Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

1261/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Kelleen ei varmaan tuu yllätyksenä se, et testi viikko sitten näytti negaa (ei edes mulle), oli vaan pakko testata, ku menkat oli niin omituisen niukat ja lyhkäset, ja pms-oireetkin alkoi vasta menkkojen alettua. Joka kierto ilmaantuu aina jotain uutta ja hassusti mieli tulkitsee ne aina poikkeuksetta raskausoireiksi... no tämmöstä tää akkain elämä on! :)

Mahtavat onnittelut plussanneille, erityisesti Lefemmen plussa lämmittää mieltä! Josko meilläkin sit kolmen kuukauden päästä... ;)

Kiitokset kuukuppeilukysymykseen vastanneille, kyllä minäkin aion kokeilla, koska vaan positiivisia kokemuksia.

Ostin ovistestejä taas kaupasta, aion nyt taas napata sen pirun ovis+ kiinni, vaikka se vaikeeta mulle onki. Oli toi viime luteaali niin lyhyt, ni haluun varmuuden siitä et onks mun ovisoireet ovisoireita vai jotain muuta.

Lueskelen nykyään vähän harvemmin, joten kirjottelenkin harvemmin, mut täällä ollaan kuitenkin!

Ja Ceciljan testitulosta täälläkin jännätään peukut ja varpaat sojollaan! :)

Nuppunella, jolla ei lihavointimahdollisuutta, 13/27-32, yk9

1262/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pötköön meni täälläkin vaikka kyllä ihan selkeet välit jätin tekstiin... kai toi esikatselu ne hävittää... :()

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1263/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi odotetusti yk 3.

Tsemppiä kaikille plussaukseen, hymynaamojen metsästykseen ja raskauksiin!

Vlo kp 1/27, yk 3

1264/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Nuppunella oviksen metsästykseen. Ceciljalla on jännät ajat, toivon todella että saat plussan testata tällä viikolla :)

Täällä on vissiinkin dpo 8.. Alavatsa on juilinut menkkamaisesti  nyt pari päivää. Lisäksi Terolutit on tehny rinnat ihan mielettömän aroiksi ja tuntuu ettei vanhoista liiveistä mitkään ole enää oikein hyvät.. Oireista vois innostua jos ei tietäis että ne kuuluu Terolutin sivuoireisiin.. Kovasti toivoisin että nyt olis meidän vuoro.. Ensimmäistä kertaa tuntuu että varmasti itku pääsee jos kuukautiset ens viikolla alkaa. Legolattaren artikkeli oli mielenkiintoinen ja Lefemmen esimerkki yk 12 on ihana esimerkki siitä että pidemmänkin yrityksen jälkeen plussa on todellakin mahdollinen. Kyllä tää tästä.

1265/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kopiota tähän teksti minkä löysin nettipalstalta:
"Ensimmäinen sai alkunsa kolmannesta yrityskierrosta. Se, että raskaus ylipäätänsä alkoi onkin sitten aika kiehtovaa, koska olin laskeskellut että juuri siitä kierrosta minun on mahdotonta tulla raskaaksi, koska olimme "yrittäneet" vain kierron alussa ja kertaalleen ihan loppuvaiheessa, pari päivää ennen odotettujen menkkojen alkamista. Noh, tulivat melkoisen niukat valemenkat ja myöhemmin ultrassa selvisi että olin tosiaankin ovuloinut vain pari päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa."
Löytyykö täältä ketään jolla on ovis ollut kierron alussa tai lopussa?
Mä kun luen hirveesti kaikesta nettimaailmassa, ihmettelen kuinka moni on tullut raskaaksi kuukautisten aikana, ennen kuukautisia tai heti kuukautisten jälkeen.

1266/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli lihavointi takas käyttöön, toivottavasti tulee kappalejaotkin. En myöskään pystynyt peukuttaa vähään aikaan, nyt taas pystyy.

Oon syönyt multivita plussaa tähän asti, mut sitähän ei saa raskaana syödä kun siinä on a-vitamiinia. Tällä viikolla purkki loppui ja siirryin multivita raskaus&imetys -vitamiineihin, kun niitä voi syödä suunnitteluvaiheessakin. Deetä ja foolihappoa oon syönyt ekstraa, tuntuu että suomen vitamiinisuositukset on niissä tosi matalat, vaikka reilumpi annos ei tee haittaa. Mulla näkyi sattumalta selän röntgenissä joku minimaalinen spina bifida, ja jostain luin (lääkärikirjana google) että jos on sellaista, pitää syödä foolihappoa kymmenkertaisesti , 4 mg/vrk jo 3 kk ennen raskautta, ettei lapselle tule sitä. Ihan sitä määrää en oo syönyt, mutta tuplasti kumminkin. On muuten mielestäni vaikuttanut myös mielialaa kohottavasti, luulen että mulla on ollut siitä ennen vajausta. Nyt nekin on loppu, pitää taas käydä apteekissa...

Yhdessä apteekissa on tuttu töissä, ei voi ostaa raskausvitamiineja sieltä kun vois tulla ennenaikaiset onnittelut. Miten muut salailette näitä puuhia? Mun mies joutui äskettäin tilanteeseen, missä ystävät arveli, että hän voisi saada lapsen pian, ja oli pyöreästi vähän myönnellyt, että oishan se kiva. Itse taas oon pari kertaa valehdellut suoraan, että töihin aion keskittyä vielä pari vuotta... Samaan aikaan haluis kertoa jotain ihan muuta, mutta haluan odottaa sitä varmaa tietoa, eli venyttää kertomista toivottavasti rv 12 asti.

Viikonloppuna on onneks paljon tekemistä, jos sais vähän ajatuksia pois tästä vauvahommasta. Viikon aikana on mieli onneksi vähän rauhoittunut. Kun mitään oireita ei ole, on vaan tyyni epäusko siihen, että mitään tavallisesta poikkeavaa tässä tapahtuisi. Ja ehkä ihan hyvä niin, varmaan levottomuus iskee pian taas. Nyt pitäis malttaa tehdä töitä, teen osittain kotoa käsin ja ihan mahdotonta välillä saada ittensä keskittymään! Lounastauko on nyt pidetty...

1267/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lihavoimismahdollisuus... Hirveesti soisin meille kaikille mahdollisuuden lihavoitumiseen. ;)

1268/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha Marlener, päivän vauvakuumevitsi! :D

Minkamaaria, hyvä että hoksasit tuon foolihapon lisäys-asian. Sulla sillä on erityisesti nyt merkitystä, mutta eipä me muutkaan voida tietää, mitä geenejä kannamme. Edelleen siis jokaiselle hox hox foolihappolisä ruokalistalle! :) Sen mäkin koitan joka päivä muistaa, vaikka en muita magnesiumeja yms. muistaisikaan.

Tuossa aiemmin puhelin ovisoireista, onko kukaan muu huomannut erityisenä oireena tuon nännien arkuuden? Että se olisi synkannut esim. ovistestien kanssa? Mulla vaikuttaa siltä, että tää ilmenee joka toinen kuukausi eli ilmeisesti aina toisen munasarjan kohdalla. Liekö se sitten jotenkin aktiivisempi, tai sitten oireet vain yleensäkin ovat pikkaisen erilaiset joka toinen kerta.

Vitsit, odottavan aika on taas pitkä... Reilun viikon odottelu tuntuu kauhean pitkältä! 

Helmianna

kp 21/31-33 yk 

1269/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitihän se viikonlopun kunniaksi vähän yrittää murjaista. Tico tico, tgif, onneksi voin nauttia valtavan kupillisen päiväkahvia ilman närästystä ja illalla pari lasia punaviiniä hyvässä seurassa. Pitää ajatella ilon kautta. :)
Leppoisaa viikonloppua kaikille.

1270/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee mä vaikutan alkkikselta ku käyn täällä perjantaisin puhumassa viinistä. :D

1271/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku vieläkin minä, vielä vähän, vielä haluan olla äänessä!!!

Dindinden, tiedätkö oisko toi macan aloitus hyvä aloittaa johonkin tiettyyn aikaan kk-kierrosta? Kun sen käytössä on tosiaan tuo 3+1 vk rytmi. Jos ajattelee sen kierron tasoittamisen kannalta.

Huh, pelkkä jauheen hajukin saa yökkimään kun muistuu mieleen ne mun säälittävät yritykset saada sitä alas ties minkä kanssa. Haha. Noo, ei pidä jäädä sen enempää haistelemaan tai maistelemaan, ääntä kohti vaan reippahasti. Apua.

1272/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlener, vanha perjantaiviininjuoja ;), mä laitan macat aamusmuutsien sekaan. Ei maistu ei yhtään sieltä! Tässä jollekulle smoothieihin ei-vielä-niin-vihkiytyneelle loistava aamupalan ohje, mulla käytössä joka aamu. Tulee marjat ja sun muut syötyä tuosta vaan! Sovella mieltymysten mukaan.

Ohje kahdelle (hyvä vaimo tekee miehellekin aamusella ;))

Marjoja pari desiä (mustikka, puolukka, mustaherukka tms)

heraproteiinia

tl kookosöljyä

banaani

macaa

chia-siemeniä

pellavansiemenrouhetta

auringonkukan siemeniä

kauramaitoa + tarvittaessa vettä

1273/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlener, mmmm viini, tekisi hirveesti mieli viiniä, mutta pitää olla vielä töissä. Rakastan viiniä <3
Siitä alkoholista tuli mieleen, kerran luin foorumista, missä oli puhetta viinistä yrityksen aikana, joku oli kommentoinut, että apua, miten voitte juoda alkoholia, vauvasta tulee kehitysvammainen tai se jopa tappaa sikiön. Hahaaa, älykäs nainen!
Ja tänään luin hauskan keskustelun, tyttö oli jäänyt kuukausi sitten raskaaksi ja kysyi, millaisia e-pillereitä hänen täytyy ottaa, kun hän haluaa harrastaa seksiä ilman kortsuja mutta ei halua toisen vauvan sen ekan viereen, hän ei pärjäisi kaksoisten kanssa :D whaaaaat??!

Hyvää viikonloppua kaikille!

1274/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta Lefemmelle! Muista plussista ehkä jo onnittelinkin - ja jos en, teen senkin nyt: Onnea! :) Itse olen useamman päivän vain pikaisesti seuraillut keskustelua, kun kaikenlaista reissua ja muuta kiirettä mahtunut päiviin. 

Sit vitamiineista ja viineistä... Mä oon yleisesti ottaen aatellu, että kai sitä yrittäessä voi suht tavallisesti elää, jos elintavat jotenkin ovat tolkulliset. (Ainakin omassa tapauksessan tämää lienee parempi vaihtoehto mielenterveyden kannalta. :D) Jotkut tutut ovat esim. jättäneet alkoholin pois heti yrityksen alettua, mutta itse en voisi kuvitella luopuvani viinistä ennen kuin tärppi tulee. Käyttöä tosin olen maltillistanut huomattavasti. Olen myös miettinyt, että ehkä kannattaisi välillä viettää sosiaalisissa tilanteissa tipatonta tai tarjoutua kuskiksi - perheenjäsenet ja ystävät lienevät tottuneet siihen, että otan aina vähintään yhden annoksen, jos alkoholia on tarjolla. Jäisinkin luultavasti kiinni raskautumisesti heti ekoissa illanistujaisissa tai perheillallisella. :P Ja se ei olis hyvä, koska siis mäkin luultavasti haluaisin salata raskauden ensimmäiset kuukaudet. Haluan salata yrittämisenkin! 

Lialia

Kp 13/28-32(?), yk 3. 

1275/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, no en mä ees sanonu mitään vitamiineistä. Viinistä vain. :D Enkä nyt näköjään muista, mikä mun pointti edes oli. Ehkä se, et syön D-vitamiiniä (jotain 20 mikrog/päivä), kuten olen syönyt joka talvi jo monta vuotta. Elelen siis siinäkin suhteessa tavallisesti. 

1276/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt että pitäisi aloittaa jotkut vitamiinit, ihan jo kun olen vähän huono syömään.

On: nyt on otettu kaikki hyöty oviksesta irti ja jännätään että olisiko voinut tärpätä. Hieman pelottaa että sotkeeko tämä paha flunssa tilannetta.

Onko täällä muuten muita jotka olisi joskus ottaneet jälkiehkäisyä? Itse muutama vuosi sitten napsin niitä vähän turhankin usein ja mietin että voiko siitä olla nyt tässä vaiheessa jotain haittaa?

1277/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen miettinyt sitä, että miten ihmeessä tulevaisuudessa (sitten kun niin onnellisesti käy) salaan raskauteni mahdollisimman pitkään. Perheeni, kun on ruuanlaitosta nauttivat ja myös hyvistä viineistä nauttiva porukka. Esim. jos vanhempieni luokse viikonloppuna menemme kyläilemään on aina tarjolla jotakin alholipitoista (kuohuviiniä alkupalojen kanssa, viiniä ruuan kanssa). En kyllä varmaan siihen ala, että huijaan että olen esim. "tipattomalla juhannukseen asti" :) He varmaan silloin arvaisivat asian. Eli varhaisessa vaiheessa voisin pakon edessä kertoa omille vanhemmilleni sekä miehen vanhemmille. Muille en kyllä asiaa kertoisi, kuin sitten vasta mahdollisimman myöhään.

kp 3 / 25-28 (?), yk 2

1278/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin raskaudesta kertoa heti ja kaikille mutta tiedän ettei kannata. Onneksi käyn perheen ja ystävien luona harvoin pitkän välimatkan takia ja onneksi äitini ei juo alkoholia ollenkaan, että häneltä pystyy salaamaan paitsi jos tulee aamupahonvointeja, äitini hokaa varmaan heti.
Ystävien kanssa otan aina viiniä ja olen jo miettinyt että jos tulen raskaaksi, sanon alkuvaiheessa että mulla on antibiootit, en voi ottaa.

1279/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaamisesta, ite oon juomisen ja tupakoinnin lopettanut jo muutenkin. Meidän suvussa on vaan vauvamahat tupanneet kasvamaan melko nopeasti ja pienikokoisena ihmisenä näkyy varmasti äkkiä.
Tarkoitus olisi ainakin ensimmäinen kolmannes pitää ihan vain mun ja miehen välisenä "salaisuutena".pelkään että liian aikainen ilo ja kertominen ei aiheuta mitään hyvää ainakaan.

1280/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihanat naiset, nyt kaivattaisiin hieman vertaistukea ja neuvoja! Mullahan on siis aina ovulaatioplussa tullu kp 9 tai 10. Tämä kierto on ollut nyt jotenkin kummallinen. Menkkojen jälkeen alkoi hieman rintoja aristamaan, nyt ne ei kylläkään enää satu mutta tuntuvat hieman turvonneilta. Ne siis ei ole koskaan tuntuneet tältä menkkojen jälkeen.. Tänään on kp 9 ja mä olen joka päivä testannut ovista suurin piirtein samoihin aikoihin ja näyttää jatkuvasti vain haaleaa viivaa. Ja alotin ovistikuttelun jo kp 4 tai 5 ja musta tuntuu että silloinkin tuli parempi viiva tikkuun mitä tänään tuli.. Hieman oli havaittavissa limoja eilen vai olisko ollut edellispäivänä, mutta siinä sekin sitten oli. Onkohan nyt niin, että en välttämättä ovuloi tässä kierrossa ollenkaan? Entäs jos en ovuloi (tai ainakaan testien mukaan) kannattaako mun edes aloittaa niitä lugesteroneja? Voi hitto kun on vaikeeta.. :(