Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua: onko kahdesti rokotetun nyt siis täysin turvallista elää ilman mitään rajoitteita?

Vierailija
18.10.2021 |

Ja myös matkustaa vaikka Tallinnaan? Ensin sanottiin että on aika elää, nyt ihme spekulointia alkanut ilmetä!

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole täysin turvallista. Ei edes omassa sängyssä peiton alla makaaminen. Mutta rokotetuilla on pienempi riski saada koronan vuoksi taudin vakava muoto. 

Vierailija
2/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin ihmettelen! Sanotaan että on, mutta sitten tulee se ”harkinnan mukaan” ja ”omalla vastuulla”. Onko vaiko eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotettujen epidemia on ohi ja on aika elää. Näin sanoo Suomen pääministerikin!

Vierailija
4/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mitä tulee koronaan. Muihin asioihin rokotus ei vaikuta, voi sitä jäädä vaikka auton alle.

Vierailija
5/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin pitää aina kaikki vääntää rautalangasta, eikä sekään aina riitä 🙄

Vierailija
6/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turvallista. Covid tarttuu myös rokotettuihin, ja osa joutunut sairaalaan ja teholle. Kumma ettei tieto ole tavoittanut vieläkään kaikkia.

"Nyt on aika elää" Marinin slogan, jonka perään voisi lisätä "ja kuolla".

Vierailija
7/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen! Sanotaan että on, mutta sitten tulee se ”harkinnan mukaan” ja ”omalla vastuulla”. Onko vaiko eikö?

Etkö ymmärrä, mitä "oma harkinta" tarkoittaa? Mä en lähde vielä Tallinnaan enkä mene baareihin tms paikkoihin, koska mulla  on menossa immunosupressiivinen lääkitys. Jos mulla ei olisi tätä lääkitystä, voisin mennäkin. Ja sitten oman harkintani mukaan käyttäisin maskia tai ffp2/ffp3-hengityssuojainta. 

Vierailija
8/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojataso laskee muutamassa kuukaudessa, lisäksi sairastumisen riski on yksilökohtaista ettei voida edes antaa yhtä yleistä ohjetta vaan sen joutuu harkitsemaan itse. Hengityssuojaimia saa käyttää ja turvaväliä pitää.

Vierailija
9/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä, mitä "oma harkinta" tarkoittaa? Mä en lähde vielä Tallinnaan enkä mene baareihin tms paikkoihin, koska mulla  on menossa immunosupressiivinen lääkitys. Jos mulla ei olisi tätä lääkitystä, voisin mennäkin. Ja sitten oman harkintani mukaan käyttäisin maskia tai ffp2/ffp3-hengityssuojainta. 

Miksi käyttäisit hengityssuojainta jos riskiä sairastua ei kerran ole?

Vierailija
10/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea astma ja toinen rokote saatu heinäkuun alussa. Turvallista matkustaa Tallinnaan ilman huolen häivää vaiko ei?

Vierailija
11/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole turvallista. Covid tarttuu myös rokotettuihin, ja osa joutunut sairaalaan ja teholle. Kumma ettei tieto ole tavoittanut vieläkään kaikkia.

"Nyt on aika elää" Marinin slogan, jonka perään voisi lisätä "ja kuolla".

Oliko 56 ihmistä joutuneet "täysrokotettuina" teholle? Se on viidestä ja puolesta miljoonasta kuitenkin aika pieni määrä. Itse olen reissannut ja tehnyt koronasta huolimatta. En halaile ihmisiä, enkä lyöttäydy kylkeen kiinni. Käytän naamamaskia, etten räi ihmisiä päin jne. 

Ihan omalla vastuulla täällä vedetään, kuten ennenkin.

Vierailija
12/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Rokotettu voi saada myös vakavan koronan, jos on riskiryhmää. Kaiken takana on raha!

Vierailija
13/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää kyetä suodattamaan propagandaa!

Vierailija
14/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaikea astma ja toinen rokote saatu heinäkuun alussa. Turvallista matkustaa Tallinnaan ilman huolen häivää vaiko ei?

Sinun rokotteesi alkaa heiketä.

Vierailija
15/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä harhakuvaa THL luo! tämä sekundarokote ei estä sinua saamasta koronaa! voit sen saada, tartuttaa vanhempiisi ja lapsiisi! voit myös joutua itse sairaalaan rokotteesta huolimatta.

Maski ei estä tartuntaa, rokote ei estä tartuntaa, koronapassi ei estä tartuntaa

Vierailija
16/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astmaa ei edelleenkään luokitella riski-sairaudeksi koronan suhteen. t. toinen astmaatikko

Vierailija
17/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siksi, että en haluaisi saada tartuntaa ja tartuttaa virusta johonkin läheiseeni, joka ei ole rokotettu. Mutta jos mulla ei olisi ketään rokottamatonta läheistä, silloin en käyttäisikään hengityssuojainta. Tässä siis edelleen se "oma harkinta". 

Vierailija
18/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astmaa ei edelleenkään luokitella riski-sairaudeksi koronan suhteen. t. toinen astmaatikko

Kyllä minut rokotettiin ekassa riskiryhmässä jatkuvaa lääkitystä vaativan astmani vuoksi? Eikö sinua?

Vierailija
19/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ole 100 prosenttista, mutta eikö nyt jokaiselle pitäisi olla selvää, että jos kahdesti rokotettu saa tartunnan, on todennäköisintä, että sairaus on hyvin lievä, eikä ole paljonkaan riskiä joutua sairaalaan, saati tehohoitoon kuormittamaan hoitokapasitettia. Tästähän on ensisijaisesti kyse. Kahdesti rokotettu tartuttaa virusten vähäisemmän määrän takia tautia myös huonommin eteenpäin.

Jos et ota rokotusta, oma valinta, jolloin riskisi joutua sairaalaan ja tartuttaa herkemmin muita on suurin mahdollinen. Ihan käsittämätöntä, että tämä yksinkertainen yhtälö ei tunnu menevän etenkään rokottamattomien tajuntaan.

Nythän sitten nämä viimeksi mainitut mellastavat rokotepassia vastaan. Hohhoijaa.

Vierailija
20/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan idiootti? Milloin muka ei olisi riskiä sairastua (ihan mihin tahansa)?

Kyse on siitä kuinka suuri riski on ja toisaalta mitkä ovat todennäköiset seuraukset, jos riski realisoituu.

Jos henkilöllä on heikentynyt immuniteetti niin seuraukset ovat todennäköisesti vakavat. Tällöin kannattaa olla varovainen, jotta riski olisi mahdollisimman pieni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme