Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vaihtanut kahvimaidon kauramaitoon vaikka et ole vegaani tms?

Vierailija
18.10.2021 |

Käytännössä kaikki ystäväpiiristäni ovat vaihtaneet. Paljon parempaa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin korkean kolesterolin takia kaikki mahdolliset maitopohjaiset tuotteet kauravastaaviksi. Tosin en juustoa, jonka käyttöä vaan vähensin.

Ja siis kauratuotteet on osoittautuneet todella toimiviksi ja hyvänmakuisiksi. Oli iloinen yllätys.

Sama, olen suorastaan yllättynyt miten hyvin kauralla on voinut korvata muut maitotuotteet paitsi juuston. Ja esimerkiksi kahvissa tosiaan paljon paremman makuista. Jopa vannoutunut sekasyöjämieheni kääntyi kauramaidon käyttäjäksi, ihan vain makusyistä.

Vierailija
22/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Ei ole olemassa kauramaitoa. Se on kauralientä, millä ei ole mitään tekemistä maidon kanssa.

Esim. mantelimaito ja kookosmaito ovat vakiintuneita termejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin espressoon. Kompakti nautinto ilman lantrinkeja.

Vierailija
24/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, koska lehmänmaito sai oloni huonoksi vaikken ole lakroosi-intolerikko. Turvotti, näkyi ihossa ja väsytti (tämä toki vain oma kokemus).

Käytit varmaan rasvatonta maitoa, se tekee tuota turvotusta. Sininen ja punainen maito eivät tee tuota turvotusefektiä. Kauramaito kahvissa on oikeasti kamalaa, mieluummin keitän kaurapuuron kahviin. Yleensä juon kahvin täysin mustana, mutta jos tekee mieli makeaa, laitan kahviini reilusti sekä sokeria että maitoa, kermasta en välitä.

En käyttänyt rasvatonta maitoa ja puhun kaikista maitotuotteista, en vain maidosta.

Vierailija
25/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tosin mulle maistuu vain Oytly. Muissa outo koostumus. Lehmänmaidosta tulee maha kipeäksi ja finnejä ja maku ei miellytä. Juustoa syön yhä ja viiliä.

Vierailija
26/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Meille ei muutenkaan enää tavallista maitoa osteta, vaan kasvimaidoilla mennään. Monet muutkin maitotuotteet korvannut kasviperäisillä, vaikkei vegaaneja ollakaan.

Vierailija
27/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, säilyykin paremmin ja maistuu paremmalta. Maitoa ei osteta enää ollenkaan, kun lapsikin on halunnut juoda 3-vuotiaasta asti vain vettä, maito kuulemma pahaa. Juustoa ja jugurttia kyllä kuluu.

Vierailija
28/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut. Maistuu paremmalta kahvissa kuin maito.

Vierailija
29/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä 65v. on vaihtanut lehmänmaidon kauramaitoon, mikä on ollu aika yllättävää! Ja ihan omatoimisesti siis, kokeillut kauramaitoa jossain ja hyväksi todennut.

Kuten jo mainittu, niin tuo säilyminen aika ykkösjuttu ja makukin on hyvä (mikä ei tietenkään kaikille sovi, niinkuin ei missään muussakaan tuotteessa).

Vierailija
30/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pulagaani ja juon kahvin mieluummin mustana kuin kauramaidon kanssa. Sen verran pahaa se on. Onneksi silloin tällöin sentään saa lehmänmaitoakin.

Vierailija
31/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes ole, maistuu korvikkeelle. Ihme hyveposeerausta ja joukkohypetystä.

Hölöhölö. Ihme kalkkeutunutta menoa sulla. Ettet vain ole niitä jotka käyttävät kahvissa ehdottomasti vain punaista maitoa, tai vielä paremmin kuten mun mummo, kuohukermaa, tai jopa vielä vanhanaikaisemmin voita?

Itse huomasin kahvilassa että soijamaitoon tehty latte vaan on maultaan ja koostumukseltaan parempi. Kaakaota olen kotona tehnyt kookosmaitoon, mikä herkku. Kauramaitoakin olen kokeillut, mutta siitä en ole vielä suurempia kicksejä vielä saanut, ehkä pitäisi Oatlyn ikaffe ottaa testiin.

Kun pitää mielensä avoinna eikä poteroidu sinne 1950-luvulle, voi aina kokea elämässä kaikenlaista uutta.

Vierailija
32/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, enkä ole vegaani.

Tummapaahtoinen kahvi ja kauramaito = täydellistä.

Kuulosta hyvältä, olen itse tummapaahtoisen kahvin ystävä ja etsin sopivaa maitoa siihen. Mitä kauramaitoa käytät?

Vierailija
33/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin korkean kolesterolin takia kaikki mahdolliset maitopohjaiset tuotteet kauravastaaviksi. Tosin en juustoa, jonka käyttöä vaan vähensin.

Ja siis kauratuotteet on osoittautuneet todella toimiviksi ja hyvänmakuisiksi. Oli iloinen yllätys.

Osoittaa melkoista tiedon puutetta tämä kommentti.

Makuasiat ovat tietysti sellaisia, joista ei voi kiistellä, jos kaura"maito" maistuu jonkun mielestä hyvältä niin sitten se maistuu, makuja on niin monenlaisia. Itse juon kahvini kermalla.

Mitähän tuo tarkoittaa että "kauratuotteet ovat osoittautuneet todella toimiviksi"? Mitkä kauratuotteet ja millä tavalla toimiviksi?

Ja tuosta kolesteroliasiasta sitten, oletko varma että ymmärrät ihmisen elimistön toiminnasta, aineenvaihdunnasta ja ravinnosta ylipäätään tarpeeksi? Tuon lauseen perusteella, jossa mainitset korkean kolesterolin, olet kyllä täysin hakoteillä.

Vierailija
34/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin maidon juonnin kokonaan yli 5 vuotta sitten. En edes laita sitä kahviin tai aamupuuroon. Syön kutenkin lihaa ja muita eläintuotteita.

Mua ottaa päähän Valion ja MTK:n propaganda että maitoa juomattomat ovat jotain hulttioita!

Vierailija
35/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En todellakaan vaihtanut maun vuoksi, koska mielestäni tavallinen maito on monesti ollut paremman makuista esim. murojen tai kahvin kanssa. Harmi kyllä vatsa ei vaan meinaa kestää maitoa vaikka se olisi laktoositonta ja samalla tavallinen maito ilmeisesti nostaa elimistön tulehdustilaa - eikä sekään ole hyvä tulehduksellisesta suolistosairaudesta kärsivänä. Lähinnä terveyssyistä siis luovuin tavallisista maitotuotteista ja se on näkynyt kyllä voinnissa, ei turvota ja satu enää samalla tavalla.

Vierailija
36/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kahviinikaan sekoittaa siemenöljyä. Siksi valintani on joko täysmaito tai kuohukerma.

Vierailija
37/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, koska lehmänmaito sai oloni huonoksi vaikken ole lakroosi-intolerikko. Turvotti, näkyi ihossa ja väsytti (tämä toki vain oma kokemus).

Mulla sama. On myös laktoosi-intoleranssi, mutta myös saan allergisia oireita ns. A1-maidosta ja maitotuotteista. Sainkin ravitsemusterapeutilta neuvon kokeilla A2-maitotuotteita. Ne ovatkin sopineet (jos vähälaktoosisia).

A2-maitoja ovat vuohenmaito, lampaanmaito, alkuperäiskarjan maito, jne...

Vierailija
38/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo kahvia, enkä käytä maitoa muutenkaan, mutta (sekasyöjä) mies vaihtoi kahvimaidon kauramaitoon maun ja paremman säilyvyyden vuoksi.

Vierailija
39/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. En todellakaan vaihtanut maun vuoksi, koska mielestäni tavallinen maito on monesti ollut paremman makuista esim. murojen tai kahvin kanssa. Harmi kyllä vatsa ei vaan meinaa kestää maitoa vaikka se olisi laktoositonta ja samalla tavallinen maito ilmeisesti nostaa elimistön tulehdustilaa - eikä sekään ole hyvä tulehduksellisesta suolistosairaudesta kärsivänä. Lähinnä terveyssyistä siis luovuin tavallisista maitotuotteista ja se on näkynyt kyllä voinnissa, ei turvota ja satu enää samalla tavalla.

Itseasiassa elimistön tulehdustilaa nostaa siemenöljyt, erityisesti rypsi ja rapsi. Ja niitä on just noissa kasvimaidokkeissa. Että lycka till.

Vierailija
40/70 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa elimistön tulehdustilaa nostaa siemenöljyt, erityisesti rypsi ja rapsi. Ja niitä on just noissa kasvimaidokkeissa. Että lycka till.

No jaa, voihan se olla että nekin nostavat, mutta eivät selkeästi sitten ainakaan samalla tavalla kuin tavalliset maitotuotteet. Enköhän itse tiedä paremmin mikä itselleni sopii, kun en ainakaan samalla tavalla makaa enää kivuista kuin ennen kauramaitoon siirtymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi