Väitän, että kotini on hienompi kuin kenekään teistä.
Olen vasta 22, ja asun mieheni kanssa asunnossa, joka saa lähes kaikkien suut loksahtamaan ja leuat tippumaan lattialle.
Ja koska tätä ei ole suomalaisessa kulttuurissa sopivaa hehkuttaa livenä, hehkutan siis täällä.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:07"]
Enpä jaksa uskoa tuota, kotisi siis päihittää minun ja huippujalkapalloilijamieheni asunnon? tai oikeastaan meillä on kolme asuntoa mutta kerrotaan nyt tästä yhdestä:
upea valkoinen kartano lähellä Hollywoodia, sopiva ajomatka kaikille tunnetuille nähtävyyksille, ostoksille ja rannalle. Kartanossamme meillä on suuri ja täysin uusinta mallia oleva taulutv, jota ei vielä Suomen markkinoilta löydy. Meillä on yläkerrassa oma kuntosali ja personal trainer käy yläkerran salissamme kerran viikossa. Keittiömme on suuri, laaja ja avara jossa on tietysti uusimmat ja toimivimmat kodinkoneet. Eräs kuuluisa suomalainen suunnittelija on suunnitellut keittiömme sisustuksen. Wctä en oikeastaan kutsu edes wcki vaan privaatti kylpyläksi, sieltä meiltä löytyy poreamme (shampanjan kera), sadevesisuihku joka vaihtaa väriä ja upea mosaaiikkikuvioinen kallis lattia. Ovenkahvat ovat kaikki kullattuja ja meillä on myös aito kullattu ja aidoilla timanteilla koristeltu kokovartalopeili. Suurikokoisella pihallamme mahtuu vaikka jalkapallojoukkoe pelaamaan peliä, sieltä löytyy myöskin suuri uima-allas jossa käymme vilvoittelemassa aina kun kiireiltämme ehdimme, pihamme on hyvin vartioitu ja aidattu alue kameroilla jotka tallentavat videokuvaa 24/7. Tällaista meillä nyt vaan sattuu olemaan, onnekkaita kun olemme. Niin että vieläkö kotisi on se maailman parhain ja mahtavin?
[/quote]
Vaikka tämä satu olisikin totta, en haluaisi tuollaista, vaan näen yhä oman kotini kauneimpana ja tyylikäimpänä ikinä.
[/quote] No jos totta puhutaan niin en minäkään. Vitsihän toi tietty oli, mutta hyi ällötys kaikki kultaukset ja timantit sun muut...itse kun pidän vaaleudesta, lasi tai muista läpinäkyvistä koristeista, WC kin saisi olla esim kallioon hakattu, luonnon kiviseinät jne. En halua kitschiä, en pikkusievää, en krumeluureja vaan tyylikästä ja toisinaan jopa hivenen askettistakin vaikkakin toisinpaikoin hieaman "tanskalaismaalaisromantiikkaakin" päin menevää.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:05"]
Ylpeys käy lankeemuksen edellä ja miehesi vaihtaa sut jonain päivänä toiseen. Sitten hän voi tulla tänne leuhkimaan upealla talolla. Miehenhän se on, eikö?
[/quote]
Ensinnäkin, olen aikamoinen saalis, eli tuskimpa vaihtaa. Asunto on yhteinen, kultaseni.
[/quote]
Saaliilla on sellainen määrä kirjoitusvirheitä, että arviointikyky ei välttämättä ole muutenkaan kohdillaan.
[/quote]
Hassua, saaliin äo on huomattavasti korkeampi kuin suurimmalla osalla väestöstä. Saalis myös kirjoitti äidinkielestä laudaturin. Sinä kuulostat aavistuksen verran kateelliselta saaliille hänen ominaisuuksistaan ja kodistaan. Koeta kestää.
[/quote]
Haha! Miten sulla sitten on noin huono itsetunto? Kukaan täällä ei ole sulle kateellinen vaan säälii. Huomaa, ettei ainakaan rahaa ole olliut aikaisemmin tassuissa. Vaikka ei ehkä pitäis sääliä ei kaikki 22-vuotiaat vielä ole kypsiä.
Kiva kun oot tyytyväinen!
Mä oon joutunut pitkän sairaslomani (työtapaturma josta vak.yhtiö pesi kätensä) takia myymään kaiken ihanan kodistani. Kaiken mitä suurella työllä kolmen lapsen yh-äidin palkasta sai revittyä irti.. Tilalle on vaihtunut halpaa Ikeaa käytettynä. Silti meidän kodin tunnelmasta en ole tinkinyt, se on edelleen lämmin ja kotoisa.
Tammikuussa vihdoin koittaa aika jolloin pystyn aloittamaan uudelleenkouluttautunmisen ja pääsen joskus aikanaan takaisin työelämään!
Mun mielestä mun koti on paras kaikista, koska se on mun, vain ja ainoastaan mun ja lasten! Pääsin eroon paskasta, väkivaltaisesta narsistimiehestä ja nyt tää koti on vain ja ainoastaan mun ja lasten!
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:25"]
Ylpeys käy lankeemuksen edellä ja miehesi vaihtaa sut jonain päivänä toiseen. Sitten hän voi tulla tänne leuhkimaan upealla talolla. Miehenhän se on, eikö?
[/quote]
Ensinnäkin, olen aikamoinen saalis, eli tuskimpa vaihtaa. Asunto on yhteinen, kultaseni.
[/quote]
Saaliilla on sellainen määrä kirjoitusvirheitä, että arviointikyky ei välttämättä ole muutenkaan kohdillaan.
[/quote]
Hassua, saaliin äo on huomattavasti korkeampi kuin suurimmalla osalla väestöstä. Saalis myös kirjoitti äidinkielestä laudaturin. Sinä kuulostat aavistuksen verran kateelliselta saaliille hänen ominaisuuksistaan ja kodistaan. Koeta kestää.
[/quote]
Olet varmasti voittanut myös useamman Nobelin, toiminut USA:n JA Venäjän presidenttinä sekä keksinyt parannuskeinon syöpään? Arvasinko oikein?
Porvoo on tuollaisia asuntoja pullollaan.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:43"]
[/quote]
Mutta asutko sä sellaisessa?
Niinpä
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:43"]
[/quote]
Mutta asutko sä sellaisessa?
Niinpä
[/quote]
En asu Porvoossa, enkä ikimaailmassa haluaisi kotiini valkoisia lattioita.:) Oma koti kullan kallis.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:49"]
Kerro nyt jotain. Millainen sisustus?
[/quote]
Asumme Helsingissä hienolla vanhalla arvoalueella. Rauhallinen sijainti, yli satavuotias arvokas talo. Erittäin tilava neliö. Remontoitu kauttaaltaan vuonna 2013. Alkuperäiset, ihanasti narisevat puulattiat, jotka lakattu valkoisiksi. Moderni, tyylikäs keittiö. Leveät ikkunalaudat.
[/quote]
Narisevat lattiat on syvältä, todella syvältä. Ei minulla muuta. Siis TODELLA syvältä. Ja uskokaa pois, minä tiedän.
Me asutaan 60-luvun neukkukuutiossa. Ei ole tyylikkäästi sisustettu ja remonttikin on kesken (rahat loppuivat). Mutta on tämä silti meidän rakas koti. Ei ole ihanampaa kuin istua kesäiltana parvekkeella ja katsella tyyntä merta.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:49"] Kerro nyt jotain. Millainen sisustus? [/quote] Asumme Helsingissä hienolla vanhalla arvoalueella. Rauhallinen sijainti, yli satavuotias arvokas talo. Erittäin tilava neliö. Remontoitu kauttaaltaan vuonna 2013. Alkuperäiset, ihanasti narisevat puulattiat, jotka lakattu valkoisiksi. Moderni, tyylikäs keittiö. Leveät ikkunalaudat. [/quote] Narisevat lattiat on syvältä, todella syvältä. Ei minulla muuta. Siis TODELLA syvältä. Ja uskokaa pois, minä tiedän.
[/quote]
Olen asunut koko ikäni narisevien lattioiden kanssa, ja ne ovat aivan ihania! Tunnelmallisia. Ja alkuperäiset lattiat ovat usein kauniita.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]...eikä tuo henkinen puoli varsinaisesti tavoittelemisen arvoiselta vaikuta. "Kultaseni."
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:12"] [quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:05"] Ylpeys käy lankeemuksen edellä ja miehesi vaihtaa sut jonain päivänä toiseen. Sitten hän voi tulla tänne leuhkimaan upealla talolla. Miehenhän se on, eikö? [/quote] Ensinnäkin, olen aikamoinen saalis, eli tuskimpa vaihtaa. Asunto on yhteinen, kultaseni. [/quote] Saaliilla on sellainen määrä kirjoitusvirheitä, että arviointikyky ei välttämättä ole muutenkaan kohdillaan. [/quote]...eikä tuo henkinen puoli varsinaisesti tavoittelemisen arvoiselta vaikuta. "Kultaseni."
[/quote]
Ahahahahah!
ap
Itse haluan asua jossain muualla kuin keskellä kaupunkia, vaikka tuli Helsingissäkin asuttua kymmeniä vuosia ihan iloisesti. Muutin Lundiin, Ruotsiin ja tämä toimii itselleni hyvin. Tunnin matka Kööpenhaminaan ja lentokentältä halvalla maailmalle, mutta kuitenkin pikkukaupungin tunnelmaa ja paljon luontoa. En pidä skandinaavisesta sisustustyylissä omassa kodissa, sillä pitäisin sitä liian helppona ratkaisuna. Sen sijaa. Tummapuiset huonekalut ja murretut värit ovat minun juttuni. Siksi en varmaankaan teidän kämpästä innostuisi.
Miksi sitä asuntoa pitää hehkuttaa? Kaikki tuttusihan näkevät sen kuitenkin. Tuntemattomille turha hehkuttaa koska voit ihan hyvin valehdella. Ymmärtäisin paremmin jos hehkuttaisit vaikka sitä että juoksit maratonin
Varma wt-merkki: "Minulla on ihanin asunto, koska on vitun iso telkkari." :D
Olen asunut monessa aivan upeassa kodissa ympäri maailmaa, mutta ehkä sielukkain ja romattisin niistä oli Pariisissa Seinen varrella, Pont de Neufin vieressä, eräältä kuuluisalta kirjailijalta vuokraamani asunto.
Jo se, että hehkutat kotisi hienoutta täällä, kertoo siitä, että kotisi eikä elämäsi kovin hienoa voi olla. Ja valkoinen kallis sisustus on niin tylsää tusinakamaa, eihän siinä ole mitään ihmeellistä. Luovuutta, visuaalista silmää ja tyylitajua ei voi ostaa rahalla. Eikä varsinkaan viisautta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]