Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saanut tuomion henkirikoksesta, kysyttävää?

Vierailija
20.12.2014 |

Tuomio oli 10 vuotta, 4 kuukautta, josta ensikertalaisena istuin puolet.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten läheisesi/ystäväsi reagoivat kun saivat tietää teostasi?

Vierailija
42/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli sun "syy" riistää toiselta henki? Ja olitko ihan oma itsesi vai kenties jonkin aineen vaikutuksenalaisena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:48"]Kysymyksiin miten, kuka ja milloin, en lähde tarkemmin vastaamaan.

Lyhyesti; olin väärässä paikassa väärään aikaan väärien ihmisten kanssa.
[/quote]

Ei tarvii vastata, että kuka jne, tietenkään, mutta koska asetuit tähän vastailemaan, olisi ihan jees jos avaisit asioita vähän enemmän kuin "olin väärässä paikassa väärään aikaan jne".

Miksi haluat, että sinulta kysytään, ellet aio vastata?

Vierailija
44/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:47"]

Millaista vankilassa oli? Oliko sinulla päihdetausta? Tapoitko yksin vai jonkun kanssa?

[/quote]

Vankila on varmasti pelottava paikka alkuunsa ja teon jälkeen tutkintavankeudessa ollessa vankilaan meneminen tuntui lähes mahdottomalta ajatukselta. Mutta kaikkeen tottuun, vankilassa keskityin täysillä siihen, miten vastavaan tilanteeseen en koskaan enää joutuisi, en käyttänyt päihteitä lusimisen aikana. Luin paljon kirjoja ja suoritin 3. asteen tutkintoa.

Vierailija
45/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:48"]

Tuntuuko itsestäsi, ettet ollut teon aikana ihan täysissä järjissäsi vai teitkö sen kaikessa tietoisuudessasi ja ymmärsit koko ajan, että riistät toiselta hengen ja myös voit joutua siitä vankilaan ja kaikki saavat tietää? Miten jäit kiinni?

[/quote]

Teon aikana tunsin suurta vihaa ja katkeruutta, ja tein sen ajattelematta liikoja. On vaikea selittää itselleen tai muille teon jälkeen miten niin pääsi tapahtumaan.

Vierailija
46/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyt elämään tekosi kanssa? Pidätkö itseäsi hyvänä vai pahana ihmisenä?

Onko vankilan jälkeen mahdollista työllistyä?

Vierailija
47/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ihmisiä vankilassa on? 

Vierailija
48/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakko vankilassa olla esim oma TV, tietokone, pelikonsoli jne?

Vierailija
49/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:57"]

Miten pystyt elämään tekosi kanssa? Pidätkö itseäsi hyvänä vai pahana ihmisenä?

Onko vankilan jälkeen mahdollista työllistyä?

[/quote]

Usein tuntuu etten pystykään elämään tekoni kanssa. En ole täysin tunteeton ja antisosiaalinen kuten suurin osa vankilassa pitkään istuneista väkivaltarikollisista. Pidänkö itseäni pahana ihmisenä? En pidä, olen tehnyt paljon itseni eteen.

Vankilatausta ei vaikuta millään tavoin työllistymiseen, mutta ne muut syyt minkä takia olet ollut vankilassa vaikeuttavat normaalia elämää kuten työssäkäyntiä. Suurimapna niistä päihdeongelmat, joista kärsii suurin osa vangeista.

Vierailija
50/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko mies vai nainen? oliko uhrisi mies vai nainen?

Vierailija
51/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko yhdessä muutosaiheihessa tv-ohjelmassa vankeutesi loppuaikana? Tämä henkirikoksentehnyt nainen on jäänyt mieleen, ja olen usein miettinyt onnistuiko elämänmuutos. Vanhaan seuraan ja vanhoihin tapoihin on niin helppo palata, vain vahvat pystyvät jättämään sen taakseen. Vaikka rikosta en hyväksykään, toivotan hyvää joulua ja menestystä tulevaisuuteen.

Vierailija
52/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:59"]

Millaisia ihmisiä vankilassa on? 

[/quote]

Olen istunut tuomioni  kolmessa laitoksessa. Pahin paikka missä olen ollut, on ollut Riihimäki eli tuttavallisemmin Rio de rixu, jossa minimituomio on 2 vuotta vankeutta. Kun samaan paikkaan laitetaan 200 suomen vaarallisinta vankia, niin ilmapiiri on hyvinkin kireä ja väkivallan tuntu on todellinen. Vankilassa harvoin tapetaan ketään, mutta pienempiä vammoja näkyy useinkin.

Paikka jossa on 200 sairasta ihmistä, niin se todellakin tuntuu psyykkeessä.

Kysymykseen mitä sellissä saa olla, niin tv tulee yleensä valmiina, pelikonsoli on okei tietyissä laitoksissa ja omia tavaroita saa tietyn verran taas riippuen laitoksesta.

Vierailija
53/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:06"]

Olitko yhdessä muutosaiheihessa tv-ohjelmassa vankeutesi loppuaikana? Tämä henkirikoksentehnyt nainen on jäänyt mieleen, ja olen usein miettinyt onnistuiko elämänmuutos. Vanhaan seuraan ja vanhoihin tapoihin on niin helppo palata, vain vahvat pystyvät jättämään sen taakseen. Vaikka rikosta en hyväksykään, toivotan hyvää joulua ja menestystä tulevaisuuteen.

[/quote]

En ole ollut,  olen mies.

Vierailija
54/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastannut toiseen kysymykseeni, eli miten jäit sitten kiinni?

Vierailija
55/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet nyt? Käytkö töissä ja vaikuttiko tuomio työllistymiseen?

Vierailija
56/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siksi nykyään enemmän itseksesi viihtyvä/erakoitunut, koska sisimmissäsi pelkäät, että sosiaaliset uudet suhteesi tulisi luotua taas väärän porukan kanssa ja saattaisit väärään aikaan ja väärässä paikassa toistaa jo tekemäsi tai ajautua taas tekemään vääryyttä?

Vierailija
57/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:10"]

Mitä teet nyt? Käytkö töissä ja vaikuttiko tuomio työllistymiseen?

[/quote]

Suoritan kolmannen asteen tutkintoa loppuun jonka aloitin vankilassa.

Vaikuttaako tuomio minulla työllistymiseen? Ei vaikuta, koska tulen työllistymään alalle jossa ei vaadita rikosrekisteriotetta, eikä tarkempia turvallisuusselvityksiä.

Vierailija
58/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen uhri oli?

Vierailija
59/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno provo taas. Asperger-Raisalla 29v ollut hiljainen ja tylsä lauantai-ilta ja pillu kosteana tekaisi kutkuttavan provon aaveelle, jossa hän käy päivittäin.

Vierailija
60/108 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi