Astianpesukoneen hana saattoi jäädä auki
..ja koneeseen virta päälle. Ei mene automaattisesti virta pois. Asia välähti mieleen samantien, kun tulin tänne joululoman viettoon. Olen yli 300 km päässä, ja takaisin oli tarkoitus mennä vasta 2.1. Onko tässä lähdettävä vielä ajelemaan takaisin ja katsomaan. Varma en ole, mutta ei ole muistikuvaa, että olisin sammuttanutkaan sitä. Oli sellainen hässäkkä aamulla pakkaamisen kanssa.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 17:52"]
..ja koneeseen virta päälle. Ei mene automaattisesti virta pois. Asia välähti mieleen samantien, kun tulin tänne joululoman viettoon. Olen yli 300 km päässä, ja takaisin oli tarkoitus mennä vasta 2.1. Onko tässä lähdettävä vielä ajelemaan takaisin ja katsomaan. Varma en ole, mutta ei ole muistikuvaa, että olisin sammuttanutkaan sitä. Oli sellainen hässäkkä aamulla pakkaamisen kanssa.
[/quote]
Jos sulla on varaa lähteä imemään munaa 300 kilsan päähän, niin ei taida paljoa tuollainen "ongelma" peräaukossa kutittaa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 18:00"]
Soita huoltoyhtiöön. Joudut tod näk maksamaan käynnistä ns pyhätaksan mukaan.
[/quote]
Miksi pyhätaksan mukaan jos vaikka maanantaina soittaa?
Maanantai on tavallinen arkipäivä ja tiistai monelle työpäivä. Ehdottomasti hoida asia, palolaitos kiittää fiksua joulun viettäjää.
Maanantai ja tiistai ovat ihan tavallisia arkipäiviä, mitään pyhätaksoja ei silloin veloiteta. Suurin osahan on vielä töissä nuo päivät.
Meillä on AINA pseukoneen hana auki, eikä se haittaa mitään vaikka on virta päällä. Ole huoleti, riski on hyvin pieni.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 17:56"]
Mitä vahinkoa tuosta voi tulla? Tiedän, että vakuutus ei korvaa mahdollisen vesivahingon sattuessa, mutta mitkä vahingot tuollaisesta unohduksesta voi siis tulla? Astianpesukone ja koko talo on muutaman vuoden vanha.
[/quote]
No pahimmassa tapauksessa pesukoneen vesiletku irtoaa ja hanasta lotisee vettä lattioille päiväkausia, joka takoittaa sitä että talo voi olla lähes purkukunnossa. Mutta riski on aika pieni, kuinka monella on tapahtunut vesivahinkoa pesukoneen tai tiskikoneen kanssa?
Tilanne on nyt voi voi, kun ei neuvot kelpaa jne. Mene itse katsomaan se tiskikoneen tilanne. Mitä sitä turhaa tänne kirjoittelee, jos tietää että muuta mahdollisuutta ei ole kuin se, että sulla pitää itellä käyä tarkistamassa se:)
Huoltoyhtiö. Olet sitten ainakin heille soittanut.
1) Meillä on AINA, SIIS AINA, astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen hanat auki.
2) miten siitä apk:sta edes otetaan virta pois??? Töpseli seinästä ois vai??? Meillä se on jossain hankalasti en edes tiedä missä. Monesti on pesun jälkeen sen loputtua vielä päällä eli ei ole virtanappulasta sammutettu, vaikka miten pitkään.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:36"]
Huoltoyhtiö. Olet sitten ainakin heille soittanut.
[/quote]
Ei soitolla mitään vastuuta mihinkään siirretä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 18:02"]
Höpöhöpö. Meillä virrat aina päällä ja hana auki. Viimeiset 15 vuotta. Mitään ei tapahdu. Relaa!
[/quote]
Kerta se on ensimmäinenkin!
Ap tässä taas päivää. Soitin sille huoltomiehelle, joka sanoi, että ei hän sellaisia lähde katsomaan, joten otin riskin. Mutta tulin nyt jo päivää aikaisemmin paikalle, syystä että tänään oli paremmat ajokelit kuin huomiselle on luvattu. Ei täällä ollut mitään päällä eikä hanaa auki. Olin vain jättänyt kannen kiinni, ja siitä kai tuli tunne, että en ole hanaakaan sulkenut.
Olen itse tänään kuivatellu vessan lattiaa pesukoneen jäljiltä. Onneksi oltiin kotona.
Ja vesivahinko voi sitten tulla huonolla tuurilla ihan pelkästään siitäkin, jos sen tiski-/pyykkikoneen hanan jättää auki. Onneks asun omakotitalossa enkä kerrostalossa, niin ei ainakaan tarvi pelätä että jonkun yläkerran idiootin takia omaan kämppään valuu vedet.
Itse en saisi oltua vaan soittaisin huollon tai isännöitsijän tarkistamaan. Justhan lehdessä oli juttu kun jonkun astianpesukone oli syttynyt itsekseen palamaan. Kämppä oli ehtinyt mennä aika huonoon kuntoon vaikka asukas oli palon nopeasti huomannutkin. Naapuri asunnot oli onneksi kärsineet vain savuvahingoista. Itse otan töpselin irti pyykinpesukoneesta ja katson muutenkin että kaikki pois päältä kun lähden kotoa...no en kauppareissuksi mutta hiukankin pidemmäksi aikaa kyllä.