Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan mieheni koiraa

Vierailija
17.10.2021 |

Provosoiva otsikko, koska toivon mielipiteitä, kritisoidakin saa.

Ollaan oltu yhdessä seitsemän vuotta, asuttu yhdessä siitä suunnilleen puolet. Olen aina tykännyt koirista todella paljon, vaikka omaa minulla ei ole ollut kuin ihan pienenä lapsena meillä oli koira. Siksi minusta oli aluksi kivaa että tapasin koirallisen miehen. Ja rakkauden alkuhuumassa kaikki oli ihanaa eikä mikään (koirassakaan) ärsyttänyt. Olen myös todella joustava luonne, joten sopeuduin koiraan liittyviin asioihin helposti.

Mutta nyt tässä vuosien varrella on koira-asiat ruvenneet ärsyttämään todella pahasti. Jopa niin että tunnen usein vihaavani miehen koiraa. Koira estää meiltä kaiken mukavan elämän. Mihinkään ei voida koskaan lomalla matkustaa, koska miehen mielestä koiraa ei voi laittaa koskaan koirahotelliin ja tutuista kukaan ei suostu ottamaan isoa koiraa hoitoon. Koiraa ei myöskään voi ottaa matkalle mukaan, koska se ei pysty olemaan junassa eikä tietenkään lentokoneessa, autoilulomat omalla autolla ei käy koska koiraa ei voi jättää yhtään autoon jos itse menisi syömään tai nähtävyyksiin, sitä ei voi jättää vuokramökkiin koska se repii sisustuksen rikki jne. Kotona ei voida olla koskaan pidempään pois kun aina on kiire koriin pissattamaan koira. Koira sanelee ja määrää meidän koko elämän niin että kökötetään vain kotona. Välillä se haukkuu öisin niin että en saa nukuttua. Vihaan sitä. Mietin eroa vaikka miestäni rakastan, koirasta luopuminen ei kuulemma tule kuuloonkaan.

Kommentit (400)

Vierailija
61/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoitan, että itse en ymmärrä matkusteluja, ravintolailuja tai muuta ollenkaan. En tykkää enkä viihdy. Tätä ominaisuuttani ei ymmärretä, joten jossain vaiheessa aloin perustella kieltäytymisiäni lemmikilläni. Eihän AP:n mies ole samanlainen elämystenkarttelija kuin minä? Ja että oikeasti ongelma ei ole koirassa, vaan miehessä? Onko AP varma, että miehen menojalka alkaisi viuhua hurjasti heti, kun koirasta aika jättäisi...? 

Mietin ihan samaa. Mahtaako ap sittenkin projisoida muita suhteen ongelmia ja yleisiä yhteensopimattomuusongelmia koiraan? Ratkaisu: vaihda ap mies toiseen. Anna miehen löytää nainen, jolle koiran vaatima aika ei ole ongelma. 

Vierailija
62/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi katsonut hetkeäkään miestä, jolla on kouluttamaton koira joka rähisee remmissä ja tuhoaa asuntoja. Kertoo siitä miehestä nimittäin ihan tarpeeksi, että eläin on koulutettu tuollaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulostaa kyllä sitoutumiskykyiseltä, empaattiselta ja vastuuntuntoiselta, ihan perheenisäainesta jos sitä nyt voi tuosta koirasuhteesta jotenkin päätellä.

Eli itsekäs mies joka ei anna ap:n elää omaa elämäänsä vaan vaatii sitoutumaan eläimeen, jota ei itse viitsinyt kasvattaa? Miten tuollainen kasvattaisi lapsensa, kun koirakin tuollainen häiriökäyttäytyjä?

Vierailija
64/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi koiraa ja ihan normaalisti reissaillaan. Joko koirat on kaikki mukana, tai osa mukana ja osa hoidossa tai sitten on maksettu hoitaja meillä kotona.

Mä luulen, että koira ei nyt ole se ongelma vaan mies. Koira häkkiin autoon niin pääsee mukaan eikä syö sisuksia. Meillä kyllä koirat matkaa niin junassa kuin bussissakin jos on tarve. Toki omalla autolla useimmiten mennään.

Ilmeisesti miehesi ei halua matkustella, jos ei ole mitään edes yrittänyt asialle tehdä. Sinuna matkustelisin sitten kavereideni tai sukulaisteni kanssa ja olisin tyytyväinen kun koiralla on hoitaja kotona.

Vierailija
65/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koira voi haukkua öisin? Ulkonako te sitä seisotatte??

Vierailija
66/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö koirat voi sisällä ollessaan haukkua? Mitä tommosia laukovan päässä oikein liikkuu?

Vierailija
67/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä taas fiksun olosta porukkaa.

Ymmärrettävää että koira häiritsee. Selkeästi huonosti koulutettu koira. Haukkuu öisin ja repii paikat. Mies vaikuttaa vajakilta.

Mulla kaksi isoa koiraa joiden kanssa reissaan. Ne rakastaa sitä. Uusia paikkoja ja uusia ihmisiä. Ja ei todellakaan revi huoneita.

Löytyy hoitajakin ulkomaanreissun ajaksi!

Vierailija
68/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisällä oleva koira haukkuu ulkoa kuuluvia ääniä, kenties? Kerrostalossa rappukäytävästä kuuluu öisinkin ääniä.

Vierailija
69/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on nyt miehessä enemmän kuin koirassa. Kyylostaa enemmän tekosyiltä tuo koira miehelle, miksi ei voi mihinkään mennä. Ja ei antaisi toisen sitten edes yksin mennä. Ihme urpo.

Vierailija
70/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koira oli miehelläsi jo silloin kun tapasitte, se on siis ainakin seitsemänvuotias. Ja iso koira kun on, sillä ei välttämättä kovin montaa vuotta edessä enää ole. Ei kannata hyvää miestä jättää koiran takia. Itse vihaan miehen kissoja, niistä ei mitään hyötyä ole, varsinkin kun minä joudun ne nykyisin hoitamaan. Onneksi ovat jo vanhoja. Uutta kissaa ei tule, ehdottomasti koira tulee meille seuraavaksi. Tai sitten ei mitään eläintä.

Heh, "niistä ei mitään hyötyä ole" :)

Itse olen kissanainen, kommentti osui jotenkin nauruhermoon , kissa sohvalla tässä vieressäni.

Vierailija
71/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota suklaa juttua ois kyllä kiva kokeilla johonkin epämiellyttävän räksyttäjään, kuolekoo koirat tosiaan noin helposti. Naurattaa ajatuskin.

Koiran pitää syödä tosi paljon suklaata että kuolisi. Luultavasti saat aikaan vain oksentelua ja ripulointia.

Pitää kyllä olla melkoinen psykopaatti, joka tuollaista yrittäisi tehdä kumppaninsa rakkaalle lemmikille. 

Vierailija
72/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koira oli miehelläsi jo silloin kun tapasitte, se on siis ainakin seitsemänvuotias. Ja iso koira kun on, sillä ei välttämättä kovin montaa vuotta edessä enää ole. Ei kannata hyvää miestä jättää koiran takia. Itse vihaan miehen kissoja, niistä ei mitään hyötyä ole, varsinkin kun minä joudun ne nykyisin hoitamaan. Onneksi ovat jo vanhoja. Uutta kissaa ei tule, ehdottomasti koira tulee meille seuraavaksi. Tai sitten ei mitään eläintä.

Itse olen kissanainen, kommentti osui jotenkin nauruhermoon , kissa sohvalla tässä vieressäni.

Täällä toinen kissanainen lukee just tätä ketjua kissa sylissä.

Kummaa ajattelua tuo, että lemmikistä pitäisi olla jotain "hyötyä". Mulle kissani on tärkeä ja rakas vain olemalla kissa. Ja juuri se hyöty hänestä on, että saan rakastaa häntä. Hän on erittäin tärkeä mielenterveydelleni, syy nousta sängystä aamuisin. Syy lähteä ulos monta kertaa päivässä, kun käytän häntä valjaslenkeillä. Sisällä monta leikkihetkeä päivässä. Hänestä on paljonkin "hyötyä".

Vierailija
73/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt sentään yksin matkustelet yms. ja jätät miehen hoitamaan koiraansa kotiin?

Välillä olen käynyt jossain yksin mutta miehen mielestä olen itsekäs jos reissaan vain yksin, hänen mielestä perheenä pitää jakaa haasteet yhdessä eikä niin että toinen elää eri elämää kuin toinen. Ap

Ja sitten pakottaa sut lomailuun koiran kanssa.

Sanoisin tuollaiselle miehelle, että höpöhöpö ja lähtisin reissuun yksin. Oppisi mies hankkimaan hoitajan koiralle loman ajaksi.

Juu, älä ole nössö. Jos mies ei hyväksy, että lähdet yksin tai jonkun muun kanssa reissuun niin onpa itsekäs mies. Koska koirille on maksullisia hoitopaikkoja niin sinne vaan tai mököttäköön koiran kanssa kotona. En ikinä ymmärrä, että eläin menee ihmisen edelle, kun on toinenkin vaihtoehto ja eläin ei kärsi siitä, jos menee hoitoon, mutta kumppani kärsii, jos ei voi toteuttaa toiveitaan vaan on ikäänkuin vangittu toisen luomiin raameihin. Vallankäyttöä tuo on mitä miehesi harrastaa muka eläimen nimissä.

Vierailija
74/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen kissanainen lukee just tätä ketjua kissa sylissä.

Kummaa ajattelua tuo, että lemmikistä pitäisi olla jotain "hyötyä". Mulle kissani on tärkeä ja rakas vain olemalla kissa. Ja juuri se hyöty hänestä on, että saan rakastaa häntä. Hän on erittäin tärkeä mielenterveydelleni, syy nousta sängystä aamuisin. Syy lähteä ulos monta kertaa päivässä, kun käytän häntä valjaslenkeillä. Sisällä monta leikkihetkeä päivässä. Hänestä on paljonkin "hyötyä".

Niin, no teille on kissasta hyötyä. Koira osaa olla todellinen ystävä ja sitä on kiva vain rapsuttaakin, kun näkee miten koira nauttii siitä. Lähes poikkeuksetta kaikki koirat. Kissoista ei ota selvää, jos sitä silittää, että tykkääkö se vai ei. Eikä sen silittäminen tunnu itsestänikään miltään, enemmän vain inhottaa.

Vierailija
75/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte pk-seudulla, niin minä voin ottaa silloin tällöin koiran hoitoon. Ja tämä ei ole vitsi tai provo. Oma koirani menehtyi pari vuotta sitten ja kaipuu koirakaveriin on kova. Elämäntilanteeni vuoksi en kuitenkaan vielä pysty omaa koiraa ottamaan, joten tarjoudun aina hoitamaan tuttujen koiria kun tarvetta tulee (jos siis omat menot sallivat). Koronan takia vaan kukaan ei tarvitse hoitopaikkaa koiralle, kun kaikki tuttuni ovat siirtyneet etäilyyn.

Voin tehdä sähköpostin tätä varten, jos kiinnostaa. Mutta jos asutte muualla, niin sitten tietysti asia on ongelma.

Vierailija
76/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan koirien kanssa elämistä, mutta siitä ei saa puhua kun olen mies. Naismafia hyökkää heti täydeltä laidalta. Ehkä nämä ap:n argumentit menevät paremmin läpi naisen kertomina. Muuten, oletteko varmoja, että ap on nainen🤔

Vierailija
77/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tämäkin nähty kun nainen on mustasukkanen koiralle huomiosta

Vierailija
78/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole koirassa vaan miehessä.

Tämä se on aina, kun ei ole koulutettu koiraa yhteiskuntakelpoiseksi. Tai että vika ei ole koirassa, vaan omistajassa.

Vierailija
79/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaksi noista ongelmista voit ratkoa ihan itse: tuon yöllä haukkumisen ja vuokramökkien panemisen remonttiin. Koulutuskysymyksiä.

En oikein ymmärrä, miten olet voinut asua vuosia koiran kanssa, eikä se ole sinun käskysi alla?

T: Itsekin koirallisen miehen ottanut. Koira ymmärsi hyvin pian millä puolen leipää voi on. Käytännössä se on minun koirani nyt ja mies vain asuu meillä.

P.S. Koiran voi aivan hyvin viedä hoitolaan loman ajaksi, jos ei ole eroahdistustapaus, ja koiran kanssa voi myös aivan hyvin matkustaa autolla ja junalla.

Vierailija
80/400 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole koirassa vaan miehessä.

Mikä vika?Mies joka ei halua luopua lemmikistään...Ja ajattelee sen parasta (ei pitkiä automatkoja tms).

Ei ole kouluttanut koiraa, jos se haukkuu öisin ja panee vuokramökit remonttiin. Se vika.

Vika on kyllä ap:ssakin, kun ei ole sitten itse kouluttanut. En tajua tuollaisia ihmisiä. Jos minä asun jonkun elukan kanssa samassa huushollissa, se tekee mitä minä käsken, ihan sama mitä omistajapapereissa lukee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme