9 lapsen äiti hetken linjoilla. Kysy mitä kysyä keksit.
Kommentit (276)
Onko kaikki synnytykset mennyt hyvin? Jumppailetko lp-lihaksia päivittäin?
Jumppaan kyllä päivittäin, mutta tässä iässä se ei enää ole oikeastaan tietoista vaan "menee muun touhun ohella". Kaksi synnytyksistä (eka ja kuudes) on ollut erityisen vaikeita, muut ihan normaaleja.
Miten ihmiset reagoi kun kerrot lapsilukusi? Mulla 8 lasta ja aina ahdistaa kertoo vieraalle lapsistani. Siis se niitten vieraitten pällistely ja kauhistelu ahdistaa. Kun se on aina sellasta....ööö... miten kuvailisin... no, aina et miten jaksaa niin monta hoitaa jne.
Minkä ikäiset lapset?
t. 10 lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:03"]
Olen aina toivonut isoa perhettä. 12 lasta oli lapsuudenhaave, mutta elämä päätti näin eli lisää emme enää saa. Nykyisessä talossa on 160 neliötä, mutta lapsia asuu kotona enää 3 eli hyvin mahdumme.
[/quote] Edellisen kodin, jossa asuimme todella pitkään annoin yhdelle pojistani pari vuotta sitten. Hän vasta kasvattaa perhettään eli tilalle (300+ neliötä) tulee käyttöä ajan myötä.
[/quote]
Mistä tiedät etteivät jää pieneksi perheeksi?
Mulla on myös 9 lasta. 1 vielä toiveissa. 8 lapsen äidille. Ei sitä kannata häpeillen kertoa et on monta lasta. Ennemmin ylpeänä. Muut ei välttämättä pärjää mut kato Hei mä pärjään.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:49"]Mulla on myös 9 lasta. 1 vielä toiveissa. 8 lapsen äidille. Ei sitä kannata häpeillen kertoa et on monta lasta. Ennemmin ylpeänä. Muut ei välttämättä pärjää mut kato Hei mä pärjään.
[/quote]
juu en häpeile ja toiveissa mullakin vielä yksi:-) se muiden reaktio vaan ärsyttää. Jotenkin tukee siinä niitten pällistellessä olo et mun pitäs selitellä niille jotain syitä. Hankala näköjäön selittää tätä:-D
Meillä 6 lasta ei uskonnollisista syistä. Onhan se monien hankalaa ymmärtää että miksi. No koska lapset ovat kivoja ja on mukavaa kun on elämää ympärillä :)
Mistä haave isoon perheeseen tuli? Oletko itse isosta perheestä?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:31"]
Miten ihmiset reagoi kun kerrot lapsilukusi? Mulla 8 lasta ja aina ahdistaa kertoo vieraalle lapsistani. Siis se niitten vieraitten pällistely ja kauhistelu ahdistaa. Kun se on aina sellasta....ööö... miten kuvailisin... no, aina et miten jaksaa niin monta hoitaa jne.
[/quote] En ole törmännyt erityisiin reaktioihin, muuta kuin ehkä töissä ("Mitä?! Luulin sinua lapsettomaksi") ja keskustelupalstoilla.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:33"]
Minkä ikäiset lapset?
t. 10 lapsen äiti
[/quote]
30
28
26
24
22
21
17
8 ja 7
Lspsenlapsiakin on kertynyt jo saman verran. Heistä vanhin 10 v ja nuorin 5 kk.
Miksi nainen alistuu synnytyskoneeksi vielä nykypäivänä? Aikanaan oli eri asia kun ne lapset kuolivat tauteihin ja nälkään, oli pakko tehdä useampi jotta edes joku olisi säästynyt kuolemalta, mutta nykyisin kun ne pahukset säilyvät kaikki hengissä.
Mielestäni tuollainen yletön lisääntyminen on vastuutonta ja itsekästä toimintaa, syötte yhteiskunnan rahoja päivässä sen mitä normiperheet kuukaudessa.
Moniko teistä synnytyskoneista on sen tehnyt omasta halusta vaiko sairaan miehen?
Ja kyllä, tiedän että häpeätte kertoa lapsilukuanne vaikka muuta väitättekin, se kävi jo tässäkin ketjussa ilmi, vaikka sitä sitten jälkikäteen yritettiinkin korjata. On se sairasta tuollainen.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:03"]
Olen aina toivonut isoa perhettä. 12 lasta oli lapsuudenhaave, mutta elämä päätti näin eli lisää emme enää saa. Nykyisessä talossa on 160 neliötä, mutta lapsia asuu kotona enää 3 eli hyvin mahdumme.
[/quote] Edellisen kodin, jossa asuimme todella pitkään annoin yhdelle pojistani pari vuotta sitten. Hän vasta kasvattaa perhettään eli tilalle (300+ neliötä) tulee käyttöä ajan myötä.
[/quote]
Mistä tiedät etteivät jää pieneksi perheeksi?
[/quote] Lapsia on heillä tällä hetkellä heillä jo 4 ja kumpikin haaveilee paljon isommasta perheestä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 10:14"]
Mistä haave isoon perheeseen tuli? Oletko itse isosta perheestä?
[/quote] Olen viisilapsisesta perheestä, mutta sitä en osaa sanoa, mistä haave isoon perheeseen itselle tuli. Se vain on ollut jonkinlainen "perustoive" lapsuudesta asti.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 10:24"]
Miksi nainen alistuu synnytyskoneeksi vielä nykypäivänä? Aikanaan oli eri asia kun ne lapset kuolivat tauteihin ja nälkään, oli pakko tehdä useampi jotta edes joku olisi säästynyt kuolemalta, mutta nykyisin kun ne pahukset säilyvät kaikki hengissä.
Mielestäni tuollainen yletön lisääntyminen on vastuutonta ja itsekästä toimintaa, syötte yhteiskunnan rahoja päivässä sen mitä normiperheet kuukaudessa.
Moniko teistä synnytyskoneista on sen tehnyt omasta halusta vaiko sairaan miehen?
Ja kyllä, tiedän että häpeätte kertoa lapsilukuanne vaikka muuta väitättekin, se kävi jo tässäkin ketjussa ilmi, vaikka sitä sitten jälkikäteen yritettiinkin korjata. On se sairasta tuollainen.
[/quote] Ihan omasta halusta olen lapseni saanut (ja surrut sitä, että vain noihin yhdeksään jäi. ikinä en myöskään ole lapsilukuani hävennyt. Ja mitä tulee yhteiskunnan rahojen syömiseen niin jo aikoja sitten olemme tuottaneet takaisin paljon enemmän kuin mitä olemme yhteiskunnalta saaneet.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 10:24"]Miksi nainen alistuu synnytyskoneeksi vielä nykypäivänä? Aikanaan oli eri asia kun ne lapset kuolivat tauteihin ja nälkään, oli pakko tehdä useampi jotta edes joku olisi säästynyt kuolemalta, mutta nykyisin kun ne pahukset säilyvät kaikki hengissä.
[/quote]
Miksi sinä olet noin rajoittunut ajattelultasi etkä ymmärrä elämäntyylejä jotka poikkeavat omastasi?
Ymmärrän varsin hyvin, uskoisin ymmärtäväni paremmin kuin esim. sinä, erilaisia elämäntapoja, mutta sitä en kyllä ymmärrä, että jokun on synnytettävä lauma lapsia, en vaan ymmärrä.
Äiti joka on synnyttänyt koko elämänsä, ei sitten muuta ole tehnytkään, ei koulutusta, ei uraa, ei unelmia, ei muuta elämänkokemusta kuin synnyttää ja kasvattaa perhettään. Onko se naisen elämäntyö nykyisissä olosuhteissa, olla ja lisääntyä?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 10:33"]
Ymmärrän varsin hyvin, uskoisin ymmärtäväni paremmin kuin esim. sinä, erilaisia elämäntapoja, mutta sitä en kyllä ymmärrä, että jokun on synnytettävä lauma lapsia, en vaan ymmärrä.
Äiti joka on synnyttänyt koko elämänsä, ei sitten muuta ole tehnytkään, ei koulutusta, ei uraa, ei unelmia, ei muuta elämänkokemusta kuin synnyttää ja kasvattaa perhettään. Onko se naisen elämäntyö nykyisissä olosuhteissa, olla ja lisääntyä?
[/quote] Mutta onhan minulla koulutus (itseasiassa kaksikin maisterintutkintoa) ja ihan kohtuullinen urakin, vaikka tässä iässä (50+) sille jo vähän naureskeleekin eikä pidä hommaaenää kovin tärkeänä.
Elämänkokemustakin veikkaisin että on vuosien varrella kertynyt enemmän kuin monellekaan ikäiselleni.
Sanot ymmärtäväsi erilaisia elämäntapoja, mutta kuitenkin päättelet suurperheellisen edustavan kovin kapeasilmäistä stereotypiaa. "Ymmärrätkö" muutkin omastasi poikkeavat elämäntavat yhtä heikosti?
Mistä saat aikaa hoitaa itseäsi kuntoon synnytyksen jälkeen? Minulla kolme ja olen ihan tappiolla :(
[/quote] Tiedä häntä olenko kovinkaan hyvin itseäni hoitanut. Tuossa nuo ovat paikat kotitöissä, pihatöissä, uimisessa ja ratsastuksessa aina itselleni kelpaavaan kuntoon vertyneet.