Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua muuttamaan asennettani naapuriani kohtaan

Vierailija
08.01.2015 |

Kyseessä on mukava 39-vuotias nainen, lapsemme ovat kavereita ja mekin aina niitä näitä ohimennen juttelemme. Minua vain häiritsee oma suhtautumiseni häneen ja haluan muuttaa sitä.
Nainen on eronnut useampi vuosi sitten, hänellä on nyt 6 lasta ja seitsemäs on tulossa, vaikka viimeisimmänkään isä ei ole osana perheessä. Tämä vielä ok. Mutta se, että hän ei ole koskaan tehnyt tasan mitään töitä, koulutkin käymättä. Tietysti hän kasvattaa näitä tulevia veronmaksajia ja sitä olenkin yrittänyt takoa päähäni, että näin on hyvä. Mutta silti se sarvipäinen hahmo huutaa toisella olalla vastaväitteitä. Taas seuraavat 3 vuotta kotiäitinä...
Osaan kyllä käyttäytyä ja pitää asenteeni pääni sisällä, mutta haluaisin sen vain pois sieltäkin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän oikeasti tykkää lapsista ja tekee niitä sen takia eikä sen, että saa rahaa.

Vierailija
2/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitettavaa, että noin vanha saa vielä lapsen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin on hyvä oppia mieltämään ihminen ihmisenä, eikä lajitella sen mukaan mitä on tehnyt tai jättänyt elämässään tekemättä.

Vierailija
4/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:31"]Yleensäkin on hyvä oppia mieltämään ihminen ihmisenä, eikä lajitella sen mukaan mitä on tehnyt tai jättänyt elämässään tekemättä.

[/quote]
Tää on hyvä, kiitos!
Ap

Vierailija
5/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se vanha huara enää niitä kauan pusaa. Lakkaa saamasta sladdiakin kun rupsahtaa sen verran.

Vierailija
6/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:30"]Kunnioitettavaa, että noin vanha saa vielä lapsen
[/quote]
Itse sain lapsen 38-vuotiaana ja pohdin neuvolanterkkarin kanssa ikääni. Tunsin itseni niin vanhaksi. Hän sanoi että ehei kuule olen n. Keski-ikäinen lapsen saaja. Sanoi että ensisynnyttäjät alkavat olla sinun ikäisiä nykyään. Vastaanotto aulassakin tunsin itseni nuoreksi.

Vierailija
7/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se pointtihan on, että onko lapset hyvin hoidettuja. Jos on, niin kaikkihan on oikein hyvin, koska noin ison lapsikatraan hoitaminen (hyvin) on oikeasti vaativaa työtä. Jos lapset on hoidettu huonosti, niin asiahan on sitten täysin eri, eikä kyse ole enää siitä että mitä mieltä sinä olet toisen ihmisen valinnoista.

Kun elää lähellä toisia ihmisiä, huomaa ihan eri tavalla kuinka paljon ne ihmisten ajatukset ja elämät eroavat toisistaan, koska näkee sitä arkipäivän elämää. Siinä on mahtava mahdollisuus arvioida ja kyseenalaistaa sitä omaakin tapaa elää ihan uudesta näkökulmasta. Kuvittele, jos oiskin sellainen mahdollisuus, että naapurisi elää ihan yhtä hyvää elämää kuin sinäkin, vaikka on tehnyt eri valintoja. Eikö se vapauttaisi sinuakin valitsemaan tässä elämässä eri tavalla monissa asioissa?

Vierailija
8/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota naapuri sellaisena kuin se on. Mukava? Asenteet ovat syvemmällä ihmisessä. Niitä on todella vaikea muokata, koska ne opitaan pikkuhiljaa esim. kasvatuksen mukana.

Vierailija
9/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:30"]Kunnioitettavaa, että noin vanha saa vielä lapsen
[/quote]
Itse sain lapsen 38-vuotiaana ja pohdin neuvolanterkkarin kanssa ikääni. Tunsin itseni niin vanhaksi. Hän sanoi että ehei kuule olen n. Keski-ikäinen lapsen saaja. Sanoi että ensisynnyttäjät alkavat olla sinun ikäisiä nykyään. Vastaanotto aulassakin tunsin itseni nuoreksi.
[/quote]

Neuvolatäti vaan koitti piristää sua

Vierailija
10/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ihan rehellisyyden nimissä en minäkään tuollaista lapsitehtailijaa ymmärtäisi

Kuuden lapsen yh, jolle tulossa seitsemäs? Huhhuh.

Vierailija
11/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap, mikä sulle on se ongelma eli mikä se sun suhtautuminen on?

On hienoa, että olet huomannut, että se jonka tarvitsee muuttua on sinun asenteesi.

Voisitko ajatella, että ihminen aina kaikissa tilanteissa toimii juuri niin hyvin kuin hän osaa (aina se hyvä ei ole samaa kuin mitä me pidämme hyvänä).  Voit myös miettiä, miksi pitää arvottaa ihmisiä, vaikka kaikkihan me sitä teemme. Mutta sellaista voi opetella, että ei arvota asioita millään lailla. Asiat vaan ovat.

Vierailija
12/12 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:30"]Kunnioitettavaa, että noin vanha saa vielä lapsen
[/quote]
[/quote]

Neuvolatäti vaan koitti piristää sua
[/quote]

Nimenomaan. :D Ainakin yleensä mitä neuvolassa on tullut käytyä niin suurinosa odottajista on n.25-35-vuotiaan näköisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi