Vihaan mieheni koiraa
Provosoiva otsikko, koska toivon mielipiteitä, kritisoidakin saa.
Ollaan oltu yhdessä seitsemän vuotta, asuttu yhdessä siitä suunnilleen puolet. Olen aina tykännyt koirista todella paljon, vaikka omaa minulla ei ole ollut kuin ihan pienenä lapsena meillä oli koira. Siksi minusta oli aluksi kivaa että tapasin koirallisen miehen. Ja rakkauden alkuhuumassa kaikki oli ihanaa eikä mikään (koirassakaan) ärsyttänyt. Olen myös todella joustava luonne, joten sopeuduin koiraan liittyviin asioihin helposti.
Mutta nyt tässä vuosien varrella on koira-asiat ruvenneet ärsyttämään todella pahasti. Jopa niin että tunnen usein vihaavani miehen koiraa. Koira estää meiltä kaiken mukavan elämän. Mihinkään ei voida koskaan lomalla matkustaa, koska miehen mielestä koiraa ei voi laittaa koskaan koirahotelliin ja tutuista kukaan ei suostu ottamaan isoa koiraa hoitoon. Koiraa ei myöskään voi ottaa matkalle mukaan, koska se ei pysty olemaan junassa eikä tietenkään lentokoneessa, autoilulomat omalla autolla ei käy koska koiraa ei voi jättää yhtään autoon jos itse menisi syömään tai nähtävyyksiin, sitä ei voi jättää vuokramökkiin koska se repii sisustuksen rikki jne. Kotona ei voida olla koskaan pidempään pois kun aina on kiire koriin pissattamaan koira. Koira sanelee ja määrää meidän koko elämän niin että kökötetään vain kotona. Välillä se haukkuu öisin niin että en saa nukuttua. Vihaan sitä. Mietin eroa vaikka miestäni rakastan, koirasta luopuminen ei kuulemma tule kuuloonkaan.
Kommentit (400)
Huh mitä settiä. Vihaat koiraa siksi kun mies ei halua laittaa koiraa hoitoon? Mitä ihmettä oikein selität?
Miksi kohdistat vihan viattomaan eläimeen? Ei voi ymmärtää tuollaisia ihmisiä. Ehkä tosiaan on sitten parempi erota.
Mies ei tietenkään luovu koirasta etkä missään nimessä voi sellaista edes ajatella. Tiedät itsekin vaihtoehdot, joko sopeudut tai otat eron.
Sukupuolet toisinpäin ja mies olisi kauhistuttava sika kun ei jaksaisi räksyttävää rakkia mikä määrittää koko elämän.
Isot koirat eivät elä pitkään. Kohta se kuolla kupsahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun iso koira eli 16 vuotta.
Miksi vihaat koiraa vaikka vika on miehessä?
Miehellä on läheisriippuvuus suhteessa koiraan.
Mies kärsii eroahdistuksesta luultavasti enemmän kuin koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun iso koira eli 16 vuotta.
Mutta yleisesti eivät elä niin pitkään kuitenkaan. Pient koirat ovat pitkäikäisempiä.
Miksi olet noin monta vuotta kuitenkin katsellut, jos asia on alusta lähtien ollut tiedossa? Luulitko, että asia jossain vaiheessa muuttuu?
Ei ole terveen kuuloinen aloitus. Eläimet ja lapset sitoo, ei niitä vihata sen takia. Eihän tuo tilanne nyt sen koiraraukan vika ole. Ja jos taas mies ei halua/kykene olla yhtään erossa koirasta, et sille asialle oikein mitään voi eikä siihen ole syypää se koirakaan. Toisaalta miehelläkin on oikeus olla kokoajan koiransa kanssa. Harmittava tilanne kokonaisuutena. On minullakin ollut aina koiria, muttei ne ole matkustelua eikä mitään muutakaan pahemmin koskaan estäneet, mutta toki ne sitoo silti.
Miksette ota koiralle hoitajaa kotiin?
Tuo provosoiva aloitus todellakin oli erittäin huono. Olisit tehnyt asiallisemman aloituksen aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole terveen kuuloinen aloitus. Eläimet ja lapset sitoo, ei niitä vihata sen takia. Eihän tuo tilanne nyt sen koiraraukan vika ole. Ja jos taas mies ei halua/kykene olla yhtään erossa koirasta, et sille asialle oikein mitään voi eikä siihen ole syypää se koirakaan. Toisaalta miehelläkin on oikeus olla kokoajan koiransa kanssa. Harmittava tilanne kokonaisuutena. On minullakin ollut aina koiria, muttei ne ole matkustelua eikä mitään muutakaan pahemmin koskaan estäneet, mutta toki ne sitoo silti.
Miten te käytännössä matkustelitte? Missä koirat oli?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt sentään yksin matkustelet yms. ja jätät miehen hoitamaan koiraansa kotiin?
Välillä olen käynyt jossain yksin mutta miehen mielestä olen itsekäs jos reissaan vain yksin, hänen mielestä perheenä pitää jakaa haasteet yhdessä eikä niin että toinen elää eri elämää kuin toinen. Ap
Reissaat yksin ja sanot miehelle, että niin kauan olet "itsekäs", kun hän suostuu viemän koiran hoitolaan. Tuohon teidän haasteeseen on ihan selkeä ratkaisu, mutta mies ei vaan halua käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te käytännössä matkustelitte? Missä koirat oli?
Ap
Olen eri, mutta oma koirani menee aina hoitolaan ja ihan häntä heiluen menee sinne.
Olen matkustanut ympäri maailmaa. Koira ei ole kärsinyt mitenkään hoitolapäivistä varsinkin kun teen etätöitä ja muuten olen aina kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan tutuista ei ota koiraa hoitoon? Eikö edes miehen vanhemmat? Eikö osaa käyttäytyä? Onko eroahdistusta? Onko niin vaikea eläin, ettei kukaan halua edes ulkoiluttaa, jotta pääsisitte vaikka treffi-iltaa viettämään?
Jos ei halua omaan kotiinsa hoitoon ottaa, luulisi että voisi edes puolen tunnin lenkin käydä heittämässä. Normaali koira pärjää myös useamman tunnin yksin (miten muuten työssäkäyvillä voisi olla koiria?), kun on lenkitetty ja riittävästi juotavaa. Käyttää lenkillä ennen lähtöä ja pissille joko takapihalle tai minilenkki takaisin tultua.
Koiran saa myös ottaa moniin paikkoihin mukaan, esim. kesällä terassiravintoloista melkein kaikki sallivat koirat täälläpäin, joten ei pitäisi kokonaan matkustamista estää. Osa sisäkahviloista sallii myös eläimet, edellyttäen että oisaavat käyttäytyä. Tässä tosin tulee väkisinkin mieleen, että sen enempää miehesi kuin koirakaan eivät osaa käyttäytyä, kun mikään muu ei kelpaa ratkaisuksi kuin omaan kotiin lukittautuminen... Ehkä miestäsi ei vaan kiinnosta mikään?
Ja miksi koira haukkuu öisin? Haluaako ulos? Onko niin vanha, että voisi olla dementiaa, vai edelleen vain niin huonosti koulutettu, että louskuttaa yölläkin? Saa nimittäin olla tosi huonosti koulutettu eläin, koska vanhempien koira on päiväsaikaan melkoinen haukkuja, mutta sentään yöllä tajuaa olla hiljaa sekin.
Koira haukkuu öisin jos rapusta kuuluu ääniä. Kukaan ei ota sitä hoitoon koska muualla kuin kotona se alkaa tuhoamaan asuntoa jäädessään yksin. Ja on vihainen muille koirille lenkillä ohittaessa (pelkää kai). Eli muut ei halua ulkoiluttaa sitä. Kai miestäni kiinnostaisi asiat mutta hän on tehnyt koirasta jotenkin niin sellaisen asian että koira ei saa koskaan hetkeäkään kärsiä niin siksi sitä ei voi laittaa hetkeksikään mihinkään tilanteeseen jossa se miehen mielestä kärsii. Joo tietenkään koiraa ei helteellä voi jättää autoon mutta miehen mielestä edes nyt syksyllä ei voi, jotta oltaisiin tunti vaikka lounasravintolassa syyslomavkl-reissulla. Ap
Käykää ravintolassa, joka sallii koirat? Jos siis osaa edes sen tunnin ajan käyttäytyä (ei rähjää muille ihmisille ja koirille). Ja osanottoni, että mies on niin pöhkö, ettei ole kouluttanut koiraa pois häiriökäytöksestä. Olen hyvin eläinrakas ihminen ja rakastan koiria, mutta ymmärrän kyllä sinua täysin. En itsekään tykkää rappukäytäväräyhääjistä saatikka sitten isoista, potentiaalisesti muille koirille aggressiivisista koirista. Ei kukaan halua ottaa vastuulleen tilannetta, jossa miehesi koira käykin toisen koiran kimppuun, joten en ihmettele myöskään hoitajan puutetta. Eikä tuollaista koiraa voi oikein hoitolaankaan viedä kuin korkeintaan koirakouluttajan kautta :/
En voi uskoa, että sanon näin, mutta toivottavasti ei ole eläin pitkäikäistä sorttia, jos miehen kanssa edelleen haluat olla. Jos taas koira muodostuu ylitsepääsemättömäksi esteeksi, niin älä rajoita omaa elämääsi sen tähden. Selvästikin koira on miehelle sinua tärkeämpi.
t. tuo lainaamasi
Ostakaa asuntoauto tai vaunu. Eikös koiraperheet yleensä sillä tavalla matkusta?
Ei ole edes vaativimmasta päästä. Veljeni edesmennyttä koiraa ei voinut jättää iltaisin yksin edes tunniksi tai se pisti irtaimiston uuteen uskoon.