kunhan hänkin on tavallinen? Sittenhän parit voitaisiin jakaa arvalla, tai jokainen sinkku voisi vaikka huomenna mennä ulos kävelemään ja pariutua ensimmäisen vastaantulijan kanssa. Kun kerran ihan sama, kenen kanssa on, ja tavallisuus riittää suhteen perustaksi.
- eri
Kuka niin on sanonut? Miksi keksit täysin omasta päästäsi jotain johtopäätöksiä, josta närkästyä, jonka jälkeen olet sitä mieltä että alkuperäinenkään pointti ei voi pitää paikkaansa.
Analogia: asunnoille on käytännössä määriteltävissä markkinahinta. Ei se silti tarkoita, etteikö joku voisi ihastua johonkin asuntoon tosissaan. Se, että jos tilastollisesti naisista 80% kelpuuttaa 20% miehistä, se tarkoittaa että tilastollisesti monelle naiselle ei kelpaa tavallinen mies. Siitä ei voi vielä päätellä yksittäisestä naisesta mitään. Mutta asiaa pitäisi voida ihan hyvin tarkastella tilastollisella tasolla.
Tuolle ei ole edelleenkään mitään suomalaista, tieteellistä lähdettä. En edes avaa huuhaa-linkkejä, joissa on kysytty miesten ulkonäön viehättävyydestä jonkun still-kuvan perusteella. Se on vähän sama kuin jos suomalaisille näytettäisiin erilaisten autojen kuvia ja kysyttäisiin, mikä niistä on tyylikkäin, ja sen jälkeen vedettäisiin johtopäätös, että suomalaisille ei kelpaa Toyota.
No niinpä. Äärimmäisen harva nainen ihastuu kuvaan. Ulkonäöstäkin pitää nähdä se olemus. Ja nainen ihastuu myös korvillaan, ja aivoillaan. Ulkonäkö on vain pieni osa kokonaisuutta.
Jos kysytään ulkonäöstä, saadaan vastaus ulkonäöstä. Mutta ei mitään tietoa siitä, minkälaisen ihmisen kanssa nainen haluaa parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ehkä menee tuollaiseen ohjelmaan oikeasti etsimään vaimoa.
Tuulat ja Venlat menee hakemaan julkisuutta ja elämyksiä.
Ihanko totta? Ei pidä paikkaansa. Viime kaudella se Juuditin kanssa paritettu tanssipelle tuli hakemaan vain ja ainoastaan julkisuutta firmalleen ja se nainen, jonka aviomies iski sen kaason oli hakemassa oikeaa oarisuhdetta ja avioliittia.
Että tämmöisiä ylesityksiä sinulla.
#ba7svihanäkyväksiavpalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
No täytyykö sitä sitten olla niin h*lvetin tavallinen? Jos kerran tavallisuudesta on noin perustavanlaatuista haittaa, niin eikö sitten kannattaisi pyrkiä pois siitä tavallisuudesta? Itse ainakin voin myöntää, että en kiinnostu miehistä, jotka tuntuvat minusta tavallisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
No niinpä. Äärimmäisen harva nainen ihastuu kuvaan. Ulkonäöstäkin pitää nähdä se olemus. Ja nainen ihastuu myös korvillaan, ja aivoillaan. Ulkonäkö on vain pieni osa kokonaisuutta.
Jos kysytään ulkonäöstä, saadaan vastaus ulkonäöstä. Mutta ei mitään tietoa siitä, minkälaisen ihmisen kanssa nainen haluaa parisuhteeseen.
Kiteytit hienosti sen, mitä yritin sanoa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä rikkaita ja komeita lätkän pelaajia ei riitä meille kaikille.
Tavallinen aikuinen nainen harvoin haaveilee NHL-pelaajista, formulakuskeista tai julkkiksista. Nuorena pop-idoleiden tai vastaavien ihailu ja heistä haaveilu on ihan normaalia, se kuuluu siihen vaiheeseen, kun vasta "harjoitellaan ihastumisen tunteita". Teini-ikään.
Sen sijaan on ilmeisesti ihan aikuisia miehiä, joilla on jäänyt tuo vaihe päälle, ja he ihan aidosti kuvittelevat, että arki jonkun sarasiepin kanssa olisi sellaista, mitä he haluavat elää. Koskaan he eivät Seduloissa käy eivätkä haluaisi mennä, eivät muutenkaan matkustele, eivät hengaile itsevarmasti isoissa porukoissa, eivät juokse kissanristiäisissä, olisivat kaikkein onnellisimpia voidessaan vain käydä töissä, salilla/lenkillä ja olla oman kullan kanssa kotona - mutta silti he haaveilevat sarasiepeistä ja ajattelevat, että sellainen nainen tekisi heidät onnellisiksi.
Minulla on vinkki: jos haluaa sarasiepin, kannattaa mennä niihin kissanristiäisiin, joissa sarasiepit liikkuvat. Me aikuiset naiset tiedämme, ettei meille hyvä arki tarkoita hengailua kiekkovaimojen kanssa hyväntekeväisyyttä tehden, kynsiä kiillotellen ja vyötärön ympärystä mitaten siinä pelossa, että se kiekkomiljonäärimies vaihtaa nuorempaan ja hoikempaan. Meidän onnemme on nimenomaan se tavallinen mies, joka parhaillaankin on tuolla sohvannurkassa tai omassa työhuoneessaan tai verstaassaan.
Näitä on paljon näitä aikuisia miehiä, suhteessa olevia, jotka unelmoi ja haaveilee jostsin julkkiskaunottarista. Tunnen tämmöisiä. Muka läpällä kännissä puhutasn, miten vaimo vaihtuisi heti Maisukkaan. Valitettavasti ei ole läppää.