Vittusaatanaperkele. Pitäkää joulunne saatana.
11&13-v tappalee aivan koko ajan. Koko perkeleen arki on yhtä huutoa, raivoamista ja tappelua. Ne on _kokoajan_ toistensa kimpussa. Mä yritän kaiken vapaa-aikani siivota, ja heti kun oon hetkenkin poissa (käyn töissä), täällä on aivan hirveä kaaos. Astioita on joka paikassa, roskat heitetään lattioille ja pöydille, vaatteet jää tasan siihen paikkaan missä ne on riisuttu. Kukaan ei tyhjennä tiskikonetta, täyttämisestä puhumattakaan. Kukaan ei vie vaatteita pyykkikoriin eikä puhtaita kaappeihin. Kukaan ei vittu sentään vie edes roskapussia, jos mä en sitä tee.
Joka helvetin ilta kun tuun kotiin töistä, ilmoitetaan että huomiseksi tarvitaan kouluun karkkia ja sitä ja tätä ja tuota. Mikään, mikä kaapeista löytyy, ei kelpaa. Meni hermot ja revin niille joululahjaksi aikomani karkit paketista ja heitin nokan eteen.
Tämän kaiken ihanuuden lisäksi koko suku on tulossa tänne aatoksi. Mun niskaan jää yksin siivoamiset, kaupassa käynnit, ruuan laitot, kaikki. Kukaan ei ehdi tulla apuun kun käyvät töissä (aijaa, no niin mäkin, mut ei se mitään, toki mä jään lomalle tässä joten onhan mulla aikaa). Kukaan ei sanallakaan osoita että voisivat osallistua edes ruokakustannuksiin. Kyllähän mä pienestä palkastani ttu kaikki ruokin ja juotan.
Just tässä mietin, että taidan tarjota aattona vain porkkanalaatikkoa (sitä mitä halvimmalla saan) ja keittokinkkua paketista. Pitäkää joulunne, mua ei kiinnosta.
*itkupotkuraivarit*
Ja joo, turha tulla nillittämään että "voi lapsiraukkoja" ja "ei ihme että ovat tuommoisia kun SÄ oot noin sekaisin" jne. Puran raivoni tänne, en noihin vaikka sietäisivät kyllä kuulla kunniansa prkeleet.
Kommentit (70)
Tänään on vielä ihan hyvä aika peruuttaa joulu. Kaikki tulijat ehtii duunaamaan itselleen joulun himaansa. Pennuille sanot, että se oli tässä. Joulu ei tule. Helppoa :)
Mä heivaisin pennut sukulaisille, ottaisin jouluruokarahoilla matkan ja painuisin Honoluluun viettämään joulun.
Voimia ap. Älä kuitenkaan osta lisää karkkia jo etukäteen annettujen tilalle. Tommoset kauhukaksoset mitään sokeria jouluna tarvii, ku koulussa on ahdettu jo ;)
Tilanne ei ole vielä menetetty. Otat rangaistukset käyttöön ja kotityölistat jne. Ala rautarouvaksi. Suvulle sano että painukaa helvettiin, kokeillaan ensi jouluna uudestaan.
Kiitos ihan loistavista ideoista, etenkin tuo Honolulu-ratkaisu kuulosti hyvältä :D
Niin se näköjään menee, että mullakin pitäisi olla tiukempi. Kyllähän mä yritin noille sukulaisille sanoa tästä, että apu ois kiva jne mutta joko en osannut sanoa sitä tarpeeksi suoraan tai sitten eivät halunneet ymmärtää. Lasten käytös harmittaa, kun tahtoisin niin luoda heille täydellisen joulun ja olla yhtä aurinkoa 24/7, mutta ihan oikeasti ei voimat ja kärsivällisyys riitä tämän kaaoksen keskellä. Mä ehkä vielä jaksaisinkin kaikki ruuat laittaa ja tehdä, kunhan mun ei tarvitsisi oikeasti joka ainoa päivä siivota. Kun sais edes yhden päivän olla niin, ettei tarvitsisi laittaa tiskejä tai noukkia roskia tai vaatteita. Tai saanhan mä olla, oon nytkin ollut kolme päivää niin, mutta niin on tää kämppäkin ihan kauheassa kunnossa. Joka päivä kun tuun töistä on tilanne entistä kauheampi.
Ja sanoin mä noille siitäkin, että sukulaiset on tulossa jouluksi, että nyt se tarkoittaa sitä että meidän pitää yhdessä siivota ja lasten pitää myös tsempata niin, ettei sotkua synny uudelleen. Että mun aika ei riitä mitenkään muihin jouluvalmisteluihin, jos kaikki vapaa-aika menee siihen että mä siivoan täällä. Mutta eipä tuo mitään muutosta tuonut mihinkään.
No ala rankaista niitä pentuja jos ei puhe auta. Ei tuon ikäisten vaatteita kuulu jonkun muun nostella lattioilta. Kännykät, tietokoneet ja tv:t varastoon siksi aikaa että menee oppi perille. Et todellakaan taivu mihinkään "kouluun oitää viedä sitä ja tota"- vaatimuksiin vaan laitat ne itse ne hoitamaan tai jää hoitamatta. Lopeta se puolesta tekeminen. Heitä ne lattialla olevat lempifarkut vaikka "roskiin". Karmeita lapsia, anteeksi vaan..
AP:n olisi nyt korkea aika opetella sanomaan EI.
Toki täälläkin saa raivota, mutta se harvemmin vie asioita eteenpäin.