Onko mieheni narsisti?
Suhteemme tuntuu menevän yhä hullummaksi... Kuulin radio-ohjelman narsistmista. Nyt olen lukenut asiasta. On alkanut pelottaa, voiko mieheni olla narsisti?
Kun tutustuimme, hän alkoi heti piirittää minua. Ihan toisin kuin kukaan mies aiemmin. Lähetti jatkuvalla syötöllä tekstiviestejä yms... Seksiä oli paljon ekan puolen vuoden aikana. Mutta ja toisen vuoden kuluessa se lopahti. Nyt emme ole rakastelleet seitsemään kuukauteen ja sitä ennenkin seksiä on aloitteistani huolimatta ollut n kerran kahdessa kuukaudessa. Mies käyttää selvästi seksiä jotenkin kontrollointikeinona tms, kiusaamiseen.
Ekan vuoden jälkeen kävi ilmi, että hän juoksi treffeillä muiden naisten kanssa, vaikka seurustelimme. Meinasin ottaa eron, mies katui, lupasi, että lopettaa. No, eipä ole lopettanut. Jatkuvasti joko ihan jää kiinni siitä, että tapailee muita naisia kaupungilla, viestittelee kännykällä, luo vähän väliä salaisia, väärällä nimellä pyöriviä Facebook-tilejä ja nettitreffi-ilmoituksia. Niissä valehtelee mm. siviilisäätynsä, väittää omistavansa milloin kesämökin, milloin veneen, laittanut sinne mm. minun autoni kuvan ja kuvan äitinsä koirasta, joita väittää omikseen, jne. On jäänyt kerran kiinni suhteesta toiseen naiseen, jolle valehteli kaksi vuotta. Sen jälkeen lähdin ja mies järjesti hirveät itkukonsertit pitkin kaupunkia, kunnes lopulta sai minut takaisin. Tyhmä ja sinisilmäinen kun olin.
Nyt olen raskaana ja miehellä on jälleen ilmoitus netissä, ihan omalla kuvallaan.
Jatkuu...
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:07"]
Miksi olet yhdessä tuomoisen kanssa?
[/quote]
en tiedä enää itsekään, kai mä olen koko ajan toivonut, että se ihana aika, joka meillä oli suhteen alussa, palaisi.
Mies raivoaa myös siitä, että en anna hänen käyttää itse ostamaani ja maksamaani autoa kuin omaansa. Miehellä on käytössä työpaikan auto. Syy, etten anna, on se, että ensinnäkään, hän ei tarvitse autoani mihinkään (paitsi ehkä naisille leveilyyn). Toinen syy on se, että hän otti kerran autoni käyttöönsä luvatta. Sain itse tietää siitä, kun poliisi soitti minulle ja kysyi, onko autoni varastettu, koska tällainen mies on ajanut sillä kolarin. Mies oli ohittanut törkeästi toisen auton risteysalueella ja syy oli täysin hänen.
Mies ajaa muutenkin täysin muista piittaamatta. Kovia ylinopeuksia. Järjettömiä ohituksia vaarallisissa paikoissa kapeilla teillä. En enää edes uskalla istua hänen kyydissään. Hänellä on toistuvasti kortti kuivumassa, mutta syy on aina poliisin ja typerien sääntöjen, ei koskaan hänen itsensä.
Lähde nyt. Kun se lapsi syntyy niin se helvetti vasta repeää. Lähde ja ilmoita isäksi tuntematon. Siitä miehestä ei koidu sille lapselle mitään hyvää.
Mies kohtelee sinua kuin roskaa. Lähde nyt hyvä luoja pois tommosesta hullusta.
Miestä on todella vaikea saada osallistumaan rahallisesti mihinkään. Esim. yhteiselle tilille, josta maksetaan kulut, saan olla aina kärttämässä sitä rahaa, jonka sovimme kuukausittain sinne maksavamme.
Miehelle on tosi tärkeää, että hänellä on kalliit vaatteet, puvut, solmiot, kellot, jne. Pitäisi olla myös iso talo, mutta niin, että hänen ei tarvitsisi osallistua sen maksamiseen. Ja kovat kiukkuamiset, kun minä en osta meille hänen valitsemaansa tonttia.
Kun mies lähtee reissuilleen, hän pukee ykköset päälleen. Kun pitäisi mennä minun kanssani jonnekin, asuksi kelpaavat kulahtaneet farkut ja reikäinen poolopusero.
Nyt ei enää ammattinikaan kelpaa hänelle. Saan jatkuvasti haukkuja siitä, että minun pitäisi olla yhtaikaa uraohjus ja kotihengetär- Rivien välistä voi lukea, että minun pitäisi tarjota hänelle kaikinpuolin täydelliset puitteet. Hän vaan hymyilisi, paistattelisi ihmisten ihailussa ja leveilisi.
Mies on tosi kateellinen. Myös minulle. Kenelläkään ei saisi olla mitään enemmän kuin hänellä. Kadehtii ihan vieraitakin ihmisiä. Tärkeintä olisi, että olisi paljon rahaa. Silti mies ei ole valmis oikeasti tekemään asian eteen mitään, rahan pitäisi tulla helpolla. Erilaisia pyramidisysteemejä ja muita "helpon rahan" juttuja, kuten sijoittamista, on yrittänyt. Puhuu koko ajan siitä, että perustaa yrityksen, mutta mitään ei koskaan oikeasti tapahdu.
Ei kannata pähkätä onko narsisti vai muuten vaan paskapää. Mieti mieluummin oletko tyytyväinen elämääsi hänen kanssaan, tuoko hän elämääsi positiivisia vai negatiivisia asioita? Jos et ole tyytyväinen niin ei kannata odotella enää että mies muuttuu tuosta joksikin vaan ottaa ritolat suhteesta.
Voi ei...eroa miehestä niin pian kuin voit, mutta ehdottomasti ENNEN lapsen syntymää! Hän kuulostaa hyvin kieroutuneelta ihmiseltä, etkä selvästikään voi luottaa häneen yhtään.
Jos nyt odottelet vielä muutaman vuoden, niin sinulla on todennäköisesti paha huoltajuuskiista edessä, ja mies pystyy kiusaamaan ja kontrolloimaan sinua lapsen kautta. Ja mitä luulet mitä miehen raivokohtauksille käy, kun perheen arki muuttuu lapsiperhearjeksi kaikkine yövalvomisineen jne?
Narsisti tai ei, mutta joka tapauksessa tunne-elämältään häiriintynyt. Etsi parempi elämä sinulle ja vauvalle!
Ei kai tää ole provo? Aika vakavilla asioilla provoilet!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:43"]
Aivan hirveä mies! Nettidiagnoosin antaminen on helppoa, mutta ei kovin tarkkaa hommaa. Sen kuitenkin voin sanoa, että onpa melkoinen kusipäänarsisti mieheksi.
Pistä kaikessa hiljaisuudessa avioero vireille. Voit hakea eroa yksinkin ilman miehen suostumusta.
Sitten sinun on helpompi häätää hänet pois. Avioerohakemuksen vireille saattaminenkin on nimittäin laillinen syy lopettaa yhteiselo.
Hanki itsellesi lakimies ja kysy häneltä neuvoa, miten pääset miehestä eroon kivuttomimmin. Onneksi teillä on avioehto.
Kysy lakimieheltä, miten häätö tehdään virallisesti ja niin, että se on lain pitävä. Sitten kun saat häädölle lainvoiman, voit nostaa miehen tavarat ulos ja sarjoittaa ulko-oven lukot uudelleen, ettei mies pääse omilla avaimillaan enää asuntoosi.
En löytänyt tähän, miten häädetään puoliso, mutta vuokralaisen häätämisestä varmaan ei eroa kovinkaan paljon:
Häätö, ulosotto:
http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/ulosotto/haato.html
Ole valmis taistelemaan. Siksi on parempi, että pistät avioeron vireille ennen lapsen syntymää.
Pidä huoli, että saat lapsen yksinhuoltajuuden, koska tuollaisen kusipään kanssa et pysty kuitenkaan sopimaan mitään. Sitäpaitsi sinun yksinhuoltajuutesi ei ole isän tapaamisoikeudelle, mikäli hän haluaa tavata lastaan. (Salaa toivon, että sinä ja lapsesi saatte elää rauhassa, kun pääset hänestä eroon.)
Ja tosiaankin on parempi, että tukenasi on sukulaisiasi tms. tuttuja, kun rupeat poistamaan miestä elämästäsi. Älä vaan ole hänen kanssaan yksin sen jälkeen, kun kerrot, että miehen on lähdettävä. Tuollaiset sekopäät voivat olla todella vaarallisia sille päälle sattuessaan.
Voimia ja rohkeutta.
[/quote]
Tässä oli hyviä neuvoja. Mutta muista, että narsistinen ihminen osaa puhua vaikka mustan valkoiseksi, eli osaa esittää muille niin ihanaa ja upeaa ihmistä, että saa heidät puolelleen ja ihmettelämään kuinka SINÄ olet niin hankala ihminen ja haluat erota miehestä! Eli varaudu ihan kaikkeen mahdolliseen miehesi taholta, jos ja kun päätät heittää hänet ulos, aivan varmasti hän yrittää mustamaalata sinua muille!
Narsisteja ei voi kukaan muuttaa, jos sellaisen tapaa, parasta on ottaa jalat alle mahdollisimman pian. Muista, että narsisti elää ja saa voimaa sun tunnereaktioista hänen temppuihinsa. yritä nousta hänen yläpuolelleen, äläkä anna mitään takaisin hänelle "ruuaksi", ei minkäänlaisia tunnereaktioita, se on pahinta mitä narsisti voi kokea.
Toivotan sinulle sydämestäni paljon voimia, että selviät tästä hulluudesta! Ansaitset paljon parempaa kuin tuon narsistisen kusipään! Joskus vielä olet tasapainoisessa ja tasa-arvoisessa parisuhteessa, ja tämä aika on vain karmea muisto. Tsemppiä ja halaus!
T. Narsistisen esimiehen uhri.
Ei nyt ihan tyypillinen narsisti, sen vuoksi veikkaan, että ihan puhdas sika.