YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
[quote author="noorav" time="07.02.2015 klo 15:23"]
Voimia kaikille uuteenkiertoon joutuneille, erityisesti Ceciljalle! Voimahalit ja jaksamista, nyt saa suruttaa. <3 Rauhallista lauantaita tässä vietellään. Kp 29, eikä mitään ihmeellistä auringon alla. Valvovuoto on runsasta ja juoksevaa, mutta tää on vasta toinen "kunnollinen" kierto e-pillereiden jälkeen. Enkä tietenkään viimekierrossa osannut ihan kaikkeen kiinnittää huomiota. Millaista teillä on ennen menkkoja? Täällä on ryhmässä kovasti pohdittu lapsettomuutta. Vaikka yritys on vasta alussa, iskee epätoivo välillä silti jo nyt. Koskaan ei voi tietää miten elämä heittelee. Toistaiseksi meillä ei edes olisi varaa hoitoihin tai adoptioon. En kuitenkaan vielä mieti sinne asti. :)) Noorav kp 29, yk 3
[/quote]
mulla ihan samat fiilikset...yk 2 pärähti käyntiim silti pettaa koko ajan että jos kaikesta yrittämisestä huolimatta sitä siunattua pikkunyyttiä ei saacukaan :(
Tsau!
Cecilja, iso halaus myös täältä uuteen kiertoon joutumisesta! <3
Pari päivää sitten kirjoitin, että menkkoja ei kuulu, mutta sinä samana iltana ne onneksi ilmestyi. Eipä ole ennen 40 päivää kierto kestäny. Harvoin oon näin ilonen menkoista ollu... Nyt vaan toivon, että kierto olisi normalisoitunu eikä tämmösiä ikäviä yllätyksiä enää tulis..
TINTTU1989 kp 3/28(-40?) yk 3 (km 10/14)
Voi Cecilja, ison isot pahoittelut! On kyllä epäreilua ja surullista. :(
Voi damn..Mihin kaikki teksti katosi?
hei vaan kaikille! Mä aloitin tän ketjun lukemisen helmikuun alusta, joten vielä on aika huteralla pohjalla kaikkien yrittäjien tilanteet, pahoitteluni. Ehkä se siitä. :) Mutta onnea kaikille plussaajille ja hurjasti tsemppiä meille muille yritykseen!
Meillä on nyt yk2 käynnissä ja ovistestissä oli perjantaiaamulla hymynaama. Nyt on sit koitettu hoitaa talletukset, jotta tärppäis! :) Miten tota oviksen jälkeistä aikaa vois seurata, siis onko ovistestin mukaan mulla tänään lauantaina dpo 2? Sori, oon ihan aloittelija näissä laskuhommissa. :D
Maple Winter, 30v, kp 16/26-34, yk 2, dpo 2(?)
Otetaas uusi yritys tähän kirjoittamiseen ja sen talletukseen :)
Ceciljalle erityisesti paljon tsemppihaleja! Muille myös iloa ja plussatuulia..
Oma tilanteeni on epäselvää.. Ei tänne kuulu siis ihmeitä. Ehkäpä seuraava päivittäjä voi siirtää Nitan taas tuonne "odotettavien" riville, vaikka mieluusti olisin tuolla "odottavien" rivillä ;) Hmph! Nojoo, siis en tiedä onko nyt kiertoni 37 päivä vai kp 17..En tiedä oliko se 7päivän tuhruvuoto jo menkat vai jotain muuta.. Enkä tiedä tuliko sitä ovista vai ei, kaikki on siis auki, taas.. Menkkoja ei siis ole näkynyt ja negaa on testi näyttänyt. Eli täällä sitä taas odotellaan kiertoon jotain selvyyttä. Sentäs kasvot on jo paranemaan päin, jei! :o)
Letkeää sunnuntaita :o)
Nita85 kp? xx-xx, yk1 km jlk (km 10/14)
Maple Winter: Jos nyt olen oikein tajunnut, niin kun ovistesti näyttää plussaa se on dpo -1, seuraava on (jolloin oletetusti ovis olisi) dpo 0 ja seuraava dpo1...Eli tänään su olisi dpo1.. Joku varmaan korjaa jos olen tajunnut väärin :o) Onnea hymynaamasta! ;)
Nita, kiitos selvennyksestä! :)
Olipas paljon päivitettävää listaan, huh :D Yritin huomioida kaikki muutospyynnöt, mutta laittakaa viestiä, jos jotain muutoksia tarvitsee vielä tehdä :) Muistutuksena: lihavoikaa muutostarpeet, jotta ne erottuvat päivittäjälle, kiitos :) On nimittäin melkoista salapoliisityötä muutoin listan päivitys :D
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille.
Tervetuloa listalle Starling, Maple Winter ja Stellina. Jospa vierailunne täällä on lyhyt :) Starling, jos haluat listaan kiertopäivät ja yrityskiertojen määrän niin laittele siitä viestiä :)
Mitä kuuluu Mwiihh, Ainoaa, Tiikerikuu, Hiiu, Tiitiläinen, Mindyh? Oletteko testailleet, kun kierto alkaa olla jo täysi/yli? Tsemppiä piinapäiviin! :)
Listalla on huikeat 64 naista! Jos ei kohta ala plussia tulla niin jo on kumma! Keittiömatemaatikko laski, että helmikuulle plussia olisi tarjolla 13 kappaletta. Niistä 2 on jo saatu eli jäljellä on 11 plussaa! Tsemppiä kaikille kiertoihinsa! Kiva kun olette täällä :)
Leppoisaa sunnuntaita!
Legolatar (27v) kp 11/31 yk9 ya 5/14
Tilanne 8.2
Mwiihh kp 39/29-30 yk 2
Ainoaa (26v) kp 38/23 yk 3
Tiikerikuu (28v) kp 32/24-33 yk 1 km jk (km11/14) ya 5/14 (testi 4.2. negatiivinen)
Noorav kp 30/? yk 3
Hiiu (27v) kp 29/26-30 yk 2
Tiitiläinen (31v) kp 29/29 yk3
Mindyh kp 27/25 yk 3
Kikke89 kp 27/27 yk 3
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 26/27-30 yk 4 (km 10/14)
Himja87 (27v) kp 26/32 yk 2
Hazel15, kp 25/27? yk 12 (yk1 ku jk)
Diamond11 kp 25/30, ya 2013
Mymmeli89 (25v) kp 25/32 yk 6
Minja76 (38v) kp 25/29-40 (km7/14) jk yk 4
Hopehope kp 25/? yk 10
Pia87 kp 24/26-30 ya -12 (km rv12 2/14)
MinkaMaaria (26v) kp 24/28-33 yk1
Stellina kp 24/27-29 ya 4/14
Ciira (33v) kp 23/25 yk 1
Adalmiina09 (26v) kp 23/28-29 yk 9
Tiuhtiska (31v) kp 23/28-30 yk18
Helmianna kp 23/31-33 yk 3
Tänttärä (27v.) kp 22/30 yk 10
Mila Nnnnkkk (22v) kp 21/28 yk 2
Finest (27v) kp 20/26-28 yk 3
Ambrosiaa (20v) kp 19/30 yk 1
Kalastajataas kp 16/28-30 yk?
Mariele (33v) kp 18/25-29 yk 3
Jenviko (31v) kp 18/28 yk 15
Kikiii (20v) kp 18/28-30 yk 2
Kiia80 kp 17/30 yk 2
Iica86 (28v) kp 17/28 yk 4
Muskottipähkinä (25v) kp 16/30-42 yk 6
Maple Winter (30v) kp 16/26-34 yk 2
Melita kp 15/27-28 yk 13
Enninkeri (27v) kp 15/26-33 yk 20
Nuppunella (34v) 15/27-32 yk 9
Lialia kp 15/28-32(?) yk 3
MelodyPop (33v) kp 13/28-31 yk2
Illusia86 kp 12/28 ya 9/14
Delfi (24v) kp 12/29 yk 5
Legolatar (27v) kp 11/31 yk 9 ya 5/14
Nelmis kp 10/25-27 yk 11 (ku 11/2014)
Jannuli85 kp 9/25-32 yk 11 ya 03/14
Sunshine14 (31v) kp 9/26-28
Kapakala (39v) kp 9/28 ya 6/14
Marlener kp 9/28-32 yk 3
Exile kp 8/30-33 yk 11
Dindinden kp 6/28-35 yk 2
Hilkka K (30v) kp 5/25-28 yk 2
Zaron (32v) kp 5/26 yk 2
Annma (33v) kp 4/30 yk 3
Ems (31v) kp 4/28 yk 11
Piki Piki79 kp 4/28-33 yk 2
Vlo kp 3/27 yk 3
Seepra87 kp 2/34 yk 2
Nepala (24v) kp 2/28-30 yk 7
Cecilja (31v) kp 2/27(-33) yk 17 ya 10/13
Tinttu1989 kp 2/28(-40?) yk 3 (km 10/14)
Starling (40v)
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Elmonsteri (23v)
Dimou (25v)
Nita85 yk 1 km jlk (km 10/14)
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2)
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Pahoittelut Cecilja:(
Toki toivon meille kaikille plussia, mutta eniten toivon niitä jo pitkään haaveilleille. Vaikka täällä on 10. yk menossa, en vieläkään pidä itseäni pitkään haaveilleena tai lapsettomuudesta kärsivänä. Toukokuussa jos/kun tutkimuksiin hakeudutaan voi jo olla eri ääni kellossa.
Tänttärä, itse olen tullut samaan lopputulokseen, että eihän sitä aikaa vielä nyt NIIN PALJOA ole mennyt. Vaikkakin, jos heti olisi tärpännyt niin olisin nyt viimeisilläni raskaana. Mutta se siitä ajatuksesta. Turha jossitella. Vasta kun vuosi on vierähtänyt niin sitten alan uudelleen miettiä miksei mitään tapahdu tällä rintamalla. Tällä hetkellä ajattelen, että syksyllä voisi hakeutua tutkimuksiin, jos mitään ei ole vieläkään tapahtunut eli kun yli vuosi yritystä on takana. Kesäksi ja syksyksi olen sopinut reissuamista, ½maratonin ja muuta mihin raskaana oleminen ei edes sovellu. Jos satun raskautumaan niin sitten perun ne suunnitelmat. Monta juttua ehtii mennä ihan sivusuun, jos raskautumista jää odottamaan -näköjään.
Tänttärä, Legolatar: Kärsivällisyyttä tämä yrittäminen on ainakin kasvattanut, myönnän olevani "kaikkitännehetinyt"-ihminen. Positiivisesti kuitenkin yritän asiaan suhtautua, eihän meilläkään sitä aikaa nyt kovin paljoa ole kulunut. Toisinaan (varsinkin kuukautisten alkaessa) saattaa pieni epätoivo iskeä ja muutamat hormoni-itkut on tullut vuodatettua. Itse vauvantekohommia aloittaessa haaveilin talvivauvasta, ja jos kaikki olisi suunnitelmien mukaan mennyt niin olisin nyt äitiyslomalla. Kuten Legolatar sanoit, "monta juttua ehtii mennä ihan sivusuun, jos raskautumista jää odottamaa": vasta viime aikoina olen ymmärtänyt tämän! Vaistomaisesti sitä ajattelee parin kuukauden päähän, enkä esimerkiksi uskalla tehdä sitovia suunnitelmia, koska "mitäpä jos olen silloin raskaana". Pitäisi päästä eroon tästä ajattelutavasta ja nauttia nyt tästä hetkestä.
Jos raskaus ei lähikuukausina ole alkaakseen, suunnitelmana on hakeutua tutkimuksiin nyt kevään aikana. Miehen perussairauden lääkityksellä saattaa olla vaikutusta siittiöihin, joten tämän asian haluaisimme ainakin selvittää. Vuosi sitten mies oli asiaa hoitavalta lääkäriltä kysäissyt, mutta lääkärin mukaan kuitenkaan mitään estettä raskautumiselle ei pitäisi olla.
Kiitos kysymästä Legolatar. Täällä odotellaan menkkoja edelleen alkavaksi, useampi testi tehty, kaikki näyttävät negaa.. Silti vähän toiveikas olo, että jospa sittenkin..?
Mut voi oikeastaan poistaa listoilta kokonaan. Jatkan kyllä teidän viestien lukua mutta koitan laittaa vauva-asiat sivuun hetkeksi. Paljon plussatuulia kaikille! <3
Hiiu
Kivaa, kun Legolatar jaksoit listaa päivitellä. Mielenkiintoista seurata miten kevät tässä etenee kunkin kohdalla, toivon paljon plussia :) Itse tänään yliaikaisin tein tänään clearbluen ovulaatiotestin (vaikka olis oikea aloituspäivä vasta keskiviikkona) ja eihän sieltä vielä tietenkään hymynaamaan tullut. Mutta toivottavasti nyt kierron jossain vaiheessa se hymynaama tulisi esiin.
Ceciljalle erityisesti tsemppiä! Kuten myös kaikille muillekin, joilla ei vielä toiveet ole ottaneet toteutuakseen.
Mulla on edelleen aivan järkyttävän kipeät rinnat. Tässä ei tartte edes miettiä, onko aikaisemmissa kierroissa ollut tämmöistä, koska tiedän ettei ole. Perjantaina haittasi jo työntekoa tämä kipuilu ja mitenkään ei ole hyvä, rintsikat sattuu ja ilmankin tuntuu pahalta. Ja auta armias jos mies erehtyy koskemaan noita, minä ulahdan ja pompin kivusta saman tien. Jos tämmöistä olisi ollut koskaan aikaisemmin, niin kyllä mä sen muistaisin.
Perjantaina tein raskaustestinkin, mutta odotetusti se oli negatiivinen. Vaikka olinkin täysin varma tuosta tuloksesta, niin kyllä se silti pahalta tuntui. Onneksi perjantaina sain muutakin ajateltavaa kun sain viestiä, että "tilaamani" karvavauva saattaisi olla mahdollista jo aikaisemmin kuin mitä luulin. Nyt on sitten pari päivää tutkittu sukutauluja hyvin tarkkaan. Tehnyt ihan hyvää kun on muutakin ajateltavaa, niin ei tarvitse ihan niin pahasti kettuuntua siihen ajatukseen, että saan tästä rintakipuilusta kärsiä todennäköisesti vielä menkkojen alkuun saakka.
Nyt sitten tosiaan odottelen menkkoja, niiden pitäisi alkaa viimeistään viikon päästä, mutta epäilen, että ne saattaa alkaa jo perjantainakin. Päätin myös, etten tee enää uutta testiä, koska se nega tuntuu niin pahalta ja menkat tuntuu pahalta joka tapauksessa, oli sen negan testaillut etukäteen tai ei.
Himja87 (27v) kp 26/32 yk 2
Heippa kaikki taas!
Täälähän tulee viestejä ihan hirveetä vauhtia, koitan tässä pysyä perässä :D
Nyt ihan muutenvaan kyselen tällästä, että miten ootte sitten ajatellut kertoa raskaudestanne? Tai ainakin miten kerrotte vanhemmillenne & muille läheisille? Minä oon jo näitäkin ehtinyt miettiä & olisi kiva yllättää hauskalla tavalla eikä vaan nopealla soitolla tms. Läheisille ajattelimme kertoa melkeinpä heti, mutta muille sitte rv 12 jälkeen...
Että jos teillä on mielessä jotakin niin kertokaa ihmeessä vinkkejä!
Vielä pariviikkoa odottelua, että tuleeko menkat vai ei... niin kovasti toivon, että ei heh. On tää odottelu vaan niin tylsää & varsinkin kun en osaa ajatella mitään muuta kuin "vauva, vauva, vauva".
Vauvakuumetta ei yhtään helpota se, että facebook etusivu on täynnä tuttujen & ystävien vauvojen/taaperoiden kuvia... sekä kahvittelu parhaanystäväni kanssa jolla on ihana pieni tyttö... äh.
Miten olen ajatellut kertoa raskaudesta...no heti ensimmäisenä tulee mieleen piilottaa yksi pulla äidin uuniin ja sanoa, että keittiössä on sinulle yksi lahja, käy etsimään :)
[quote author="Cecilja" time="07.02.2015 klo 11:37"]
Ei tarvinnut raskaustestiä tehdä. Tänään kp 1/27(-33) ja yk 17. Tällä kertaa suuren, toteutumattoman haaveen lisäksi vuodon mukana valuu viemäriin monta sataa euroa. Ei ollut inseminaatiosta meille hyötyä. Olen hirveän surullinen. Lukuisten pettymysten vastaanottamisen konkarina kuitenkin tiedän, ettei tästä ole kuin yksi suunta eteenpäin. Seurailen taustalla nyt varmaan hetkisen, mutta tulen kyllä kertomaan, jos seuraava inssi tehdään jo tähän alkaneeseen kiertoon. Tykkään teistä! <3
Cecilja 1/27(-33) yk 17, ya 10/2013
[/quote]
voi, tsemppiä ja voimaa, tuo on varmisti todella rankaaa, ainoastaan rankempaa on tulla raskaaksi ja menettää lapsi puolessavälissä joka sisarelleni tapahtui viime viikolla :( niin ja keskenmenot...
peölt ottaa itseänikin, vasta alkoi yk2 ,, kehityshäiriöt todella pelottaa mutta ei niin paljoa kuin se onni joka tulisi omasta lapssta, jättää tuonpelon alleen kyllä...silti ei voi olla ajattelematta että osuuko omalle kohdalle...
jatkamme silti yrittämistä niin kauan että tärppää :)
paljon onnea teille yrittämiseen vielä :)