Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua: onko kahdesti rokotetun nyt siis täysin turvallista elää ilman mitään rajoitteita?

Vierailija
18.10.2021 |

Ja myös matkustaa vaikka Tallinnaan? Ensin sanottiin että on aika elää, nyt ihme spekulointia alkanut ilmetä!

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vertasi rokotteen ottamattomuutta turvavyön käyttöön eli ei kai kukaan jätä turvavyötäkään laittamatta siksi ettei se suojaa 100%..

Harvempi kuitenkaan jättää noudattamatta liikennesääntöjä ja alkaa päinvastoin kaahaamaan ylinopeutta siksi, että onhan mulla turvavyö.

Jostain syystä todella moni rokotettu kuvittelee rokotteen suojaavan 100%. Ja jos ei rokotteen niin ainakin rokotepassin..

Vierailija
102/110 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vertasi rokotteen ottamattomuutta turvavyön käyttöön eli ei kai kukaan jätä turvavyötäkään laittamatta siksi ettei se suojaa 100%..

Harvempi kuitenkaan jättää noudattamatta liikennesääntöjä ja alkaa päinvastoin kaahaamaan ylinopeutta siksi, että onhan mulla turvavyö.

Jostain syystä todella moni rokotettu kuvittelee rokotteen suojaavan 100%. Ja jos ei rokotteen niin ainakin rokotepassin..

Vertaus turvavyöhön ei muutenkaan ole hyvä, koska turvavyö ei aiheuta rokotehaittoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jään vaikka auton alle, voiko perikunta haastaa Pfizerin kun rokote ei suojannutkaan?

Vierailija
104/110 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ole 100 prosenttista, mutta eikö nyt jokaiselle pitäisi olla selvää, että jos kahdesti rokotettu saa tartunnan, on todennäköisintä, että sairaus on hyvin lievä, eikä ole paljonkaan riskiä joutua sairaalaan, saati tehohoitoon kuormittamaan hoitokapasitettia. Tästähän on ensisijaisesti kyse. Kahdesti rokotettu tartuttaa virusten vähäisemmän määrän takia tautia myös huonommin eteenpäin.

Jos et ota rokotusta, oma valinta, jolloin riskisi joutua sairaalaan ja tartuttaa herkemmin muita on suurin mahdollinen. Ihan käsittämätöntä, että tämä yksinkertainen yhtälö ei tunnu menevän etenkään rokottamattomien tajuntaan.

Nythän sitten nämä viimeksi mainitut mellastavat rokotepassia vastaan. Hohhoijaa.

Todennäköisyys työikäisen joutua sairaalaan koronasta on pieni rokottamattomana, mutta rokotusten jälkeen olematon. Rokotukset on erityisen tärkeitä iäkkäämmille, koska siellä kuolleisuus on jos selvästi aika korkeissa lukemissa. Toki jopa iäkkäillä suurin osa selviää koronasta ilman sitä vakavinta muotoa. Mutta kiistatta korona voi olla erittäin tuhoisaa iäkkäämmille, satunnaisille nuoremmillekin.

Vierailija
105/110 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on 100% tehokas eikä aiheuta mitään haittavaikutuksia kenellekään ja parantaa kaikki maailman sairaudet! T. Pfizer

Vierailija
106/110 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tahansa paha korona piikin jälkeen mahdollisesti tulee niin aina voi eliitti puolustautua että ilman piikkiä ois tullut vieläkin pahempi

Vierailija
107/110 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotettujen epidemia on ohi ja on aika elää. Näin sanoo Suomen pääministerikin!

Olen rokottamaton ja elänyt ihan normaalisti koko ajan.

Vierailija
108/110 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen riskiryhmäläinen (verenpainetauti, sydänongelmia, ylipainoa), yli 60-v., sain toisen piikkini huhtikuun puolivälissä. Olen kuitenkin koko ajan (myös rokottamattomana) matkustanut sen mukaan, mihin on päässyt matkustamaan. Olen käynyt jatkuvasti ravintoloissa syömässä, milloin ne ovat olleet auki. Olen osallistunut isoihin juhliin ja järjestänyt niitä itse. Talvet olen viettänyt Espanjassa, täällä nytkin. Kolmas piikki pitää lähteä hakemaan parin viikon kuluttua.

Kahdesti rokotettuna asuin deltaan sairastuneen kanssa, en saanut tartuntaa.

Maskia en ole käyttänyt sitten kesäkuun puolivälin, jolloin se ei meillä ollut enää pakollinen. Espanjassa tosin pitää edelleen käyttää kaupoissa ja muissa julkisissa tiloissa. Silloin käytän pääosin FFP2-maskia.

Näillä mennään, en ole liiemmälti huolissani. Elämää pitää elää silloin, kun sitä on eikä altistaa itseään mielenterveysongelmille panikoimalla, linnoittautumalla yksinäisyyteen jne.

Vierailija
109/110 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

thl:n sivuilta kannattaa selvittää nämä.

Vierailija
110/110 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo puolikuolematon. Muista ottaa kolmas rokote niin muutut kuolemattomaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä