Onko mieheni narsisti?
Suhteemme tuntuu menevän yhä hullummaksi... Kuulin radio-ohjelman narsistmista. Nyt olen lukenut asiasta. On alkanut pelottaa, voiko mieheni olla narsisti?
Kun tutustuimme, hän alkoi heti piirittää minua. Ihan toisin kuin kukaan mies aiemmin. Lähetti jatkuvalla syötöllä tekstiviestejä yms... Seksiä oli paljon ekan puolen vuoden aikana. Mutta ja toisen vuoden kuluessa se lopahti. Nyt emme ole rakastelleet seitsemään kuukauteen ja sitä ennenkin seksiä on aloitteistani huolimatta ollut n kerran kahdessa kuukaudessa. Mies käyttää selvästi seksiä jotenkin kontrollointikeinona tms, kiusaamiseen.
Ekan vuoden jälkeen kävi ilmi, että hän juoksi treffeillä muiden naisten kanssa, vaikka seurustelimme. Meinasin ottaa eron, mies katui, lupasi, että lopettaa. No, eipä ole lopettanut. Jatkuvasti joko ihan jää kiinni siitä, että tapailee muita naisia kaupungilla, viestittelee kännykällä, luo vähän väliä salaisia, väärällä nimellä pyöriviä Facebook-tilejä ja nettitreffi-ilmoituksia. Niissä valehtelee mm. siviilisäätynsä, väittää omistavansa milloin kesämökin, milloin veneen, laittanut sinne mm. minun autoni kuvan ja kuvan äitinsä koirasta, joita väittää omikseen, jne. On jäänyt kerran kiinni suhteesta toiseen naiseen, jolle valehteli kaksi vuotta. Sen jälkeen lähdin ja mies järjesti hirveät itkukonsertit pitkin kaupunkia, kunnes lopulta sai minut takaisin. Tyhmä ja sinisilmäinen kun olin.
Nyt olen raskaana ja miehellä on jälleen ilmoitus netissä, ihan omalla kuvallaan.
Jatkuu...
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:46"]
Se on sussa kiinni vain siksi, että voi käyttää sinua hyväksesi. Kun puhuit, että mies ei halua osallistua laskuihin, ja haluaisi sinun maksavan laskut.
[/quote]
Siltä minustakin tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:47"]
En ainakaan kuvauksesi perusteella saanut mitään merkkejä siitä, että miehelläsi olisi narsistisia piirteitä. Hän vaikuttaa vaan ihan perus-kusipäältä, joita löytyy pilvin pimein ihan ilman mitään narsismiakaan.
En silti suosittele jatkamaan tuollaisen miehen kanssa.
[/quote]
eli tuolla käytökselle ei löytyisi selitystä edes narsismista? On vaan muuten piruuttaan ilkeä ja töykeä ja kamala?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:49"]
Miks päätit haluta tulla raskaaks tollaselle miehelle? Miks et oottanu et teijän suhde on normaalissa tasapainossa mitä se tuskin alkuhuuman jälkee on ollu??
[/quote]
Tuohon on nyt turha mennä, koska olen raskaana ja lapsi on minun osaltani toivottu ja rakastettu.
ilmoita, ett haluat eron ja haluat hnen muuttavan pois (jos asunto on kokonaan sinun?) luulen kyl ettei tule helppo ero olemaan :( mielestani aivan selkea narsisti, ellei sitten ole muutakin taustalla.. tsemppia ja jaksamista!!!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:37"]
Erittäin tyypillinen narsisti on, mikäli sillä tiedolla jotain teet. Kannattaa vain häipyä mahdollisimman pian. Olet sen lapselle velkaa. Hän saattaa aiheuttaa pelottavaa tuhoa lapselle mikäli pääsee tähän jotenkin käsiksi eli voi käyttää pelinappulana.
[/quote]
Tajusin tämän narsisti-asian vasta tänä viikonloppuna, kun luin asiasta. Aloin miettiä, voiko todella olla niin, että mies on narsisti. Oli mikä hyvänsä, en halua enää tällaista suhdetta. Mutta kun sanon miehelle, että tästä ei tule mitään, niin hän alkaa pyörtää kaikkea. Miksei hän vain lähde, jos olen niin kaamea?
[/quote] Hän lähtee vain jos se on jollain tavalla hänen etunsa mukaista. Veikkaisin että lähtee vain poliisien kanssa eli EU-lähteet muuten, enkä tiedä saako häntä ulos asunnosta ilman että teillä on avioero astunut voimaan. Voisitko selvittää asiaa juristin avulla? Toinen tärkeä juttu olisi että pääsisit hänestä eroon ennen vauvan syntymää tai mahdollisimman pian sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:37"] Erittäin tyypillinen narsisti on, mikäli sillä tiedolla jotain teet. Kannattaa vain häipyä mahdollisimman pian. Olet sen lapselle velkaa. Hän saattaa aiheuttaa pelottavaa tuhoa lapselle mikäli pääsee tähän jotenkin käsiksi eli voi käyttää pelinappulana. [/quote] Tajusin tämän narsisti-asian vasta tänä viikonloppuna, kun luin asiasta. Aloin miettiä, voiko todella olla niin, että mies on narsisti. Oli mikä hyvänsä, en halua enää tällaista suhdetta. Mutta kun sanon miehelle, että tästä ei tule mitään, niin hän alkaa pyörtää kaikkea. Miksei hän vain lähde, jos olen niin kaamea? [/quote] Hän lähtee vain jos se on jollain tavalla hänen etunsa mukaista. Veikkaisin että lähtee vain poliisien kanssa eli EU-lähteet muuten, enkä tiedä saako häntä ulos asunnosta ilman että teillä on avioero astunut voimaan. Voisitko selvittää asiaa juristin avulla? Toinen tärkeä juttu olisi että pääsisit hänestä eroon ennen vauvan syntymää tai mahdollisimman pian sen jälkeen.
[/quote]
Eli mun täytyy vaan sanoa, että nyt sä lähdet. Siis NYT. Ja tehdä avioeropaperit valmiiksi? Asunto on kokonaan minun.
ehka mielummin nyt kuin myohemmin, koska han tuskin tulee koskaan muuttumaan? jos vieraita naisia ym on ollut jo pitkaan, niita tulee varmaan aina olemaan. han vaikuttaa narsistille jota ei kiinnosta patkan vertaa sinun (tai vauvan) hyvinvointi.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:04"]
ehka mielummin nyt kuin myohemmin, koska han tuskin tulee koskaan muuttumaan? jos vieraita naisia ym on ollut jo pitkaan, niita tulee varmaan aina olemaan. han vaikuttaa narsistille jota ei kiinnosta patkan vertaa sinun (tai vauvan) hyvinvointi.
[/quote]
Mieluiten haluaisin, että hän lähtisi ennen joulua. Koko suhteemme tuntuu pelkältä kulissilta. Joltain vääristyneeltä Liisa Peilimaassa -peliltä, ei enää todelliselta edes.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:52"]
En ainakaan kuvauksesi perusteella saanut mitään merkkejä siitä, että miehelläsi olisi narsistisia piirteitä. Hän vaikuttaa vaan ihan perus-kusipäältä, joita löytyy pilvin pimein ihan ilman mitään narsismiakaan.
[/quote]
eli tuolla käytökselle ei löytyisi selitystä edes narsismista? On vaan muuten piruuttaan ilkeä ja töykeä ja kamala?
[/quote]
Aivan. tällä kertaa ei ole ainakaan narsistinen persoonallisuushäiriö selityksenä. Voi miehellä toki olla jotain muita mielenterveysongelmia, mutta täytyy muistaa, että ilkeitä, pahoja ja kusipäisiä ihmisiä on olemassa muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:49"]
Miks päätit haluta tulla raskaaks tollaselle miehelle? Miks et oottanu et teijän suhde on normaalissa tasapainossa mitä se tuskin alkuhuuman jälkee on ollu??
[/quote]
Tuohon on nyt turha mennä, koska olen raskaana ja lapsi on minun osaltani toivottu ja rakastettu.
[/quote]
Ei hyvin mee et pitää tollaselle miehelle saada ittesä raskaaks. Voi sitä lasta toivoo mut eiks sitä vois eka etsiä kunnon miestä ja vakaata parisuhdetta?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:52"]
[/quote]
[/quote]
Aivan. tällä kertaa ei ole ainakaan narsistinen persoonallisuushäiriö selityksenä. Voi miehellä toki olla jotain muita mielenterveysongelmia, mutta täytyy muistaa, että ilkeitä, pahoja ja kusipäisiä ihmisiä on olemassa muutenkin.
[/quote]
Ok. Millainen se narsisti sitten on, jos tällanen on vaan "tavallinen" paha ja ilkeä ihminen? Vaikka ihan sama, mikä on, hänen lähelllään en enää halua olla.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:49"] Miks päätit haluta tulla raskaaks tollaselle miehelle? Miks et oottanu et teijän suhde on normaalissa tasapainossa mitä se tuskin alkuhuuman jälkee on ollu?? [/quote] Tuohon on nyt turha mennä, koska olen raskaana ja lapsi on minun osaltani toivottu ja rakastettu. [/quote] Ei hyvin mee et pitää tollaselle miehelle saada ittesä raskaaks. Voi sitä lasta toivoo mut eiks sitä vois eka etsiä kunnon miestä ja vakaata parisuhdetta?
[/quote]
Keskustellaan asiasta sitten, kun olet itse etsinyt sitä kunnon miestä reippaasti päälle 35-vuotiaaksi ja lääkäri sanoo, että aikaa ei enää ole hukattavaksi. Olen raskaana ja lapsi on minulle Jumalan lahja ja ihme. Ikävää, että hänen isänsä päätti muuttua sekopäiseksi raskauden myötä, mutta sille en nyt voi mitään. Tärkeintä on lapsi.
Jos olet yhtään lukenut narsisteista, niin niistä ei pääse sitten millään eroon. Eli ei riitä että sanot miehellesi että nyt lähdet, vaan sulla täytyy olla ystäviä, perhettä ja todennäköisesti virkavalta paikalla, jotta saat hänet ovesta ulos! Ja narsisti jatkaa sun kiusaamista tasan niin kauan kuin annat, eli ainoa tapa säästyä narsistilta on laittaa kaikki välit poikki, täysi radiohiljaisuus. Et vastaa uhkailuihin, viesteihin, puheluihin jne. Sun täytyy siis toisin sanoen kadota sen maailmasta. Ja jos saat lapsen sen kanssa, niin kehottaisin katoamaan NYT. Jos todella haluat analyysin niin mun mielestä toi kuulosti pahemmalta kuin pelkkä narsisti. Kerää mahd.paljon tietoa narsisteista, niiden toiminta on niin sairasta, että ainoa tapa ymmärtää miten vakavasta asiasta on kyse ja miten noin epäempaattisen ja sairaan ihmisen kanssa toimitaan, on se että luet paljon aiheesta, koska muuten et voi koskaan ymmärtää miten joku voi olla noin karsea!!!Tsemppiä. Sulla on helvetti edessä, koska narsistista ei noin vaan erota. Tulet saamaan aikamoisen reaktion häneltä, koska hän ei voi uskoa että sulla olisi voimia ja uskallusta jättää hänet! Koska hän tietää että olet heikko. Toivon että löydät voimia lähteä. Lapsesi takia. Ja oli narsisti tai ei, niin terve tuo ihminen ei ole.
Olet hyödyllinen hänelle, asuuhan hän talossasi. Siksi ei lähde. Lähtee sitten kun uusi parempi uhri löytyy.
Eroa, heitä mies pois talostasi. Saat kuitenkin päähuoltajuuden, eli exäsi joutuu (kerrankin) maksamaan sinulle elareita lapsestanne. Voit aloittaa tämän pitämällä huolta, ettei yhteisillä tileillänne ole valuuttaa jonka mies voisi viedä kun ensimmäisenä ilmoitat vieneesi eropaperit maistraattiin. Keskenkasvuista käytöstä mieheltäsi, jota en kuuna päivänä itse olisi katsellut. Lapsi hankaloittaa tilannetta, et koskaan pääse miehestä siinä mielessä lopullisesti eroon. Tee palvelus, jos kirjoittamasi on totta niin lähde äläkä kuvittele miehen koskaan muuttuvan. Et halua lastasikaan kasvattaa näkemässä tuollaista parisuhteen mallia, luulee vielä itse kasvettuaan että on normaalia antaa itseään kohdeltavan kuin kynnysmattoa.
Miks et jättäny tota miestä aiemmin
Suosittele että saat perheeltäsi, ystäviltäsi tuen tähän, koska yksin tuollaisen tilanteen setviminen on varsin hankalaa. Kun talo on kerran sinun voit potkia hänet vain ulos, mutta kirjoittamasi perusteella miehen reaktio voi olla aika arvaamaton. Joku tuki kun potkit hänet pihalle. turvallisuus on tärkeintä, varsinkin kun olet raskaana.
Kai sää ymmärrät, että kun noin hullu/epävakaan miehen potkii pihalle, niin hänestä voi tulla vihainen tai jopa väkivaltainen sua kohtaan? Miten voit jäädä asuntoosi, voitko luottaa tuohon mieheen ettei hän tule oven taakse koputtelee ja ahdistelee sua? Aikamoiseen liemeen olet itsesi saattanut....ja lapsikin vielä tulossa, huh! Melko pelottavaa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:46"]
Toi nyt kuulostaa jo ihan psykopaatilta.Lue toi sun teksti. Sanoistiko tolle naiselle: ei, sun miehes on ihan terve että jää vaan siihen vai sanoisitko: Juokse nyt helvettiin ja äkkiä?
[/quote]
Siltä minustakin tuntuu. Hän on koko syksyn vain kiusannut minua. Nyt yhtäkkiä tänä viikonloppuna olikin suht normaali. Paitsi, että lauantaina tuli klo 18 aikaan yhtäkkiä asiaa toimistoon ja takaisin ilmestyi vasta klo 23 aikaan, vaikka meidän piti siivota.... Tai ehkä just siksi.
Jotenkin musta tuntuu, että aina, kun sillä on joku nainen kierroksessa, se on niin itsevarma ja ylimielinen että. Sitten ilmeisesti jotain tapahtuu, nainen lähtee lätkimään ja mies on taas hetken melkein kuin ihminen. Mutta ihan sama. Tämä syksy on ollut niin kaamea, että... Joo, ja jos asiasta sanoo miehelle, se on minun syyni, koska minä olen hirveä ja hankala.