Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

1241/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen uusi tällä sivustolla, ikää 30 v.Tammikuun alussa lopetin e-pillerit, pillereitä söin monia vuosia, noin 11-12 vuotta. Eilen alkoi varsinaiset "luomumenkat" ja kp oli nyt 25. Sitä ennen säännöllinen 28 kp. Tilasin nyt Clearbluen dual ovulaatiotestejä ja pääsenkin sitten näitä kokeilemaan ensi viikon aikana. Omasta ovulaatiosta ja siihen liittyvistä "oireista", kun ei ole mitään tietoa. Pillereiden lopettamisen jälkeen oli kummallisia tuntemuksia alavatsassa ja myös kipua, joka kesti noin viikon. Lisäksi rinnat kipeytyivät. Jotenkin tulevaisuus arveluttaa ja mietityttää raskautumisen kannalta. Hullua, mutta pelottaa se että entä jos minussa onkin jotain "vikaa" enkä voi tulla raskaaksi. Hölmöjä ajatuksia, sillä olemme aivan alussa tässä vauva-asiassa. Lisäksi olen joka vuosi käynyt gynekologin vastaanotolla e-pillerireseptin takia ja on tehty perustutkimus, jolloin kaiken on todettu olevan kunnossa. Olen luonteeltani tälläinen miettijä/murehtija, vaikka tiedän ettei siitä mitään hyötyä ole. Päivä kerrallaan...

1242/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saatu hieman helpottavia uutisia. Päivä vierähti gynepäivystyksessä. Hcg oli noussut 580 mikä oli lääkärin mielestä erittäin hyvä ja viittaa normaaliin raskauteen. Ultrassa ei löytynyt munasarjoista ylimääräistä ja kohdusta löytyi pieni rinkula oikeasta paikasta. Oikean puolen munasarjasta oli irronnut tämä hedelmöittynyt rinkula :D ja siellä oli siis keltarauhaisesta myös joka ilmeisesti tekee kipua, mutten ymmärtänyt miten se voisi tehdä vasempaan munasarjaan kaiken kivun.. mutta siis tältä erää kaikki kunnossa. Seuranta ultra parin viikon päästä.

Kiitos kaikille virtuaalituesta, siitä on ollut suuri apu näitä asioita pähkäillessä.

Nyt toivotaan kaikille pikaisia plussia ja erittäin paljon onnea yritykseen. Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille, olkoon tämä teille teille plussa kierto! ! ♡

Seppo07

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1243/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia kuumeilijoita jälleen, mukavaa! Tervetuloa!

Seppo07: Olipa hyviä uutisia! :) Nyt vain nauttimaan raskaudesta <3

Legolatar: Vielä tuosta testailusta, kun kysyit aiemmin. En uskalla! Olen nynny! :D Periaatteessahan huomenna voisi jo jotain näkyä (dpo 14) jos ovis on ollut silloin inssipäivänä. Pregnylin pitäisi irrottaa munasolu ajallaan mutta eihän se varmaa ole. Pelkäänkin, että ovis on kuitenkin ollut vasta myöhemmin eikä inssistäkään näin ollen ole ollut mitään hyötyä. Pitäisiköhän huomenna? Oijoi, en tiedä. Menkkatuntemuksia on, joten negaa odotan. Voihan plaah.

1244/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunshine, sulle jotain ja muillekin, ketkä kärsii migreenistä.
Runsas särkylääkkeiden käyttö voi johtaa jatkuvaan migreeniin...
http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1420785829734

1245/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä kiroan, että miksei sitä koskaan aikaisemmin ole tullut kiinnitettyä minkäänmoista huomiota omaan kroppaansa ja miten se käyttäytyy missäkin vaiheessa kiertoa. Ois meinaan paljon helpompaa nyt kun tietäis mikä edes todennäköisesti kuuluu normaaliin kierto-oireiluun. Mutta ei, täällä mä nyt kärvistelen varmana siitä, että jos mitään normaalista poikkeavaa on, niin sillon se on vähintäänkin kuviteltua.

Tänään iski ihan hemmetinmoinen alaselkäkipu ja alamahaakin välillä vähän juilinut. Alaselkäjomotus kuuluu kyllä menkkaoireisiin, mutta se alkaa päivää ennen ja en odota menkkoja vielä yli viikkoon. Samaten mun rinnat on ihan kummallisella tavalla kipeet. Jotenkin vaan semmonen fiilis, et mä vaan kuvittelen oireita kun toivon niitä niin kovasti :/

Oman elämänsä ankeuttaja Himja87 (27v) kp 23/32 yk 2

1246/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Tää hävitti sitten edellisestä viestistä kaikki kappalejaot. Pahoittelen, tuli astetta epäselvempi näemmä.

1247/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himja87, kuulostaa ovulaatiolta...vaikka sulla on jo kp23, ei ole mahdotonta että kiertosi venyy ja ovis tapahtuu vasta nyt. Oletko tässä kierrossa testannut ovista?

1248/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecilja, testaa ihmeessä! Toivottavasti tulee +++ :)

1249/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo07 Ihanaa, onnea onnea! :-) Paljon tarrasukkia matkaan. Nää on niitä asioita, mitkä ei stressaamalla helpota, mutta mitä on vaan mahdoton olla miettimättä! Onneksi kaikki oli hyvin.

Hilkka K, toinen murehtija ilmoittautuu! Yk 3 nyt menossa ja kaikki pahimmat vaihtoehdot oon käyny päässäni läpi jo ainakin sata kertaa.

Tänne on taas paljon tullut uusia kirjoittelijoita, tervetuloaa :-) Itse oon pyrkiny lukemaan kaikki jo viimevuoden ketjussakin, vaikka joka väliin ei ehdikkään viestittelemään. Kyllä tää on aika koukuttava paikka omastakin mielestä! :D

Ja hei hui kun mä nousen tuolla listalla! Miten mä nyt jo noin ylhäällä oon!? Kp 27. Parina päivänä oon jo luullu et menkat alkaa. Valkovuotoa on oikeen huljahtanu ja välillä riipii mahaa aivan julmetusti jos li6ikun, nousen, yskin jne. Lucky number kolmoseenkaan en jaksa uskoa, kun ei oo mitään "kunnollisia" oireita mihinkään suuntaan, ei edes tuttuja menkkaoireita. Mutta toivon vaan hartaasti ettei tää kierto pitene mahdottomuuksiin!!

Noorav, kp 27/?, yk3

1250/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finest
Olin siis aivan koukussa särkylääkkeeseen, nyt kolmisen vuotta ollut ilman lääkkeitä migreeniin. Aiheuttu todellakin särkyä se särkylääke. Luontaistuotteilla hoidin ja hoidan edelleenki. Nyt vaan uuden sairauden puhjetessa pakko ollut taas syödä lääkkeitä. Tosin niitäkin koitan välttää. Paljon on tietty luontaistuotteitakin mitä pitää lopettaa jos raskaudun

Ja seppo07, ihanaa et sait hyviä uutisia! Toivottavasti kaikki menee loistavasti! :)

1251/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finest/ En ole ovista testaillut, en siis ikinä ja suunnitelmissa olis, että josko ensi kierrosta, oppisi samalla ehkä vähän tutkailemaan niitä merkkejä. Epäilen kuitenkin, että ovulaatio oli viikko sitten, sillon vihloi alamahaa vasemmalta ja valkovuotoa oli loppuviikosta paljon. Tietty ihan mahdollista se venyminenkin, tässä on ollut flunssa päällä sotkemassa. Ensi viikollahan tää ehkä taas selvinnee ja etenee.

1252/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo07, ihana kuulla että kaikki on noin hyvin. Vieläkö sulla on kipuja, vai menikö ne ohi?

Hilkka K, toi epävarmuus on mullakin yks syy, miksi oon täällä. Epäilyttää niin paljon kaikki, yritän luottaa luonnon ihmeellisyyteen, mutta oon niin tietoinen, mikä kaikki voi olla pielessä. Siksi jokainen plussaaja tuo niin hyvän mielen, kun jos muut, miksen minäkin... Ja mullakin siis yk 1 vasta menossa, eli kaikki on mahdollista.

Ceciljan testitulosta odotan! Ole plussa, ole plussa!

Himja87, just tota oireiden kuvittelua ja tulkintaa mäkin nyt harrastan. Eilen oli "outo tunne alamahassa" > ilmavaivat... Ärsyttää kun ei oo täyttä varmuutta, tapahtuiko koko ovista. Nyt on vaan odotettava kierto loppuun, tänään ei ole ollut yhtään mitään oireita mihinkään suuntaan. Kuinka tylsältä sekin tuntuu. Olis nyt edes jotain tuntumaa, että vois kuvitella jotain :D

1253/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh, tein kyllä edelliseen mielestäni kappalejaot, oikein tarkistin!!

1254/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siihen saanut tehtyä lihavointejakaan, höh, ei tosta saa mitään selvää :(

1255/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecilja, tee ihan kuin sinusta huomenna parhaalta tuntuu :) tosi jännää jokatapauksessa! Tulen aamulla katselemaan onko tullut sinulta viestiä! Iltarukouksista alkaa tulla minulle kohta tapa ;)

1256/2463 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar oikeastaan oon ihan tykännyt listaa päivitellä. Nyt oli pari rankkaa viikkoa opiskeluissa ja oli mukavaa, kun illalla sain kaiken tehtyä, sai pistää aivot narikkaan ja tehdä jotain niinkin "teknistä" ja epäkoulumaista kuin muuttaa kiertopäiviä jne.

Nyt olen menossa viikonlopuksi reissuun, joten rohkeasti joku uusikin vain kokeilemaan listan päivitystä! Se on oikeasti ihan mukavaa hommaa :)

Ja juu, kyllähän tässä alkaa olla kierto lopuillaan. Tänään (dpo10) tuli pyyhittäessä ihan vähän verta, jonka kyllä luulen johtuvan la/su alkavista menkoista, enkä uskalla toivoakkaan että se johtuisi kiinnittymisestä. No jos tuo huomennakin jatkuu niin vähäisetkin toiveet saa heittää ikkunasta ulos. Mutta onneksi on tosiaan reissua tiedossa niin saa ajatukset pois aiheesta... JOS kuitenkin niin hienosti kävisi ettei menkat alkaisikaan, niin maanantaina (dpo14) varmaan testailen.

Onko muuten Ainoaasta ja Mwiihhistä kuulunut mitään aikoihin? En muista lukeneeni teidän kuulumisia. Onkohan tarvetta vaihtaa odottaa kierron selkiytymistä -porukkaan?

Kikke89, kp24/27, ja yk not-so-lucky-number-3

1257/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himja87, osaatko sanoa minkälaiset limat sulla nyt on, jos on :D vaikka viikko sitten oli valkovuotoa, ehkä se ei ollut ovislima, noilla kahdella on aika iso ero.
Mä itse oon tajunnut että limojen tutkimisesta on paljon hyötyä, mulla on vasta tänään ovis, kp17 (lasketaan että tänään on vielä torstai, vaikka kello on jo 00:02), eli aika myöhään (pitäisi olla viimeistään kp14) Joka päivä mä niitä limoja olen tutkinut ja se on helpoin tapa bongailla ovista :)

Finest kp18/26-28 yk3

1258/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finest, tällä hetkellä (useamman päivän jo) on aikalailla kuivaa niinkuin saharassa :D Noh, selkäkipu helpotti yöllä, ehkä se johtui vaan jostain syystä x tai y, eikä liittynyt mitenkään kiertoon. Ensi kuussa mä olen niin paljon viisaampi, kun oon kirjannut näitä nyt kalenteriin, sitten ei tarvii miettiä, et mitäköhän mulla oli viime kierrossa samoihin aikoihin. Mun muisti ei todellakaan yllä kuukauden päähän :D Mutta hei, ihanaa perjantaita kaikille, sieltä se viikonloppu tulee! <3

1259/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain nopeasti ilmoittamaan, etten testannut vielä tänä aamuna. Olen kohdannut niiiiiin monta negaa tämän yrittämisen aikana, etten turhaan jaksa testailla. Odotan, josko vuodot alkaisivat. Jos ei, niin ehkä huomenna olen rohkeampi :) Virallinen, klinikalta annettu testipäivähän minulla on vasta sunnuntaina. Silloin on jo pakko testata, mikäli olen vuodoton yhä silloin.

Nyt töihin!

Cecilja 27/27-33 dpo 14, yk 16 (lihavointimahdollisuus kateissa)

1260/2463 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön Dvitskua 50mg / vrk. Lisäks menee monivitsku ja E-vitamiini ja foolihappo.

On: nyt vissii sit kp 3? / 26 tjsp... tää on näköjää melko sekasin tää kierto. Epäilen et hedelmöittyminen tapahtu ja kiinnitysyritys. Mut koska menkat on näin älyttömän niukat niin uskon ettei siellä oo ollu minkään näköstä limakalvoa.. :/ ehkä toi E-vitamiini alkais auttaa tohon limakalvon paksuuteen. Ikää kyn on jo 32v niin aina se pelottaa et onko jo ikään liittyviä hankaluuksia.. ennestään mulla on 2 muksua, miehellä ei yhtään. Tää oli meidän eka yrityskierto yhessä mut miehellä on takana exänsä kanssa useempi keskenmeno ja mulla edellisessä suhteessa vuoden yritys ilman tulosta ennen suhteen päättymistä miehen kuolemaan. Onneks oon luonteeltani perus positiivinen niin aina sitä löytää jotain positiivistakin asioista :)