Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijat, mitä toivotte lahjaksi?

Vierailija
14.12.2014 |

Muuta kuin rahaa. Opiskelevat nuoret poikani toivoivat, että joku pieni paketti olisi kiva saada, kun se on perinne avata niitä. Mutta eivät esitä mitään toiveita. Hankalaa, kun kaikkea mitä on ajatellut, ostavat kohta itse. Ei tartte olla kallista, mikä vaan käy, 10 euroa tai 30 euroa, ihan sama. Toiselle ajattelin kuulokkeita, mutta oli ostanut ja toisaalta tuon elektroniikkatavaran suhteen ovat fiksumpia. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija arvostaa:
-vaatekaupan/urheilukaupan lahjakortit
-salikortti
-jos tietokone, kännykkä tms. pitäisi vaihtaa, niin avustusta siihen
-mikro, kahvinkeitin, leivänpaahdin jne.
-myös hemmottelulahjat ovat kivoja, luksusta arkeen

Vierailija
22/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle opiskelijana olisivat mieluisia lahjoja: lahjakortti kirjakauppaan kalliita oppikirjoja varten. Samalla saa kyniä, tulostimeen paperia, yms tarpeellista. Paitsi jos on semmoinen ala ja koulu, että tapaavat lainata koulun kirjastosta oppikirjat. Kunnollinen olkalaukku. Alias tai muu seurapeli kavereiden tai perheen illanviettoihin. Viinilasit. Uusi paistinpannu. Omalta äidiltäni saan melkein joka vuosi heijastimen merkkinä siitä, että välittää ja haluaa minun pysyvän turvassa. Minusta se on suloinen tapa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuuko heiltä omasta kodista vielä joku kodinkone? Leivänpaahdin, imuri ym?

Tai anna molemmille s-ryhmän lahjakortti. Sillä voivat ostaa mitä itse haluavat, ruokaa tai elektroniikkaa, vaatteita, mitä vain :)

Vierailija
24/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eettisiä vaatteita. Reilun kaupan puuvillasta tehtyjä paitoja yms. Reilun kaupan kahvia, suklaata yms.

Vierailija
25/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin omalle 22v. opiskelijaveljelle kankaisen, ylhäältä avoimen juuttipussukan, jonka tungin täyteen sellaisia herkkuja, joihin sillä tuskin arkena on varaa: pestoa, maustekastikkeita, pari kalliimpaa olutta, mausteita, pähkinöitä, mustikkasosetta (Bonne) risottoriisiä, oliiviöljyä, laadukasta tomaattimurskaa ym. säilyvää tavaraa mitä nyt kaupasta tarttui mukaan :)

Vierailija
26/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä täsmentää, että saavat rahaa, mutta varsinkin nuorimmainen toivoisi, että olisi ihan joku paketti. Mutta aika sellaisia toivieta onkin, mitä olen ajatellut. Joitakin noista luetelluista molemmilla on jo. 

Vierailija
27/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia, alusvaatteita, t-paitoja, lahjakortti vaatekauppaan tai parturiin, kassillinen hyvin säilyvää ruokaa, keittiötarvikkeita, mitä vaan käyttötavaraa minkä ostamisesta helposti tinkii kun opintotuella elelee. 

Vierailija
28/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjatilauksena joko sanomalehti tai kiinnostava harrastuslehti.

Vierailija
29/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:37"]

Eettisiä vaatteita. Reilun kaupan puuvillasta tehtyjä paitoja yms. Reilun kaupan kahvia, suklaata yms.

[/quote]

Sama! Joskus menee päiviä ilman kahvia kun en osta muuta kuin reilun kaupan kahvia ja aina ei ole siihen varaan. Vaatteet ostan pääasissa kirppiksiltä, mutta olis kyllä toisaalta ihan kiva saada joku uusi vaate, kunhan se sopii tyyliin.

Vierailija
30/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsuudessa oli aina pukin kontissa mulle ja veljelle joku kirja. Se oli tavallaan jouluperinne että sitte aattoyö ja joulupäivä lueskeltiin kaikessa rauhassa. Opiskeluaikana sain aina sen kirjan myös ja oli siellä omassa opiskelijakopperossaki jouluinen olo kun sai itekseen uppoutua hyvään kirjaan ja mutusteli mutsin mukaan pakkaamia joulusafkojen rääppeitä. Aattona kävin siis aina kotona syömässä.

Vierailija
31/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 22-vuotias opiskelija ja lahjaksi on kiva saada ihan perusjuttuja, mutta ehkä vähän laadukkaampana ja parempana versiona. Vaikka itselläkin olisi kuitenkin sen verran hyvä rahatilanne, että saa ostettua niitä sukkia kun tarvitsee, niin silloin on kiva saada ne vähän kalliimmat sukat sieltä tavaratalon hyllystä.

Vierailija
32/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin omalle 22v. opiskelijaveljelle kankaisen, ylhäältä avoimen juuttipussukan, jonka tungin täyteen sellaisia herkkuja, joihin sillä tuskin arkena on varaa: pestoa, maustekastikkeita, pari kalliimpaa olutta, mausteita, pähkinöitä, mustikkasosetta (Bonne) risottoriisiä, oliiviöljyä, laadukasta tomaattimurskaa ym. säilyvää tavaraa mitä nyt kaupasta tarttui mukaan :)

[/quote]

Ihana! Minäkin ottaisin tämmösen lahjan mielelläni vastaan :)

Vierailija
33/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kannatan reilun kaupan tuotteita. Ne tekevät suuren loven vähävaraisen lompakkoon ja moni sitten tinkii elämänsä muista asioista jotta voi ostaa eettisestä. Esim reilun kaupan kahvipaketti tai teepaketti tai muu juttu olisi kelle tahansa toivottu lahja. Maailmankaupoista löytyy myös eettisesti tehtyjä vaatteita.

Vierailija
34/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:50"]

[/quote]

[/quote]

Tää on hyvä idea. Eikä tule samanlasia, kun noilla on eri mieltymykset ja toisella allergioita, eli tähän saan vähän persoonallisuutta mukaan. Ap

Vierailija
35/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saa ihania eettisiä lahjoja, ovat varmasti opiskelijoiden mieleen. Myös nettikauppoja monilla kaupoilla:

http://www.maailmankaupat.fi/maailmankaupat/index.html

Vierailija
36/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:37"]Eettisiä vaatteita. Reilun kaupan puuvillasta tehtyjä paitoja yms. Reilun kaupan kahvia, suklaata yms.
[/quote]
tunge ne reilun kaupan tuotteet syvälle sinne minne aurinko ei paista.

Vierailija
37/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:50"]

[/quote]

[/quote]

Tää on hyvä idea. Eikä tule samanlasia, kun noilla on eri mieltymykset ja toisella allergioita, eli tähän saan vähän persoonallisuutta mukaan. Ap

[/quote]

Lisää vielä muutama eettinen tuote lahjakoriin, niin on varmasti mieleen :) Monet opiskelijat kamppailevat sen asian kanssa, että ei ole rahaa kuluttaa aina eettisesti.

Vierailija
38/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkaa (tosin pitää tietää mistä saaja tykkää!), sukkia, alusvaatteita, ruokaa, jokin pikku luksusjuttu... noita ainakin itse toivon opiskelijana - ja kympinkin budjetin saa riittämään noihin :)

Vierailija
39/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:37"]Eettisiä vaatteita. Reilun kaupan puuvillasta tehtyjä paitoja yms. Reilun kaupan kahvia, suklaata yms. [/quote] tunge ne reilun kaupan tuotteet syvälle sinne minne aurinko ei paista.

[/quote]

Monet opiskelijat haluavat ostaa reilun kaupan tuotteita ja on ihanaa saada niitä lahjaksi :)

Vierailija
40/52 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset vähän kalliimmat käyttötarvikkeet. Itsellä toiveissa laadukas uunivuoka, teepannu, termospullo, tämmöisiä.