Olen saanut tuomion henkirikoksesta, kysyttävää?
Tuomio oli 10 vuotta, 4 kuukautta, josta ensikertalaisena istuin puolet.
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:45"]
Seurusteletko tai oletko naimisissa? Jos et, niin aiotko kertoa tuosta seuraavalle tyttöystävälle?
[/quote]
Minulla ei ole kumppania, mutta jos olisi niin en todellakaan tiedä mitä tekisin.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:43"]
Mitä teit uhrille? Tuomioita tulee vaikka kuinka paljon, ei kukaan tunnista sua.
[/quote]
Kymmeniä veitsen iskuja.
Odotatko tulevaisuutta ja hyviä asioita siltä? Mitä ne ovatkin sinulle..ehkä perhe? Oliko sinulla rikostaustaa ennen henkirikosta? Toivon, että saat kunnon otteen elämästä ja osaat olla myös armollinen itsellesi. Ei varmasti ole helppoa. Olet myös arvokas ihminen ja hyvää joulua!
Jäitkö heti kiinni? Mikä oli reaktiosi kun tulit järkiisi teon tehtyäsi? Oliko paikalla silminnäkijöitä?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:51"]
Odotatko tulevaisuutta ja hyviä asioita siltä? Mitä ne ovatkin sinulle..ehkä perhe? Oliko sinulla rikostaustaa ennen henkirikosta? Toivon, että saat kunnon otteen elämästä ja osaat olla myös armollinen itsellesi. Ei varmasti ole helppoa. Olet myös arvokas ihminen ja hyvää joulua!
[/quote]
Kuten jo aikaisemmin olen maininnut niin teko on jättänyt minuun ikuiset jäljet ja tuskin pystyn koskaan elämään elämääni normaalisti, joka taas johtaa eristäytymiseeni. Elän tekojeni seurauksissa ja menneessä niin syvästi, etten pysty jättämään asiaa taakseni noin vain.
Ennen henkirikosta minulla ei ollut rikostaustaa.
Pelkäätkö, että sama tapahtuisi jossain vaiheessa elämääsi uudelleen? Olisiko kynnys toisen ihmisen tappamiseen matalampi kun sen on jo kerran käynyt läpi?
Toivon sinulle kaikkea hyvää elämässäsi.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:53"]
Mikä oli reaktiosi kun tulit järkiisi teon tehtyäsi?
[/quote]
Ensimmäinen tunne oli viha ja kaaos. Sen jälkeen kun sain tuomion aloin käsittelemään asiaa, niin tunneskaala oli itsetuhoisuudesta aina ylimieliseen. Lopulta tunteiksi jäi suru ja anteeksipyyntö.
Toivottavasti syy ei ollut mustasukkaisuus.
Päätyikö tekemäsi henkirikos ikinä lööppeihin? Entä saitko itse näitä "pieniä vammoja" vankilassa? Miten perheesi suhtautui tekoosi? Harrastatko nykyisin mitään? Mikä oli ensimmäinen tekosi päästyäsi pois linnasta? Uudenvuodenlupauksia? Lempiruoka jouluna? :)
Mistä syystä suutuit niin silmittömästi?
Mä tunnen myös erään miehen joka tappoi vahingossa ihmisen huumepäissään. Katumus on vuosien päästäkin syvä. Se kuului ja näkyi kilsojen päähän. Häneltä huumeet jäi samantien. Ihan tavallinen, komeakin mies josta ei ikinä päällepäin olisi arvanut että "surun" taustalla olisi moista.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:55"]
Pelkäätkö, että sama tapahtuisi jossain vaiheessa elämääsi uudelleen? Olisiko kynnys toisen ihmisen tappamiseen matalampi kun sen on jo kerran käynyt läpi?
Toivon sinulle kaikkea hyvää elämässäsi.
[/quote]
En pelkää että teko uusiutuisi, kuolisin mielummin itse kuin riistäisin toiselta uudelleen hengen.
Kysymykseen onko helpompi tappaa uudelleen kerran sen tehtyä, niin varmasti on.
Reilut viisi vuotta linnassa..?
Muistan hämärästi kun vietin reilut viisi vuotta opiskelemassa.. viisi vuotta meni todella nopeasti.
Tai kun olin ensimmäiset viisi vuotta työelämässä, viisi vuotta meni ohi kuin siivillä..
Sen verran arvokas on näköjään ihmishenki Suomessa nykyään, viisi vuotta. That's it! Kuka tahansa pystyy istumaan sen, tuosta vaan, koska eihän se oikeasti ole mitään. Viisi vuotta menee kylkeä kääntäessä ja sen jälkeen kaikki on sovitettu.
Olet ottanut hengen toiselta ihmiseltä, ja sen ihmisen lähipiirissä mikään ei ole entisellään koko heidän elämänsä loppuun asti..
Mutta viiden vuoden jälkeen sinulle kaikki on taas okei... No worries, jatketaan taas mihin jäätiin..?!
Huh huh tätä suomalaista rangaistuskäytäntöä.. =(
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:10"]
Mitä teet nyt? Käytkö töissä ja vaikuttiko tuomio työllistymiseen?
[/quote]
Suoritan kolmannen asteen tutkintoa loppuun jonka aloitin vankilassa.
Vaikuttaako tuomio minulla työllistymiseen? Ei vaikuta, koska tulen työllistymään alalle jossa ei vaadita rikosrekisteriotetta, eikä tarkempia turvallisuusselvityksiä.
[/quote]
Oletko palstan miesasiamies?
Tapoitko naisystäväsi, koska olet kärsinyt sairaalloisesta mustasukkaisuudesta?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:59"]
Päätyikö tekemäsi henkirikos ikinä lööppeihin? Entä saitko itse näitä "pieniä vammoja" vankilassa? Miten perheesi suhtautui tekoosi? Harrastatko nykyisin mitään? Mikä oli ensimmäinen tekosi päästyäsi pois linnasta? Uudenvuodenlupauksia? Lempiruoka jouluna? :)
[/quote]
Varmasti on ollut lööpeissä ja tuomio löytyy entiseltä nimeltäni googlesta varsin helposti.
Olen sen verran introvertti, että vankilassa olo oli aika raskasta aikaa, koska erilaisia ihmisiä oli paljon ja vähän tilaa. Vietin suurimman osan ajasta sellissäni lukien kirjoja ja opiskellen, toki minulla oli vankilassa ystäviä joihin tutustuin, mutta muuten yritin viettää aikani mahdollisimman paljon yksin.
Ja sainkin viettää, olin kuitenkin tappaja, en mikään namusetä tai vinkkimies. Istuin tuomioni normaalisti kongilla, enkä pelkääjien puolella eristyksissä. Vankilassa kannattaa pitää huolta omista asioistaan ja unohtaa muiden.
Nykyään harrastan liikuntaa monipuolisesti ja suurin osa ajasta kuluu opintojen parissa.
Mikä oli ensimmäinen tekosi päästyäsi pois linnasta? Pääsin koevapauteen aluksi, ja ensimmäinen tekoni oli mennä torille kahville. Kun kävelin vankilasta ulos, poltin savukkeen ja käännyin viimeisen kerran katsomaan vankilaa, ja sanoin ettei koskaan enää.
Lempiruoka jouluna? :) En vietä joulua, joten se sujuu samoin kuin muukin normaali viikonloppu.
2