Olen työtön 35v mies joka kaipaisi itselleen kumppania. Mutta tuntuu että ei ole tarjolla muita kuin sellaisia naisia, joilla on työttömyyden lisäksi pitkä lista muitakin ongelmia
Esimerkiksi kun itse olen viimeksi juonut edes kevyen humalan viime vuonna, en tupakoi, käyn salilla ja pidän kroppani (185cm) hyvässä kunnossa muutenkin liikkuen, kasvoni ovat keskimääräistä komeammat, pukeudun siististi, pidän huolta hygieniastani, pidän kotini puhtaana, minulla ei ole vielä lapsia, olen keskiverto älykkäämpi (ihan testatusti), olen hyvin empaattinen ja huumorintajuinen, en ole väkivaltainen, ei ole huume -tai väkivaltahistoriaa eikä muutakaan rikosjuttuja....
...Niin tarjolla olevat naiset tuntuvat aina olevan sekoitus seuraavista,, tietysti vaihdellen eri "ominaisuuksien" välillä : Vahvasti alkoon menevä, runsaasti tupakoiva, tyhmä, huumeidenkäyttäjä (nykyinen tai entinen), lapsia (ja vielä usein eri miehille), väkivaltataustaa, huumorintajuton, huomattavan lihava, ei mitään liikuntaa harrastava, ilkeä, ruma, koti kuin kaatopaikka (esim. kaapit kun avaa niin 15 vuoden pölyt nurkissa...
Tiedän että en voi vaatia suurta omaisuutta tai työssäkäyntiä naiselta, koska niitä ei minulla itsellänikään ole, mutta missä ovat kaikki ne naiset joilla olisi muut osa-alueet kunnossa? Ihan kuten itsellänikin on
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A8 nytkö taas tasotepria ei pidäkkään. Sun tado on tuo, ap.
Eikö tämän niinsanotun "tasoteorian" mukaan minun tasoni olisi työtön nainen, joka ei kuitenkaan ole mikään moniongelmainen alkoholisti?
Vai mikä minun tasoni tämän teorian mukaan on? En ole niin perehtynyt aiheeseen että tietäisin.ap
Sinun taso on elämäntapatyötön nainen? Ja oot tutustunut mitä jengi pitää sisällään?
Aloituksestani käy ilmi että harvassa ovat naiset joilla ei olisi kasaa muita ongelmia pitkäaikaistyöttömyyden lisäksi.
ap
Oliko tämä sinulle yllätys? Sama ilmiöhän on myös miesten kohdalla.
Toisaalta työttömänä sinulla olisi runsaasti aikaa tukea kumppaniasi arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämän niinsanotun "tasoteorian" mukaan minun tasoni olisi työtön nainen, joka ei kuitenkaan ole mikään moniongelmainen alkoholisti?
Vai mikä minun tasoni tämän teorian mukaan on? En ole niin perehtynyt aiheeseen että tietäisin.ap
Sinun taso on elämäntapatyötön nainen? Ja oot tutustunut mitä jengi pitää sisällään?
Aloituksestani käy ilmi että harvassa ovat naiset joilla ei olisi kasaa muita ongelmia pitkäaikaistyöttömyyden lisäksi.
ap
Niin, koska miehet ovat keskimäärin paljon naisia itsekkäämpiä eikä heille tuota ongelmaa loisia valtion kukkarolla jos ei hotsita mennä töihin. Naiset on vastuullisempia ja jättäytyvät muiden elätettäväksi vain jos on pahoja ongelmia. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sullakin aika isoja ongelmia on jos tuohon ikään ei koulutusta tai työhistoriaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille ja miehille on tasoteoriassa eri standardit. Työtön mies on siinä huomattavasti alempana kuin työtön nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, ap taitaa olla se vakiovonkuja, jonka vanhemmat aina ihmettelee miten sitä elämänkumppania ei vaan löydy ja pitäiskö alkaa kelpuuttamaan myös lihavat yh:t. Äitee menee peräkamariin itkemään kun ei lastenlapsia taida ikinä siunaantua... 😥
Asun yksin.
ap
Ensin etsi työ ja sitten katotaan sitä naisenjuttua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Katsos kun yleensä ihmiset eivät ole elämäntapatyöttömiä, jos heillä ei ole jotain ominaisuutta joka sotkee elämänhallinnan. Lisäksi useimmat kokevat pitkäaikaistyöttömyyden (eri asia kuin elämäntapatyöttömyys) sen verran raskaana, että elämänhallinta alkaa kärsiä ainakin joltain osin. Siitä se työttömyyden ja huonojen valintojen kierre sitten lähtee.
Oletetaan että AP olisi elämäntapatyötön, mutta jolla ei ole mitään stereotyypin ongelmia. Eli poikkeus joukossa.
Millaista kumppania hänen pitäisi hakea? Mikä on hänen "tasonsa"?
Ensin etsit itsellesi työn ja sitten vasta mietit parisuhdetta.
Voi ap, tiedostat ongelman itse, et vain voi myöntää, että vika on sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Katsos kun yleensä ihmiset eivät ole elämäntapatyöttömiä, jos heillä ei ole jotain ominaisuutta joka sotkee elämänhallinnan. Lisäksi useimmat kokevat pitkäaikaistyöttömyyden (eri asia kuin elämäntapatyöttömyys) sen verran raskaana, että elämänhallinta alkaa kärsiä ainakin joltain osin. Siitä se työttömyyden ja huonojen valintojen kierre sitten lähtee.
Oletetaan että AP olisi elämäntapatyötön, mutta jolla ei ole mitään stereotyypin ongelmia. Eli poikkeus joukossa.
Millaista kumppania hänen pitäisi hakea? Mikä on hänen "tasonsa"?
Tämä on niin outo kysymys. Taso on se minkä mies saa. Ensin tuputetaan ihmisille tasoteoriaa suut ja silmät täyteen, mutta sitten kun tulee hetki hyväksyä oma taso, homma ei yhtäkkiä kelpaakaan. En kerta kaikkiaan ymmärrä. Tässäkin ketjussa mies selittää että ap:n taso on alempi blaa blaa. Mutta sitten kuitenkin syytetään naisia sormi ojossa kun ap:lle on tarjolla juuri sitä mitä hän itsekin on, eli pitkäaikaistyöttömiä naisia. Kysellään mikä se taso olisi, ja odotetaan vastaukseksi että reipas fitness-kissa naapurintyttölookilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no hae työssäkäyvää, älä valitse niitä baarikävijöitä. ei varmaan haittaa työttömys koska seurustelukin vaatii aikaa.
Jos haen työssäkäyvää, niin valitetaan sitten siitä että haen elättäjää...Ja pitäisi hakea työtöntä.
Mutta pitkäaikaistyöttömissä ihan oikeasti on todella vähän kaltaisiani.
ap
Siis mitä hittoa, oikein haet työssäkäyvää kun et itsekään ole töissä ja oikein tiedostat ettet voi vaatia suurta omaisuutta naiselta.. Voi luoja, että olet kyllä saalis!
Miksi et ole töissä? Miksi haluat olla loinen?
Haluat ilmeisesti jonkin 25 v mallin, lapsettoman ym. Aloitapa vaikka omasta ikäluokastasi, monella siinä on lapsia. Jos lapset ovat isoin kynnys, mieti mistä muusta voit joustaa. Et voi etsiä täydellistä ihmistä. Esim. Ulkonäössä ei muutama lisäkilo pitäisi haitata.
Koska olet työtön, neuvon että lähde opiskelemaan. Opiskelun aikana voit löytää kumppanin itsellesi.
Itse työssäkäyvänä en lämpene työttömille ehdokkaille. Syitä on monia, mm. Erilainen elintaso ja aikataulut. Minä olen työviikon jälkeen väsynyt mutta työtön on koko viikon odottanut että viikonloppuna tehdään jotain kivaa kun kummallakin vapaata. Itsellä viikonloput lähinnä palautumista ja lepäilyä.
Jokaisella palstalle kirjoittavalla miehellä on mielestään keskimääräistä komeammat karvot.
Useimmat heistä uskovat olevansa keskimääräistä älykkäämpiä, vaikka työtä ei löydy.
Kiehtovaa. Erittäin epätodennäköistä, mutta kiehtovaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse työssäkäyvänä en lämpene työttömille ehdokkaille. Syitä on monia, mm. Erilainen elintaso ja aikataulut. Minä olen työviikon jälkeen väsynyt mutta työtön on koko viikon odottanut että viikonloppuna tehdään jotain kivaa kun kummallakin vapaata. Itsellä viikonloput lähinnä palautumista ja lepäilyä.
Mutta kun asuu työttömän kanssa niin ei tarvitse tehdä kotitöitä, asunto on siivottu ja ruoat tehty. Itse olen myös säännöllisesti palkkatukitöissa, ei ehtinyt edes ansiosidonnainen loppumaan viime kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun asuu työttömän kanssa niin ei tarvitse tehdä kotitöitä, asunto on siivottu ja ruoat tehty. Itse olen myös säännöllisesti palkkatukitöissa, ei ehtinyt edes ansiosidonnainen loppumaan viime kerralla.
Niin olettaen että työtön tekee nämä asiat. Ja tästä aiheutuu kyllä epätasa-arvo ongelma.
Netti-äo-testit ei ole luotettavia.
Näyttää monelle työssäkäyvälle pariskunnalle tulevan ero, on työt, kotityöt ja lapset. Työtön vaimo ehtii tekemään kotityöt kun puoliso töissä.
Ja palkkatukitöissä olleena totean, että aika paljon vakituiset saikuttaa ja sitten arvostellaan työttömiä, vaikka itse ollaan paljon sairaslomilla ja nostetaan niiltä päiviltä palkkaa.
Kyse on parisuhdemarkkinoilla olevista. Ei miehistä ja naisista ylipäätään.