Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vittusaatanaperkele. Pitäkää joulunne saatana.

Vierailija
18.12.2014 |

11&13-v tappalee aivan koko ajan. Koko perkeleen arki on yhtä huutoa, raivoamista ja tappelua. Ne on _kokoajan_ toistensa kimpussa. Mä yritän kaiken vapaa-aikani siivota, ja heti kun oon hetkenkin poissa (käyn töissä), täällä on aivan hirveä kaaos. Astioita on joka paikassa, roskat heitetään lattioille ja pöydille, vaatteet jää tasan siihen paikkaan missä ne on riisuttu. Kukaan ei tyhjennä tiskikonetta, täyttämisestä puhumattakaan. Kukaan ei vie vaatteita pyykkikoriin eikä puhtaita kaappeihin. Kukaan ei vittu sentään vie edes roskapussia, jos mä en sitä tee. 

Joka helvetin ilta kun tuun kotiin töistä, ilmoitetaan että huomiseksi tarvitaan kouluun karkkia ja sitä ja tätä ja tuota. Mikään, mikä kaapeista löytyy, ei kelpaa. Meni hermot ja revin niille joululahjaksi aikomani karkit paketista ja heitin nokan eteen.

Tämän kaiken ihanuuden lisäksi koko suku on tulossa tänne aatoksi. Mun niskaan jää yksin siivoamiset, kaupassa käynnit, ruuan laitot, kaikki. Kukaan ei ehdi tulla apuun kun käyvät töissä (aijaa, no niin mäkin, mut ei se mitään, toki mä jään lomalle tässä joten onhan mulla aikaa). Kukaan ei sanallakaan osoita että voisivat osallistua edes ruokakustannuksiin. Kyllähän mä pienestä palkastani ttu kaikki ruokin ja juotan.

Just tässä mietin, että taidan tarjota aattona vain porkkanalaatikkoa (sitä mitä halvimmalla saan) ja keittokinkkua paketista. Pitäkää joulunne, mua ei kiinnosta.

*itkupotkuraivarit*

Ja joo, turha tulla nillittämään että "voi lapsiraukkoja" ja "ei ihme että ovat tuommoisia kun SÄ oot noin sekaisin" jne. Puran raivoni tänne, en noihin vaikka sietäisivät kyllä kuulla kunniansa prkeleet.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pääse jouluksi kotiin kun olen sairaalassa, tekisin mitä vaan, että saisin olla lapseni ja mieheni kanssa :'(

Vierailija
42/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis törkeitä eikä tärkeitä, helvetin kännykkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lenkille ja sitten vedät raivolla kämpän kuntoon.

Vierailija
44/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:10"]Hahaaa mulle tuli K-Supermarketin mainos tuohon aloituksen alapolelle., :D
http://aijaa.com/isxXNr

[/quote]

Lol joku lukee Siljaa !

Vierailija
45/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sama fiilis. Mua vi****ttaa mun työpaikka ja miehen työpaikka ja ties mikä. Ja sukulaiset. Avataanko ketju, johon saisi tuulettaa ulos kaikki? Olis niin paikallaan.

Vierailija
46/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kävin tuossa iässä ihan itse kaupassa...

Vierailija
49/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi TAAS sivunvaihtooooo stna

Vierailija
50/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiukka keskustelu. Kaikille.

Istuta pentusi keittiön pöydän ääreen ja sano heille tämä sama, minkä kerroity täällä. Sano noille kullannupuille, että pitävät turpansa kiinni ja kuuntelevat, nyt on vanhemmalla asiaa. kerro miltä toi tuntuu, ja keskustelun jälkeen (puhuttelun..) annat heille kaksi tuntia aikaa, jolloin kaikki on tehtävä mukisematta yhdessä sinun kanssasi tiskeistä lähtien.

Sen jälkeen teet puhelukierroksen suvullesi, jossa kerrot myös samat asiat kuin tässä. Ilmotat, että joulua ei luonasi tule, mikäli kukaan ei ehdi osallistua sen laittamiseen kanssasi. Sen lisäksi ilmoitat, että sulla ei ole varaa juottaa ja syöttää koko poppoota, vaan nyt harkitaan mitä tehdään. Tilanne on tämä ja tämä on kylmä fakta. Valitkaa, tai sitten keksitään jotain muuta.

Vierailija
51/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun ylitsesi kävelee sekä lapset että sukulaiset, etkä saa suutasi auki. Nyt lopetat kynnysmattona olon. Selkeät säännöt ja kotityöt lapsille. Meillä on viikkorahan saamisen ehtona tietyt kotityöt ja niistä ei neuvotella, piste. Myöskään sukulaiset tai tuttavat eivät kutsu itse itseään meille, jos MINÄ en niin halua. Ihan voi ystävällisesti vastata että "Ei kiitos, tänä jouluna olemme päättäneet olla vain oman perheen kesken" tai jos ne haluat kylään niin viesti kaikille "Hieno homma että vietämme joulun yhdessä. Jotta jaksan itsekin nauttia joulun tunnelmasta, pyydän että jokainen tuo mukanaan seuraavanlaisia tuotteita, jotta minun hankkimiseksi/valmistamiseksi ei jää kaikki...(ja sitten listaa kehiin)"

Eihän nyt niin voi olla että aikuisen ihmisen yli kävellään tosta vaan. 

Vierailija
52/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi sinulla on siellä kaaos menossa. Kokemusta on, nyt jo lapset aikuisia ja meno rauhallista. Jos nyt jotenkin pystyn auttamaan, niin ensiksi istu alas, keitä kuppi kahvia ja rauhoita mielesi. Sitten otat lapset ympärillesi paperin ja kynän ja keskustelette asiallisesti miten teidän perheessä saataisiin aikaan kiva joulu kaikille. Lapsesi ovat aivan varmasti viisaita ja ymmärtäväisiä, kun puhut heille kuin vertaisillesi. Päättäkää yhdessä haluatteko jouluvieraita ja jos haluatte, mitä toivoisitte heiltä. Lapset voivat sen kertoa. Sen jälkeen soitat suvulle ja kerrot , että te yhdessä lasten kanssa olette päättäneet näin... Oli se sitten mitä oli. Esim. Te tarjoatte nämä ja vieraat tuovat nämä. Sitten kirjoitat ylös jokaisen tehtävät, jotka päätätte yhdessä ja lasten allekirjoitukset. Lapset voivat toki sittenkin unohtaa, mutta rauhallisesti näytät paperia ja toistuvasti muistutat, että tehdään kiva joulu, sinun tehtäväsi oli tämä. 

Oletettavasti sukulaiset ajattelevat, että sinä ehdit joka paikkaan, kun olet aivan varmasti ollut aiemminkin täydellinen emäntä. Älä ala enää siihen , vaan ole rohkea ja kerro väsymyksestä ( itse en uskaltanut sitä tehdä ja olin vain kiukkuinen ja pilasin varmaan kaikkien joulun) ja siitä että rahasi eivät riitä kaikkeen tarjoiluun. Jospa edes yksi ymmärtäisi. Tästä tuli kamalan pitkä tarina, jotenkin vaan tuntui siltä, että pitää tähän vastata ;))

Toivotan sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää ja kaikille onnellista Joulua 

Vierailija
53/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
54/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kullannuppuja ei kiinnosta? Murrosikäinen ei kykene ajattelemaan muita ja syntyy vain tarpeetonta huutoa ja riitaa.

Vierailija
55/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
56/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:29"]

Mitäs jos kullannuppuja ei kiinnosta? Murrosikäinen ei kykene ajattelemaan muita ja syntyy vain tarpeetonta huutoa ja riitaa.

[/quote]

Nyt on syytä kiinnostaa tai lähtee sitten isänsä luo kiinnostumaan.

Vierailija
57/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
58/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:58"]

Joulusyömingit nyyttäreinä. Sanot että joo voit osta kinkun jos muut tuo laatikoita, kaloja tai jälkkäriä. Tai mitä nyt syöttekin. Älä marttyyroi.

[/quote]

Tämä. Kauniisti soitat jokaiselle vieraalle ja kysyt voisivatko tuoda yhden jutun pöytään. Itse en kehtaisi kieltäytyä jos olisin tulossa kylään, itseasiassa auttaisin mielelläni :)

Vierailija
59/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
60/70 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma varmaan pitkäaikaisempi jos lapset noin käyttäytyvät. Homma lähtenyt lapasesta jos et saa lapsia tekemään kotihommia. Jatkuva huutaminen pahentaa tilannetta joka pitäisi rauhoittaa. Maltti peliin.