Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hankit lapsen, vaikka et pysty lasta kunnolla elättämään?

Vierailija
19.12.2014 |

Ja nyt en halua kuulla näiltä ylemmiltä toimihenkilöiltä, joille ero täytenä yllätyksenä ja mies kavalsi kaikki rahat. Kyllä keskiluokasta voi romahtaa, mutta ei se kovin tavallista ole. Haluan kuulla vastauksen  tältä enemmistöltä eli alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvilta jo valmiiksi köyhyydessä ja/tai kurjuudessa eläviltä naisilta, jotka ovat aina vaiti, kun kiusallinen kysymys esitetään. Miksi teistä oli ok lisääntyä, vaikka mitään edellytyksiä riittävien lapsen materiaalisten edellytysten turvaamiseen ei ole?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:13"]

Nope vaan kalikka kalahti :D Suurin osa teistä huutelijoista on nykysiä akkoja joiden miehet joutuu maksamaan edellisen liiton lapsesta tai lapsettomia opiskelijoita joilla ei ole minkäänlaista kokemuspohjaa asioista keskusteluun. Tosin todistit tuolla vajaavaisella kommentillasi pointtini aivan oikeaksi :) Ei haukku haavaa tee hahah!

[/quote]

Itse asiassa kalikka kalahti sen takia, että olen tuollaisen vähätuloisen ongelmaperheen lapsi, ja elin lapsuuteni tuollaisten vanhempien lapsena, joiden mielestä ei kannata huolehtia huomisesta, ja rakkaudella aina pärjää jne.

Joten kokemuspohjani on hyvinkin vahva tässä asiassa.

En ole ollut nyt yli kymmeneen vuoteen missään tekemisissä vanhempieni kanssa, joita pidän hirviöinä, ei kukaan normaaliälyinen järjestä lapsilleen tuollaista painajaista elämänaluksi, ihan oikeasti.

Koittaisitte tekin joskus miettiä sitä lasten osaa tuollaisissa perheissä, ettekä aina vain ajattelisi niitä itsekkäitä, omahyväisiä vanhempia.....

Vierailija
62/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,olen miettinyt samaa kuin Ap. Meillä kaksi työssä käyvää vanhempaa, kaikki ok mutta päädyimme yhteen lapseen, koska hänet pystymme varmasti elättämään ja hoitamaan itse hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:13"]

Minua ei haittaa, että yhteiskunnan varoilla autetaan jaloilleen ihmisiä, jotka ovat kokeneet vastoinkäymisiä. Tämä on hieno juttu. Mutta lapsen hankkiminen on vapaaehtoinen elämäntapavalinta siinä missä hevosen omistaminenkin. Yhteiskunnan ei mielestäni tarvitsisi kustantaa köyhille omaa lasta sen enempää kuin mitään muutakaan kymmeniä tai jopa satoja tuahansia maksavaa harrastusta. Eikä varsinakaan kannustaa köyhiä hankkimaan lisää lapsia! -ap

[/quote]

Lisääntyminen on perusoikeus, vaikka ymmärrän ap:n mielipiteen, niin ihmettelen aina suuresti ihmisiä, jotka kritisoivat taloudellisista syistä näin tärkeitä perusoikeuksia. Sanotaan nyt että moraalisesti yhteiskunnan vastuusta voidaan puhua vain siitä syystä, että olemme luoneet tällaisen yhteiskunnan. Meillä on tämä järjestelmä. Synnytät sinä 0 tai 20 lasta, järjestelmä on sama kaikille. Näihin asioihin vaikutetaan äänestämällä tai vaihtamalla valtiota. Perhe taas on pienempi yksikkö, jossa luojan kiitos, saa vapaassa maassa joko lisääntyä, käyttää ehkäisyä tms.

[/quote]

Lisääntyminen ei ole perusoikeus. Ei ole koskaan ollutkaan.

Yhteiskuntaa pitää muuttaa niin että lapsiperheet eivät saa mitään tukia tai helpotuksia
[/quote]

Ymmärrätkö että yhteiskunta näkemiin lasten tukemisen investointia, jolla voidaan turvata tulevaisuudessa yhteiskunnan olemassaolo ja vanhustenhuolto. Siksi lasten hankintaa tuetaan eikä minkään helvetin perusoikeuksien takia.

Vierailija
64/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:09"]mä olen neljän lapsen äiti, olen 29v. Myönnän ihan suoraan että tukien takia. Aina saa olla 3v. kotona.
[/quote]
HÄPEÄ! teevee veronmaksajaraataja

Vierailija
65/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on osittain oikeassa. Miksi ihmeessä näiden luusereiden pitää pykätä niitä lapsia vielä mielellään hirveän nuorena? Juuri viikko sitten juttelin kahden lapsen äidin kanssa. Ikää oli 24 ja mies kuulemma 25. Päivitteli, että haluaisi kouluun, kun ei ole tullut tehtyä mitään peruskoulun jälkeen. Ja mies on päässyt kuntouttavaan työtoimintaan lokakuussa, niin johan tässä elämä hymyilee. Ei koulu peruskoulun jälkeen? Ei koskaan töissä? Mieskin joku surkimus, kun on kuntouttavassa toiminassa. Ja sitten näillä on tuossa iässä jo kaksi lastakin... Jee, jee.

Vierailija
66/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:22"] [quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:13"] Minua ei haittaa, että yhteiskunnan varoilla autetaan jaloilleen ihmisiä, jotka ovat kokeneet vastoinkäymisiä. Tämä on hieno juttu. Mutta lapsen hankkiminen on vapaaehtoinen elämäntapavalinta siinä missä hevosen omistaminenkin. Yhteiskunnan ei mielestäni tarvitsisi kustantaa köyhille omaa lasta sen enempää kuin mitään muutakaan kymmeniä tai jopa satoja tuahansia maksavaa harrastusta. Eikä varsinakaan kannustaa köyhiä hankkimaan lisää lapsia! -ap [/quote] Lisääntyminen on perusoikeus, vaikka ymmärrän ap:n mielipiteen, niin ihmettelen aina suuresti ihmisiä, jotka kritisoivat taloudellisista syistä näin tärkeitä perusoikeuksia. Sanotaan nyt että moraalisesti yhteiskunnan vastuusta voidaan puhua vain siitä syystä, että olemme luoneet tällaisen yhteiskunnan. Meillä on tämä järjestelmä. Synnytät sinä 0 tai 20 lasta, järjestelmä on sama kaikille. Näihin asioihin vaikutetaan äänestämällä tai vaihtamalla valtiota. Perhe taas on pienempi yksikkö, jossa luojan kiitos, saa vapaassa maassa joko lisääntyä, käyttää ehkäisyä tms. [/quote]   Lisääntyminen ei ole perusoikeus. Ei ole koskaan ollutkaan. Yhteiskuntaa pitää muuttaa niin että lapsiperheet eivät saa mitään tukia tai helpotuksia [/quote] Ymmärrätkö että yhteiskunta näkemiin lasten tukemisen investointia, jolla voidaan turvata tulevaisuudessa yhteiskunnan olemassaolo ja vanhustenhuolto. Siksi lasten hankintaa tuetaan eikä minkään helvetin perusoikeuksien takia.

[/quote]

Ongelma on siinä, että keskiluokka ei lisäänny tarpeeksi. Sen sijaan kaikki hanttapulit tekee hirveän lapsilauman ja valitettavasti työtävieroksuva ja muutenkin näköalaton elämäntyyli periytyy... Eli onko se sitten hyvä, että tehdään "tulevia veronmaksajia", jotka on samanlaisia surkimuksia kuin vanhempansa aikuisena?

Vierailija
67/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, pikkunatsit taas aktivoituvat näin joulun alla...

Vierailija
68/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:19"]

Jaha, pikkunatsit taas aktivoituvat näin joulun alla...

[/quote]

Aivan.

Vierailija
69/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:10"]Mä olen pätkätyöläinen ja mulla on pieni tyttö. Miksi en olisi hankkinut lasta? Rahalla saa paljon, meillä on välillä tiukkaa, mutta ei mikään silti saa mua ajattelemaan että mulla ei olis ollu oikeutta saada tätä ihanaa tyttöä. Vaan siks että on huono työtilanne just nyt, ei saa mua laittamaan omaa elämääni ja onnellisuuttani ylähyllylle odottamaan katkeraa vanhuutta yksin.

Eli vastaus sulle: varmaan ihan samasta syystä kun kaikki muutkin perustaa perheitä.
[/quote]

Miksi et tehnyt (pätkä ) töitä ja säästänyt ensin vähän rahaa?

Vierailija
70/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi mitata rahassa ja kaikki lapset ei tarvii kalliita harrastuksia. Meillä lapset käy 1maksullisessa harrastuksessa/lapsi/viikko. Muuten vietetään kavereiden kanssa ja kotona aikaa. Välillä hammasta purren mennään päivä kerrallaan ja pääasia on että lapsilla on vaatteet ja ruokaa (meillä lapsien esim. Vaate ja kenkä hankinnat menee meidän aikuisten tarpeiden edelle). Koko vuoden säästetään kesän lomareissuun (lapsia yhteensä 5)

Vierailija
71/78 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä! Heillä ei ole kerrassaan mitään hyvää annettavaa lapselle muuta kuin kusipää geenit ja he jatkavat muiden mollaamista ja arvostelua kun eivät muuhun järjelliseen kykene!!

Sama juttu näiden ns. kauneutta ja täydellisyyttä ihailevien kanssa, heillä ei ole muuta annettavaa kuin se että raha ja ulkonäkö ratkaisee ihmisarvon ja he alkavat kiusaamaan niitä jotka eivät näitä kriteereitä täytä ja niputtavat eriarvoon ihmisiä ulkonäön, varallisuuden, ihonvärin ym pintapuolisuuden suhteen. Kaikilla pitäisi olla ihmisarvoinen elämä, mutta juuri nämä pinnalliset ääliöt vain lisäävät suvaitsemattomuutta ja eriarvoisuutta kansalaisten keskuudessa!!

Vierailija
72/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:22"] [quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:13"] Minua ei haittaa, että yhteiskunnan varoilla autetaan jaloilleen ihmisiä, jotka ovat kokeneet vastoinkäymisiä. Tämä on hieno juttu. Mutta lapsen hankkiminen on vapaaehtoinen elämäntapavalinta siinä missä hevosen omistaminenkin. Yhteiskunnan ei mielestäni tarvitsisi kustantaa köyhille omaa lasta sen enempää kuin mitään muutakaan kymmeniä tai jopa satoja tuahansia maksavaa harrastusta. Eikä varsinakaan kannustaa köyhiä hankkimaan lisää lapsia! -ap [/quote] Lisääntyminen on perusoikeus, vaikka ymmärrän ap:n mielipiteen, niin ihmettelen aina suuresti ihmisiä, jotka kritisoivat taloudellisista syistä näin tärkeitä perusoikeuksia. Sanotaan nyt että moraalisesti yhteiskunnan vastuusta voidaan puhua vain siitä syystä, että olemme luoneet tällaisen yhteiskunnan. Meillä on tämä järjestelmä. Synnytät sinä 0 tai 20 lasta, järjestelmä on sama kaikille. Näihin asioihin vaikutetaan äänestämällä tai vaihtamalla valtiota. Perhe taas on pienempi yksikkö, jossa luojan kiitos, saa vapaassa maassa joko lisääntyä, käyttää ehkäisyä tms. [/quote]   Lisääntyminen ei ole perusoikeus. Ei ole koskaan ollutkaan. Yhteiskuntaa pitää muuttaa niin että lapsiperheet eivät saa mitään tukia tai helpotuksia [/quote] Ymmärrätkö että yhteiskunta näkemiin lasten tukemisen investointia, jolla voidaan turvata tulevaisuudessa yhteiskunnan olemassaolo ja vanhustenhuolto. Siksi lasten hankintaa tuetaan eikä minkään helvetin perusoikeuksien takia.

[/quote]

Ongelma on siinä, että keskiluokka ei lisäänny tarpeeksi. Sen sijaan kaikki hanttapulit tekee hirveän lapsilauman ja valitettavasti työtävieroksuva ja muutenkin näköalaton elämäntyyli periytyy... Eli onko se sitten hyvä, että tehdään "tulevia veronmaksajia", jotka on samanlaisia surkimuksia kuin vanhempansa aikuisena?

[/quote]

Juuri näin. Älykkäät, kouluja käyneet ihmiset, jotka tekevät tuottavaa työtä JA maksavat paljon veroja, tuottavat 0-2 lasta/pariskunta. Sensijaan yhteiskunnan tuilla eläjät lisääntyvät valtoimenaan, monen eri miehen kanssa. USA:ssa eniten lapsia on mustilla yh-äideillä. Olisihan se yhteiskunnan kannaltakin parempi, että työteliäät ja ahkerat ihmiset lisääntyisivät, eikä työnvieroksujat. Lisäksi mamuilla ja lestadiolaisilla on valtavat lapsikatraat. Jos kaikki lisääntyisivät kuten nämä, nykyinen vanhempainrahamalli ei onnistuisi ja lapsilisää olisi leikattava rankalla kädellä.

Vierailija
73/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevat, että lapsilisä hoitaa asian.

Vierailija
74/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:48"]

Niin,olen miettinyt samaa kuin Ap. Meillä kaksi työssä käyvää vanhempaa, kaikki ok mutta päädyimme yhteen lapseen, koska hänet pystymme varmasti elättämään ja hoitamaan itse hyvin.

[/quote]

Sama täällä. Ja olemme pystyneet. Nyt lapsi opiskelee ulkomailla. Laskua meille tulee 100.000 euroa. Miettikääpä tätä lapsitehtailijat. Meille on vääjämättä tulossa  opintomaksut. Miten käy köyhien tenaville.? Mahtavat kiittää vanhempiaan.

Vierailija
75/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:24"]

Kaikkea ei voi mitata rahassa ja kaikki lapset ei tarvii kalliita harrastuksia. Meillä lapset käy 1maksullisessa harrastuksessa/lapsi/viikko. Muuten vietetään kavereiden kanssa ja kotona aikaa. Välillä hammasta purren mennään päivä kerrallaan ja pääasia on että lapsilla on vaatteet ja ruokaa (meillä lapsien esim. Vaate ja kenkä hankinnat menee meidän aikuisten tarpeiden edelle). Koko vuoden säästetään kesän lomareissuun (lapsia yhteensä 5)

Säälin lapsiasi. Viisi mukekoa tänä päivänä!

[/quote]

Vierailija
76/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ajattelutavalla kenenkäännei pitäisi lisääntyä. Kukaan ei tiedä koskaan mitä tulevaisuudessa tulee vastaan.

Meillä lapset syntyi kun olin vastavalmistunut, mies vakiotyössä, oma talo ja kaikki hyvin.
Nyt muutaman vuoden päästä, itse työtön ja mies lomautettuna. Tiukkaa on, niinkin tiukkaa jotta apua on joutunuyt pyytämään. Kurjat me loiset, jotka avustuksia hakee. Eikö?

Mutta onneksi meillä on toisemme. Rahalla voi ostaa vaikka mitä mutta läheisten arvoa ei voi maallisilla omaisuuksilla korvata.

Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
77/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minustakin hiukan riippuu taloudellisista resursseista onko kyseenalaista tehdä monta lasta vai vain 1-2. Jos laskuja ei pysty maksamaan, sähköt katkaistaan säännöllisesti, ruoka perustuu lähinnä makaronille, ja kaikkea mitä nyt kuvitella voi, lapsille pelkästään käytettyjä vanhoja saatuja vaatteita, ei koskaan mitään matkustelua, maksullisia harrastuksia, uusia luistimia, pyörää, yhtään mitään.. Kyllä se voi lapsenkin mielen vetää matalaksi. Varsinkin jos vanhemmat tosiaan tuskailevat tiukkaa tilannetta ja ovat stresaantuneita. Hyvin kirjoitti se vähävaraisessa perheessä kasvanut jolla sentään omakohtaista kokemusta.

Vierailija
78/78 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ja tein lapsia koska oli vauvakuume ja haluttiin nuorina lapset tehdä. Ajatuksena kyllä äitiysloman jälkeen työllistyä tai jatkaa opiskelua, nyt siis lapsia kaksi ja ikää 22 vuotta. Miksi sä luulet, että elämäntilanne on lopunikää sama kuin vauvan syntyessä? Niin hyvässä asemassa olevilla kuin heikommassa jamassa olevillakaan. Ainakin minä koen, että pystyn ihan itse vaikuttamaan, mitä tulevaisuudelleni teen, sinnikkyydellä. Jotkut asiat ei ole meidän käsissä, kuten terveys taikka ylipäätään se, että saako niitä lapsia ja koska. Mä en halunnut kokeilla onneani 30 vuotiaaksi oikeaa hetkeä pantaten, jota ei joidenkin kriteereillä löydy ikinä ja kun löytyy niin jospa niitä lapsia ei vaikka enää saakkaan halusta huolimatta. Minulle on aina ollut tulevaisuudessa tärkeä asia tulla äidiksi, millään muulla ei ole ollut niin väliä. Ja nyt olen äiti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä