Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua: onko kahdesti rokotetun nyt siis täysin turvallista elää ilman mitään rajoitteita?

Vierailija
18.10.2021 |

Ja myös matkustaa vaikka Tallinnaan? Ensin sanottiin että on aika elää, nyt ihme spekulointia alkanut ilmetä!

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole turvallista. Covid tarttuu myös rokotettuihin, ja osa joutunut sairaalaan ja teholle. Kumma ettei tieto ole tavoittanut vieläkään kaikkia.

"Nyt on aika elää" Marinin slogan, jonka perään voisi lisätä "ja kuolla".

Oliko 56 ihmistä joutuneet "täysrokotettuina" teholle? Se on viidestä ja puolesta miljoonasta kuitenkin aika pieni määrä. Itse olen reissannut ja tehnyt koronasta huolimatta. En halaile ihmisiä, enkä lyöttäydy kylkeen kiinni. Käytän naamamaskia, etten räi ihmisiä päin jne. 

Ihan omalla vastuulla täällä vedetään, kuten ennenkin.

Niin siis miltä ajalta tuo 56 kappaletta on? Sitten maaliskuun? Suhde rokottamattomiin on silti merkittävän suuri. 

Vierailija
22/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron koronatilanne on niin huono, että sinne ei kannata vielä lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella ihan itse. On kallista jatkaa rokotuksia ja rajoitustoimenpiteitä. Ihmisten haluaan kuluttavan.

Olisi ok, jos rokotetut hankkivat suojaa sairastamalla koronan.

Ei haluta tietää todellisia tartuntalukuja ja jäljittää.

Päättele itse. Onko turvallista vai onko tämä lobbausta?

Vierailija
24/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta toisesta rokotteesta on melko turvallista aikaa. Sen jälkeen sairastuu melkein yhtä helposti kuin ilman rokotetta. Suurimmalla osalla rokote antaa vähintään 6kk suojan vakavaa tautimuotoa vastaan. Rokotettu voi sairastua ja tartuttaa eteenpäin. Rokotettu salakavalasti levittää tautia eteenpäin, koska on itse oireeton tai melkein oireeton. Rokotteet helpottavat yhteiskuntaa selviämään tautitaakasta, mutta eivät pysäytä virusta.

Vierailija
25/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori alle 30- vuotias voi melko huolettomasti elää ilman rokotustakin. Sen sijaan yli 50-vuotias tuplarokotettu on vaarassa rokotuksista huolimatta.

Vierailija
26/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaupan myyjää ei oltu rokotettu eikä kahvilan myyjää.

Vierailija
27/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori alle 30- vuotias voi melko huolettomasti elää ilman rokotustakin. Sen sijaan yli 50-vuotias tuplarokotettu on vaarassa rokotuksista huolimatta.

Suuri osa teholla olevista on rokottamattomia nuoria. Täysrokotettuja yli 50-vuotiaita on vähemmän.

Vierailija
28/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote annetaan paljain käsin onko rokottajat itse rokotettuja?? Miksei ne pidä hanskoja ?

Vierailija
29/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole turvallista. Covid tarttuu myös rokotettuihin, ja osa joutunut sairaalaan ja teholle. Kumma ettei tieto ole tavoittanut vieläkään kaikkia.

Näinpä. Mulla on verenpainetauti ja siksi en matkustele edelleenkään. Tehoille on joutunut kahdesti rokotettuja verenpainetautisia.

Vierailija
30/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, joka paikka on täynnä informaatiota. On suoraan kerrottu, että rokote ei täysin suojaa mutta suurella todennäköisyydellä rokotteen ottanut sairastaa Koronan lievänä. Kukaanhan ei voi elämässä taata mitään 100 %.

Mutta ap:n tollisko se vaan huuli pyöreänä ihmettelee ja töllistelee.

On taatusti elämä hankalaa kun on syntynyt vajaaälyisenä kuten ap.

Vierailija
31/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro on pahasti koronan kourissa.

Joten Tallinaan ei ainakaan kannata lähteä.

Rokotettu voi elää normaalisti:  käydä eri tilaisuuksissa, syömässä ravintoloissa, osallistua juhliin jne.

Mutta edelleen meidän kaikkien tulee niitä kätösiä pestä ahkerasti.

Eikä se todellakaan mitään haittaa, jos edelleen käyttää maskia paikoissa joissa on tungosta ja runsaasti väkeä, eikä niitä turvavälejä voi ollenkaan pitää.

Kyllä korona voi tarttua rokotetullekin, mutta se on lievempi sairastaa eikä ole pelkoa saada niin pahaa koronaa, että sairaalaan joutuisi.

Vierailija
32/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mulla on verenpainetauti ja siksi en matkustele edelleenkään. Tehoille on joutunut kahdesti rokotettuja verenpainetautisia.

Tämä. Samoin jos olisin keväällä rokotettu astmaatikko; matkustamatta jäisi. Rokote vanhentumassa ja keuhkosairaus.

Vierailija
33/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin on kyllä vähän epäselvää että voiko nyt elää normaalisti? Tosin oma elämä on hyvin kapea ja pieni etten käynyt ennen koronaakaan missään mutta silti sitä miettii että voiko nyt elää "huolettomasti" kuten ennen koko koronaa jne. Katsoin kuvia täysistä baareista missä tanssittiin pöydillä jne ja tuntui kyllä hurjalta että onko todella niin että nuo ihmiset voivat tuolla huolettomasti bailata jne?! Jotakin ristiriitaista tässä on.

Vierailija
34/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen edelleen varovaisuutta ja tervettä järjenkäyttöä, tarpeettomia ihmiskontakteja pyrkiä välttämään ja erityisesti riskialttiita paikkoja, oli ne sitten tiloja rakennuksissa tai kaupunkeja tai maita tai mitä vain.

Vierailija
35/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa luonnollista karsintaa...

Vierailija
36/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä ole turvallista tehdä mitään. Ainut keino millä voi yrittää pidentää omaa elämäänsä on pysytellä mahdollisimman paljon kotona ja eristäytyä kaikista ihmiskontakteista!

Vierailija
37/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaikea astma ja toinen rokote saatu heinäkuun alussa. Turvallista matkustaa Tallinnaan ilman huolen häivää vaiko ei?

Astmaa ei edelleenkään luokitella riski-sairaudeksi koronan suhteen. t. toinen astmaatikko

Teholla olevista osalla on perussairautena astma. Joten kannattaa olla varovainen.

Vierailija
38/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa teholla olevista on rokottamattomia nuoria. Täysrokotettuja yli 50-vuotiaita on vähemmän.

Lähes kaikki sairaalassa olevat ovat yli 40-vuotiaita. Vain yksittäisiä nuoria on sairaalassa.

Vierailija
39/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaikea astma ja toinen rokote saatu heinäkuun alussa. Turvallista matkustaa Tallinnaan ilman huolen häivää vaiko ei?

Astmaa ei edelleenkään luokitella riski-sairaudeksi koronan suhteen. t. toinen astmaatikko

Teholla olevista osalla on perussairautena astma. Joten kannattaa olla varovainen.

Astmasta olin riskiryhmärokotteella jo alkukesästä (kakkonen).

Vierailija
40/110 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turvallista ei, mutta riittävän turvallista kuitenkin. Ja ennenkaikkea luvallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän