Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvokonservatiivinen vasemmistolainen - mitä puoluetta äänestät?

Vierailija
21.12.2014 |

Sinä joka olet vasemmalla, mutta kannatat toisaalta perinteisiä, konservatiivisiakin arvoja. Mitä puoluetta äänestät? En tarkoita konservatiivisia arvoja siinä mielessä, että lukeutuisit oikeistoon tai äärioikeistoon.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:08"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:04"]

Eli olet käytännössä junttiuden määritelmä.

[/quote]

Eikös juntit nimenomaan vastusta homoliittoja ja maahanmuuttajia eikä päinvastoin? Onko työntekijöiden oikeudet ja riittävä palkka erityisen junttia? Onko sekulaarimman yhteiskunnan vaatiminen junttia? Eli hienostunutta olisi mielestäsi voimakas kristillisyys, työolojen polkeminen, homoliittojen vastustaminen ja rasistinen syrjintä? Tämä valottaakin hyvin oikeistolaista mielenlaatua.

[/quote]

Tuosta tuli mieleen, että mihin määrittyy sitten ihminen, joka ei kannata homoliittoja ja ajaa työolojen ja köyhien aseman parantamista, vastustaa rasistista syrjintää ja on konservatiivinen kristitty?

Vierailija
22/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vaalikoneen, ja käyn äänestämässä puolueesta riippumatta sopivinta ehdokasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"]

[/quote]

Eikös juntit nimenomaan vastusta homoliittoja ja maahanmuuttajia eikä päinvastoin? Onko työntekijöiden oikeudet ja riittävä palkka erityisen junttia? Onko sekulaarimman yhteiskunnan vaatiminen junttia? Eli hienostunutta olisi mielestäsi voimakas kristillisyys, työolojen polkeminen, homoliittojen vastustaminen ja rasistinen syrjintä? Tämä valottaakin hyvin oikeistolaista mielenlaatua.

[/quote]

Tuosta tuli mieleen, että mihin määrittyy sitten ihminen, joka ei kannata homoliittoja ja ajaa työolojen ja köyhien aseman parantamista, vastustaa rasistista syrjintää ja on konservatiivinen kristitty?

[/quote]

Et voi olla kristitty jos hyväksyt että muslimeja tai buddhalaisia kohdellaan tasa-arvoisesti.

Vierailija
24/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, Voin ainakin itse olla valkoihoinen, vaikka hyväksyn myös tummaihoisten tasa-arvoisen kohtelun enkä hyväksy syrjintää. Logiikka? Rasismi=uskonto?

Vierailija
25/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillisdemokraatteja. Olen aina äänestänyt heitä. Juha Sipiläkään ei olisi pahempi vaihtoehto, hän on uskovainen ja kannattaa perinteisiä arvoja. T. N26, akateeminen Helsingistä

Vierailija
26/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan persuja, mielestäni vasemmistolaisuus tarkoittaa pehmeitä arvoja.

Vierailija
27/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:21"]

Kristillisdemokraatteja. Olen aina äänestänyt heitä. Juha Sipiläkään ei olisi pahempi vaihtoehto, hän on uskovainen ja kannattaa perinteisiä arvoja. T. N26, akateeminen Helsingistä

[/quote] Mutta eivätkö he ole aikamoisen oikealla (tai keskellä)? Vaikken tiedäkään, löytyykö sopivampia vaihtehtoja. Ihan ok kompromissi voi silti olla...

Vierailija
28/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vastustat syrjintää rodun perusteella, mutta kannatat syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Logiikka?

Vierailija
29/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:21"]

[/quote]

Perinteiset arvot = homfobia, rasismi, sovinismi,...

Vierailija
30/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vastustat syrjintää rodun perusteella, mutta kannatat syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Logiikka?
[/quote] Rotu (itse käytän nimitystä ihon väri) on eri asia kuin kannattaako avioliittoa homopareille. En kuitenkaan kannata homofobiaa, ainoastaan pitäydyn perinteisessä avioliittokäsityksessä, tosin poistaisin vaatimuksen avioliiton purkamisesta sukupuolenvaihdoksen yhteydessä. Olen tuossa asiassa kuitenkin hyvin maltillinen ja adoptiolaki ja muutama muu seikka lähinnä vaikuttaa kantaani ratkaisevasti.

Vierailija
31/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:08"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:04"] Eli olet käytännössä junttiuden määritelmä. [/quote] Eikös juntit nimenomaan vastusta homoliittoja ja maahanmuuttajia eikä päinvastoin? Onko työntekijöiden oikeudet ja riittävä palkka erityisen junttia? Onko sekulaarimman yhteiskunnan vaatiminen junttia? Eli hienostunutta olisi mielestäsi voimakas kristillisyys, työolojen polkeminen, homoliittojen vastustaminen ja rasistinen syrjintä? Tämä valottaakin hyvin oikeistolaista mielenlaatua. [/quote] Tuosta tuli mieleen, että mihin määrittyy sitten ihminen, joka ei kannata homoliittoja ja ajaa työolojen ja köyhien aseman parantamista, vastustaa rasistista syrjintää ja on konservatiivinen kristitty? [/quote] Vastustat syrjintää rodun perusteella, mutta kannatat syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Logiikka? [/quote] Rotu (itse käytän nimitystä ihon väri) on eri asia kuin kannattaako avioliittoa homopareille. En kuitenkaan kannata homofobiaa, ainoastaan pitäydyn perinteisessä avioliittokäsityksessä, tosin poistaisin vaatimuksen avioliiton purkamisesta sukupuolenvaihdoksen yhteydessä. Olen tuossa asiassa kuitenkin hyvin maltillinen ja adoptiolaki ja muutama muu seikka lähinnä vaikuttaa kantaani ratkaisevasti.

[/quote]

Et ole maltillinen. Noin 70% Suomen kansasta kannattaa homoaviliittoja ja homojen adoptio-oikeutta. Kuulut pieneen 30% vähemmistöön, joka edelleen kannattaa syrjintää.

Vierailija
32/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:08"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:04"] Eli olet käytännössä junttiuden määritelmä. [/quote] Eikös juntit nimenomaan vastusta homoliittoja ja maahanmuuttajia eikä päinvastoin? Onko työntekijöiden oikeudet ja riittävä palkka erityisen junttia? Onko sekulaarimman yhteiskunnan vaatiminen junttia? Eli hienostunutta olisi mielestäsi voimakas kristillisyys, työolojen polkeminen, homoliittojen vastustaminen ja rasistinen syrjintä? Tämä valottaakin hyvin oikeistolaista mielenlaatua. [/quote] Tuosta tuli mieleen, että mihin määrittyy sitten ihminen, joka ei kannata homoliittoja ja ajaa työolojen ja köyhien aseman parantamista, vastustaa rasistista syrjintää ja on konservatiivinen kristitty? [/quote] Vastustat syrjintää rodun perusteella, mutta kannatat syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Logiikka? [/quote] Rotu (itse käytän nimitystä ihon väri) on eri asia kuin kannattaako avioliittoa homopareille. En kuitenkaan kannata homofobiaa, ainoastaan pitäydyn perinteisessä avioliittokäsityksessä, tosin poistaisin vaatimuksen avioliiton purkamisesta sukupuolenvaihdoksen yhteydessä. Olen tuossa asiassa kuitenkin hyvin maltillinen ja adoptiolaki ja muutama muu seikka lähinnä vaikuttaa kantaani ratkaisevasti.

[/quote]

Et ole maltillinen. Noin 70% Suomen kansasta kannattaa homoaviliittoja ja homojen adoptio-oikeutta. Kuulut pieneen 30% vähemmistöön, joka edelleen kannattaa syrjintää.

[/quote]

Höpö, höpö. Enemmistö ei kannata homojen adoptioikeutta.

Vierailija
33/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:26"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:44"]

Ei kai tuollaista olekaan, vähän sama kuin empatiakykyinen oikeistolainen eli mielikuvitusolento. Arvojen konservatiivisuuskin on suhteellista. Kannatan vasemmistolaisia arvoja, en oikein hyväksy pienestä syystä avioeroja, mutta sallin kyllä homoliitot. Toisaalta en pidä liiallista luonnonsuojelua hyvänä enkä hyväksy juoppoja tai narkkareita, mutta minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan. 

[/quote]

Minä olen tuollainen. Olen niin sanottujen perhearvojen kannalla ja monessa arvokysymyksessä olen enemmän konservatiivinen, mutta toisaalta kuitenkin sosiaalisissa asioissa laitavasemmalla, enemmän pasifismiin kuin militarismiin tai muuhun vastakkaiseen aatteeseen taipuvainen, en vastusta maahanmuuttajia, kannatan maltillisesti luonnonsuojelua... Voin kertoa, että on ollut vaikea löytää sopivaa puoluetta.

[/quote]

Tässä olisi sinulle sopiva aate, ei vain taida enää löytyä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Munsalan_radikalismi
[/quote] Kansallispuku ainakin löytyy.

Vierailija
34/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:49"]

[/quote]

[/quote]

Höpö, höpö. Enemmistö ei kannata homojen adoptioikeutta.

[/quote]

Höpö höpö vaan itsellesi. Tuossa uutinen taloustutkimuksen tekemästä tutkimuksesta. Tutkimus tehtiin maaliskuussa, joten tällä hetkellä kannatus on jo reilusti korkeampi.

http://yle.fi/uutiset/kysely_enemmisto_tukee_tasa-arvoista_avioliittolakia/6838914

Vierailija
35/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:50"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:44"]

Ei kai tuollaista olekaan, vähän sama kuin empatiakykyinen oikeistolainen eli mielikuvitusolento. Arvojen konservatiivisuuskin on suhteellista. Kannatan vasemmistolaisia arvoja, en oikein hyväksy pienestä syystä avioeroja, mutta sallin kyllä homoliitot. Toisaalta en pidä liiallista luonnonsuojelua hyvänä enkä hyväksy juoppoja tai narkkareita, mutta minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan. 

[/quote]

Minä olen tuollainen. Olen niin sanottujen perhearvojen kannalla ja monessa arvokysymyksessä olen enemmän konservatiivinen, mutta toisaalta kuitenkin sosiaalisissa asioissa laitavasemmalla, enemmän pasifismiin kuin militarismiin tai muuhun vastakkaiseen aatteeseen taipuvainen, en vastusta maahanmuuttajia, kannatan maltillisesti luonnonsuojelua... Voin kertoa, että on ollut vaikea löytää sopivaa puoluetta.
[/quote] Aika lailla sama juttu. Persuilla muuten on nationalismi ihan puolueohjelmassakin, eli ellei ole nationalisti tai patriootti voi olla vaikea kannattaa heitä.

Vierailija
36/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:36"]Sinä joka olet vasemmalla, mutta kannatat toisaalta perinteisiä, konservatiivisiakin arvoja. Mitä puoluetta äänestät? En tarkoita konservatiivisia arvoja siinä mielessä, että lukeutuisit oikeistoon tai äärioikeistoon.
[/quote] Keskusta, KD

Vierailija
37/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ajatella enemmistön tavoin viimeisimmän gallupin mukaan?

Vierailija
38/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:25"]

[/quote]

Ei tarvikaan. Vastaapa sinä että, miksi pitäisi syrjiä homoja?

Vierailija
39/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:44"]Ei kai tuollaista olekaan, vähän sama kuin empatiakykyinen oikeistolainen eli mielikuvitusolento. Arvojen konservatiivisuuskin on suhteellista. Kannatan vasemmistolaisia arvoja, en oikein hyväksy pienestä syystä avioeroja, mutta sallin kyllä homoliitot. Toisaalta en pidä liiallista luonnonsuojelua hyvänä enkä hyväksy juoppoja tai narkkareita, mutta minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan. 
[/quote] On sekä empaattisia oikeistolaisia että konservatiivisia vasemmistolaisia ja päinvastoin, olen tavannut kaikkia ja siltä väliltä.

Vierailija
40/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:25"]

[/quote]

Ei tarvikaan. Vastaapa sinä että, miksi pitäisi syrjiä homoja?
[/quote] Sinulle näkyy tuottavan vaikeuksia hyväksyä erilaisia mielipiteitä ja arvomaailmoja, oletko niitä tämän teeman yhden asian ihmisiä kun takerrut sinänsä tämän aiheen vierestä tuohon kuluneeseen rumpuun?