Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorilta miehiltä kaivataan spermaa, kantasoluja ja verta, mutta luovutushalua uupuu

Vierailija
18.10.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12146279
” Yksiselitteistä syytä matalalle auttamishalulle ei ole.” Jaa ei löydy syitä vai. Kun tein testin veren ja kantasolunluovutuksesta niin näytti punaista. On epilepsia johon syön lääkkeitä säännöllisesti. Lisäksi olen ollut onnettomuudessa ja minulla on jatkuvasti matala hemoglobiini. Lisäksi kysyttiin tupakoinnista, ylipainosta, irtosuhteista, huumeidenkäytöstä ym.

Kommentit (367)

Vierailija
301/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei kelpaa naisille, mutta purkkiin pitäisi mällätä?!?

Ei kiitos, pitäkää tunkkinne.

Vierailija
302/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisesti ottaen miehiä kiinnostaa vain oma napa. Se että luovuttaisi vaikka verta tuntemattomalle puhtaasta auttamishalusta on miehille vierasta. Toki poikkeuksia on, onneksi.

lisättäköön että sperman osalta ymmärtän hyvin jos ei halua luovuttaa, koska lopputuloksena voi olla geneettinen jälkeläinen. Sama pätee naisilla munasolujen luovuttamuseen.

Mutta esim. verenluovutus on helppo ja kevyt toimenpide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että pitäisi vielä luovuttaa spermaa, jotta saadaan veronmaksajien rahoilla hedelmöitettyä lähiö wt mammoja sossuntuilla elämään. sitten parinkymmenen vuoden päästä sieltä lähiöiden jengeistä ryömii esiin joku isäänsä etsivä nuori kärttämään isukin rahoja.

Vierailija
304/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisesti ottaen miehiä kiinnostaa vain oma napa. Se että luovuttaisi vaikka verta tuntemattomalle puhtaasta auttamishalusta on miehille vierasta. Toki poikkeuksia on, onneksi.

verta voi luovuttaa anonyymisti ja verensaaja ei tule parinkymmenen vuoden päästä kerjäämään rahaa

Vierailija
305/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täältä lukenut niin monta kertaa että miehiä ei tarvitse mihinkään eikä meillä ole mitään arvoa, niin turha tässä alkaa mitään sitten luovuttamaan, kun kerta muutenkin arvoton.

Ihan samaa jatkuvasti jauhetaan naisista. Ja on jauhettu ammoisista ajoista asti. Tiedän, ei tunnu kivalta.

Mutta asiaan. Mun käsittääkseni ainakin munasoluista maksetaan luovuttajalle aika hyvinkin. Toki se on myös paljon haastavampi prosessi. Mutta eikö tasa-arvon nimissä pitäisi miestenkin saada mällistä joku korvaus? Joku kuitenkin sen ostaa, eli sillä on arvo.

Munasoluista ei makseta Suomessa hyvin, lähinnä korvataan kulut ja kompensoidaan mm. ansionmenetystä kun joutuu ravaamaan lääkärissä ja olemaan poissa töistä - kyse kun ei ole sairaslomasta jolta saisi palkkaa. Munasolujen luovutus on todella raskas prosessi. 

Sinänsä olen sitä mieltä että vastaus tähän pulaan voisi olla se että palkittaisiin rahallisesti isommassa määrin.

Vierailija
306/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

verta voi luovuttaa anonyymisti ja verensaaja ei tule parinkymmenen vuoden päästä kerjäämään rahaa

Totta, mutta ei miehiä kiinnosta auttaa jotain ventovierasta luovuttamalla verta, jos eivät itse saa siitä jotain välitöntä hyötyä.

Vierailija
307/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko tämä huutava pula siitä, että naisparien määrä on lisääntynyt.

Vierailija
308/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen myös naisia kiinnostaa vain oma napa. Sekä miehistä että naisista vain pieni osa luovuttaa verta. 

Vierailija
309/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies! Ne mahdolliset, luovutetuilla siittiöilläsi alkunsa saaneet, lapset eivät ole lain mukaan kelvollisia perimään tai vaatimaan sinulta mitään.

Vierailija
310/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kelpaa naisille, mutta purkkiin pitäisi mällätä?!?

Ei kiitos, pitäkää tunkkinne.

On nämä nykyämmät kyllä hävytöntä sakkia, ei saaatana! Häpeilemättä ollaan vain ronkkimassa rusinoita pullasta, ja sitten ulistaan kun joku sanoo asiasta. Joo ei, saavat kyllä lumput pitää tunkkinsa ihan huoletta. Ei tuollaisille muuta kuin tukeva ote hiuksista ja päätä patteriin. Huolella.

Vierailija
311/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies! Ne mahdolliset, luovutetuilla siittiöilläsi alkunsa saaneet, lapset eivät ole lain mukaan kelvollisia perimään tai vaatimaan sinulta mitään.

Lait tuppaavat muuttumaan. Mikä on tänään noin, voi tulevaisuudessa olla toisin. En ota riskiä.

Vierailija
312/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja miten vihaista ja katkeraa porukkaa. 

Tutkimusten mukaan toisten auttaminen tekee ihmisen itsensäkin onnelliseksi. 

Olen luovuttanut verta toistuvasti, kunnes tuli raudanpuute ja nyt en hetkeen luovuta. Mitä jos itse joudutte onnettomuuteen ja ei olekaan verta siirrettäväksi, kun kukaan ei ole luovuttanut? Munasoluja luovuttaisin, mutta en saa koska minulla on ollu kerran elämässäni sairaus, joka estää munasolujen luovutuksen loppuiäksi. Enkä toisaalta kestäisi ajatusta lapsistani tuolla jossain. Haluan olla lasteni kanssa tekemisissä joka päivä. 

Vierailija
313/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet kaipaavat naista ja naiset spermaa. Jotenkin tämä yhtälö osattiin ratkaista aina 2000-lukuun saakka. 

Sitä on kuule hyvä pohtia, miksi nykyajan naiset tekevät lapsen mieluummin yksin kuin miehen kanssa.

Vinkkinä: Kovin moni nainen ei halua vauvan lisäksi joutua hoitamaan mieslasta. 

Jos ei halua perheeseensä miespuolista henkilöä niin melkoinen riski hankkia lapsia, kun 50% todennäköisyydellä se lapsi on sitä parjattua sukupuolta :D

Kannattaa hankkia lapsi fiksun ja asiansa hoitavan miehen kanssa niin ei tarvitse mitään mieslapsia katsella ja pojatkin saa hyvän miehen mallin isästään. 

Vierailija
314/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä luovuttaja tuosta saa? Jos noita oikeasti kaivattaisi niin löytyisi myös halua maksaa niistä kunnon hintaa. Mikään ei ole kestävällä pohjalla jos se perustuu hyväntekeväisyyteen.

Naiset kun tunnetusti tykkää tehdä ilmaistyötä ihan vaan autttamisen halusta, niin luovuttakoot he verensä ja kantasolunsa. Kyllä me miehet mälliä voidaan luovuttaa mutta suoraan tusseroon, eikä mihinkään purkkiin.

Vierailija
315/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuluovutus. VETO-oikeudella, jos suohirviö.

Vierailija
316/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenluovutus on muuten kätevä paikka testuuttaa hivit ja hepatiitit jos vaikka käyttää huumeita tai on aktiivinen seksielämä.

Vierailija
317/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenluovutus on muuten kätevä paikka testuuttaa hivit ja hepatiitit jos vaikka käyttää huumeita tai on aktiivinen seksielämä.

Ja eräs homotuttuni on luovuttanut jo 20v verta ja vastannut miesten väliseen seksikysymykseen, ettei ole ollut. Vaikka parrua on perään tullut enemmän kuin keskiverto metsätraktorilla.

Vierailija
318/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä spermaa tarvitaan? Naiset ovat kautta aikojen jo sanoneet että lapsen voi saada ilman miestäkin. 

Vierailija
319/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä luovuttaja tuosta saa? Jos noita oikeasti kaivattaisi niin löytyisi myös halua maksaa niistä kunnon hintaa. Mikään ei ole kestävällä pohjalla jos se perustuu hyväntekeväisyyteen.

Naiset kun tunnetusti tykkää tehdä ilmaistyötä ihan vaan autttamisen halusta, niin luovuttakoot he verensä ja kantasolunsa. Kyllä me miehet mälliä voidaan luovuttaa mutta suoraan tusseroon, eikä mihinkään purkkiin.

Kaikki suomalaiset hyötyvät toimivasta veripalvelusta. On myös kaikkien etu, että luovuttaminen perustuu auttamisen haluun eikä pikkurahan vuoksi suoritettavaan luovuttamiseen, jolloin hepatiitti- ja hiv-nisteillä olisi suurempi intressi käydä luovuttamassa verta ja valehdella terveyskyselyssä. Tämän takia lakiin on kirjattu, ettei luovuttamisesta saa maksaa. 

Vierailija
320/367 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa karsastan sitä, että minun pitäisi luovuttaa kaikki tietoni siittiöiden kanssa. Ei pelkästään se, että se lapsi saisi halutessaan tietää minusta, mutta myös se että minä tiedostaisin itse että minulla on jälkeläinen josta on jäljitettävä tieto olemassa.

Anonyymi luovutus olisi parempi. Se purkin vastaanottaja voisi kirjoittaa siihen purkin kylkeen ett: "Hiukan alle 190cm, vaaleat hiukset ja siniset silmät. Ei kuulemma perussairauksia".

-Mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi