Mies tuskailee täälä pyykkien kanssa!!!
Sitä sanotaan ohjeessa, että valkoinen pyykki pitää pestä erikseen muun värisestä pyykistä, mutta minulla on paita, jossa mustavalkoisia ruutuja! Meneekö tämä siis valkopyykkiin vai mihin tämä menee???
Mies
Kommentit (17)
Värinkeräysliinan kanssa vaaleiden pyykkien sekaan. Miten vanha se paita on? Uusista irtoaa enemmän väriä.
tämä on uusi. kiitos ohjeista!!
Mies
Lajittele mustat erikseen ja valkoiset erikseen. Napit kannattaa irrottaa ennen pesua talteen ja sitten neuloa takaisin (etteivät mene pesurumpuun). Käytä vesihanasta valkoisiin PH-arvoltaan "pehmeää" vettä ja mustiin sitä "kovempaa" vettä. Pärjäätkö näillä nikseillä?
Jos on uusi, älä laita valkoisiin vaan värillisiin ja samaan koneeseen ei mielellään muuta uutta vaatetta ettei vaalea osa tummu :) ja 40 astetta riittää ;)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:05"]Jos on uusi, älä laita valkoisiin vaan värillisiin ja samaan koneeseen ei mielellään muuta uutta vaatetta ettei vaalea osa tummu :) ja 40 astetta riittää ;)
[/quote]
40 asteessahan ne värit irtoaa ja värjää vaatteet. Mä pesisin 60 asteessa.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:05"]Lajittele mustat erikseen ja valkoiset erikseen. Napit kannattaa irrottaa ennen pesua talteen ja sitten neuloa takaisin (etteivät mene pesurumpuun). Käytä vesihanasta valkoisiin PH-arvoltaan "pehmeää" vettä ja mustiin sitä "kovempaa" vettä. Pärjäätkö näillä nikseillä?
[/quote]
Miten hanasta voi valita pehmeää tai kovaa vettä? Eikö se oo automaattisesti jompaa kumpaa?
Hups, otan sanani takaisin PH-arvoista. Hanavettä ja 8 ohje on paras.
Kumpi sua haittais enemmän, että valkopyykki tummuu ruutupaidan vuoksi, vai että tummempi värillinen pyykki värjää ruutupaidan?
Mua periaatteessa haittais jos mun uusi paita menisi pilalle, tai mun lakanat värjääntyisi harmaiksi. Ja sekin harmittaisi jos simppelin kysymykseen tulee 14 eri vastausta. (En ole ap)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:05"]
Lajittele mustat erikseen ja valkoiset erikseen. Napit kannattaa irrottaa ennen pesua talteen ja sitten neuloa takaisin (etteivät mene pesurumpuun). Käytä vesihanasta valkoisiin PH-arvoltaan "pehmeää" vettä ja mustiin sitä "kovempaa" vettä. Pärjäätkö näillä nikseillä?
[/quote]
Ei kovuudella ja pehmeydellä ole juuri mitään tekemistä pH:n kanssa.
Ton suhteen olisin hyvin neutraali (7.0).
Mun mielestä voi laittaa kumpaan vaan.