Se tunne kun kaikki rahat menee palkkapäivänä laskuihin
Mulla ihan normaalit menot.
Vuokra+vesi, sähkö, netti+puhelin, opintolainan lyh, ruoka, lääkkeet, vakuutukset, auton kulut (en pääse töihin ilman autoa).
Mietin että onko edes järkevää raataa, kun en tavallaan saa tästä mitään?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju mutta en ymmärrä mihin ihmisillä sitä rahaa menee.. meillä 2 lasta ja omakotitalo, 2 autoa. Nettotulot minulla 2000e ja miehellä 2500e, ikinä ei tarvitse laskea riittääkö rahat ja säästöön jää joka kuukausi.
Perheasunto maksaa vähintään 500.000 euroa. Sillä saa kaksion keskustasta, kolmion lähiöstä tai omakotitalon jostain kaukaa. Kyllä asuntolainaan uppoaa jo toisen nettopalkka.
Höpöhöpö maksaa, Helsingissä ei ole pakko asua. Me lyhennetään lainaa yhteensä 800e kk.
Firman kanssa tuttua.
Kassa tyhjä tuon tuosta.
Pahin rasite tällä hetkellä lainan lyhennykset, jouduimme parin peräkkäisen huonon vuoden aikana paikkaamaan lainalla tilannetta.
Viime vuonna jäi tulokseksi 40 000€, tuosta kun makselee verot ja 10 000€ lainoja....
Voi että odotan hetkeä, kun saan muutaman vuoden päästä tuon lainan hoidettua, 10 000€/vuosi on rahaa käytettävissä!
Tätä p***kaa jatkunut jo vuosikausia. Alkaa tosiaan oleen mitta täynnä. Ikinä ei pysty hankkimaan mitään tai rentoutumaan kun kaikki omat ja lainatut menee juokseviin kuluihin.
Puoliso haaveilee isoista taloista ja uusista autoista eikä ymmärrä sitä tosiasiaa että rahat ei riitä nykyiseenkään elämään.
”Rahaa se vaan on...”
Minä ja mieheni ollaan eläkkeellä,
Netto tulot 2900€ yhteensä.
Ei huolen häivää🤗
Vierailija kirjoitti:
sama juttu. Kyllä mietin onko järkeä. sossun normit on varmaan lähellä mun palkkaa, kyllä kannattaa raataa :( Samaan aikaan sossueläteille maksetaan kaikki. Meillä ei ole rahaa matkustaa, harrastaa ostaa lapsille pädejä. Toisin kun sossun asiakkailla. Joululahjarahaakaan ei työnantaja maksa, samalla palkalla maksat joulut, ei tuu jouluavustuksia ruuan tai lelujen muodossa.
Ja kyllä olen katkera. Huonoiten suomessa menee meillä työtätekevillä köyhillä
Mitä sie muita haukut. Oman onnes seppä
Mikä pakko asua pk-seudulla? Minä olen pitkäaikaistyötön ja ei mitään ongelmaa maksaa 300e talolainaa.