Tutkimus: koronarokotteet eivät vähennä koronatartuntoja
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8481107/
Tutkittu 68 maata ja yhdysvaltain 2947 piirikuntaa. Lopputulos on, että rokotekattavuus ei korreloi pienemmän koronan esiintyvyyden kanssa millään tavalla.
Ei tätä tautia siis rokottamalla tukahduteta vaan jää tosiaan kiertämään kuten influenssa. Rokotus ei silti ole hyödytön, voi suojata vakavalta tautimuodolta ottajaansa. Mutta siis ei mitään järkeä painostaa kaikkia piikille, kun ei se korona sillä lähde kumminkaan.
Kommentit (258)
Noo, itse olin rokoterajoitteinen. Sit rupesin funtsii, entäpä jos ... sittenkin iskee...
No, faijalla oli aivoinfarkti (teho- > päivystys- > neuro- > vuodeosasto). - kustanti 700e. Rupesin mietii..., entäpä jos... se "kustantaa" saman mulle. Kyllä mulla sille 700egelle olis käyttöö... kännykkää pitäs uusia, läppäriäkin. Rokote makso 0e - halpa sijoitus.
Vierailija kirjoitti:
Taudit ovat erilaisia. Jotkut tukahtuvat rokotteen avulla pois ja jotkut kiertävät rokotteesta huolimatta kuten influenssa. En epäröi hetkeäkään ottaa kolmatta rokotetta ja neljäs varmaan sitten vuoden päästä. Rokotetut saavat taudin lievänä (paitsi immuunivajeiset voivat valitettavasti joutua tehohoitoinkin), tämä riittää minulle tässä kurjassa tilanteessa.
Ja minä jatkan vielä - vastustan myös koronapassia. Tanskan malliin kaikki rajoitukset tulisi purkaa nyt ja unohtaa koronapassisotkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään vähennä tartuntoja! Eihän kukaan ole sitä väittänytkään! Rokotukset vähentävät vakavia tautimuotoja, sairaaloiden kuormitusta erityisesti tehohoidon osalta.
Miten kauan tätä täytyy jankata?Koronapassi ja matkustusrajoitteet kuitenkin pohjautuu ajatukseen siitä, että nimenomaan taudin leviäminen eli tartunnat vähenisi rokottamalla.
Niin, siis vakavat tartunnat!!!
Ei hyvänen aika, tämähän on ihan kaiken rokottamisen perusidea. Välttyä vakavalta taudilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on vaarallinen tauti eikä se katso keneenkä se iskee. Voi viedä perusterveenkin haudan porteille. Perusterveelläkin voi olla elimistössä heikkoja kohtia mihinkä se iskee tuhoisasti. Kaikki rokottamattomat saa koronan ennemmin tai myöhemmin. Siinä pelaa sitten venäläistä rulettia sen kanssa.
Kyllä sen tartunnan saa kaikki rokotetutkin ja kuten sanoit, perusterveelläkin voi olla elimistössä heikkoja kohtia joiden takia rokotekaan ei anna sellaistakaan suojaa jonka se parhaimmillaan voi antaa.
Ja parhaimmillaankin näiden rokotteiden antama suoja on väliaikainen.
Tässä todellakin pelataan venäläistä rulettia suomalaisten terveydellä kun kaikki lasketaan pelkän rokotussuojan varaan.
Niinpä. Rokotteen piti tai pitäisi olla yksi apuväline koronapandemian hallinnassa eikä mikään koko pandemian lopettava ihmelääke.
Pointtihan onkin siinä, että rokotteet ehkäisevät koronan vakavaa tautimuotoa ja auttavat näin ollen sairaaloiden äärirajoilla olevissa kuormituksissa. Kyllähän nyt jokainen täyspäinen tajuaa, että ei rokote itse virusta tuhoa. Rokotevastaiset juustopäät eivät vain tajua asioiden pointteja.
En löytänyt vertaisarvoinnin merkintää. Laittaisitko sen tähän, kiitos.
Voi veikkoset, tämä avaa melkoisen pandoran lippaan. Passiin voidaan lisäillä tästä lähtien vaikka ja mitä aina vain terveyteen ja turvallisuuteen vedoten.
Eniten ihmetyttää, ettei osa näe ollenkaan pidemmälle. Olemme kohta kaikki rokottamattomia. Se on sormien napsautus ja passiin tarvitaan kolme, neljä tai viisi rokotusta. Kuinka monta kukin nyt sitten kestääkään.
Vierailija kirjoitti:
Pointtihan onkin siinä, että rokotteet ehkäisevät koronan vakavaa tautimuotoa ja auttavat näin ollen sairaaloiden äärirajoilla olevissa kuormituksissa. Kyllähän nyt jokainen täyspäinen tajuaa, että ei rokote itse virusta tuhoa. Rokotevastaiset juustopäät eivät vain tajua asioiden pointteja.
Juuri näin. Nytkin suurin osa sairaalassa makaavista on rokottamattomia, vaikka rokotettuja on silti huomattavasti enemmän väestössä. Kertoo tilastollisesti karua kieltä asioiden laidoista. Jos nämäkin rokotevastaiset foliohatut olisivat rokotteen ottaneet, niin sairaaloissa ei makaisi juuri yhtään koronapotilaita.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä ap tätä logiikkaa:
"Mutta siis ei mitään järkeä painostaa kaikkia piikille, kun ei se korona sillä lähde kumminkaan."
Jos kuitenkin toisaalta se kiertää ihan normaalisti mutta rokotus kuitenkin estää tehokkaasti vakavan tautimuodon niin se kannattaa tietenkin silloin ottaa. Ymmärrä se trolli.
Itse viruksessa täytyy tapahtua jotain eli sen täytyy esim. melko nopeasti heiketä jotta vältytään rokotuskierteeltä. Aluksihan siitä heikkenemisestä oli kovastikin puhetta.
Kannattaa ottaa ja painostaa rokotuksiin on eri asioita. Kyllä toki, kun on tutkittua tietoa että vakavan tautimuodon riski vähenee rokotteella, tästä on hyvä tiedottaa ja "mainostaa" sitä rokotetta tutkituilla faktoilla.
Mutta kyllä aikuinen ihminen saa ottaa tietoisia riskejä, eikä siitä ole tapana ollut syyllistää kuten nyt koronarokotteen suhteen. Influenssarokotteen tai jäykkäkouristusrokotteen ottamattomuuskin altistaa mahdollisesti kuolemaan johtavalle taudille, mutta ei näistä vaahdota joka paikassa silti ja painosteta. Eikä tehdä edes influenssarokotuspasseja joilla pääsee ravintolaan vaikka kyseessä tarttuva tauti johon voi myös kuolla. Hyväksytään, että jotkut ottaa riskejä ja oma asia jos ne realisoituu. Hyväksytään tietty kuolleisuus tautiin osaksi elämää.
Tämän koronarokotteen kanssa on aivan eri meno. Ihmiset käy jopa aggressiivisiksi, kun sanoo ettei aio ottaa rokotetta. Kulkutautimyönteinen, tartuttaja, itsekäs, muista piittaamaton! Hyväksyisivät vaan tyynesti toisten riskinoton kuten influenssankin suhteen tehdään.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Eikös kolmannen rokotuksen väitetä estävän 9/10 läpäisyinfektioista.
Ja jos ei, niin sitten neljäs ainakin, tai viides, tai kuudes...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään vähennä tartuntoja! Eihän kukaan ole sitä väittänytkään! Rokotukset vähentävät vakavia tautimuotoja, sairaaloiden kuormitusta erityisesti tehohoidon osalta.
Miten kauan tätä täytyy jankata?Kyllä on väitetty, että ehkäisee tartuntoja.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Koronarokotus vähentää koronaviruksen erittymistä merkittävästi ja ehkäisee viruksen tarttumista ihmisestä toiseen. Rokotus ei kuitenkaan täysin estä tartuntoja, mutta antaa hyvän suojan vakavaa tautia vastaan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/estaako-rokote-tartunnan-levittamis…
”Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ylilääkärin Hanna Nohynekin mukaan koronarokotteet suojaavat myös tartunnan saamiselta ja levittämiseltä. Suojateho vaihtelee kuitenkin ihmisten välillä.
Nohynekin mukaan ensimmäinen rokoteannos suojaa "kohtuullisesti" ja toinen annos "erittäin hyvin" levittämästä virusta eteenpäin.”
Tuossa vain pari esimerkkiä, mutta kyllä asiantuntijatasolta tuo tartuntojen vähentymisen väite on esitetty. Nyt on tarkistuksen paikka.Suomessahan rokotettujen tartuntoja vähentää se, ettei enää testata.
Nyt olisi oiva tilaisuus katsoa, kenen geenit on vahvimmat? Eipä dinosauruksiakaan ole näkynyt, mutta henkiinjääneitä kyllä. Saattaa kyllä itse hävitä tossa lotossa. Mut "Elämä on". Biologinen lotto käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan tätä täytyy jankata?Kyllä on väitetty, että ehkäisee tartuntoja.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Koronarokotus vähentää koronaviruksen erittymistä merkittävästi ja ehkäisee viruksen tarttumista ihmisestä toiseen. Rokotus ei kuitenkaan täysin estä tartuntoja, mutta antaa hyvän suojan vakavaa tautia vastaan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/estaako-rokote-tartunnan-levittamis…
”Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ylilääkärin Hanna Nohynekin mukaan koronarokotteet suojaavat myös tartunnan saamiselta ja levittämiseltä. Suojateho vaihtelee kuitenkin ihmisten välillä.
Nohynekin mukaan ensimmäinen rokoteannos suojaa "kohtuullisesti" ja toinen annos "erittäin hyvin" levittämästä virusta eteenpäin.”
Tuossa vain pari esimerkkiä, mutta kyllä asiantuntijatasolta tuo tartuntojen vähentymisen väite on esitetty. Nyt on tarkistuksen paikka.Suomessahan rokotettujen tartuntoja vähentää se, ettei enää testata.
Nyt olisi oiva tilaisuus katsoa, kenen geenit on vahvimmat? Eipä dinosauruksiakaan ole näkynyt, mutta henkiinjääneitä kyllä. Saattaa kyllä itse hävitä tossa lotossa. Mut "Elämä on". Biologinen lotto käyntiin.
Itselläni rokotuskieltäytyminen perustuu osin juuri tähän. Annan luonnon päättää. Enkä näe kuolemaani tautiin mitenkään asiana jota pitäisi yrittää välttää. Onpahan yksi kuluttaja pois ilmastoa tuhoamasta ja planteetan luonnonvaroja kuluttamassa, jos kuolen koronaan. (Ja on hoitotahdossa elvytys- ja tehohoitokielto)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nollatutkimus. Kaikilla tiedossa. Rokotteet estävät vakavia sairastumisia. Siksi niitä otetaan. Suomessa tehoilla rokottamattomia.
Tehohoidossa on kuitenkin ollut täydenkin rokotussarjan ottaneita joten ei voi sanoa että estää vakavaa muotoa. Meillä ei ole itseasiassa mitään tietoa siitä. Meillä on ainoastaan faktaa siitä, että kyllä sairastuu vakavasti.
Mikään rokote ei suojaa sataprosenttisesti vakavalta taudiltakaan. Mutta Suomessa tehohoitoon on joutunut tähän mennessä kaikkiaan 22 täysrokotettua, kun täysrokotettujen määrä on kuitenkin reippaasti yli 3 miljoonaa. Joten hyvin pieni on täysrokotetun todennäköisyys joutua tehohoitoon. Ne kaikki tehohoitoon joutuneet ovat olleet yli 60-vuotiaita ja luultavasti taustalla on ollut myös perussairauksia. Yhtään alle 60-vuotiasta täysrokotettua, siis edes riskiryhmäläistä, ei ole joutunut Suomessa tähän mennessä koronan vuoksi tehohoitoon.
Nämä tilastot on minusta mielenkiintoisia. Kun ajatellaan tilannetta, missä rajoituksista on luovuttu ja suurella osalla on täysi rokotussarja, niin eihän sellaista dataa ole Suomesta kuin muutama hassu viikko. Jos verrataan koko pandemian ajalta rokottamattomat/rokotetut tehohoitomääriä, niin ollaan minusta aika väärillä urilla kun suurimman osan ajasta ei rokotuksia ole ollut kellään.
Sinällään uskon, että rokotukset vähentää tehohoidon tarvetta ainakin jossain aikavälillä kun teho ei ole heikentynyt vielä, näyttöä tästä on hyvin ulkomailta, toisaalta esim. Israelin tilanteesta olisi syytä ottaa oppia ja miettiä, voidaanko jotain tehdä paremmin.
Minua eniten vaivaa se, että viranomaisten lausunnoilla ja suosituksialla ei tunnu olevan päätä ei häntää, ensin maskit on vaarallisia sitten ne onkin hyviä, paitsi että paremmat maskit ei vaikka onkin jne. Sama rokotteissa, ne ovat ratkaisu kaikeen ja vikaa ei ole, jotenkin epärealistista. Reilu haitta/hyötyarviointi ihan aidosti, sekä muiden maiden kokemusten analysointi tekisi paremman vaikutuksen. Ei varmaan tarvitse selventää, että itse seuraan rokotuksten tehon suhteen Israelin uutisointia mielummin kun THL:n horinoita.
Eniten rokotevastaisia on poliittisesti vihreiden sekä perussuomalaisten kannattajissa. Vihreät hörhöt vielä ymmärrän, kun he nyt ovat niin liberaaleja, että heidän mielestään nyt suunnilleen pitäisi olla oikeus mennä naimisiin vaikka hevosen kanssa, älyttömästä ilmastopolitiikasta puhumattakaan. Mutta että moni PS-äänestäjä on myös lähtenyt tuohon foliohattuiluun ja omaan pesään paskomiseen mukaan, niin se kyllä yllättää ja ketuttaa. Aina olen puoluetta äänestänyt, mutta nyt olen miettinyt, että en äänestä ehkä enää. Nuo rokotevastaiset PS-juntit ovat minulle samalla viivalla kuin vastaavat vihreät sontaläjät, ja en halua kuulla tähän porukkaan missään muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nollatutkimus. Kaikilla tiedossa. Rokotteet estävät vakavia sairastumisia. Siksi niitä otetaan. Suomessa tehoilla rokottamattomia.
Mutta esim. koronapassi perustuu täysin ajatukseen siitä, että estämällä rokottamattomien, lähipäivinä koronanegatiivisiksi testaamattomien pääsy erilaisiin tiloihin (kuten ravintolat ja yökerhot) taudin leviäminen vähenisi. Jos rokotus ei vähennä tartuttamisriskiä, ei ole perusteita rajoittaa rokottamattomien pääsyä minnekään.
Taas rokotettu ja rokotettu yhdessä onyhtä kuin lievä tartunta ja vähemmän tartuntoja. Kun taas rokotettu ja rokottamaton yhdessä on yhtäkuin enemmän tartuntoja ja sairaala.
Tuon vähemmän tartuntoja / enemmän tartuntoja tutkimus näyttäisi kumoavan. Jos se menisi niin, niin silloinhan isompi rokotuskattavuus vähentäisi tartuntoja per tietty henkilömäärä, mitä se ei tutkimuksen mukaan tee.
Se että enemmän tartuntoja saaneita rokottamattomia tarkoittaa enemmän sairaalahoitoisuutta pätee. Mutta siinä vähän epäilyttää se, että kun nyt yhteiskunta on muuten aika lailla avattu. kokonaan, ja passirajoitukset koskee vain ravintoloita ja juottoloita, niin näinköhän rajoitus edes suojelee merkittävästi rokottamattomia. Ne kun kohtaavat luultavasti niitä tartuttajia arjessaan muissa paikoissa sitten.
"...passirajoitukset koskee vain ravintoloita ja juottoloita, niin näinköhän rajoitus edes suojelee merkittävästi rokottamattomia."
Niin, passirajoitukset on laitettu yökerhoihin ja vastaaviin juottoloihin, koska niissä etupäässä 18-30 vuotiaita. Tarkoitus on saada nämä nuoret piikille. Nythän koronan annetaan levitä vapaasti kouluissa ja päiväkodeissa eikä rokotettuja testata. Ei tässä ole mitään muuta logiikkaa kuin siis saada nuoret aikuiset piikille rajoittamalla heidän elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten rokotevastaisia on poliittisesti vihreiden sekä perussuomalaisten kannattajissa. Vihreät hörhöt vielä ymmärrän, kun he nyt ovat niin liberaaleja, että heidän mielestään nyt suunnilleen pitäisi olla oikeus mennä naimisiin vaikka hevosen kanssa, älyttömästä ilmastopolitiikasta puhumattakaan. Mutta että moni PS-äänestäjä on myös lähtenyt tuohon foliohattuiluun ja omaan pesään paskomiseen mukaan, niin se kyllä yllättää ja ketuttaa. Aina olen puoluetta äänestänyt, mutta nyt olen miettinyt, että en äänestä ehkä enää. Nuo rokotevastaiset PS-juntit ovat minulle samalla viivalla kuin vastaavat vihreät sontaläjät, ja en halua kuulla tähän porukkaan missään muodossa.
Itse olen Perussuomalaisten äänestäjä, mutta olen alusta saakka suhtautunut koronaan sen ansaitsemalla vakavuudella. Molemmat rokotteet on otettu, enkä missään nimessä kannata nyt valittua ”antaa levitä”-linjaa. Koronapassi on itselleni yhdentekevä, mutta rehellisyyden nimissä en kyllä oikein jaksa uskoa sen juurikaan tartuntoihin/sairaalalukuihin vaikuttavan. Rokotevastainen hörhövähemmistö saa puolestani Perussuomalaisissa(kin) olla, mahtuuhan puolueeseen muutoinkin ihmiset laidasta laitaan (joka on omasta mielestäni vain hyvä asia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan tätä täytyy jankata?Koronapassi ja matkustusrajoitteet kuitenkin pohjautuu ajatukseen siitä, että nimenomaan taudin leviäminen eli tartunnat vähenisi rokottamalla.
Niin, siis vakavat tartunnat!!!
Ei hyvänen aika, tämähän on ihan kaiken rokottamisen perusidea. Välttyä vakavalta taudilta.
Mitkä hiton vakavat tartunnat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Nytkin suurin osa sairaalassa makaavista on rokottamattomia, vaikka rokotettuja on silti huomattavasti enemmän väestössä. Kertoo tilastollisesti karua kieltä asioiden laidoista. Jos nämäkin rokotevastaiset foliohatut olisivat rokotteen ottaneet, niin sairaaloissa ei makaisi juuri yhtään koronapotilaita.
Kun tuo nyt vaan ei pidä paikkaansa. Myös rokotetut joutuvat sairaalaan. Piste.
Häh?? Mitä ihmettä? Etkö ymmärrä, että hoidettavien määrän nousu liittyy yhteiskunnan avaamiseen, tällöin teholle päätyy koko ajan enemmän ja enemmän rokottamattomia ihmisiä. Siis lähes jokaiselta teholta on tullut viestiä, että nyt sinne päätyy ROKOTTAMATTOMIA.
Sun täytyy olla trolli, koska kirjoitat aivan päättömiä juttuja.