Ostin hiljattain saunaan sellaisen lauteen mittaisen laudeliinan.
Kun ajatuksena oli, että kaikki me kolme kuitenkin istutaan aina samoissa paikoissa saunassa. No eikös vaan tänään mies ollut mennyt istumaan perseellään minun paikalleni! Nyt pitää heti pestä laudeliina! En istu miehen pyllynjäljille .
Kommentit (95)
Haha! Kuvitelkaa saunavieraiden ilmeet kun näkevät vahakankaalla päällystetyt lauteet :D
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:05"]
Siis koko ylä laude on suojattu. Eikä siinä tunnissa nyt kosteus pääse lauteisiin muhimaan. Ei edes käydä nykyisin joka päivä saunas kuten ennen kun oli puukiuas.
Olen nähnyt paljon tummentuneita lautoja ja haisevia saunoja, joten must toi on hyvä ja helppo keino pitää ne kuin uutena.
[/quote]
Jos te tunnin siellä saunotte, niin kyllähän siellä se kosteusprosentti pysyy pitkään korkeana. Lämmityksen ajan, saunomisen ajan ja jäähtymisen ajan. Mieti nyt vähän.
Meillä lauteet pestään säännöllisesti.
Meillä on vahakangas myös sängyssä. Siis kyllähän se kostuu välillä kun on intiimisti miehen kanssa.
Yäk, muhittaa ahteria jonkun muoviliinan päällä kuumassa saunassa...
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:09"]
Haha! Kuvitelkaa saunavieraiden ilmeet kun näkevät vahakankaalla päällystetyt lauteet :D
[/quote]
No joo, jäis kyllä ainakin multa käymättä. Mahtaa olla aikamoiset bakteeri pesät muhimassa siinä laudeliinassa sen päällä, koska kosteus ei tosiaan pääse mihinkään siitä istujan alta.
Ja varmaan ihan kivat 'muovihöyryt'... tosi terveellistä.
Siitä kerniliinasta voi haihtua jotain epäterveellistä hengitysilmaankin. Eihän uikkareitakaan saa pitää saunassa juuri siitä syystä.
Ei niitä siellä saunassa pidetä kuin sen ajan kun siinä istutaan pösilöt. Ja siinä on normaali laudeliina päällä kuten sanottu. Ei se mitenkään muhi.
Noin on ollut nyt 30 vuotta meillä ja sitä ennen meillä kotona paljon pidempään, eikä yksikään ole mitään vastaan sanonut vaan usea vieras on ominut saman tavan koska se on toimiva systeemi.
Jos AP on huolissaan siitä että joku on istunut hänen kohdallaan laudeliinalla, niin miettikää sitä kun siellä on lauma vieraita hikoamassa lauteilla, etenkin kun et voi tietää toisten hygieni tasosta mitään. Sit meet itse samoille lauteille hikoamaan mis joku on just istunut, vaikka siinä oliskin laudeliina. Paljon puhtaampi tapa tuo lauteiden suojaaminen tuollai on, koska ne on helppo vaihtaa sen jälkeen kun vieraat ovat saunoneet.
Meillä on kanssa aina sauna 'puettu nätiksi' Siis siinä missä jalkoja pidetään, on myöskin pitkä pellavainen laudeliina. Kaupunkikämpässä käytetään pieniä yhden pepun liinoja, kun sauna on semmonen hikikoppi.
Hyvä vitsi toi! Mun miähen liina on aina ihan likomärkä, kun hikoilee niin hirmusti. Siis vaikka käy pesulla ennen lauteille menoa.
Kaikesta täällä väännettyä juttua:D
Nussiiko ap miestään? Miten silloin ratkaisette alapäiden koskettamisen?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 19:04"]
No eikö niitä lauteita pääasiassa näe silloin kuin saunoo... Taidat kuulua siihen koulukuntaan, joka pitää sohvaakin muovien alla, ettei se kulu käytössä? Toki ymmärrän lemmikkitaloudessa sohvien peittämisen jollakin erillisellä päällisellä tms. eli sitä tässä en tarkoita. ;)
[/quote] Minä tiedän parikin joka pitää muovia sohvalla, samaa olen nähnyt usein amerikkalaisissa elokuvissa. Sohva pysyy kuin uutena kun sitä ei ole koskaan avattukaan. Itse pidän samasta syystä aina kaikissa laitteissa sen muovikalvon näytön tms. suojana, enkä ota sitä pois. Mikrossakin on ollut jo 15 vuotta muovi siinä luukun ja näppäinten suojana :)
Voi jeesus näitä av:n hygieniafriikkejä taas. Pyyhkeiden peseminen 60-90 asteessakin on näköjään niin vaativaa, että pitää olla alaruumiille oma. No mä kuivaankin peppuraon yleensä paperilla, kun suihku on vessan kanssa samassa tilassa. Ei tarvitse olla pyyhettä pesemässä joka suihkun jälkeen.
Vaihdatko ap niitä saunakernejä kauden mukaan, vähän niin kuin verhojakin? Joulusaunaan jotkut jouluiset ja juhannuksena sitten kesäiset?
Iljettävä ajatuskin istua jonkun vahakangastsydeemin päällä saunassa.