Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?
Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.
Kommentit (119)
Suostuisin, jos työni olisi viihdealalla. Kuten sillä lätkänpelaajalla.
No en helvetissä! Esihenkilö saisi unettavan leukaansa välittömästi jos sellaista menisi ehdottamaan.
Kummallista että aatteita pitää esittää vaatteilla ja eriväreillä . Aina pitäisi olla joku mielipide jokaiseen asiaan.En jaksa ottaa kantaa kaikkeen .Pakkosyötöllä tehdään hallaa koko ideaan.
Meillä oli kerran joku kamppis, jonka ajan käytettiin sateenkaariväristä rintaneulaa. Ei vaikuttanut mun työntekooni mitenkään se merkki. Ei käynyt mielessäkään, että olisin vastustanut. En keksi yhtään syytä, miksi vastustaisin.
Olen jo ottanut kerran lopputilin kun meinasivat pakottaa DEI-kurssille. En alistu!
Opetussuunnitelman perusteiden (2016) mukaa virkavelvollisuuteni on edistää tasa-arvoa ja vastustaa esimerkiksi seksuaalivähemmistöjen syrjintää. Tutkimusten mukaan (esim. Kouluterveyskysely 2025) vähemmistöihin edelleen kohdistuu kiusaamista paljon enemmän kuin muihin. Opetushenkilöstön vastuulla on ehkäistä kiusaamista ja syrjintää myös omalla esimerkillä. Myös työnantaja on vastuussa syrjintään puuttumisesta ja sen ehkäisemisestä. En saata ymmärtää, miksi joku vastustaa syrjinnän vastustamista, semminkin kun se on ihan Suomen laissa mainittu asia.
En käytä mainospaitoja enkä muitakaan aatteellisia tunnusmerkkejä esimerkiksi pinssejä.
Voishan sellaisen t-paidan tai pinssin laittaa päälleen, ja sitten jos saisi sen sen jälkeen omaksi, voisi mustalla tussilla vetäistä tekstin päälle ruksit ja no-sanan, ja käyttää ahkerasti.
Eli ei ehkä kannata pakottaa.
Syrjintää voi vastustaa muillakin tavoilla kuin pukeutumalla pellepukuun.
Minulla on niin vahva ego, että voisin käyttää pride tunnuksia aivan mielelläni. Tasa-arvo on hyvä asia.
En, koska pride on nykyään vasemmistopolitiikkaa, jota en kannata.
Mitä jos minä haluan pukeutua aatuksi?
Polittiikka ja ideologiat ei kuulu töihin. Töissä tehdään töitä.
Se on esimies eikä mikään hẹlvetin esihenkilö.
En käytä enkä suostu käyttämään minkäänlaista poliittisen järjestön merkkiä tai symbolia.
En vastusta niiden käyttöä, mutta en itse käytä.
No en, eikä työnantaja voi vaatia ottamaan kantaa poliittisesti.
Jos toisena vaihtoehtona saada potkut, eikä varmaa työpaikkaa näköpiirissä.
Jos olisi työnantajan kustantamat työvaatteet, joissa olisi muitakin mainoksia niin saisi olla pride logo muiden joukoissa. En varmaan edes huomaisi. En suostuisi taas esim liian avonaiseen asuun tai asuun missä lukisi, että sopii kouria tvs. Ymmärrän kyllä, jos uskovaista se pride logo haittaa.
Hakisin saikkua.