Missä ammatissa pääsee helpolla?
Yritän keksiä mitä opiskella lukion jälkeen. Olen nyt ekalla ja on vielä aikaa miettiä. Tiedän etten halua mitään liian vaativaa ammattia. Olen laiska luonne enkä halua että työ kuluttaa minua. Olen valmis muuttamaan ulkomaille. En aio opiskella toista ammattia, joten pitäisi olla sellainen työ että sitä voi tehdä eläkkeelle asti.
Onko joku teistä helpossa työssä ja voisi suositella sitä?
Kommentit (71)
Hammaslääkäri
jos matikka, fyssa ja kemia sujuu, niin ei pitäisi olla edes kovin vaikea päästä opiskelemaan. Koulumainen opiskelu sopii laiskalle.
Nuorisotyöntekijä. Sosionomi. Kirjastonhoitaja.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:18"]
Floristina. Kannattaa muuttaa ulkomaille töihin.
[/quote]Floristina joutuu olemaan pyhiä töissä..
Lukion opettaja. Helppo homma, lyhyet päivät, pitkät lomat ja hyvä palkka.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:56"]
Lukion opettaja. Helppo homma, lyhyet päivät, pitkät lomat ja hyvä palkka.
[/quote]
Oletko kokeillut? Enemmänkin, kuin jonkin satunnaisen sijaisuuspäivän?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:05"]Yritän keksiä mitä opiskella lukion jälkeen. Olen nyt ekalla ja on vielä aikaa miettiä. Tiedän etten halua mitään liian vaativaa ammattia. Olen laiska luonne enkä halua että työ kuluttaa minua. Olen valmis muuttamaan ulkomaille. En aio opiskella toista ammattia, joten pitäisi olla sellainen työ että sitä voi tehdä eläkkeelle asti.
Onko joku teistä helpossa työssä ja voisi suositella sitä?
[/quote]
Jos tuollaisen helpon ammatin löydät ja siihen pääset, sitten purnaat loppuikäsi sitä kun muut saavat parempaa palkkaa ja eläkettä kuin sinä,
Huora. Ei tartte ku maata lettu levällään ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Kysy vaikka av-ämmiltä.
Nosto.
Ei oo semmosta yhtä. Se mikä on toisille helppoa ei välttämättä ole samaa toiselle. Mulle siivous on nautinnollista ja helppoa mutta jollekin se voisi olla raskasta. On tämäkin siis raskasta tavallaan henkisesti ja fyysisesti, mutta saa omissa oloissaan painaa ja miettiä samalla muuta. Parhaimmillaan kuunnella musiikkia samalla.
Toinen helppo on joku nurmikon leikkaus. 🙊 ja niin ihanaa, kun saa olla ulkona.
Jos on näppärä koneiden kanssa niin ohjelmointi voisi olla sujuvaa..
Jollekin myynti puhelimitse voisi olla helppoa ja toiselle raskasta.
Chat-työntekijä kaiketi helpoin, mutta tosi tylsää. 🙄
Jos tykkäät istua ja ajella autolla, voit olla taksikuski tai bussikuski.
Lähes kaikki työ voi olla jollain tapaa raskasta..
Nykyään Somesta voi saada työn itselleen YouTuben tai Tiktokin parista.
Voit alkaa yrittäjäksi jos osaat tosi hyvin jotain.
Kansanedustajana. Isompaa velvoitetta päivittäiseen työssä käymiseen ei ole.Palkka nasahtaa tilille siitä huolimatta. Kannattaa pyrkiä ensin paikallispolitiikkaan mukaan ja sieltä sitten päättävissä asemissa olevien pyllyjä viisaasti nuoleskemalla on mahdollisuudet rajattomat.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:26"] Alakoulun opettajana, eikä missään erityisluokassa. [/quote] No laiska ei pääse edes opettajakoulutukseen, puhumattakaan, että selviäisi työpäivästä. Outo ajatus, että opettajan työ on helppoa. [/quote] Ei se voi kovin vaativaakaan olla. Opetussuunnitelma on valmiina, sen kun vain toteutat sen. Alakoulussa on helpot aineet.
[/quote]
Itse opettaminen ei varmaan ydinfysiikkaa olekaan. Mutta mieti: 25 kappaletta niitä äidin ja isin ainokaisia pikku prinsessoja ja prinssejä huutamassa "minäminäminäminäminä!!!!111" kuusi tuntia päivässä, itkupotkuraivareissa, kun ei olekaan se kaiken keskipiste, pitäisi odottaa vuoroaan, tehdä itse...
Ei ei ei, en todellaakaan alkaisi tuohon, jos olisin kovin laiska.