Lääkäri - Valtaosaa ihmisten sairauksista ei ole olemassa..
.. On vaan ylipainoa ja vääriä liikunta ja ruokatottumuksia. Tupakka monella siinä tietenkin mukana elimistön rappeutumista kiihdyttämässä.
"It's not that diabetes, heart disease and obesity runs in your family. It's that no one runs in your family."
Eli laihduttakaa, muuttaakaa ruokavalio terveellisempään suuntaan, lopettakaa tupakointi ja liikkukaa enemmän. Nämä hoito-ohjeet onnistuvat kaikilta ja ovat varmasti paljon tehokkaampi hoito kuin yksikään meistä lääkäreistä pystyy Teidän terveyden eteen tekemään. Uskokaa pois. Monet sairaudet hoituu tehokkaammin kun ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa ryhtiliikkeen elämässään.
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:42"]Ap [/quote] ..niin piti jatkamani.. Oletko oikea lääkäri?
[/quote]
Tyhmä kysymys. Täällähän kaikki tietenkin ovat juuri sitä mitä väitävätkin olevansa.
t. Turun Arkkiherttua
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:38"]
Toivottavasti et ole oikea lääkäri. Olet empatiakyvytön trolli.
[/quote]
Empatiaa tai ei. En lepertele vaan sanon asiat niinkuin ne on. Lihavuus ei vaan hoidu lepertelyllä vaan itseään niskasta kiinni ottamalla (liikunta ja ruokavalio). Toki aina voi elämäntapa muutoksissa vetäytyä kaikkien tekosyiden taakse. Kuten selittää itselleen ja muille ettei laihdu, koska... (ja keksiä jonkun syyn vaikka hormoni yms)
Laita ap vielä toinen ketju "muotisairauksista". Mikset ole jouluostoksilla? Hopi hopi
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:18"]
.. On vaan ylipainoa ja vääriä liikunta ja ruokatottumuksia. Tupakka monella siinä tietenkin mukana elimistön rappeutumista kiihdyttämässä.
"It's not that diabetes, heart disease and obesity runs in your family. It's that no one runs in your family."
Eli laihduttakaa, muuttaakaa ruokavalio terveellisempään suuntaan, lopettakaa tupakointi ja liikkukaa enemmän. Nämä hoito-ohjeet onnistuvat kaikilta ja ovat varmasti paljon tehokkaampi hoito kuin yksikään meistä lääkäreistä pystyy Teidän terveyden eteen tekemään. Uskokaa pois. Monet sairaudet hoituu tehokkaammin kun ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa ryhtiliikkeen elämässään.
[/quote]
Kuka lääkäri noin sanoo, linkki esille eikä nyt kelpaa anonyymi mielipide? Ainoa minkä asiaa löydän jo tuo lainattu englanninkielinen vitsi twitter - sivustolta.
Provo on huono eikä väitettä edes perustella.
[/quote]
Siis olet sitä mieltä että laihduttaminen, ruokavaliomuutokset ja tupakoinnin lopettaminen ovat hyödyttämiä päätöksiä? Vai mitä perusteita kaipaat? Usko tai älä, ne usein ovat se tehokkain hoito-osuus kroonisissa elämätapa sairauksissa. On hukkaan heitettyä rahaa syödä pillereitä ilman elämäntapamuutoksia.
Vai uskoisitko että esim alkoholismi paranee ilman että ihmisen itse tarvitsee tehdä asialle yhtään mitään? Että voisi jatkaa juomista ja odottaa että joku ulkopuolinen esim lääkäri parantaa alkoholismin jollakin pillerillä.
[/quote]
Tulet tänne syyllistämään ihmisiä heidän sairauksistaan? Tiesitkö, että on myös psyykkisiä sairauksia, ja perinnöllisiä sairauksia. Sinusta olisi enemmän apua, jos miettisit, miten voisit auttaa potilaitasi paremmin (siis jos olet oikea lääkäri) sen sijaan että trollaat täällä.
Pikku vinkki: motivointi terveellisempään elämään ei onnistu vähättelemällä eikä syyllistämällä. Niillä on aivan päinvastainen vaikutus. Sinulla ei taida olla juuri psykologista silmää? Ei se mitään, se puuttuu monelta lääkäriltä. Mutta eivät he noin typeriä aivopieruja silti päästele kuin sinä, ap.
[/quote]
No mikä olisi sitten mielestäsi hyvä keino? Monesti ihmiset tuudittautuu tosiasioiden edessä kaikkeen muuhun kuin siihen että jokainen meistä voi itse tekemillään valinnoilla vaikutta omaan terveyteen kaikkein eniten. Ei joku ulkopuolinen.
Miksi Aira Samulin on lähes 90-vuotiaana paremmassa kunnossa kuin moni nykypäivän 50-vuotias? Johtuuko se hänen muita paremmista lääkkeistään, lääkäreistään tai fysioterapeuteistaan? Ei johdu. Se johtuu puhtaasti hänen koko elämän aikana tekemistään valinnoistaan.
Liikunnallinen elämäntapa, tupakoimattomuus, terveellinen ruokavalio yms. Pitää loitolla lääkäreistä. Mikä tässä seikassa on monelle niin vaikea uskoa?
Niin no, kaipa se läski keski-ikäinen mieluummin kuulee lääkäriltään jonkun kakkostyypin diabetes - diagnoosin, kuin sen että lääkäri sanoo suoraan että olet liian läski, laihduta ja muuta ruokavaliotasi tai tulee suuria ongelmia eri sisäelinten ja verenkierron kanssa.
Itse suosisin tuota jälkimmäistä tapaa koska se vääntää potilaalle rautalangasta ilman hienoja sanoja mistä on kyse. En kuitenkaan ole lääkäri, joten ei kannata pelätä suoria ja ymmärrettäviä diagnooseja :)
Provosoiva avaus, mutta siinä on kyllä asiaakin mukana.
Minulla on kaksi liikuntakykyä heikentävää sairautta, ms-tauti ja nivelrikko. Kummankin sairauden oireilua olen saanut siedettävämmäksi ruokavalion ja liikunnan avulla. Eivät ne tietenkään minua paranna, mutta tekevät oloni paremmaksi.
Tyypillistä lääkärien hybristä väittää että jos elää oikein, on ikuisesti terve. Oikeesti nämä asiat ovat verraten vähän meidän ihmisten hallittavissa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:07"]
Provosoiva avaus, mutta siinä on kyllä asiaakin mukana.
Minulla on kaksi liikuntakykyä heikentävää sairautta, ms-tauti ja nivelrikko. Kummankin sairauden oireilua olen saanut siedettävämmäksi ruokavalion ja liikunnan avulla. Eivät ne tietenkään minua paranna, mutta tekevät oloni paremmaksi.
[/quote]
Juuri tästä on kysymys. Monen ylipainoisen arkielämän laatu paranisi (vaikka kaikki sairaudet eivät paranisi) kun laihduttaisi. Ihan alkaen vaikka kengännauhojen sitomisesta, joka monelle jo näyttää olevan kovin työlään näköistä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:28"]
Valtaosa lääkäreistä ei osaa / halua hoitaa potilasta. Tyrkytetään vain lääkkeitä, joilla "hoidetaan" oireita, ei varsinaista sairautta. ~ Potilas
[/quote]
Valtaosa potilaista ei halua/jaksa/viitsi hoitaa itse itseään. Lääkäriltä halutaan lääkkeitä, sairaslomaa yms, kun on viimeiset 20-30 vuotta itseltään jäänyt terveysasiat hoitamatta. Eikä enää viitsitä aloittaa..
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:10"]
Tyypillistä lääkärien hybristä väittää että jos elää oikein, on ikuisesti terve. Oikeesti nämä asiat ovat verraten vähän meidän ihmisten hallittavissa.
[/quote]
Kyllä se mieli muuttuu, kun lääkäri sairastuu itse.
Physician, heal thyself.
Lääkäri tai ei, mulla ainakin on terveyttä haittaavia elämäntapoja, jotka oikeasti parantuisivat ap:n ohjeilla. En niihin ole hakenut lääkäristä apua, mutta vointini parantuisi huomattavasti, jos tekisin tuon ryhtiliikkeen..
Sitten on pari muutakin sairautta, joihin on lääkkeet ja joiden vuoksi olen joutunut taannoin lääkärissä käymään.
Mutta asiaahan tuo ap kirjoittaa.
t. sohvaperuna
Minä liikun, syön todella terveellisesti, ja otan myös vitamiineja purkista. Kuitenkin kilpirauhasen vajaatoiminnan takia (diagnosoidun), olen ylipainoinen. Sairaus ei ole omaa syytäni, sitä on molemmilla siskoillani ja äidilläni myös. Mutta tämä on tätä samaa läskivihaa, jota AV pursuaa, nyt vain muka "lääkärin" kirjoittamana. Ihan samanlainen avaus kuin se taannoinen: "Läski, mikset vaan lakkaa olemasta läski?"
Ettepä te näitä asioita ymmärrä, ennen kuin kalikkaa kalahtaa omaan nilkkaan. Ennen sairastumistani olin minäkin hyvin hoikka, jopa koulun laihoin.
Älkää vastatko näihin provoihin.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:10"]
[/quote]
Ikuista terveyttä ei kukaan lupaa. Mutta monet nykyihmisen "sairaudet" ovat länsimaisen elämäntavan mukanaan tuomia. 1940-luvulla ei juurikaan ollut esim II-tyypin diabetesta. Ei se ole mikään virustartunta, jolle kukaan ei voisi mitään. Se on ihmisen itse omilla elintavoillaan synnyttämä, lihomiseen liittyvä aineenvaihdunta ongelma. Sairaudeksi muuttuu vasta useiden vuosien väärien elämäntapojen myötä. On täydellinen harhaluulo uskoa että tälle ei voida mitään.
Hoitokeinot ovat perin yksinkertaiset. Liiku ja syö oikein. Jos tuntuu että vartalon mittasuhteet eivät vastaa vaatekaapin sisältöä, vaaka on tärkein mittari.
[/quote]
Varmasti auttaa terveyden kannalta jos elää terveellisesti ja laihduttaa jos on siihen tarvetta, mutta epäilen ettävaltaosa sairauksista on tällaisia. Lisäksi elämässä on tilanteita jolloin itseä ei voi vain ottaa niskasta kiinni, jotta pääsisi liikkumaan niin paljon kuin olisi tarpeellista.
Tästä johtuen aloittajan teksistä huokuu elämänkokemuksen puute...ehkä kyseessä on nuori lääkäri.
Migreeni ja ms-taudit, syövät, reuma jne eivät vain parane sillä, että ottaa itseä niskasta kiinni.
Terveydenhuolto nielee valtaosan jo nykyisistä verorahoista ja tulevaisuudessa vielä enemmän. Haluaako ihmiset laskea vai nostaa omaa verotustaan? Kiinnostaako elämäntapamuutokset jos verotus kevenisi 5% yksikköä?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:35"]
[/quote]
Varmasti auttaa terveyden kannalta jos elää terveellisesti ja laihduttaa jos on siihen tarvetta, mutta epäilen ettävaltaosa sairauksista on tällaisia. Lisäksi elämässä on tilanteita jolloin itseä ei voi vain ottaa niskasta kiinni, jotta pääsisi liikkumaan niin paljon kuin olisi tarpeellista.
Tästä johtuen aloittajan teksistä huokuu elämänkokemuksen puute...ehkä kyseessä on nuori lääkäri.
Migreeni ja ms-taudit, syövät, reuma jne eivät vain parane sillä, että ottaa itseä niskasta kiinni.
[/quote]
Mutta jos vedät tupakkaa ja syöt mitä sattuu ja kaljoittelet useasti, migreeni, reuma ja ms-tauti oireilee pahempana. Paljon pystyy elintavoillaan vaikuttamaan taudin kehittymiseen.
Nimim. migreeni kuriin terveellisillä elintavoilla
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:53"]
Kyllä ap on lääkäri. Kirjoitan mitä kirjoitan, niinkuin kaikki muutkin tällä palstalla. Jos jotakin tosiasiat närkästyttää, niin se on poikkeuksellisen hyvä.
Lihavuus lähtee siinä vaiheessa kun ihmiset lakkaavat valehtelemasta itselleen. Ja myöntävät omilla valinnoillaan ja tekemisillään olevan erittäin suuri vaikutus itsekunkin terveyteen. Nimenomaan elintapa sairauksissa.
[/quote]
Näin juuri. Itselleen valehtelusta on kysymys myös alkoholisimissa. Siitäkin paranee vasta kun lopettaa itselleen valehtelun. Samoin on lihavuudessa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:37"]
[/quote]
Kuka lääkäri noin sanoo, linkki esille eikä nyt kelpaa anonyymi mielipide? Ainoa minkä asiaa löydän jo tuo lainattu englanninkielinen vitsi twitter - sivustolta.
Provo on huono eikä väitettä edes perustella.
[/quote]
Siis olet sitä mieltä että laihduttaminen, ruokavaliomuutokset ja tupakoinnin lopettaminen ovat hyödyttämiä päätöksiä? Vai mitä perusteita kaipaat? Usko tai älä, ne usein ovat se tehokkain hoito-osuus kroonisissa elämätapa sairauksissa. On hukkaan heitettyä rahaa syödä pillereitä ilman elämäntapamuutoksia.
Vai uskoisitko että esim alkoholismi paranee ilman että ihmisen itse tarvitsee tehdä asialle yhtään mitään? Että voisi jatkaa juomista ja odottaa että joku ulkopuolinen esim lääkäri parantaa alkoholismin jollakin pillerillä.
[/quote]
Tulet tänne syyllistämään ihmisiä heidän sairauksistaan? Tiesitkö, että on myös psyykkisiä sairauksia, ja perinnöllisiä sairauksia. Sinusta olisi enemmän apua, jos miettisit, miten voisit auttaa potilaitasi paremmin (siis jos olet oikea lääkäri) sen sijaan että trollaat täällä.
Pikku vinkki: motivointi terveellisempään elämään ei onnistu vähättelemällä eikä syyllistämällä. Niillä on aivan päinvastainen vaikutus. Sinulla ei taida olla juuri psykologista silmää? Ei se mitään, se puuttuu monelta lääkäriltä. Mutta eivät he noin typeriä aivopieruja silti päästele kuin sinä, ap.