Mies pesi omenat fairylla ennen syöntiä!?
Häh, peseekö muut hedelmänsä fairylla? Minä ainakin huuhtelen vain vedellä.
Kommentit (75)
Itse pesen ihan vedellä. Yleensä hinkkaan ensin kuumalla vedellä, silloin tuntee kuinka se limakerros eli ne aineet lähtevät ja sitten kylmällä vedellä jotta on hyvää.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:52"]
Itse pesen ihan vedellä. Yleensä hinkkaan ensin kuumalla vedellä, silloin tuntee kuinka se limakerros eli ne aineet lähtevät ja sitten kylmällä vedellä jotta on hyvää.
[/quote]
Musta tuntuu että just se lima/myrkyt ei ees irtoo kunnolla vaikka kuinka liottaisi kylmässä ja kuumassa vedessä. Ällöä :-(
Omenat ovat pinnoitettu uudella omenavaha kerroksella. Ei tarvis peseskellä edes ulkomaisia, huuhtelu riittää.
Fairylla pesu kuulostaa nololta jutulta, jota harrastetaan Porvoossa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:55"]
[/quote]
Musta tuntuu että just se lima/myrkyt ei ees irtoo kunnolla vaikka kuinka liottaisi kylmässä ja kuumassa vedessä. Ällöä :-(
[/quote]
Osta sitä myrkytöntä luomua niin ei tarvii miettiä irtosko kemikaalit pesussa vai ei. Pesuveden mukana ne kulkeutuu vesistöihin ja vesieliöihin.
Hintavertailua tehneenä isommissa marketeissa, ei luomu usein ole edes ei luomua kalliimpaa.
En Fairyllä tokikaan vaan Ecover-tiskiaineella. Miksi Fairya pidetään jotenkin synonyyminä tiskiaineelle?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:55"]
[/quote]
[/quote]
Osta sitä myrkytöntä luomua niin ei tarvii miettiä irtosko kemikaalit pesussa vai ei. Pesuveden mukana ne kulkeutuu vesistöihin ja vesieliöihin.
Hintavertailua tehneenä isommissa marketeissa, ei luomu usein ole edes ei luomua kalliimpaa.
[/quote]
Täytyy varmaa jatkossa ostaa. Jotenki aina vanhasta tavasta automaattisesti ostaa hevit ei luomuna. Huomenna suuntaan markettini luomu hyllylle :)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:19"]
Tuli mieleen tästä keskustelusta, että bongasin (ja ostin) Lidlistä kaikki joululaatikot luomuna! :) imelletty peruna- porkkana- ja lanttulaatikot! Hyvä Lidli! :D
[/quote]
Huomasin saman eilen. Todellakin hyvä Liideli !!!! =D
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:53"]
Häh, peseekö muut hedelmänsä fairylla? Minä ainakin huuhtelen vain vedellä.
[/quote]
Sano ukolles et ostaa luomuna jatkossa!
[/quote]
Tämä. Pääsee paljon helpommalla, eikä ne fairy jäämätkään hyvästä ole.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:28"]
Mä en pese ollenkaan, vastustuskykyäkin pitää reenata.
[/quote]
Ei kemikaaleista saa vastustuskykyä. Maksan vajaatoiminnan pidemmän päälle ja muita kivoja tauteja ja oireita kylläkin, mm syöpää :/
[/quote]
Mun äiti pesi aina fairylla kaikki hedelmät ja vihannekset. Kuoli myös syöpään ennen kun jäi eläkkeelle.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:45"]
Prisma: Kemikaalitko meitä lihottavat?
Kesto 43:27
Muovi- ja kosmetiikkateollisuuden käyttämät kemikaalit voivat muuttaa
kehomme soluja ja altistaa lihomiselle. Jo kohdussa alkavaa
ympäristökemikaalien vaikutusta pidetään yhtenä globaalin
lihavuusepidemian syynä.
[/quote]
Taas joku läski keksiny uuden syyn sille, että on läski :D
Miks ei voida vaan myöntää, että se jatkuva mussuttaminen ja sohvalla löhööminen on syynä omiin vatsamakkaroihin ja ihraan.
Naurettavaa.
[/quote]
Katso ensin dokumentti ja tule sitten kommentoimaan *palmface*
[/quote]
Nähty on.
Nykyään ihmiset saadaan uskomaan vaikka Aave Mariaan kun tarpeeksi uskottavalta kuullostavia "faktoja" lyödään tiskiin.
Elämäntavat ne ovat muuttuneet vuosikymmenien aikana paljon epäterveellisemmiksi.
Vauva jota imettää lihava mäkkärimamma lihoo siinä missä mammakin ja tuttipullolla ja purkkiruoalla täyteen tungettu vauva taasen lihoo juurikin siihen, että nykyään on ihmisillä rahaa liikaruokkia lapsiaan.
Ei kaikkia satuja tarvitse uskoa vaikka ne kuinka hienosti osattaisiinkin perustella.
Ja mitä minun yksinkertaisuuteeni tulee niin kyllä, olen siinä mielessä yksinkertainen, että osaan yksinkertaisesti erottaa faktan fiktiosta ja käyttää omaa järkeäni esim. siinä mitä hedelmien pesuun Fairyllä tulee.
Jos ette itse osaa järkeänne käyttää niin Fairy sisältää ärsyttäviä, terveydelle haitallisia kemikaaleja.
Kurkatkaa sinne Fairy purnukkanne takapuolelle ja opetelkaa vaarallisten kemikaalien varoitusmerkit.
Fairy kuuluu niihin terveydelle haitallisiin kemikaaleihin, jotka aiheuttavat mm iho- ja silmä-ärsytystä, allergisia ihoreaktioita, hengitysteiden ärsytystä, välitöntä myrkyllisyyttä, uneliaisuutta ja huimausta.
Jos todellakin olette sitä mieltä, että ainetta joka välittömästi päästyään kosketukseen esim hedelmän kanssa imeytyy kuoren läpi on kannattavaa käyttää hedelmän "pesussa" niin siitä vaan.
Paljon suurempi se Fairyn prosentuaalinen jäämä siinä hedelmässä pesun jälkeen on kuin niiden muiden myrkyllisten torjunta-aineiden.
*Läpsyn läpsyn omaan naamaan vaan*
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:15"]
[/quote]
Ei kemikaaleista saa vastustuskykyä. Maksan vajaatoiminnan pidemmän päälle ja muita kivoja tauteja ja oireita kylläkin, mm syöpää :/
[/quote]
Mun äiti pesi aina fairylla kaikki hedelmät ja vihannekset. Kuoli myös syöpään ennen kun jäi eläkkeelle.
[/quote]
Karsinogeenisiä kemikaaleja on muuallakin kun hedelmien säilöntäaineissa, mm kodin pesuaineissa, kosmetiikassa yms
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:26"]
lihavuusepidemian syynä.
[/quote]
Miks ei voida vaan myöntää, että se jatkuva mussuttaminen ja sohvalla löhööminen on syynä omiin vatsamakkaroihin ja ihraan.
Naurettavaa.
[/quote]
Katso ensin dokumentti ja tule sitten kommentoimaan *palmface*
[/quote]
Elämäntavat ne ovat muuttuneet vuosikymmenien aikana paljon epäterveellisemmiksi.
Vauva jota imettää lihava mäkkärimamma lihoo siinä missä mammakin ja tuttipullolla ja purkkiruoalla täyteen tungettu vauva taasen lihoo juurikin siihen, että nykyään on ihmisillä rahaa liikaruokkia lapsiaan.
[/quote]
Se. Ja mm nuo kemikaalit.
esim bisfenoli, jota on säilyketölkeissä, pystyy muuttamaan siittiöt sammakkojen kiveksissä rasvasoluiksi. Mutta tämänhän jo tiesitkin kerta olet dokumentin katsonut.
Fiksu mimmi tuo Oxfordin yliopiston tohtori, Paula Baillie-Hamilton,
jota haastatellaan dokumentissa.
lihavuusepidemian syynä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Karsinogeenisiä kemikaaleja on muuallakin kun hedelmien säilöntäaineissa, mm kodin pesuaineissa, kosmetiikassa yms
[/quote]
Tiededokumentti: Ongelmana alumiini
3 pv jäljellä
Alumiinia on kaikkialla deodoranteista aurinkovoiteisiin. Uusimpien
tutkimusten mukaan sillä on kuitenkin vaarallisia sivuvaikutuksia,
jotka voivat lisätä riskiä sairastua mm. Alzheimerin tautiin ja
rintasyöpään. http://areena.yle.fi/tv/2195160
Kyllä olen pessyt ja olen epäillyt olevani ainoa kaheli joka niin tekee. En siis olekaan. Ulkomaisten omenoiden pinnalla olevat säilöntäaineet tai mitkä lienevätkään, saavat kurkkuni ja suuni kutiamaan. Kotimaisia voin syödä huoletta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:33"]
Kyllä olen pessyt ja olen epäillyt olevani ainoa kaheli joka niin tekee. En siis olekaan. Ulkomaisten omenoiden pinnalla olevat säilöntäaineet tai mitkä lienevätkään, saavat kurkkuni ja suuni kutiamaan. Kotimaisia voin syödä huoletta.
[/quote]
Mulla puolestaan turpoaa ja alkaa kirvelemään kieli jos syön mansikoita ei luomuna. Luulin et oli joku allergia kunnes kokeilin luomuna ja huomasin et oli vaan allergia homeenestoaineisiin. Ylekin uutisoi tästä.
Tämä:
Onko mansikka turvallinen herkku vai turvottavatko torjunta-aineet kielesi?
Kotimainen mansikka, jos mikä, synnyttää puhtaan, terveellisen ja
herkullisen kesäisen mielikuvan. Mansikoiden viljely on kuitenkin
viljelyä siinä missä muukin tuholaistorjunta-aineineen. Kuinka
puhtoisia ja turvallisia mansikat siis ovatkaan?
http://yle.fi/uutiset/onko_mansikka_turvallinen_herkku_vai_turvottavatko_torjunta-aineet_kielesi/6705891
T: 58
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tiededokumentti: Ongelmana alumiini
3 pv jäljellä
Alumiinia on kaikkialla deodoranteista aurinkovoiteisiin. Uusimpien
tutkimusten mukaan sillä on kuitenkin vaarallisia sivuvaikutuksia,
jotka voivat lisätä riskiä sairastua mm. Alzheimerin tautiin ja
rintasyöpään. http://areena.yle.fi/tv/2195160
[/quote]
Hän ei meikannut koskaan, eikä käyttänyt muutenkaan kosmetiikkaa erityisen paljoa.
T. se jonka äiti kuoli syöpään, joka ei kylläkään ollut rintasyöpä
Ja siis kodin pesuaineissa niitä karsinogeenejä varmasti on, MUUN MUASSA TÄSSÄ FAIRYSSÄ.
Valitsemasi evästeasetukset estävät tämän sisällön näyttämisen. Nähdäksesi sisällön sinun on hyväksyttävä Sanoman sisällönjakelukumppanien evästeet. Hyväksynnän jälkeen voimme näyttää sinulle sisältöä mm. YouTubesta, Facebookista, Twitteristä ja Instagramista. Anna lupa evästeille
lihavuusepidemian syynä.
[/quote]
Naurettavaa.
[/quote]
Taidat olla hieman yksinkertainen :/