Nuorilta miehiltä kaivataan spermaa, kantasoluja ja verta, mutta luovutushalua uupuu
https://yle.fi/uutiset/3-12146279
” Yksiselitteistä syytä matalalle auttamishalulle ei ole.” Jaa ei löydy syitä vai. Kun tein testin veren ja kantasolunluovutuksesta niin näytti punaista. On epilepsia johon syön lääkkeitä säännöllisesti. Lisäksi olen ollut onnettomuudessa ja minulla on jatkuvasti matala hemoglobiini. Lisäksi kysyttiin tupakoinnista, ylipainosta, irtosuhteista, huumeidenkäytöstä ym.
Kommentit (367)
Kuka hullu spermaansa luovuttaa, kun ovella on parinkymmenen vuoden päästä isäänsä kyselevää. Ja pahimmassa tapauksessa pahoihin huumevelkoihinsa maksajaa etsivää.
Ylläripylläri ketjussa jankataan lähinnä spermasta?
Ei spermaa pidäkään luovuttaa, mutta kantasoluja ja verta olisi tietysti hyvä antaa. Niitä voi jokainen itsekin tai vaikkapa perheenjäsenesi joskus tarvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on miehelle susi. Ei se auta toista miestä edes kantasoluillaan saati siittiöillään, koska vihaa omaa sukupuoltaan ja kokee olevansa sukupuolensa surkein edustaja.
Ne höpinät alfoista, erottuvista lihaksista, laatikkoleuoista, lentäjäkirurgeista, kalliista kelloista ja autoista. Mitä muuta ne ovat kuin miehen kokemaa surkeutta verratessaan itseään toisiin miehiin?
Mitä mies tekee siittiöillä?
Saa lapsen naisensa kanssa. Lähes puolet 30 vuotta täyttäneistä miehistä on siinä kunnossa, ettei raskaus ala omalla spermalla. Käypä tutkituttamassa oma litkusi.
Ei kiitos, teetin vasektomian syntymäpäivänäni. Minua ei kiinnosta olla 20 vuoden päästä katsomassa henkilöä joka väittää olevansa biologisesti jälkeläiseni.
Miehillä on kuute oikeus tuohon, riippumatta siitä että jonku naisen pitäisi päästä porsimaan.
Miehet eivät myöskään pysty määrittelemään etteikö sukusoluja saisi luovuttaa naispareille tai itsenäisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kelvannut siittiöiden luovuttajaksi kun olen etnisesti osin ei eurooppalainen. Sanottiin ettei kukaan kuitenkaan valitse siittiöitäni taustani takia.
Ihmiset on kuulemma etnisyyteen katsomatta samanarvoisia, joten siittiöiden luovutus pitäisi olla täysin anonyymiä. Mitä natsimeininkiä se on että nyt luovuttajan saa valita hänen etnisyytensä perusteella, kun sillä ei pitäisi olla mitään väliä jos luovuttaja on vain terve.
Jos ihmisille annetaan mahdollisuus olla rasistisia niin he myös ovat.
Ja mitäs pahaa siinä on. Luonnonvalintaahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Ylläripylläri ketjussa jankataan lähinnä spermasta?
Ei spermaa pidäkään luovuttaa, mutta kantasoluja ja verta olisi tietysti hyvä antaa. Niitä voi jokainen itsekin tai vaikkapa perheenjäsenesi joskus tarvia.
Elvytyskielto siitä alkaen kun täytin 30. Lääkäri nikotteli kun se kirjattiin sähköiseen järjestelmään.
Lääketiede tukee vain naisten hyvinvointia. Syöpähoidot ja muut on kohdistettu naisiin, miehet jätetään kuolemaan.
Miksi siis tukisimme sitä toimintaa?
Ehkä miehet tajuaa ettei ilmaiseksi kannata tehdä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Lääketiede tukee vain naisten hyvinvointia. Syöpähoidot ja muut on kohdistettu naisiin, miehet jätetään kuolemaan.
Mitä ihmettä nyt taas? Miehet eivät saa syöpähoitoja vai? Missä todellisuudessa?
Luovutan siittiöitä vain jos pääsee toimimaan luomuna siitossonnina jollekin tuhkiksen vaimolle tai lesboparille.
Ei muuten kiinnosta.
Suurin osa terveydenhuollon resursseista käytetään naisiin, joten ei ihme, että naiset luovuttavat hieman useammin kuin miehet (48 % / 52 %). Naisethan niitä hyötyjiäkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehet tajuaa ettei ilmaiseksi kannata tehdä töitä?
Tämähän se on, miehet harvoin antavat/tekevät mitään ilmaiseksi. Nyt kun naiset ovat myös yhä suurimmassa määrissä tekemässä samaa, niin yhteiskunnan kulut kasvaneet ihan järkyttävästi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa terveydenhuollon resursseista käytetään naisiin, joten ei ihme, että naiset luovuttavat hieman useammin kuin miehet (48 % / 52 %). Naisethan niitä hyötyjiäkin ovat.
Laitatko faktapohjaisen lähteen, jossa naisiin meneviin resursseihin eivät liity raskauteen tai synnytykseen menevät rahat?
Vierailija kirjoitti:
Olen täältä lukenut niin monta kertaa että miehiä ei tarvitse mihinkään eikä meillä ole mitään arvoa, niin turha tässä alkaa mitään sitten luovuttamaan, kun kerta muutenkin arvoton.
Ihan samaa jatkuvasti jauhetaan naisista. Ja on jauhettu ammoisista ajoista asti. Tiedän, ei tunnu kivalta.
Mutta asiaan. Mun käsittääkseni ainakin munasoluista maksetaan luovuttajalle aika hyvinkin. Toki se on myös paljon haastavampi prosessi. Mutta eikö tasa-arvon nimissä pitäisi miestenkin saada mällistä joku korvaus? Joku kuitenkin sen ostaa, eli sillä on arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa verenluovutuksissa ei homot kelpaa, eli syrjitään seksuaalisen suuntauksen takia. Siinä syy, miksi minä boikotoin noita, vaikka hetero olenkin.
Ei kai homogeenejä kannata levittää jos tavoitteena on väestönkasvu tulevaisuudessakin, haloo. Sitäpaitsi homous kulkee usein yhdessä muidenkin seksuaalipoikkeamien kanssa, mm. pedarius, transuhommat jne.
Et sinä verensiirrolla homoksi muutu, huoli pois paviaani.
Ei muutukaan. Kyse oli spermanluovutuksesta.
Vastasit kommenttiin jossa puhuttiin verenluovutuksesta.
...
A
Kiitos tästä tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täältä lukenut niin monta kertaa että miehiä ei tarvitse mihinkään eikä meillä ole mitään arvoa, niin turha tässä alkaa mitään sitten luovuttamaan, kun kerta muutenkin arvoton.
Ihan samaa jatkuvasti jauhetaan naisista. Ja on jauhettu ammoisista ajoista asti. Tiedän, ei tunnu kivalta.
Mutta asiaan. Mun käsittääkseni ainakin munasoluista maksetaan luovuttajalle aika hyvinkin. Toki se on myös paljon haastavampi prosessi. Mutta eikö tasa-arvon nimissä pitäisi miestenkin saada mällistä joku korvaus? Joku kuitenkin sen ostaa, eli sillä on arvo.
Munasoluista ei makseta, niillekkin pyydetään jatkuvasti ilmaisia luovuttajia ja palkaksi saa tyyliin kahvin ja keksin paikanpäällä, kun joutuu käymään läpi kivuliaat toimenpiteet.
Vierailija kirjoitti:
Naisille järjestetään paljon enemmän syöpäseulontoja ja paljon nuorempina kuin miehille. Ylipäätänsä miehille niitä ei tarjota juuri ollenkaan. Kun tämän Googlettaa niin löytyy vain tekstejä ettei asiaa pidä perustella millään tasa-arvolla ja se aiheuttaisi valtavasti kuluja. Miesten terveydenhoito aiheuttaa kuluja???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko faktapohjaisen lähteen, jossa naisiin meneviin resursseihin eivät liity raskauteen tai synnytykseen menevät rahat?
"Miesten ja naisten terveysmenot ikäryhmittäin"
Julkarista löytyy. Raskauksista ja synnytyksestä vinkumisesi osoittaa, ettet ymmärrä mistä leijonanosa menoista muodostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta. Virossa saa 900e/luovutuskerta. Jenkeissä ja osassa muutakin maailmaa naiset saavat itse hinnoitella omat munasolunsa. Amerikassa jotkut perheelliset tarjoaa runsasta korvausta vastaan toisten käyttöön omaa kohtuaan. Suomessa muodostuu esteeksi tiukka lainsäädäntö.
Ne ihmiset joista ei ole eläjäksi kuolevat pois ja ne notka ei saa lasta aikaiseski perinteisillä menetelmillä ovat yleensä liian vanhoja oman jahkailunsa takia.
Minä en kelvannut siittiöiden luovuttajaksi kun olen etnisesti osin ei eurooppalainen. Sanottiin ettei kukaan kuitenkaan valitse siittiöitäni taustani takia.
Ihmiset on kuulemma etnisyyteen katsomatta samanarvoisia, joten siittiöiden luovutus pitäisi olla täysin anonyymiä. Mitä natsimeininkiä se on että nyt luovuttajan saa valita hänen etnisyytensä perusteella, kun sillä ei pitäisi olla mitään väliä jos luovuttaja on vain terve.
Jos ihmisille annetaan mahdollisuus olla rasistisia niin he myös ovat.