Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ammatissa pääsee helpolla?

Vierailija
18.12.2014 |

Yritän keksiä mitä opiskella lukion jälkeen. Olen nyt ekalla ja on vielä aikaa miettiä. Tiedän etten halua mitään liian vaativaa ammattia. Olen laiska luonne enkä halua että työ kuluttaa minua. Olen valmis muuttamaan ulkomaille. En aio opiskella toista ammattia, joten pitäisi olla sellainen työ että sitä voi tehdä eläkkeelle asti.
Onko joku teistä helpossa työssä ja voisi suositella sitä?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toimin 6v sitten jenkeissä testihoppaajana. Seurasin ja raportoin miten asiakaspalvelu toimii. Käytännössä kuleksin kauppakeskuksia läpi ja lounastin kavereiden kanssa. Päivän päätteeksi ehkä 2 tuntia meni raportteihin ja lähetyksiin. Elämäni helpoin ja hauskin työ :D

Vierailija
22/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:05"]Yritän keksiä mitä opiskella lukion jälkeen. Olen nyt ekalla ja on vielä aikaa miettiä. Tiedän etten halua mitään liian vaativaa ammattia. Olen laiska luonne enkä halua että työ kuluttaa minua. Olen valmis muuttamaan ulkomaille. En aio opiskella toista ammattia, joten pitäisi olla sellainen työ että sitä voi tehdä eläkkeelle asti.
Onko joku teistä helpossa työssä ja voisi suositella sitä?
[/quote]
Jos tuollaisen helpon ammatin löydät ja siihen pääset, sitten purnaat loppuikäsi sitä kun muut saavat parempaa palkkaa ja eläkettä kuin sinä,
[/quote]
Niin ja vaadit tuloerojen kaventamista yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi hotelli- tai ravintolakriitikko? Saat nukkua, syödä ja lillua kylpylöissä. Kirjoitat pari sanaa niistä sitten :)

Vierailija
24/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat piirtää niin miten olis b-luokan tatuoija?

Vierailija
25/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilija tietenkin! Vedät ripulit kankaalle, kerrot sen kuvaavan Mannerheimin seksuaalisuutta ja nostat taideapurahaa

Vierailija
26/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Varma ja helppo duuni.

Vierailija
27/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:56"]Sairaanhoitaja. Varma ja helppo duuni.
[/quote]

Joo, ja tosi helppo..NOT! Tässä ammatissa ei pitkälle pötkitä ap:n asenteella.

T:sh

Vierailija
28/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörinä. Tänäänkään ei tarvinnut tehdä kotitöitä, paitsi oma ruoka, koska olin 15 tuntia töissä.

Vierailija
29/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusmies tms, mutta kouluttaudut niin pitkälle että saat vain viettää pidennettyä kahvitaukoa kun toiset tekee työn. Siis joku rakas valvoja yms. 

Vierailija
30/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:01"]

Rakennusmies tms, mutta kouluttaudut niin pitkälle että saat vain viettää pidennettyä kahvitaukoa kun toiset tekee työn. Siis joku rakas valvoja yms. 

[/quote]

siis raksa valvoja

Vierailija
31/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:31"]Voithan sä tyytyä olemaan kotisohvalla työttömänä, jos niin laiskottaa.
[/quote]

Ketään ei saa tyytyä olemaan työtön. Tai olla tekemättä töitä joihin kykenisi.

Vierailija
32/71 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy psykologiksi. Voit puhua mitä tahansa, eikä kukaan kontrolloi sinua. Sinun ei tarvitse saada tulosta, syy on aina potilaan.

Vierailija
33/71 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:56"]

Lukion opettaja. Helppo homma, lyhyet päivät, pitkät lomat ja hyvä palkka.

[/quote]

Oletko kokeillut? Enemmänkin, kuin jonkin satunnaisen sijaisuuspäivän?

[/quote]

Sijaistaminenhan se hankalaa on! Olen ollut päätoiminen sijainen 5 vuotta lukiossa, yläkoulussa ja alakoulussa. Älä yhtään luule, että siinä pääsisi helpolla :D

Meidän lukiossa oli matematiikan ja fyssan ope, joka oli vain puolet ajasta töissä. Talvella joulu-helmikuun vietti sitten etelässä lomaillen. Eli jos asiansa junailee hyvin ja viettää osan vuodesta maassa, jossa on pienet menot, niin openahan voi elää oikein leppoisasti. Alakoulun opelta toi nyt tietty ei luonnistuisi. Kyllä olisin kokemuksieni ja kuulemani perusteella tuhat kertaa mieluummin lukio-ope kuin nuorempien ja suhteellisen leppoisaa se on verrattuna moneen muuhun. Ei tietysti ole kirjastotädin voittanutta.

Vierailija
34/71 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:21"]Kassa [/quote] Kaupan kassa oli rankin työni. Hirveen pitkät päivät kuluivat kuin robottina ja kukaan ei arvostanut minua kun "olenhan vain kaupan kassa". Sain asiakkaiden raivoo usein kun tuote oli loppunut niin sen yhden tuotteen takia heidän koko joulu tai pääsiäinen oli pilalla ja kyllähän mun kaupankassana olisi pitänyt vaikka voita heille kirnuta. Kerran jopa nainen sai raivarit ja käski hälyttämään esimieheni paikalle kun en antanut ilmaiseksi hänen ottaa kassillista ostoksia - lompakko oli kotona kuulemma ja kyllähän mun olisi hänet pitänyt tietää ja vaikka laskuttaa kotiin myöhemmin huh.

[/quote]

Riippu vähän, missä olet kassalla. Kaveri Marimekossa ja nauttii suunnattomasti. Itse olin Siwassa ja sitä en suosittelisi edes vihamiehelle.

Vierailija
35/71 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessin ohjaajaksi jollekin norjalaiselle kaivokselle.Itse saan 90 000€ vuodessa ja työaika 15 päivää töitä ja 28 vapaata.

Duuni helppoa kuin heinänteko ei voi muuta kuin suositella! Kunto pysyy hyvänä kun 4 tunnin välein käy sjekkrundin jos korjattavaa löytyy niin sanoo mekaanikoille.

En ole laiska mutta jos olisin tiennyt että parilla kurssilla saa tämmöisiä vakansseja niin olisin lopettanut peruskouluun.

Ai niin täydellinen norja pitää opiskella ensin sen oppii vaikka jossain kalatehtaalla raatamalla 10 tunnin päivää joka arkipäivä seuraavat 10 vuotta niin minäkin tein.Lyckke til.

Vierailija
36/71 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan missään nimessä sitten hankkiudu opettajaksi, päiväkotiin tms. Olen itse päiväkotiapulainen/laitoshuoltajaopiskelija ja kaveri opiskelee aineenopettajaksi yläasteelle/lukioon. Ala-asteen luokanopettajakin on tosi rankka ammatti.

Vierailija
37/71 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamies ja yleisesti valtion / kunnan palkkalistoilla oleva henkilö. Erityisesti ELY-keskus on mukava suojatyöpaikka.

Vierailija
38/71 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalliin tai joku muu kunnantalo, jossa vaan istut.

Vierailija
39/71 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki julkisensektorin työt. Kun maksaja on kasvoton, eikä organisaatiossa kenelläkään ole henkilökohtaista kiinnostusta tuloksen suhteen, ei työkään ole tehokasta.

Vierailija
40/71 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:41"]Kaikki julkisensektorin työt. Kun maksaja on kasvoton, eikä organisaatiossa kenelläkään ole henkilökohtaista kiinnostusta tuloksen suhteen, ei työkään ole tehokasta.
[/quote]
Onneksi tähän tulee muutos pakon edessä. Suojatyöpaikat tulevat lähtemään ensi vaalikaudella.
Se on se "ikävä päätös" jonka tuleva hallitus joutuu ajamaan läpi. Tunnin kahvitunnit ja työajalla shoppailu loppuu kuntasektorilla, kun porukasta pannaan 30% pihalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi