Yksinkertainen asia jota et millään ole tajunnut/einannut tajuta?
Mä en aikoinani tajunnut tuttiketjua... Yritin näpertää solmulla tuttia kiinni siihen pieneen lenksuun, samoin Niiskuneiti-heijastinta ja ihmettelin kun ei pysy, ja taas uusi näperrys.. Meni aikansa ennenkuin tajusin ettei sitä tarvitse solmia, riittää kun puhottaa.. Huoh.
Sitten en ole tajunnut sitä yhdyssanan testaussysteemiä, lisätään se -KIN väliin tai loppuun- Mitä se muka kertoo..
Kommentit (241)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:47"]
Mitä tarkoittaa tuima. Suolainen vai suolaton.
[/quote]
Ei kumpikaan, tuima on tulinen tai toisinsanoen mausteinen
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:31"]
En tajua tätä vitsiä :
Funktiot ovat baarissa. Derivaattaoperaattori tulee sisään.
Kaikki funktiot pakenevat, paitsi yksi. Derivaattaoperaattori menee sen luo ja sanoo "Hei, kukas sinä olet, ja mihin kaikki menivät?"
Funktio vastaa: "Olen e^x"
Derivaattaoperaattori vastaa: "mukava tavata. Minä olen d/dy"
Mikä tässä on :'( en kyllä tiedä mikä on funktio tai derivaattaoperaattori myöskään mutta kaverini mielestä tämä oli hauska.
[/quote]
Mulla on tää sama!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:56"]
Auton oikea etuvalo ei toimi. Kuljettajan vai auton edessä olevan katsojan näkökulmasta?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:54"]
Jos ihminen valittaa oikeaa korvaansa kipeäksi, niin onko se oikea minun vai hänen näkökulmastaan katsoen.
[/quote]
[/quote]
Autoa katsotaan aina perästäpäin kun puhutaan oikeasta tai vasemmasta. Menet siis auton taakse seisomaan ja katsot suoraan eteenpäin. Nyt sulla on oikean käden puolella oikea ja vasemman käden puolella vasen. Näin ollen kun auton oikea etuvalo ei toimi niin repsikan puoleinen valo on paskana.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:47"]
Mitä tarkoittaa tuima. Suolainen vai suolaton.
[/quote]
Ei kumpikaan, tuima on tulinen tai toisinsanoen mausteinen
[/quote]
Tuima=suolaton. Ymmärrän kyllä myös tuon mausteinen selityksen. Tuuli voi olla tuima eli kova, raju. Samoin ilme, tuima ilme kasvoilla, äkäinen, vihainen. Mutta tuima ehdottomasti suolaton ei missään nimessä suolainen. T:ap Itä-suomesta.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:31"]
En tajua tätä vitsiä :
Funktiot ovat baarissa. Derivaattaoperaattori tulee sisään.
Kaikki funktiot pakenevat, paitsi yksi. Derivaattaoperaattori menee sen luo ja sanoo "Hei, kukas sinä olet, ja mihin kaikki menivät?"
Funktio vastaa: "Olen e^x"
Derivaattaoperaattori vastaa: "mukava tavata. Minä olen d/dy"
Mikä tässä on :'( en kyllä tiedä mikä on funktio tai derivaattaoperaattori myöskään mutta kaverini mielestä tämä oli hauska.
[/quote]
En tiedä onko tämä virallinen selitys, mutta siis jos funktiota e^x derivoi x:n suhteen, se ei muutu mihinkään. Nyt kuitenkin e^x:n polleus oli ennenaikaista, koska baariin astunut derivaattaoperaattori derivoikin y:n suhteen. Tällöin e^x:ää käsitelläänkin derivoinnissa vakiona ja sen derivaatta on nolla.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 11:49"]
Tajusin 20-vuotiaana, että än yy te nyt:issä ne än yy ja tee tulee sanasta nyt :'D
[/quote]
Itse tajusin tämän 25-vuotiaana... :DD
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 11:49"]Tajusin 20-vuotiaana, että än yy te nyt:issä ne än yy ja tee tulee sanasta nyt :'D
[/quote]
Ja minä n. 30vuotiaana. :D
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:08"]En tajua, että miten kamera voi ottaa kuvaa tai miten se ylipäätänsä toimii. Kukaan ei oo osannu mulle selittää. Miten joku kuva voi linssille heijastuttuaan päätyä kameran muistiin ja näytölle. Sit toinen on radio, puhelimet, tietokoneet yms. Miten ne voivat muodostaa ääntä? Ei radionkaan sisällä ole mitään ihmistä joka voisi laulaa biisejä. [/quote] Mä vasta ihmeissäni olenkin tosta valokuvajutusta nimittäin ysiluokalla tehtiin koulussa kamera PAHVILAATIKOSTA, PALASTA FOLIOTA, VALOKUVAPAPERISTA JA TEIPISTÄ SEKÄ PALASESTA MUSTAA KARTONKIA. Pieni pahvilaatikko siis väritettiin sisältä mustaksi ja sinne peräseinään kiinnitettiin se valokuvapapru ja tehtiin reikä laatikkoon, josta valo pääsee sisään niistä muista härpäkkeistä en enää muista miten ne sijoitettiin. Sit vietiin "kamerat" ikkunalaudalle ja annettiin olla noin 10min, peitettiin valoreikä ja vietiin paperit pimiöön, jossa niitä uitettiin kolmessa eri litkussa ja kappas vaan siinä paperilla oli kuva siitä, mitä ikkunasta näkyi, mutta vaan peilikuvana eli oikea ja vasen oli vaihtaneet paikkaa! En vielä 10 vuoden jälkeenkään käsitä, että miten se voi olla mahdollista.
[/quote]
No samasta ilmiöstä periaatteessa on kysymys kuin auringon kyvystä haalistaa (=valottaa) verhoja. Paperi kameran sisällä siis vaalenee eniten niiltä kohdin johon on tullut eniten osumaa päivänvalosta.
Jos ikkunasta ulos katsottaessa maiseman oikeassa reunassa on vaikkapa puu, puu langettaa valokuvapaperiin varjon (=ei valota paperia niin paljon). Ja koska se paperi on kameran takaseinässä kiinni (kuvapuoli kohti maisemaa) niin kyllähän se puun varjo muodostaa puun kuvan nimenomaan paperin vasempaan reunaan. Peilikuva siis tuloksena. Selvensikö?
Ei liity tajuamiseen tämä, anteeksi ohis. Mutta kun en koskaan edes lapsena uskonut joulupukkiin sen enempää kuin hippo-kisojen henri ja hannahippo maskotteihinkaan, en ostanut minulle kerrottua faktaa että joka ikinen lumihiutale on erillainen ja ei ole samanlaisia sormenjälkiä. Aivan vitun varmasti on.
Jos lasketaan kaikkien aikojen koskaan esiintyneet hiutaleet ja kaikkien koskaan eläineden ihmisten sormenjäljet, niin en voi uskoa tuota puppu huttua laisinkaan.
Tietääkö joku viisas av-palstalle EKSYNYT henkilö, vierailea tähtönen kertoa enemmän?
Miten puhelimella voi puhua toisenkanssa? Miten radiosta tulee suorana show? Miksi en näe ikinä lokkeja maalla? Miksi
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 06:01"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 04:59"]
Jos voileipä tippuu aina voi puoli alaspäin ja kissa aina jaloilleen niin miten ne tippuu jos teippaa ne yhteen?
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:48"]Kumpi on pehmeä pee ja kumpi kova pee?
[/quote]
Bee ja Pee
behmeä kuin bannaani, kova kuin paska.
Kuun pienenee eli Cupistuu ja kasvaa kuin Dannnyn maha.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 11:50"]En ymmärrä ajatusta avaruuden äärettömyydestä. Pakkohan kaiken on johonkin loppua. Mutta mitä on sitten sen jälkeen? [/quote] Se laajenee koko ajan ja siksi on "ääretön" koska et siten koskaan pääse laidalle T: Viisas 14v
[/quote]
Mä aina ajattelen että jos avaruus loppuis johonkin seinään olisihan siellä toisella puolella pakko jotain olla, vähintään avaruutta :|
Isäni selitti joskus miten NESin pyssy toimii (pelissä Duck Hunt) mutta unohdin sen ja jälkikäteen kyllä olen miettinyt että miten..... siis että miten sillä sai ammuttua pikseliankan television ruudulta.
Yksinkertainen asia jota en ennen ymmärtänyt; rasistit. Nyt ymmärrän, että yksinkertaisia ovat.
kaikki muistaa mainoksen missä possu huutaa kyltin kanssa jouluna.Syökää kanaa!,syökää kanaa:
En meinannut aluksi tajuta miksi joku huutaa jouluna,että syökää kanaa onko se kana jotenkin kinkkua parempaa vai mikä juju tässä oikein on,vasta useiden,useiden mainoksen katsomisen jälkeen tajusin että siinähän on possu,joka huutaa syökää kanaa......arvatkaa nauroinko mainokselle kun lamppu päässäni vihdoin viimein syttyi:
Minulle kävi samoin toisen mainoksen kanssa myös.En aluksi meinannut ymmärtää teboilin mainosta,että mistä oikein on kyse.Jälleen kerran sama juttu vasta useiden,useiden katselukertojen jälkeen ymmärsin miksi teboilin mainoksessa hemmo halaa ja pussaa tankkauksen jälkeen bensa pumppua:
Pitäisi varmaan vaihtaa tuo hitaasti syttyvä energialamppu vanhaan kunnon sähköä syövään,heti syttyvään lamppuun