Ostin hiljattain saunaan sellaisen lauteen mittaisen laudeliinan.
Kun ajatuksena oli, että kaikki me kolme kuitenkin istutaan aina samoissa paikoissa saunassa. No eikös vaan tänään mies ollut mennyt istumaan perseellään minun paikalleni! Nyt pitää heti pestä laudeliina! En istu miehen pyllynjäljille .
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:34"] Sen sijaan en ole koskaan kuullut, että kenelläkään olisi kerniliina lauteilla "hygienisyistä". :D [/quote] Siinä sanottiin et enemmänkin yleisen siisteyden takia, ei tule tummentumia aikojen saatossa vaan sauna näyttää lähes uudelta aina. Uuden näköinen sauna on aika miellyttävämpi, kuin sellainen jonka lauteet kaipaisi jo hiomista. [/quote] Mitä iloa siitä uudennäköisestä saunasta on, jos se pitää kuitenkin peitellä kerniliinoihin?
[/quote] kerniliinat saunassa, hahhhaaaaa, älkää nyt naurattako, ostakaa laudeliinoja
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:36"]
Mä oon ihan hysteerinen meidän pyyhkeistä. Mulla on käytössä kaksi pyyhettä. Pikkasen vitutti kun mies tuli saunasta ja ottanuy kaapista mun pyyhkeen! Tasan tietää että mua kuvottaa pyyhkiä naamaa sellaseen millä toinen on joskus tahkonut persreikäänsä. Mun pyyhkeissä on kuviot mistä tiedän aina kumpi puoli on ylä- ja kumpi alapäälle.
[/quote] Mulla on kokonaan erinäköinen pyyhe ylä- ja alapäälle. Muutoinkin kahden pyyhkeen kanssa vaan on jotenki mukavampi kuin yhden.
[/quote] pyyhin ensiksi hiukset ja kasvot, kaulan, rinnat jne ja sitten pesuun
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:34"]
Sen sijaan en ole koskaan kuullut, että kenelläkään olisi kerniliina lauteilla "hygienisyistä". :D
[/quote] Siinä sanottiin et enemmänkin yleisen siisteyden takia, ei tule tummentumia aikojen saatossa vaan sauna näyttää lähes uudelta aina. Uuden näköinen sauna on aika miellyttävämpi, kuin sellainen jonka lauteet kaipaisi jo hiomista.
[/quote]
Kyllä siinä oli puhetta siitä, että miten toisten hygieania tasosta ei koskaan tiedä. Ja toisaalta, jos sitä saunaa hoitaa oikein, niin lauteita ei kyllä tarvitse hioa koskaan. Puu säilyttää itse itsensä. Sitä paitsi, monesti sellaiset kymminiä vuosia vanhat ja elämää nähneet saunat ovat paljon tunnelmallisempia kuin uutuutta hohtavat.
[/quote] ei niin hienoa saunaa olekaan ettenkö ottaisi persustan alle laudeliinaa
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:54"]meilläkin on mutta siihen on muotoiltu ristipistoin kaikkien peffanjäljet. Vasemmalla olen minä muhkean jälkeni kanssa ja haarojenväliin on kirjailtu kiharia häpykarvoja. Sitten tulee kaksi pientä pyllynjälkeä lapsille, pojan haarojen väliin on kirjailtu pikku kassit ettei istu sisarensa paikalle. Oikealla on mieheni pehvanjälki ja haarustassa kaksi isoa, kurttuista kassia. Saimme tämän viime jouluna siskolta...
[/quote]
Oikeasti saitte siskolta? :D
Minusta tuossa saunakernissä on ideaa. Se voisi olla hittituote ensi jouluna. Esim. unikkokuosisena tai Finlaysonin Tom of Finland-kuosisena. Saunakernin keksijän kannattaisi nyt alkaa todella työstämään brändiä ja hakea TEKESiltä jotain apurahaa tai mistä sitä nyt haetaankaan.
Kerniä meillä ei ole eikä tule, mutta koko lauteenmittainen laudeliina on ihan huippukeksintö. Se koululaisten myymä (josta joku mainitsi) on aika rimpula, mutta esim Prismoista ja Anttiloista saa laadukkaita. Eipä tarvitse lauteita hinkata, pefletti vai koneeseen.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:48"]
Mitä iloa siitä uudennäköisestä saunasta on, jos se pitää kuitenkin peitellä kerniliinoihin?
[/quote]Ei kait se kokoajan ole peiteltynä, käytön ajan vain?
[/quote]
No milloin sitä saunaa katellaan muulloin kuin saunoessa? Järjestetäänkö vieraille saunan katselmuskierros ennen lämmitystä? "Ja näin hyvin on meitin lauteet säilyneet." Vieraat ihastelis niin kovasti että vois kahvitkin kattaa sinne saunaan. Olis pöytäliinakin lähellä. ..
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:24"]Mistä ostit? Haluun myös!
Meillä on Jokipiin Pellava ja hyvin toimii. Taisin ostaa Prismasta :)
Parasta taas vähään aikaan av:lla
Pyydä kaikki perheenjäsenet istumaan liinalle, merkitse ahterien rajat ja rajaa ompelemalla jokaiselle oma istumapaikka esimerkiksi kanttinauhalla. Rajoista voi kätevästi seurata lihomista ja laihtumista.
Typerinkään mies ei jatkossa erehdy.
Ehkä.
Ei saatana.. repesin tälle vahakangasjutulle "Pidä lauteesi kuin uusina, osta niiden suojaksi Saunakerni!" :D :D
ei ikävä kyllä ehdi tämän joulun markkinoille, mutta ensi vuonna on varmasti lahjahitti!
Only in Finland. Missään muualla ikinä koskaan emme kävisi tällaista keskustelua. Kääntäkääpä joskus av englanniksi, se on aika huvittavan näköistä.
Sauna on nyt näköjään kuuma aihe av:lla. Sauna-aiheiset avaukset aiheesta riippumatta kirvoittaa pitkän ketjun - oli sitten aiheena höö-mies tai laudeliina...
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 20:44"]
Only in Finland. Missään muualla ikinä koskaan emme kävisi tällaista keskustelua. Kääntäkääpä joskus av englanniksi, se on aika huvittavan näköistä.
[/quote]
Miten tää muuten tapahtuu. Kerran huomasin sen translate-palkin mutta nyt se ei näy.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 20:42"]
Ei saatana.. repesin tälle vahakangasjutulle "Pidä lauteesi kuin uusina, osta niiden suojaksi Saunakerni!" :D :D
ei ikävä kyllä ehdi tämän joulun markkinoille, mutta ensi vuonna on varmasti lahjahitti!
[/quote]
Olisi varmaan myös kirkas voittaja Vuoden turhake-kisassa : )
Tiesittekö, että saunan lauteet on oikeasti hygieeniset. Siis puu jostain syystä on hygieeninen. Esim. kankaisiin jää pöpöt muhimaan. Samoin puuastia tai leikkuulauta on hygieenisempi kuin vastaava muovinen leikkuulauta. Esim. tuohesta tehdyt mämmituokkoset on todettu hygieenisiksi ja ruokaa hyvin säilyttäviksi.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:48"] Mitä iloa siitä uudennäköisestä saunasta on, jos se pitää kuitenkin peitellä kerniliinoihin? [/quote]Ei kait se kokoajan ole peiteltynä, käytön ajan vain? [/quote] No milloin sitä saunaa katellaan muulloin kuin saunoessa? Järjestetäänkö vieraille saunan katselmuskierros ennen lämmitystä? "Ja näin hyvin on meitin lauteet säilyneet." Vieraat ihastelis niin kovasti että vois kahvitkin kattaa sinne saunaan. Olis pöytäliinakin lähellä. ..
[/quote]
Ei hemmetti :D Tää ketju piristi mun iltaa huomattavasti :)
Tom of Finland -laudeliinat olis kyllä päheet. Ehkei kuitenkaan kernistä. Pellavaa vaikka.
Laudeliinoja voi ostaa. Jokaiselle oma. Tietenkin. Kerran käyttö ja sitten pesuun.