Onko mieheni narsisti?
Suhteemme tuntuu menevän yhä hullummaksi... Kuulin radio-ohjelman narsistmista. Nyt olen lukenut asiasta. On alkanut pelottaa, voiko mieheni olla narsisti?
Kun tutustuimme, hän alkoi heti piirittää minua. Ihan toisin kuin kukaan mies aiemmin. Lähetti jatkuvalla syötöllä tekstiviestejä yms... Seksiä oli paljon ekan puolen vuoden aikana. Mutta ja toisen vuoden kuluessa se lopahti. Nyt emme ole rakastelleet seitsemään kuukauteen ja sitä ennenkin seksiä on aloitteistani huolimatta ollut n kerran kahdessa kuukaudessa. Mies käyttää selvästi seksiä jotenkin kontrollointikeinona tms, kiusaamiseen.
Ekan vuoden jälkeen kävi ilmi, että hän juoksi treffeillä muiden naisten kanssa, vaikka seurustelimme. Meinasin ottaa eron, mies katui, lupasi, että lopettaa. No, eipä ole lopettanut. Jatkuvasti joko ihan jää kiinni siitä, että tapailee muita naisia kaupungilla, viestittelee kännykällä, luo vähän väliä salaisia, väärällä nimellä pyöriviä Facebook-tilejä ja nettitreffi-ilmoituksia. Niissä valehtelee mm. siviilisäätynsä, väittää omistavansa milloin kesämökin, milloin veneen, laittanut sinne mm. minun autoni kuvan ja kuvan äitinsä koirasta, joita väittää omikseen, jne. On jäänyt kerran kiinni suhteesta toiseen naiseen, jolle valehteli kaksi vuotta. Sen jälkeen lähdin ja mies järjesti hirveät itkukonsertit pitkin kaupunkia, kunnes lopulta sai minut takaisin. Tyhmä ja sinisilmäinen kun olin.
Nyt olen raskaana ja miehellä on jälleen ilmoitus netissä, ihan omalla kuvallaan.
Jatkuu...
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 23:17"]
Onko raskautesi jo seitsemännellä kuukaudella? Kirjoitit, että seksiä ei ole ollut 7 kuukauteen ja sitä ennenkin vain harvakseltaan. Oliko raskaus suunniteltu? Voiko tämä tarina olla edes totta? Kuka nainen suostuu tuollaiseen kohteluun!
[/quote]
Oli. Molempien taholta. Asiat ovat raskauden edetessä vyöryneet tällaiseen suuntaan vähitellen. Homma on vaan paisunut ja paisunut. Ymmärsin miehen olevan jo lähdössä itse, mutta nyt ei siltä enää näytäkään.
Ap, miten menee? Joko sait voimaa laittaa ukon ulkoruokintaan?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:27"]
Kuulostaa kyllä todella hullulta mieheltä. Ap, lähde. Ja mä lähtisin niin, että pyytäisin ystävän paikalle miehen työpäivän aikana ja pakkaisin kamat sillä välin kasaan. Kun olet muualla turvassa, sitten soitat miehelle ja jätät. Pyydä että mies menee Lyömättömän linjan terapiaan että pääsisi eroon noista raivokohtauksistaan. Ja hakeudu Ap itse myös terapiaan käsittelemään tunteitasi. Mulla on kokemusta myrkyllisistä suhteista ja toi sun suhde on todella myrkkyä. Terapiasta saat itsekin apua siihen, että opit tulevaisuudessa valitsemaan kumppanisi paremmin.
[/quote]
En todellakaan lähde kodistani. Kyllä se on mies, joka lähtee. Mutta miten?
Siis tiedän, ettei vastaus löydy täältä. Mun oli vaan pakko saada purkaa asiaa. En koe olevani terapian tarpeessa. Olen vaan kyllästynyt tilanteeseen, silmäni ovat avautuneet ja tajuan nyt, että tämä ei todellakaan voi jatkua.
[/quote]
kuuleppa kultaseni. Luepa maistraatin sivuilta sellaisesta, kuin vaikka päätös yhteiselämän purkamisesta tms. Voit hakea hänelle oikeudesta häädön- tai voit myydä asuntosi, muuttaa vuokralle ja ostaa sitten uuden, jos teillä on viisaasti avioehto. Kyllä keinoja on, sinun ei ole pakko olla sen miehen pompoteltavana. Anopilla oli ongelmai ex-miehen kanssa, ja haki tälle lopulta maistraatista häätöä. Siinä vaiheessa äijä tajusi häipyä. On kai sinulla ystäviä, joiden avulla voit pakata miehen kamat ja heittää ne ulos ja vaihtaa lukot? Esim. lukkojen vaihto miehen työpäivän aikana.
Samalla kun muutat, laitat osoitteesi salaiseksi. Ehdottomasti muuttamienn on viisasta ja sellaiseen taloon, missä on ovikoodi tai -summeri. Mielestäni tuolle miehelle, joka käyttäytyy ja ajaa autoakin noin vaarallisesti, ei voi antaa lasta valvomattomiin tapaamisiin.
Missä vaiheessa käytös alkoi? Ennen vai jälkeen raskauden? Vaikea uskoa että kukaan vapaaehtoisesti tekee tuollaiseen suhteeseen vielä lapsen
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:55"]Suhteemme tuntuu menevän yhä hullummaksi... Kuulin radio-ohjelman narsistmista. Nyt olen lukenut asiasta. On alkanut pelottaa, voiko mieheni olla narsisti?
Kun tutustuimme, hän alkoi heti piirittää minua. Ihan toisin kuin kukaan mies aiemmin. Lähetti jatkuvalla syötöllä tekstiviestejä yms... Seksiä oli paljon ekan puolen vuoden aikana. Mutta ja toisen vuoden kuluessa se lopahti. Nyt emme ole rakastelleet seitsemään kuukauteen ja sitä ennenkin seksiä on aloitteistani huolimatta ollut n kerran kahdessa kuukaudessa. Mies käyttää selvästi seksiä jotenkin kontrollointikeinona tms, kiusaamiseen.
Ekan vuoden jälkeen kävi ilmi, että hän juoksi treffeillä muiden naisten kanssa, vaikka seurustelimme. Meinasin ottaa eron, mies katui, lupasi, että lopettaa. No, eipä ole lopettanut. Jatkuvasti joko ihan jää kiinni siitä, että tapailee muita naisia kaupungilla, viestittelee kännykällä, luo vähän väliä salaisia, väärällä nimellä pyöriviä Facebook-tilejä ja nettitreffi-ilmoituksia. Niissä valehtelee mm. siviilisäätynsä, väittää omistavansa milloin kesämökin, milloin veneen, laittanut sinne mm. minun autoni kuvan ja kuvan äitinsä koirasta, joita väittää omikseen, jne. On jäänyt kerran kiinni suhteesta toiseen naiseen, jolle valehteli kaksi vuotta. Sen jälkeen lähdin ja mies järjesti hirveät itkukonsertit pitkin kaupunkia, kunnes lopulta sai minut takaisin. Tyhmä ja sinisilmäinen kun olin.
Nyt olen raskaana ja miehellä on jälleen ilmoitus netissä, ihan omalla kuvallaan.
Jatkuu...
[/quote]
Mies on mikä on, mutta sinä olet TYHMÄ!!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 10:29"]Missä vaiheessa käytös alkoi? Ennen vai jälkeen raskauden? Vaikea uskoa että kukaan vapaaehtoisesti tekee tuollaiseen suhteeseen vielä lapsen
[/quote]
Eikä tarkoitus pahalla sanoa, mä toivon sulle ja lapselle kaikkea hyvää. Ootte sen ansainnu tuommosen kohtelun jälkeen! Voimia
Vai että ei olisi narsisti? Tässä hiukan kokemuksia narsisti-isän lapsena olemisesta.
Isäni oli juuri niinkuin miehesi. Oikeutti itselleen kaikki tekonsa mitä ihmeellisimmillä syillä, hänen käytöksensä oli aina joistain muista ihmisistä johtuvaa. Äitini on saanut täysin pauloihinsa, ensin on ihana ja sen jälkeen kun on perhettä yms, alkaa toteuttamaan itseään ja omaa todellista luonnettaan. Alkuaikojen miestä sinunkaan suhteessa ei siis ole olemassakaan.
Isä oli meille lapsille aina täysin epälooginen, antoi ihmeellisiä käskyjä ja kumosi ne sitten jälkikäteen solvaten meitä miten emme osanneet tehdä kunnolla mitään. Oli hän ja koko maailma häntä vastaan. Marttyyriksi osaa kyllä heittäytyä. Vastaan sanomista ei siedä, aina pitäisi olla joku palvelemassa häntä ja hänen tekemisiään. Olen saanut monta kertaa selkääni pienenä, esimerkiksi siitä kun en isän mielestä syönyt tarpeeksi. Olin ujo, kiltti ja hiljainen lapsi ja silti isä jaksoi koko lapsuuteni kertoa minulle miten paha olen ja ei minusta koskaan voikaan tulla mitään. Ehkä siinä syy ujouteeni lapsena.
Sinulle antaisin neuvon, että mies pihalle ja hyvin äkkiä. En haluaisi että lapsesi joutuu kokemaan saman mitä minä. Kertomani oli vasta murto-osa siitä. Tuollainen käytös on ihan sekopäistä ja vika on aina kaikissa muissa, eikä ole väliä onko syyllistetty oma lapsi.
Mies voi olla narsisti, mutta myöskin epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö on mahdollinen. Kuulostaa samalta kuin exäni ja käytös alkoi kanssa muuttua, kun tulin raskaaksi. Hän löysi onneksi jo uuden uhrin ja häipyi itse, kun ei enää saanut mua kiusattua. Nyt uusi nainen pitää häntä oikein helmenä ja ylenkatsoo minua, kun minut jätettiin:)
AP, mitä kuuluu? Oletko saanut narsisti-miehesi pihalle?
Tämä mies kuulostaa niin tutulta, minullakin on narsistisesta pers.häiriöstä kärsivä appi ja käly. Ja todellakin: osasivat tavatessa olla hurmaavia, mutta ajan mittaan alkaneet syyttää muita kaikesta, valehtelevat sujuvasti, vähättelevät muita kateuden vuoksi, elävät kuvitteellisesti rikkaina (leuhkivat, vaikka vinguttavat Visaa), haluavat aina olla parhaita kaikessa (jopa omivat muiden onnistumisia/omistuksia itselleen), ovat ajattelultaan musta-valkoisia, käyttävät muita hyväkseen, puhuvat sujuvasti kaiken omaksi edukseen, manipuloivat muita, kiristävät, onkivat muista hyödyllisiä tietoja ja uskon että voivat halutessaan heittäytyä vaarallisiksi... ainakin mitä mieheni on lapsuudestaan kertonut, isänsä uhkaili usein perinnöttömäksi jättämisellä, oli henkisen ja fyysisen väkivallan mestari ja ajoi koko perheen yöksi ulos. Anoppi kiltti alistettu hissukka, joka pelkäsi miestään ja sieti tätä lastensa takia (?!). Ja perheen kulissit kunnossa, toki, vaikka jotain hämärää aistinkin jo ensimmäisellä kerralla. Appi vaikutti reaktioissaan niin lapselliselta (aivan viisivuotiaan coping-keinot käytössä ja pettymystensietokyky nolla).
törkeää tuo nettichattailu, kun vaimo on raskaana- halusiko mies lapsen? en tiedä onko narsisti, mutta kypsymätön isäksi ainakin
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:03"]
Miehen kännykästä ja tietokoneesta on tullut huippusalaisia kapistuksia. En saa koskea niihin pitkällä tikullakaan, en edes ottaa kännykällä kuvia. Mies nukkuu puhelin patjansa alla, puhelin kulkee mukaan vessaan, suihkuun, keittiöön... Sen jälkeen, kun mies osti uuden älykännykän viime keväänä, hän on alkanut kotona ollessaan istua tuntikausia vessassa lukkojen takana puhelimen kanssa. Samaa hän teki kesällä mökillä. Oikeasti, voi istua vaikka kaksi - kolmekin tuntia putkeen vessassa kerralla.
Sen jälkeen, kun tulin raskaaksi, mies on alkanut vältellä minua. Emme käy enää missään yhdessä. Hän ei oikeastaan ole enää kotonakaan, käy vain nukkumassa, tulee useimmiten klo 23-02 välillä kotiin. On kuulemma vaan niin paljon töitä. Kahteen kuukauteen hän ei juuri ole ollut viikonloppuinakaan kotona. Yhtäkkiä lauantaina saattaakin tulla kutsu esim. jonkun minulle vieraan ihmisen synttäreille toiseen kaupunkiin ja siellä pitääkin olla yötä.
Samoin mies lähti kuuden päivän reissuun, sinä aikana ei vastannut kertaakaan puheluihini. Kaverilleen kyllä vastasi, kun pyysin soittamaan, minulle ei. Reissuun lähti lentokoneella oikeasti päivää myöhemmin kuin minulle sanoi (kävi ilmi laukun sivutaskuun jääneestä lentolipun kannasta), en tiedä, missä oli matkaa edeltävän yön. Reissu oli muka jollain äijäporukalla, mutta ne muutamat kuvat, jotka mies minulle reissusta näytti, niin niissä ei ollut ensimmäistäkään ihmistä siitä porukasta. Yleensä, jos mies on jollain porukalla jossain, siitä sakista on useampia kuvia. Luulen, että hän oli matkalla jonkun naisen kanssa.
Jos yritän mieheltä kysellä asioista, hän joko nauraa hihittelee tai suuttuu. Ei kuulemma ole tilivelvollinen minulle ja olen vainoharhainen, jos luulen, että hänellä on muita naisia.
[/quote]
AP kerro mitä kuuluu.
Oletko selvinnyt asiassa yhtään pidemmälle?
Kysyit otsikossa onko miehesi narsisti.
Se on miehesi ongelma.
Jos sinua kohdellaan huonosti, ei ole sinun tehtäväsi alkaa ymmärtämään väärintekijää.
Jos joku hyökkää kimppuusi kadulla ja tekee sinulle pahaa?
Miettisitkö sitä, että olikohan se hyökkääjä narsisti?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:38"]Kysyit otsikossa onko miehesi narsisti.
Se on miehesi ongelma.
Jos sinua kohdellaan huonosti, ei ole sinun tehtäväsi alkaa ymmärtämään väärintekijää.
Jos joku hyökkää kimppuusi kadulla ja tekee sinulle pahaa?
Miettisitkö sitä, että olikohan se hyökkääjä narsisti?
[/quote]
up
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:31"]
Kysy Ap itseltäsi yksi kysymys: Hyväksyisitkö parhaalta ystävältäsi samnlaista käytös kuin mieheltäsi? Jos vastaus on ei, suhdetta ei kannata jatkaa.
[/quote]
en tietenkään. Ja on selvää, että suhde ei voi jatkua. Ei tällaista kukaan jaksa. Ihmettelen vain, MIKSI. Mitä miehessä tapahtui, kun tulin raskaaksi? Vaikka silläkään ei ole enää väliä.
[/quote]
Ikävä sanoa, mutta paremminkin ihmetyttää, miksi tulit raskaaksi miehelle, joka oli kyllä raskautta ennenkin ihan holtiton kusipää ja sarjapettäjä. Oli miehen diagnoosi mikä tahansa, ota ero heti ja heitä mies ulos. Sinä olet vahva ja arvokas ihminen, ja sinulla ja lapsella on mahdollisuus hyvään elämään.
En jaksanut lukea kolmossivua pidemmälle, tuntui liian tutulle. Aivan kuin kirjoittaisit minun elämästäni exän kanssa. Meilläkin homma levisi, kun aloin odottaa yhteistä lastamme. Hae eroa heti. Älä usko kyyneleisiin vakuutteluihin muuttumisesta. Tee kaikesta viralliset paperit (tapaamisoikeua, elatusmaksut jne). Kerää todistusaineistoa (yhteiset laskut, viestit...) Voimia!
Miehen kännykästä ja tietokoneesta on tullut huippusalaisia kapistuksia. En saa koskea niihin pitkällä tikullakaan, en edes ottaa kännykällä kuvia. Mies nukkuu puhelin patjansa alla, puhelin kulkee mukaan vessaan, suihkuun, keittiöön... Sen jälkeen, kun mies osti uuden älykännykän viime keväänä, hän on alkanut kotona ollessaan istua tuntikausia vessassa lukkojen takana puhelimen kanssa. Samaa hän teki kesällä mökillä. Oikeasti, voi istua vaikka kaksi - kolmekin tuntia putkeen vessassa kerralla.
Sen jälkeen, kun tulin raskaaksi, mies on alkanut vältellä minua. Emme käy enää missään yhdessä. Hän ei oikeastaan ole enää kotonakaan, käy vain nukkumassa, tulee useimmiten klo 23-02 välillä kotiin. On kuulemma vaan niin paljon töitä. Kahteen kuukauteen hän ei juuri ole ollut viikonloppuinakaan kotona. Yhtäkkiä lauantaina saattaakin tulla kutsu esim. jonkun minulle vieraan ihmisen synttäreille toiseen kaupunkiin ja siellä pitääkin olla yötä.
Samoin mies lähti kuuden päivän reissuun, sinä aikana ei vastannut kertaakaan puheluihini. Kaverilleen kyllä vastasi, kun pyysin soittamaan, minulle ei. Reissuun lähti lentokoneella oikeasti päivää myöhemmin kuin minulle sanoi (kävi ilmi laukun sivutaskuun jääneestä lentolipun kannasta), en tiedä, missä oli matkaa edeltävän yön. Reissu oli muka jollain äijäporukalla, mutta ne muutamat kuvat, jotka mies minulle reissusta näytti, niin niissä ei ollut ensimmäistäkään ihmistä siitä porukasta. Yleensä, jos mies on jollain porukalla jossain, siitä sakista on useampia kuvia. Luulen, että hän oli matkalla jonkun naisen kanssa.
Jos yritän mieheltä kysellä asioista, hän joko nauraa hihittelee tai suuttuu. Ei kuulemma ole tilivelvollinen minulle ja olen vainoharhainen, jos luulen, että hänellä on muita naisia.
Miksi olet yhdessä tuomoisen kanssa?
Mies valehtelee jatkuvasti. Esim. väitti isoäitinsä joutuneen sairaalaan ja että kävi tätä katsomassa. Isoäiti oli ollut lääkärissä, muttei sairaalassa ja mies ei ollut ollut siellä lähimainkaan.
Hän saa käsittämättömiä raivokohtauksia. Ihan yllyttää itseään raivoon. Saattaa esim. alkaa huutaa lieden päällä olevista tahroista. Kun sanon, että ne on jääneet siihen hänen jäljiltään, kun edellisen kerran itse teki ruokaa, niin kuulemma hänen tahrat ei ole niin sottaisia kuin minun, joten ne EI voi olla hänen ja muuta ihan järjetöntä. Tai jättää esim. papereitaan toimistoon ja alkaa syyttää minua, että ne on olleet meillä kotona hänen mukana ja minä olen ottanut ne ja piilottanut.
Nyttemmin olen kuullut, että miehen raivokohtaukset alkoivat teininä. Raivosi äidilleen ja pikkusisaruksilleen. Kun miehen äiti pyysi miehen isää puuttumaan tilanteeseen, niin isä oli aina sitä mieltä, että syy on äidissä ja sisaruksissa itsessään ja ovat ansainneet huudot.
Mies ei välitä kenestäkään. Voi mennä kuukausia, ettei edes soita äidilleen, vaikka asutaan samassa kaupungissa. Olen kuullut hänen myös ihan älyttömistä asioista raivoavan äidilleen pää punaisena.
Onko raskautesi jo seitsemännellä kuukaudella? Kirjoitit, että seksiä ei ole ollut 7 kuukauteen ja sitä ennenkin vain harvakseltaan. Oliko raskaus suunniteltu? Voiko tämä tarina olla edes totta? Kuka nainen suostuu tuollaiseen kohteluun!