Ei voi olla totta että 4000€/kk palkasta jää käteen vain 2900€
Ei ihme että suomalaisilla ei ole varaa mihinkään. Kyllä nyt edes kolmosella pitäisi alkaa tuo netto.
Kommentit (47)
Miten voi olla Suomessa näin tolloa porukkaa? Joka päivä aloituksia samasta aiheesta. Kenelle enää tulee yllätyksenä Suomen tuloverotus? Vai onko nämä kaikki päiväilijät aloittaneet ensimmäisessä oikeassa työpaikassaan..?
Minulla ei ole muuta sanottavaa kuin että se on mitä on, muuta pois jos ei huvita veroja maksaa. Niin, ja ennen kuin tulee ulinaa, niin tiedoksi, että oma kk-palkka on 5400e, eli maksan ihan riittävästi veroja ollakseni oikeutettu kommentoimaan.
Saisi olla kovempi verotus niin eriarvoisuus ei pääsisi kasvamaan kuten viime vuosina on tapahtunut. Kekkosen aikaan oli vielä kovempi verokanta.
Hahahah saan tuon verran tukia Kelasta tekemättä mitään 🤣
Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle. Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!
Jos ei kelpaa, siirry heikommin palkattuihin töihin niin saat 2000, tai jopa alle sen.
Hah, mun brutto on 2800 e, ja saan nettona 2250 e. Voiko oikeasti olla, että 4000 e palkasta jää vain 650 e enemmän kuussa käteen! En taida sitten havitellakaan korkeampipalkkaista työtä, kun vastuu kasvaa luultavasti sitten samassa suhteessa. Nyt on hyvä.
10 000 eurosta jää käteen 5000 euroa ja työaikaa ei noissa töissä ole. Työnteko ei Suomessa kannata. Enemmän tasaveron suuntaan kannattaisi mennä.
Työnteolla ei kukaan rikastu.
Ainut keino rikastua on saada lahja/perintö tai tehdä riskialttiita sijoituksia tai voittaa lotossa.
Jos tulee yllätyksenä, niin katso taulukot täältä
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…
Nuo laskettu keskimääräisillä kuntaveroilla.
Vierailija kirjoitti:
Hah, mun brutto on 2800 e, ja saan nettona 2250 e. Voiko oikeasti olla, että 4000 e palkasta jää vain 650 e enemmän kuussa käteen! En taida sitten havitellakaan korkeampipalkkaista työtä, kun vastuu kasvaa luultavasti sitten samassa suhteessa. Nyt on hyvä.
Eläkkeeseen tuolla korkeammalla palkalla on myönteinen vaikutus.
4900€/kk palkasta jää käteen noin 3350€
Kaikista kurjinta on, että noilla sun tuottamilla verorahoilla tuetaan somalian ja arabien kela gold jäsenyyksiä.
Yksi somali maksaa 26000€ vuodessa eli paljon tarvitaan veroeuroja.
Minulle jää 4000 euron palkasta käteen 2700 ja olen kateellinen ap:lle. Kyllä kelpaisi ekstrana pari hunttia.
Eihän tuossa veroprosentti ole kahtakymmentäkään. Yli 8 % menee työeläke- ja muihin maksuihin.
Kadehdin sinua, minulle jää 578€ ja verot 20%
No annapas kun nouset suurempaa tuloluokkaan niin sulla menee puolet veroa..
Minulle jäi käteen 3200-3700 euroa. Enemmän jäi jos olin yövuorossa. Olin paperitehtaalla töissä 3 vuorotyössä. Sitä kesti 13 vuotta. Nykyään jää käteen 2200 euroa kk. Kyllä sillä pärjää koska ei ole lainaa eikä velkaa enää.
No ei jos tänne tulee 50000 tulijaa joka vuosi elätettäviksi. Pitää verottaa lisää että riittää kehitysapuun ja tulkkeihin.
Mulle kans