Alkaako valkoinen lattia olla jo ihan out?
Kun olen ajatellut että jos meidän parketin maalaisi valkoiseksi.. Onko se jo menneen talven lumia, mitä mieltä olette?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:24"]
Maalaus? Juuei.
Valkoista lakkaa tai vahaa olen omalle suunnitellut, mutta kumpi olisi parempi?
[/quote]
Älä vaan vahaa laita. Sitä on melkein mahdoton saada lattiasta pois jos joskus kyllästytkin siihen ja/tai haluat vaihtaa lattian väriä. Lakan tai maalin saat hiottua pois, vahaa ei saa hiomalla pois. Valkoiseksi vahatun lattian puhtaanapito on erittäin hankalaa, siihen tarttuu lika tosi helposti ja se pinttyy pesusta huolimatta.
[/quote]Plus että valkoinen kuultava vaha puunvärinen parketin pinnassa ei ole mitenkään kaunis.
Ihan kauhean näköinen tuo valkoinen lattia! Tekee todella kolkon ja sairaalamaisen vaikutelman.
Meillä on merbauparketti ja tykkään siitä, kun se antaa sellaista kivaa ilmettä ja ryhtiä kodille. Ei ole liian vaaleaa, kun lattia on vähän tummempi. Tuo on vähän vaalea vielä, kun kämppä on vasta vuoden ikäinen, mutta edellisen kodin kokemuksella tiedän että siitä tulee vuosien mittaan todella kaunis, kun se auringonvalossa vielä tummuu ja punertuu. En vaihtaisi mihinkään hailakkaan parkettiin mistään hinnasta!
Musta kiiltävä laatta olisi mun valinta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:38"]Musta kiiltävä laatta olisi mun valinta.
[/quote]
Se vasta onkin vaikea puhtaanapidettävä :'D
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:24"]
Maalaus? Juuei.
Valkoista lakkaa tai vahaa olen omalle suunnitellut, mutta kumpi olisi parempi?
[/quote]
Älä vaan vahaa laita. Sitä on melkein mahdoton saada lattiasta pois jos joskus kyllästytkin siihen ja/tai haluat vaihtaa lattian väriä. Lakan tai maalin saat hiottua pois, vahaa ei saa hiomalla pois. Valkoiseksi vahatun lattian puhtaanapito on erittäin hankalaa, siihen tarttuu lika tosi helposti ja se pinttyy pesusta huolimatta.
[/quote]Plus että valkoinen kuultava vaha puunvärinen parketin pinnassa ei ole mitenkään kaunis.
[/quote]
Jep. Tulee helposti vaaleanpunainen efekti.
Valkoinen on siitä huono, että siinä näkyy kaikki liat heti. Esim. tammiparketti on paljon anteeksiantavampi.
Monilla tutuilla on ollut valkoiseksi maalattu lattia, mutta ovat seuravassa kodissa valinneet keskisävyjä lattiaan juuri siistimmän ilmeen takia. Ei tarvii joka päivä pestä.