Mies pesi omenat fairylla ennen syöntiä!?
Häh, peseekö muut hedelmänsä fairylla? Minä ainakin huuhtelen vain vedellä.
Kommentit (75)
Sitruunan ainakin pesen jos laittaa ruokaan tai juomaan kuorineen tai raastaa kuorta. Joskus muitakin. Pitää tietenkin huuhdella huolellisesti.
Välillä käytän omenat tiskikoneessa ennen syömistä. Puhdistuu vielä perusteellisemmin.
Mitä luulet rehellisesti, lähteekö pöpöt ja säilöntä- ja torjunta-aineet vedellä huuhtaisemalla?
Pelkällä vedellä pesen. Ystäväni kertoi, että ravintolassa, missä hän työskenteli , pestiin viinirypäleetkin Fairylla. Eli ihan jees juttu.
Mä pesen omenat ja mm. viinirypäleet niin että laitan ne ensin mahd. kuumaan fairy-veteen ja sen jälkeen pesen mitä harjalla voin, eli omenat. Sen jälkeen huuhdon omenat samalla tavalla mahdollisimman kuumalla vedellä jonka jälkeen laitan pestyt hedelmät vielä likoamaan kylmään veteen jolloin ns. kypsyminen loppuu.
Just neuvottiin jossain pesemään sitrushedelmät kuumalla vedellä ja tiskiaineella ennen kuorimista. Taisi olla Aamulehti.
Kyllä mä pesen. Joskus omenat näytä niin kovasti säilöntäaineisilta, että pesen...ellen sitten kuori..
Mä en pese ollenkaan, vastustuskykyäkin pitää reenata.
Ostan suoraan luomuna ilman myrkyllisiä torjunta-aineita. Olen syönyt luomua jo noin kuutisen vuotta ja ajatus, että palaisi ei luomuun puistattaa. Hinta on kova ja sen olen valmis maksamaan. Harmittaa vietävästi vähävaraisten puolesta, opiskelijat, yh.t yms ettei heillä välttämättä ole varaa ostaa myrkytöntä luomua :( Toivottavavasti hinnat tasaantuvat lähitulevaisuudessa. Esim ruotsissa myrkytön luomu maksaa saman verran kun myrkyllinen ei luomu verrokkinsa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:28"]
Mä en pese ollenkaan, vastustuskykyäkin pitää reenata.
[/quote]
Ei kemikaaleista saa vastustuskykyä. Maksan vajaatoiminnan pidemmän päälle ja muita kivoja tauteja ja oireita kylläkin, mm syöpää :/
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:28"]Mä en pese ollenkaan, vastustuskykyäkin pitää reenata.
[/quote]
Syömällä rotanmyrkkyä?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:53"]
Häh, peseekö muut hedelmänsä fairylla? Minä ainakin huuhtelen vain vedellä.
[/quote]
Sano ukolles et ostaa luomuna jatkossa!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:28"]Mä en pese ollenkaan, vastustuskykyäkin pitää reenata.
[/quote]
Syömällä rotanmyrkkyä?
[/quote]
No kuolee sitä kumminkin joskus, kaikkihan nykyään aiheuttaa jonkun taudin tai syöpää.
Korkeintaan huuhtasen vedellä, en todellakaan kuuraa tiskiaineella. Joskus en pese edes vedellä ja elossa vielä ollaan. Voi luoja sentään teidän neurootikkojen kanssa :D
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:28"]Mä en pese ollenkaan, vastustuskykyäkin pitää reenata. [/quote] Syömällä rotanmyrkkyä? [/quote] No kuolee sitä kumminkin joskus, kaikkihan nykyään aiheuttaa jonkun taudin tai syöpää.
[/quote]
Joo mutta on kaksi eri asia elää esim syöpää sairasten 40-vuotiaaksi kun terveenä 89-vuotiaaksi. Kyllä omaa kemikaalikuormitusta kannattaa miettiä ja antaa keholleen mahdollisimman laadukkaita rekennusaineita: Olet mitä syöt. Lisäksi nämä kemikaalit jäävät tuleville sukupolville perinnöksi. Siitäkin syystä boikotoin niitä mahdollisimman paljon. Nämä asiat tulisi jo säätää laissa, ettei kuluttajien tarvitsisi pelätä ja miettiä mikä elintarvike kaupassa on eniten ja vähiten myrkyllinen :/
T. 15
Lähtee ne torjunta-ainejäämät ja säilöntäaineet paremmin pois. Kuulemma ihan jees!