Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvokonservatiivinen vasemmistolainen - mitä puoluetta äänestät?

Vierailija
21.12.2014 |

Sinä joka olet vasemmalla, mutta kannatat toisaalta perinteisiä, konservatiivisiakin arvoja. Mitä puoluetta äänestät? En tarkoita konservatiivisia arvoja siinä mielessä, että lukeutuisit oikeistoon tai äärioikeistoon.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:25"] Miksi pitäisi ajatella enemmistön tavoin viimeisimmän gallupin mukaan? [/quote] Ei tarvikaan. Vastaapa sinä että, miksi pitäisi syrjiä homoja? [/quote] Sinulle näkyy tuottavan vaikeuksia hyväksyä erilaisia mielipiteitä ja arvomaailmoja, oletko niitä tämän teeman yhden asian ihmisiä kun takerrut sinänsä tämän aiheen vierestä tuohon kuluneeseen rumpuun?

[/quote]

En hyväksykään homofobiaa, vaikka sun kaltaiset ihmiset väittäisi sen olevan vain "mielipide". Onko rasismikin sun mielestä vain "mielipide"?

Vierailija
42/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien asialla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:44"]

Ei kai tuollaista olekaan, vähän sama kuin empatiakykyinen oikeistolainen eli mielikuvitusolento. Arvojen konservatiivisuuskin on suhteellista. Kannatan vasemmistolaisia arvoja, en oikein hyväksy pienestä syystä avioeroja, mutta sallin kyllä homoliitot. Toisaalta en pidä liiallista luonnonsuojelua hyvänä enkä hyväksy juoppoja tai narkkareita, mutta minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan. 

[/quote]

Minä olen tuollainen. Olen niin sanottujen perhearvojen kannalla ja monessa arvokysymyksessä olen enemmän konservatiivinen, mutta toisaalta kuitenkin sosiaalisissa asioissa laitavasemmalla, enemmän pasifismiin kuin militarismiin tai muuhun vastakkaiseen aatteeseen taipuvainen, en vastusta maahanmuuttajia, kannatan maltillisesti luonnonsuojelua... Voin kertoa, että on ollut vaikea löytää sopivaa puoluetta.

[/quote]

Minä myös kannatan vasemmistolaista pohjoismaista hyvinvointivaltiota suojelevaa talouspolitiikkaa mutta en halua antaa homoseksuaaleille avioliitto-oikeutta, olen Israelin puolella Lähi-idän konfliktissa (vasemmisto Suomessa sympatiseeraa terroristeja), vastustan naiskiintiöitä ja nykykäsitystä tasa-arvosta muutenkin, pidän ilmastonmuutosta huuhaana ja vaatustan kaikkia päihteitä. 

Ei ole mitään puoluetta, jonka linjaa voisin täysin kannattaa, mutta pahimpia vihollisia ovat tietysti arvoliberaalit oikeistolaiset sekä uusliberalistit, joille perinteillä ja konservatiivisilla arvoilla ja inhimillisyydellä ei ole mitään sijaa. Niille on merkitystä vain sillä, että rikkaat saavat lisää rahaa, vain rikkaiden lapsilla on mahdollisuus menestyä ja kouluttautua jne. Esim Alexander Stubb. 

Vierailija
44/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:25"] Miksi pitäisi ajatella enemmistön tavoin viimeisimmän gallupin mukaan? [/quote] Ei tarvikaan. Vastaapa sinä että, miksi pitäisi syrjiä homoja? [/quote] Sinulle näkyy tuottavan vaikeuksia hyväksyä erilaisia mielipiteitä ja arvomaailmoja, oletko niitä tämän teeman yhden asian ihmisiä kun takerrut sinänsä tämän aiheen vierestä tuohon kuluneeseen rumpuun?

[/quote]

En hyväksykään homofobiaa, vaikka sun kaltaiset ihmiset väittäisi sen olevan vain "mielipide". Onko rasismikin sun mielestä vain "mielipide"?
[/quote] Fobiaa ei ole homoja kohtaan, maltillisen kielteinen kanta avioliittolakia kohtaan ei tee homofoobikkoa kenestäkään. Olet itse aika fanaattinen tuossa, koko kysymys on mielestäni hyvin marginaalinen tai luulisi sen olevan. Ja kyllä, rasismikin on mielipide, apartheid tms. taas ei ole.

Vierailija
45/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taidan olla konservatiivinen ja vasemmalla.

En tosiaan tiedä. SDP:stä meni maku lapsilisien pienennyksen myötä niin pahasti, että se jää nyt väliin.

Keskusta tuntuu tällä hetkellä vahvimmalta vaihtoehdolta.

Vierailija
46/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:37"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:25"] Miksi pitäisi ajatella enemmistön tavoin viimeisimmän gallupin mukaan? [/quote] Ei tarvikaan. Vastaapa sinä että, miksi pitäisi syrjiä homoja? [/quote] Sinulle näkyy tuottavan vaikeuksia hyväksyä erilaisia mielipiteitä ja arvomaailmoja, oletko niitä tämän teeman yhden asian ihmisiä kun takerrut sinänsä tämän aiheen vierestä tuohon kuluneeseen rumpuun? [/quote] En hyväksykään homofobiaa, vaikka sun kaltaiset ihmiset väittäisi sen olevan vain "mielipide". Onko rasismikin sun mielestä vain "mielipide"? [/quote] Fobiaa ei ole homoja kohtaan, maltillisen kielteinen kanta avioliittolakia kohtaan ei tee homofoobikkoa kenestäkään. Olet itse aika fanaattinen tuossa, koko kysymys on mielestäni hyvin marginaalinen tai luulisi sen olevan. Ja kyllä, rasismikin on mielipide, apartheid tms. taas ei ole.

[/quote]

Kannatat homojen syrjimistä valtion toimesta, joten olet, by definition homofoobikko.

Vierailija
47/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:54"]

Itse taidan olla konservatiivinen ja vasemmalla.

En tosiaan tiedä. SDP:stä meni maku lapsilisien pienennyksen myötä niin pahasti, että se jää nyt väliin.

Keskusta tuntuu tällä hetkellä vahvimmalta vaihtoehdolta.

[/quote]

Lisäys: Myös KD harkinnassa.

Vierailija
48/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:50"]

Ei kai tuollaista olekaan, vähän sama kuin empatiakykyinen oikeistolainen eli mielikuvitusolento. Arvojen konservatiivisuuskin on suhteellista. Kannatan vasemmistolaisia arvoja, en oikein hyväksy pienestä syystä avioeroja, mutta sallin kyllä homoliitot. Toisaalta en pidä liiallista luonnonsuojelua hyvänä enkä hyväksy juoppoja tai narkkareita, mutta minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan. 

[/quote]

Minä olen tuollainen. Olen niin sanottujen perhearvojen kannalla ja monessa arvokysymyksessä olen enemmän konservatiivinen, mutta toisaalta kuitenkin sosiaalisissa asioissa laitavasemmalla, enemmän pasifismiin kuin militarismiin tai muuhun vastakkaiseen aatteeseen taipuvainen, en vastusta maahanmuuttajia, kannatan maltillisesti luonnonsuojelua... Voin kertoa, että on ollut vaikea löytää sopivaa puoluetta.

[/quote]

Minä myös kannatan vasemmistolaista pohjoismaista hyvinvointivaltiota suojelevaa talouspolitiikkaa mutta en halua antaa homoseksuaaleille avioliitto-oikeutta, olen Israelin puolella Lähi-idän konfliktissa (vasemmisto Suomessa sympatiseeraa terroristeja), vastustan naiskiintiöitä ja nykykäsitystä tasa-arvosta muutenkin, pidän ilmastonmuutosta huuhaana ja vaatustan kaikkia päihteitä. 

Ei ole mitään puoluetta, jonka linjaa voisin täysin kannattaa, mutta pahimpia vihollisia ovat tietysti arvoliberaalit oikeistolaiset sekä uusliberalistit, joille perinteillä ja konservatiivisilla arvoilla ja inhimillisyydellä ei ole mitään sijaa. Niille on merkitystä vain sillä, että rikkaat saavat lisää rahaa, vain rikkaiden lapsilla on mahdollisuus menestyä ja kouluttautua jne. Esim Alexander Stubb. 
[/quote][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:37"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:25"] Miksi pitäisi ajatella enemmistön tavoin viimeisimmän gallupin mukaan? [/quote] Ei tarvikaan. Vastaapa sinä että, miksi pitäisi syrjiä homoja? [/quote] Sinulle näkyy tuottavan vaikeuksia hyväksyä erilaisia mielipiteitä ja arvomaailmoja, oletko niitä tämän teeman yhden asian ihmisiä kun takerrut sinänsä tämän aiheen vierestä tuohon kuluneeseen rumpuun? [/quote] En hyväksykään homofobiaa, vaikka sun kaltaiset ihmiset väittäisi sen olevan vain "mielipide". Onko rasismikin sun mielestä vain "mielipide"? [/quote] Fobiaa ei ole homoja kohtaan, maltillisen kielteinen kanta avioliittolakia kohtaan ei tee homofoobikkoa kenestäkään. Olet itse aika fanaattinen tuossa, koko kysymys on mielestäni hyvin marginaalinen tai luulisi sen olevan. Ja kyllä, rasismikin on mielipide, apartheid tms. taas ei ole.

[/quote]

Kannatat homojen syrjimistä valtion toimesta, joten olet, by definition homofoobikko.
[/quote] Tarkista sanan fobia merkitys.

Vierailija
49/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:36"]Sinä joka olet vasemmalla, mutta kannatat toisaalta perinteisiä, konservatiivisiakin arvoja. Mitä puoluetta äänestät? En tarkoita konservatiivisia arvoja siinä mielessä, että lukeutuisit oikeistoon tai äärioikeistoon. [/quote] Keskusta, KD

[/quote]

Ovatko keskusta ja kd mielestäsi vasemmistopuolueita? Miten pihalla te oikein olette politiikassa?

Vierailija
50/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Mitä puoluetta olet äänestänyt?

Vierailija
51/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus myös miettinyt että mitä puoluetta voi äänestää liberaali arvoiltaan mutta esim. maahanmuuttoon tai EU:hun kriittisesti suhtautuva, ei sellaista puoluetta ole tarjolla lainkaan...

Vierailija
52/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:36"]Sinä joka olet vasemmalla, mutta kannatat toisaalta perinteisiä, konservatiivisiakin arvoja. Mitä puoluetta äänestät? En tarkoita konservatiivisia arvoja siinä mielessä, että lukeutuisit oikeistoon tai äärioikeistoon. [/quote] Keskusta, KD

[/quote]

Ovatko keskusta ja kd mielestäsi vasemmistopuolueita? Miten pihalla te oikein olette politiikassa?
[/quote] Pointti on se, ettei hyviä vaihtoehtoja ole.

Vierailija
53/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:01"]

Olen joskus myös miettinyt että mitä puoluetta voi äänestää liberaali arvoiltaan mutta esim. maahanmuuttoon tai EU:hun kriittisesti suhtautuva, ei sellaista puoluetta ole tarjolla lainkaan...

[/quote]

Esim Stubb vastaa sinun arvojasi. Mitä teet arvokonservatiivien vasemmistolaisten ketjussa, kun kuulostat arvoliberaalilta rasistilta/oikeistolaiselta? Et tainnut ymmärtää otsikkoa aivan oikein. 

Vierailija
54/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:01"]Olen joskus myös miettinyt että mitä puoluetta voi äänestää liberaali arvoiltaan mutta esim. maahanmuuttoon tai EU:hun kriittisesti suhtautuva, ei sellaista puoluetta ole tarjolla lainkaan...
[/quote] M11? Ipu?

Vierailija
55/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sama täällä. Olen vihreitä kannattava feministi, mutta haluaisin rajoittaa muslimimaahanmuuttoa.

Vierailija
56/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:03"]

[/quote]

Esim Stubb vastaa sinun arvojasi. Mitä teet arvokonservatiivien vasemmistolaisten ketjussa, kun kuulostat arvoliberaalilta rasistilta/oikeistolaiselta? Et tainnut ymmärtää otsikkoa aivan oikein. 

[/quote]

Sinäkö määräät ketkä täällä saa keskustella?

Vierailija
57/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lapsilisien vähennys oli täysin minimaalinen vähennys ihan oikeasti... Kokoomus ja RKP olisivat halunneet vähentää niitä reippaasti, demarit neuvottelivat sen vähennyksen noin pieneksi. Niinhän se oikeasti meni.

Vierailija
58/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:08"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:04"] Eli olet käytännössä junttiuden määritelmä. [/quote] Eikös juntit nimenomaan vastusta homoliittoja ja maahanmuuttajia eikä päinvastoin? Onko työntekijöiden oikeudet ja riittävä palkka erityisen junttia? Onko sekulaarimman yhteiskunnan vaatiminen junttia? Eli hienostunutta olisi mielestäsi voimakas kristillisyys, työolojen polkeminen, homoliittojen vastustaminen ja rasistinen syrjintä? Tämä valottaakin hyvin oikeistolaista mielenlaatua. [/quote] Tuosta tuli mieleen, että mihin määrittyy sitten ihminen, joka ei kannata homoliittoja ja ajaa työolojen ja köyhien aseman parantamista, vastustaa rasistista syrjintää ja on konservatiivinen kristitty? [/quote] Vastustat syrjintää rodun perusteella, mutta kannatat syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Logiikka? [/quote] Rotu (itse käytän nimitystä ihon väri) on eri asia kuin kannattaako avioliittoa homopareille. En kuitenkaan kannata homofobiaa, ainoastaan pitäydyn perinteisessä avioliittokäsityksessä, tosin poistaisin vaatimuksen avioliiton purkamisesta sukupuolenvaihdoksen yhteydessä. Olen tuossa asiassa kuitenkin hyvin maltillinen ja adoptiolaki ja muutama muu seikka lähinnä vaikuttaa kantaani ratkaisevasti.

[/quote]

Et ole maltillinen. Noin 70% Suomen kansasta kannattaa homoaviliittoja ja homojen adoptio-oikeutta. Kuulut pieneen 30% vähemmistöön, joka edelleen kannattaa syrjintää.

[/quote]

Alapeukuttajat voisi näyttää tutkimuksen jossa enemmistö vastustaisi homoavioliittoja. On helpompaa peukutella, kuin hyväksyä fakta.

Vierailija
59/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sdp on käytännössä ainoa vaihtoehto ap:n kysymykseen vasemmalta.

Vierailija
60/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:12"]Teen vaalikoneen, ja käyn äänestämässä puolueesta riippumatta sopivinta ehdokasta.
[/quote]

Tutustukaa nyt hyvät ihmiset puolueiden puolueohjelmiin älkääkä pelkkää ehdokasta tuijottako. Ja tutustukaa sanaan puoluekuri.