Sanokaa, mitä tekisitte tässä tilanteessa
Käyn viikoittain mieheni kanssa eräässä paikassa, jossa on paljon muita ihmisiä. Olen raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen saanut kirjaimellisesti kymmeniä kommentteja ulkonäöstäni pyytämättä, pääasiassa mahan koosta. Ne saavat minut ahdistumaan, koska tulee tunne, että ihmiset kyttäävät mahani palautumista silmä kovana aina kun käyn siellä.
Nyt en ole monena kertana pystynyt lähtemään kyseiseen paikkaan, kun minua on jo etukäteen ahdistaneet tulevat mahdolliset kommentit ja katseet. Mieheni on tästä vihainen ja hänen mielestään vika on minun asenteessani, kun en voi viikosta toiseen vain ottaa vastaan noita kommentteja.
En tiedä miten voisin näille ihmisille itsellekään asiasta ilmaista, koska heitä on lukuisia ja suuttuisivat varmasti ---> jäisin yksin. Siksi on helpompaa vain olla pois.
Mielipiteitä?
Kommentit (12)
Miehen pitäis puolustaa sua. Jos ei sitä tee niin jää pois vaan. Ei kannata uhrata aikaa ihmisiin joiden seurassa tulee paha olla.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:43"]Miehen pitäis puolustaa sua. Jos ei sitä tee niin jää pois vaan. Ei kannata uhrata aikaa ihmisiin joiden seurassa tulee paha olla.
[/quote]
Joo, ei todellakaan puolusta. Hokee vaan, että se on minun vikani ja oma asenneongelma kun en halua olla enää kynnysmatto. AP
Äh, mahani on ollut kaikkia kolmea lastani odottaessani todella suuri ja tottakai siitä on kommenttia tullut ihan joka paikassa ja hyvin monelta ihmiseltä. Mutta mitä sitten? Ei siitä tarvitse kahta lausetta enempää jutella ja juttelun voi siirtää sitten muihin aiheisiin. En todellakaan ottanut asiasta mitään ongelmaa, en edes ajatellut ottaa. Ja mieheltäni en mitään puolustamisia tarvinnut, aikuinen ihminen olen ja osaan puhua itsekin. Opettele siis vastaamaan kommentoitiin ympäripyöreillä lauseilla tai vaan naurahdat ja annat olla jos et muuten halua puhua. Älä tee asiasta isompaa juttua kuin se on.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:51"]Äh, mahani on ollut kaikkia kolmea lastani odottaessani todella suuri ja tottakai siitä on kommenttia tullut ihan joka paikassa ja hyvin monelta ihmiseltä. Mutta mitä sitten? Ei siitä tarvitse kahta lausetta enempää jutella ja juttelun voi siirtää sitten muihin aiheisiin. En todellakaan ottanut asiasta mitään ongelmaa, en edes ajatellut ottaa. Ja mieheltäni en mitään puolustamisia tarvinnut, aikuinen ihminen olen ja osaan puhua itsekin. Opettele siis vastaamaan kommentoitiin ympäripyöreillä lauseilla tai vaan naurahdat ja annat olla jos et muuten halua puhua. Älä tee asiasta isompaa juttua kuin se on.
[/quote]
Niin olen tehnytkin, en ole välttämättä vastannut mitään, tai sanonut esim. "jaa". Kaivelee vaan ja ahdistaa se mahan kyttäys, etenkin näin synnytyksen jälkeen kun se on vain kiihtynyt. AP
Olet yliherkkä valmiiksi, ja hormonien takia vielä enemmän. Juttele sen miehesi kanssa asiasta, mutta kuuntele myös. Joskus on hyvä miettiä niitä omia herkkyyksiä, ja missä kohtaa ne alkavat rajoittaa elämää liikaa. Ihmisiä liikuttaa, kun joku saa vauvan, se on monien arjessa harvinainen juttu. Haluavat osallistua, ja liikutuksissaan tekevät sen sitten kömpelösti. Negatiivisin mahdollinen tulkintasi toisten käytöksestä saattaa osua jonkun kateellisen kohdalla oikeaan, mutta siihen takertuminen ja pakoilu tekevät omasta elämästäsi kurjaa. Ennen kaikkea lapsesi tarvitsisi sosiaalisesti taitavan äidin, joka ei pienestä hätkähdä. Sellainen ryhtiliike parantaa hänen tulevaisuuttaan, mies vaistoaa tämän ja on siksi vihainen, kun yrität valjastaa hänet puoluetoveriksesi. Kun miehesi on vihainen, hänen näkökulmastaan sinä olet tekemässä vakavan virheen, ja sinun olisi erittäin viisasta yrittää perehtyä hänen vinkkeliinsä. Jos olet arvostanut häntä tähän asti riittävästi valitaksesi hänet lapsesi isäksi, anna arvoa sitten myös.
Kyllä se siitä.
Oletetaan, etä olet oikeassa ja imiset todela jättäisivät sinut yksin, koska pyydät että saisit pitää koskemattomuuteei. Silloin kannattaa pohtia, mitä eroa on sillä, että jäät yksin koska pyydät olemaan kommentoimatta ulkonäköäsi ja sillä, että jäät yksin koska et mene rakkaseen harrastukseesi?
Molemissa tapauksisa jäät yksin.
Enimmäisessä tapauksessa olet kuitenkin tehnyt parhaasi ja yrittänyt pitää kiinni oikeuksistasi ja arvokkuudestasi. Hävisit, mutta yritit kuitenin
Jälkmmäisessä tapauksessa olet väistämytkonfliktin, etkä ole siihen syyllinen, mutta onhan se silti olemassa.
nyt sun pitää miettiä, kummassa tapauksessa pidät itsestäsi enemmän. Minusta toisten ulkonäö kommentoiminen on törkeää ja kuvittelisin, että vaikka moni vähän närkästyy kun omaa käytöstä kommentoidaan. Kukaanei kehtaa ryhtyä kovin mielenosoitukselliseksi. Toisaalt en tunne teidän piirejä, enkä stä kuinka törkeitä siellä voidaan olla. Musta sulla ikuitenkan ole paljon menetettävää noin piiren suhteen: suuttukoon jos suuttuvat ja jos vaihtoehto on vaan jököttää yksin kotona niin mistä siinä eds valitsee? Kyse onsilloin vain ja ennen kaikkea siitä, mitä SINÄ haluat omissa silmissäsi olla?
Osta vatsaa litistävät alushousut. Loppuu kommentit kun vatsan seudulta häviää senttejä
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:18"]Osta vatsaa litistävät alushousut. Loppuu kommentit kun vatsan seudulta häviää senttejä
[/quote]
Ei pitäisi olla vatsan koosta kiinni, kun BMI on 19 ja senttejä alle 70. AP
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:19"]Olet synnytyspsykoosissa.
[/quote]
Perustelut? Kyllä näille kommenteille on ihan todistajia, eivät ole minun keksimiäni. Sinäkö olisit ihan viilipyttynä jos ulkonäköäsi arvosteltaisiin jatkuvasti? AP
Jaahas..missä uskonnollisessa yhteisössä ollaan noin suvaitsevaisia?
Ei tulisi mieleenkään kommentoida kenenkään mahaa! Kummia moukkia, ja vielä suuttuisivat jos siitä huomauttaa!?