Arvokonservatiivinen vasemmistolainen - mitä puoluetta äänestät?
Sinä joka olet vasemmalla, mutta kannatat toisaalta perinteisiä, konservatiivisiakin arvoja. Mitä puoluetta äänestät? En tarkoita konservatiivisia arvoja siinä mielessä, että lukeutuisit oikeistoon tai äärioikeistoon.
Kommentit (104)
Teen vaalikoneen, ja käyn äänestämässä puolueesta riippumatta sopivinta ehdokasta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:04"]
Eli olet käytännössä junttiuden määritelmä.
[/quote]
Eikös juntit nimenomaan vastusta homoliittoja ja maahanmuuttajia eikä päinvastoin? Onko työntekijöiden oikeudet ja riittävä palkka erityisen junttia? Onko sekulaarimman yhteiskunnan vaatiminen junttia? Eli hienostunutta olisi mielestäsi voimakas kristillisyys, työolojen polkeminen, homoliittojen vastustaminen ja rasistinen syrjintä? Tämä valottaakin hyvin oikeistolaista mielenlaatua.
[/quote]
Tuosta tuli mieleen, että mihin määrittyy sitten ihminen, joka ei kannata homoliittoja ja ajaa työolojen ja köyhien aseman parantamista, vastustaa rasistista syrjintää ja on konservatiivinen kristitty?
[/quote]
Et voi olla kristitty jos hyväksyt että muslimeja tai buddhalaisia kohdellaan tasa-arvoisesti.
24, Voin ainakin itse olla valkoihoinen, vaikka hyväksyn myös tummaihoisten tasa-arvoisen kohtelun enkä hyväksy syrjintää. Logiikka? Rasismi=uskonto?
Kristillisdemokraatteja. Olen aina äänestänyt heitä. Juha Sipiläkään ei olisi pahempi vaihtoehto, hän on uskovainen ja kannattaa perinteisiä arvoja. T. N26, akateeminen Helsingistä
En ainakaan persuja, mielestäni vasemmistolaisuus tarkoittaa pehmeitä arvoja.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:21"]
Kristillisdemokraatteja. Olen aina äänestänyt heitä. Juha Sipiläkään ei olisi pahempi vaihtoehto, hän on uskovainen ja kannattaa perinteisiä arvoja. T. N26, akateeminen Helsingistä
[/quote] Mutta eivätkö he ole aikamoisen oikealla (tai keskellä)? Vaikken tiedäkään, löytyykö sopivampia vaihtehtoja. Ihan ok kompromissi voi silti olla...
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"]
[/quote]
Eikös juntit nimenomaan vastusta homoliittoja ja maahanmuuttajia eikä päinvastoin? Onko työntekijöiden oikeudet ja riittävä palkka erityisen junttia? Onko sekulaarimman yhteiskunnan vaatiminen junttia? Eli hienostunutta olisi mielestäsi voimakas kristillisyys, työolojen polkeminen, homoliittojen vastustaminen ja rasistinen syrjintä? Tämä valottaakin hyvin oikeistolaista mielenlaatua.
[/quote]
Tuosta tuli mieleen, että mihin määrittyy sitten ihminen, joka ei kannata homoliittoja ja ajaa työolojen ja köyhien aseman parantamista, vastustaa rasistista syrjintää ja on konservatiivinen kristitty?
[/quote]
Vastustat syrjintää rodun perusteella, mutta kannatat syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Logiikka?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:21"]
[/quote]
Perinteiset arvot = homfobia, rasismi, sovinismi,...
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vastustat syrjintää rodun perusteella, mutta kannatat syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Logiikka?
[/quote] Rotu (itse käytän nimitystä ihon väri) on eri asia kuin kannattaako avioliittoa homopareille. En kuitenkaan kannata homofobiaa, ainoastaan pitäydyn perinteisessä avioliittokäsityksessä, tosin poistaisin vaatimuksen avioliiton purkamisesta sukupuolenvaihdoksen yhteydessä. Olen tuossa asiassa kuitenkin hyvin maltillinen ja adoptiolaki ja muutama muu seikka lähinnä vaikuttaa kantaani ratkaisevasti.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:08"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:04"] Eli olet käytännössä junttiuden määritelmä. [/quote] Eikös juntit nimenomaan vastusta homoliittoja ja maahanmuuttajia eikä päinvastoin? Onko työntekijöiden oikeudet ja riittävä palkka erityisen junttia? Onko sekulaarimman yhteiskunnan vaatiminen junttia? Eli hienostunutta olisi mielestäsi voimakas kristillisyys, työolojen polkeminen, homoliittojen vastustaminen ja rasistinen syrjintä? Tämä valottaakin hyvin oikeistolaista mielenlaatua. [/quote] Tuosta tuli mieleen, että mihin määrittyy sitten ihminen, joka ei kannata homoliittoja ja ajaa työolojen ja köyhien aseman parantamista, vastustaa rasistista syrjintää ja on konservatiivinen kristitty? [/quote] Vastustat syrjintää rodun perusteella, mutta kannatat syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Logiikka? [/quote] Rotu (itse käytän nimitystä ihon väri) on eri asia kuin kannattaako avioliittoa homopareille. En kuitenkaan kannata homofobiaa, ainoastaan pitäydyn perinteisessä avioliittokäsityksessä, tosin poistaisin vaatimuksen avioliiton purkamisesta sukupuolenvaihdoksen yhteydessä. Olen tuossa asiassa kuitenkin hyvin maltillinen ja adoptiolaki ja muutama muu seikka lähinnä vaikuttaa kantaani ratkaisevasti.
[/quote]
Et ole maltillinen. Noin 70% Suomen kansasta kannattaa homoaviliittoja ja homojen adoptio-oikeutta. Kuulut pieneen 30% vähemmistöön, joka edelleen kannattaa syrjintää.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:08"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:04"] Eli olet käytännössä junttiuden määritelmä. [/quote] Eikös juntit nimenomaan vastusta homoliittoja ja maahanmuuttajia eikä päinvastoin? Onko työntekijöiden oikeudet ja riittävä palkka erityisen junttia? Onko sekulaarimman yhteiskunnan vaatiminen junttia? Eli hienostunutta olisi mielestäsi voimakas kristillisyys, työolojen polkeminen, homoliittojen vastustaminen ja rasistinen syrjintä? Tämä valottaakin hyvin oikeistolaista mielenlaatua. [/quote] Tuosta tuli mieleen, että mihin määrittyy sitten ihminen, joka ei kannata homoliittoja ja ajaa työolojen ja köyhien aseman parantamista, vastustaa rasistista syrjintää ja on konservatiivinen kristitty? [/quote] Vastustat syrjintää rodun perusteella, mutta kannatat syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Logiikka? [/quote] Rotu (itse käytän nimitystä ihon väri) on eri asia kuin kannattaako avioliittoa homopareille. En kuitenkaan kannata homofobiaa, ainoastaan pitäydyn perinteisessä avioliittokäsityksessä, tosin poistaisin vaatimuksen avioliiton purkamisesta sukupuolenvaihdoksen yhteydessä. Olen tuossa asiassa kuitenkin hyvin maltillinen ja adoptiolaki ja muutama muu seikka lähinnä vaikuttaa kantaani ratkaisevasti.
[/quote]
Et ole maltillinen. Noin 70% Suomen kansasta kannattaa homoaviliittoja ja homojen adoptio-oikeutta. Kuulut pieneen 30% vähemmistöön, joka edelleen kannattaa syrjintää.
[/quote]
Höpö, höpö. Enemmistö ei kannata homojen adoptioikeutta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:26"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:50"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:44"]
Ei kai tuollaista olekaan, vähän sama kuin empatiakykyinen oikeistolainen eli mielikuvitusolento. Arvojen konservatiivisuuskin on suhteellista. Kannatan vasemmistolaisia arvoja, en oikein hyväksy pienestä syystä avioeroja, mutta sallin kyllä homoliitot. Toisaalta en pidä liiallista luonnonsuojelua hyvänä enkä hyväksy juoppoja tai narkkareita, mutta minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan.
[/quote]
Minä olen tuollainen. Olen niin sanottujen perhearvojen kannalla ja monessa arvokysymyksessä olen enemmän konservatiivinen, mutta toisaalta kuitenkin sosiaalisissa asioissa laitavasemmalla, enemmän pasifismiin kuin militarismiin tai muuhun vastakkaiseen aatteeseen taipuvainen, en vastusta maahanmuuttajia, kannatan maltillisesti luonnonsuojelua... Voin kertoa, että on ollut vaikea löytää sopivaa puoluetta.
[/quote]
Tässä olisi sinulle sopiva aate, ei vain taida enää löytyä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Munsalan_radikalismi
[/quote] Kansallispuku ainakin löytyy.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:49"]
[/quote]
[/quote]
Höpö, höpö. Enemmistö ei kannata homojen adoptioikeutta.
[/quote]
Höpö höpö vaan itsellesi. Tuossa uutinen taloustutkimuksen tekemästä tutkimuksesta. Tutkimus tehtiin maaliskuussa, joten tällä hetkellä kannatus on jo reilusti korkeampi.
http://yle.fi/uutiset/kysely_enemmisto_tukee_tasa-arvoista_avioliittolakia/6838914
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:50"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:44"]
Ei kai tuollaista olekaan, vähän sama kuin empatiakykyinen oikeistolainen eli mielikuvitusolento. Arvojen konservatiivisuuskin on suhteellista. Kannatan vasemmistolaisia arvoja, en oikein hyväksy pienestä syystä avioeroja, mutta sallin kyllä homoliitot. Toisaalta en pidä liiallista luonnonsuojelua hyvänä enkä hyväksy juoppoja tai narkkareita, mutta minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan.
[/quote]
Minä olen tuollainen. Olen niin sanottujen perhearvojen kannalla ja monessa arvokysymyksessä olen enemmän konservatiivinen, mutta toisaalta kuitenkin sosiaalisissa asioissa laitavasemmalla, enemmän pasifismiin kuin militarismiin tai muuhun vastakkaiseen aatteeseen taipuvainen, en vastusta maahanmuuttajia, kannatan maltillisesti luonnonsuojelua... Voin kertoa, että on ollut vaikea löytää sopivaa puoluetta.
[/quote] Aika lailla sama juttu. Persuilla muuten on nationalismi ihan puolueohjelmassakin, eli ellei ole nationalisti tai patriootti voi olla vaikea kannattaa heitä.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:36"]Sinä joka olet vasemmalla, mutta kannatat toisaalta perinteisiä, konservatiivisiakin arvoja. Mitä puoluetta äänestät? En tarkoita konservatiivisia arvoja siinä mielessä, että lukeutuisit oikeistoon tai äärioikeistoon.
[/quote] Keskusta, KD
Miksi pitäisi ajatella enemmistön tavoin viimeisimmän gallupin mukaan?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:25"]
[/quote]
Ei tarvikaan. Vastaapa sinä että, miksi pitäisi syrjiä homoja?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:44"]Ei kai tuollaista olekaan, vähän sama kuin empatiakykyinen oikeistolainen eli mielikuvitusolento. Arvojen konservatiivisuuskin on suhteellista. Kannatan vasemmistolaisia arvoja, en oikein hyväksy pienestä syystä avioeroja, mutta sallin kyllä homoliitot. Toisaalta en pidä liiallista luonnonsuojelua hyvänä enkä hyväksy juoppoja tai narkkareita, mutta minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan.
[/quote] On sekä empaattisia oikeistolaisia että konservatiivisia vasemmistolaisia ja päinvastoin, olen tavannut kaikkia ja siltä väliltä.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:25"]
[/quote]
Ei tarvikaan. Vastaapa sinä että, miksi pitäisi syrjiä homoja?
[/quote] Sinulle näkyy tuottavan vaikeuksia hyväksyä erilaisia mielipiteitä ja arvomaailmoja, oletko niitä tämän teeman yhden asian ihmisiä kun takerrut sinänsä tämän aiheen vierestä tuohon kuluneeseen rumpuun?
[/quote]
[/quote]