Opiskelijat, mitä toivotte lahjaksi?
Muuta kuin rahaa. Opiskelevat nuoret poikani toivoivat, että joku pieni paketti olisi kiva saada, kun se on perinne avata niitä. Mutta eivät esitä mitään toiveita. Hankalaa, kun kaikkea mitä on ajatellut, ostavat kohta itse. Ei tartte olla kallista, mikä vaan käy, 10 euroa tai 30 euroa, ihan sama. Toiselle ajattelin kuulokkeita, mutta oli ostanut ja toisaalta tuon elektroniikkatavaran suhteen ovat fiksumpia.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:56"]
Kosmetiikkaa (tosin pitää tietää mistä saaja tykkää!), sukkia, alusvaatteita, ruokaa, jokin pikku luksusjuttu... noita ainakin itse toivon opiskelijana - ja kympinkin budjetin saa riittämään noihin :)
[/quote]
Vegaanista kosmetiikkaa kannattaa etenkin ostaa :) Moni olisi siitä hyvin kiitollinen :)
Jotain mitä tarvitsen. Muutin juuri omilleni. Esim. mikro, matto (mun valitsema), keittiövälineitä tai toi kattovalaisin, mitä en oo saanu aikaiseks hankkia vielä viiden kuukauden asumisen jälkeen... Joku CD-levykin vois olla kiva. -N20
Joulu rauhaa koko maahan, sitä ettei kukaan polta kotiaan kännissä, eikä kenenkään luona käy poliisi. Toivon myös sitä ettei sähköt katkea, ja tiet aurataan. Toivon, ettei kukaan kuole tai tapa perhettään jouluna.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:53"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:37"]Eettisiä vaatteita. Reilun kaupan puuvillasta tehtyjä paitoja yms. Reilun kaupan kahvia, suklaata yms. [/quote] tunge ne reilun kaupan tuotteet syvälle sinne minne aurinko ei paista. [/quote] Monet opiskelijat haluavat ostaa reilun kaupan tuotteita ja on ihanaa saada niitä lahjaksi :) [/quote] mä en tunne ketään, jota kiinnostaa eettisyys. Laatu kiinnostaa kyllä, muttei mikään hippeily. Ja ihan opiskelija olen itsekin.
[/quote]
Aa ok, tässä on varmaan eroja eri opinahjojen välillä. :) Yliopistolla ovat lähes tulkoon kaikki kiinnostuneita eettisyydestä ja monet ovat kierrätyshenkisiä ja kuluttavat hyvin eettisesti. Siksi on ihanaa jos pukin kontista löytyisi joskus esim se reilun kaupan kahvipaketti :)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:56"]
Kosmetiikkaa (tosin pitää tietää mistä saaja tykkää!), sukkia, alusvaatteita, ruokaa, jokin pikku luksusjuttu... noita ainakin itse toivon opiskelijana - ja kympinkin budjetin saa riittämään noihin :)
[/quote]
Vegaanista kosmetiikkaa kannattaa etenkin ostaa :) Moni olisi siitä hyvin kiitollinen :)
[/quote]
Aika harva opiskelija on hippi
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:56"] Kosmetiikkaa (tosin pitää tietää mistä saaja tykkää!), sukkia, alusvaatteita, ruokaa, jokin pikku luksusjuttu... noita ainakin itse toivon opiskelijana - ja kympinkin budjetin saa riittämään noihin :) [/quote] Vegaanista kosmetiikkaa kannattaa etenkin ostaa :) Moni olisi siitä hyvin kiitollinen :) [/quote] Aika harva opiskelija on hippi
[/quote]
Suurin osa, ainakin yliopistolla kuluttaa eettisesti. :) Ei ole hippeyttä ottaa huomioon muidenkin kuin itsensä hyvinvointia.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:58"]
Sellaiset vähän kalliimmat käyttötarvikkeet. Itsellä toiveissa laadukas uunivuoka, teepannu, termospullo, tämmöisiä.
[/quote]
Teepannu voisi olla tuolle toiselle, toinen ei juo teetä. Pistetäänpä harkintaan.
Aijaa, itse opiskelen yliopistolla humanistisia aineita enkä ole törmännyt yhteenkään "hippiin"
Väittäisin että HY:ssä viikistä löytyy hipit (bilsa), mutta ei niinkään keskustakampukselta, ainakaan niin paljoa. Eikä todellakaan kauppiksesta... Moni kaverini arvostaa luomua ja reilua kauppaa, vaikka einole hipoi eikä yleensä ole varaa niitä ostaa
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:56"] Kosmetiikkaa (tosin pitää tietää mistä saaja tykkää!), sukkia, alusvaatteita, ruokaa, jokin pikku luksusjuttu... noita ainakin itse toivon opiskelijana - ja kympinkin budjetin saa riittämään noihin :) [/quote] Vegaanista kosmetiikkaa kannattaa etenkin ostaa :) Moni olisi siitä hyvin kiitollinen :) [/quote] Aika harva opiskelija on hippi
[/quote]
Suurin osa, ainakin yliopistolla kuluttaa eettisesti. :) Ei ole hippeyttä ottaa huomioon muidenkin kuin itsensä hyvinvointia.
[/quote]
En ole kyllä meidän yliopistolla huomannut mitään eettistä ajattelua. Ihan samalla tavalla kulutetaan kuin kaikki muutkin. Opettajaksi opiskelen.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:37"]Eettisiä vaatteita. Reilun kaupan puuvillasta tehtyjä paitoja yms. Reilun kaupan kahvia, suklaata yms. [/quote] tunge ne reilun kaupan tuotteet syvälle sinne minne aurinko ei paista.
[/quote]
Monet opiskelijat haluavat ostaa reilun kaupan tuotteita ja on ihanaa saada niitä lahjaksi :)
[/quote]
mä en tunne ketään, jota kiinnostaa eettisyys. Laatu kiinnostaa kyllä, muttei mikään hippeily. Ja ihan opiskelija olen itsekin.