Olen pilannut elämäni.
Opiskelin alaa josta en pidäkään. Olen työssä jota inhoan. Menin naimisiin väärän miehen kanssa ja siksi sain väärät lapset. En oikeastaan edes pidä heistä. Myönnytyksenä sille väärälle miehelle asun väärässä kaupungissa. Vihaan tätä paikkaa. Vihaan elämääni. Vihaan.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 14:58"]Minäkin opiskelin väärälle alalle, mutta en aio tehdä lapsia niin voin vielä opiskella uudelleen. [/quote] Ei ne lapset ole este opiskelulle
[/quote]No totta vitussa ne on. Lapset tarvitsevat vanhemmat joilla on vakaa taloudellinen tilanne ja riittävästi aikaa javoimavaroja. Opiskelija on liian köyhä vanhemmaksi ja jos opiskelee töiden ohella vie se vanhemman voimavarat ja ajan ja lapsi jää ilman.
[/quote]
Meillä on huoattavasti enemmän aikaa lapsille kun työssäkäyvillä vanhemmilla. Ei olis paremmin voinut tämä mennä!
Opiskelija
[/quote]Varmasti. Mutta ei rahaa pitää niistä kakaroista huolta. Sossun luukullako käytte kerjäämässä vai kadulla?
AP! Nyt herätys! Ala elää elämääsi, älä keksi tekosyitä siihen. Sinä et ole vastuussa toisten ihmisen onnesta loppujen lopuksi. Älää tee itsestäsi liian tärkeää! Olet ainoa ihminen joka voi vaikuttaa omaan onneesi. Sinä olet ainoa jonka onni on OIKEASTI käsissäsi. Olet täällä valittamassa koska sisälläsi vielä joku uskoo SINUUN! Ota se haaste vastaan ja muuta elämääsi askel kerrallaan vaikka pelottaa..Älä anna muiden estää muutosta mutta älä myöskään keksi heille mielipiteitä ja vastuksia, joita sinun on "ylitsepääsemätöntä" ylittää.
En tee mitään. En jaksa. Se on turhaa. Eikä edes ole enää mitään mitä toivoisin. Paitsi ehkä dementia. ap
Tiesitkö että opiskelijat voi saada mm. opintotukea? Sitä saa nekin joilla ei ole lapsia, joten siinä mielessä emme ole kuluttanut mitään ns. ylimääräistä. Sama opintolainan suhteen. Me valmistumme hyvinpalkattuille aloille juuri nyt kun lapsista kustannukset kasvavat. Tätä ennen he ovat saanet kierrätettyjä vaatteita ja terveellistä kotiruokaa. Harrastusmenoja ei ole juurikaan ollut. Emme ole kuluttaneet tällä valinnalla yhteiskunnalta yhtään enemmän kuin muutkaan, päinvastoin! On kansantaloudellisesti erittäin kätevää että samalla tuella opiskellaan ja ollaan samalla äitiyslomalla. Mikä ongelma tässä olikaan?! Ja aikaa on ollut. Lapset saa olla kotona kun aikatauluissa on ollut varaa joustaa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:05"]yl
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 14:58"]Minäkin opiskelin väärälle alalle, mutta en aio tehdä lapsia niin voin vielä opiskella uudelleen. [/quote] Ei ne lapset ole este opiskelulle
[/quote]No totta vitussa ne on. Lapset tarvitsevat vanhemmat joilla on vakaa taloudellinen tilanne ja riittävästi aikaa javoimavaroja. Opiskelija on liian köyhä vanhemmaksi ja jos opiskelee töiden ohella vie se vanhemman voimavarat ja ajan ja lapsi jää ilman.
[/quote]
Meillä on huoattavasti enemmän aikaa lapsille kun työssäkäyvillä vanhemmilla. Ei olis paremmin voinut tämä mennä!
Opiskelija
[/quote]Varmasti. Mutta ei rahaa pitää niistä kakaroista huolta. Sossun luukullako käytte kerjäämässä vai kadulla?
[/quote]
Ap taitaa olla kliinisesti masentunut. Mars lääkäriin!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:08"]
Tiesitkö että opiskelijat voi saada mm. opintotukea? Sitä saa nekin joilla ei ole lapsia, joten siinä mielessä emme ole kuluttanut mitään ns. ylimääräistä. Sama opintolainan suhteen. Me valmistumme hyvinpalkattuille aloille juuri nyt kun lapsista kustannukset kasvavat. Tätä ennen he ovat saanet kierrätettyjä vaatteita ja terveellistä kotiruokaa. Harrastusmenoja ei ole juurikaan ollut. Emme ole kuluttaneet tällä valinnalla yhteiskunnalta yhtään enemmän kuin muutkaan, päinvastoin! On kansantaloudellisesti erittäin kätevää että samalla tuella opiskellaan ja ollaan samalla äitiyslomalla. Mikä ongelma tässä olikaan?! Ja aikaa on ollut. Lapset saa olla kotona kun aikatauluissa on ollut varaa joustaa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:05"]yl
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 14:58"]Minäkin opiskelin väärälle alalle, mutta en aio tehdä lapsia niin voin vielä opiskella uudelleen. [/quote] Ei ne lapset ole este opiskelulle
[/quote]No totta vitussa ne on. Lapset tarvitsevat vanhemmat joilla on vakaa taloudellinen tilanne ja riittävästi aikaa javoimavaroja. Opiskelija on liian köyhä vanhemmaksi ja jos opiskelee töiden ohella vie se vanhemman voimavarat ja ajan ja lapsi jää ilman.
[/quote]
Meillä on huoattavasti enemmän aikaa lapsille kun työssäkäyvillä vanhemmilla. Ei olis paremmin voinut tämä mennä!
Opiskelija
[/quote]Varmasti. Mutta ei rahaa pitää niistä kakaroista huolta. Sossun luukullako käytte kerjäämässä vai kadulla?
[/quote]
[/quote]Ei lapsista voi huolehtia hyvin opintotuella. Opintotuki on aivan naurettavan pieni!
Ovatko lapsesi normaaleja vai ns. erityislapsia?
Onnelliseksi?
Todella ikävä tilanne kaikin puolin. Nyt kun olet kuitenkin valinnat elämässäsi tehnyt ja ne ovat mitä ovat, opettele elämään niiden kanssa. Varmasti rakastat lapsiasi, vaikka sinua ärsyttääkin miehesi piirteet heissä. Ajattele kuitenkin, että he ovat yksilöitä, puolet sinua. Klooneja kai ei kukaan itsestään kuitenkaan halua maailmaan synnyttää? Asennetta voi muuttaa. Jos yksin asuminen tuntuu kuitenkin parhaalta ratkaisulta, voithan harkita eroa. Näe lapsesi omina yksilöinä. Luin taannoin tämän kirjan: http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/kirjat/kuinka_onnelliseksi_uusi_tieteellinen_lahestymista , Sen mukaan ihmisen onnellisuus riippuu vain 10 % tuollaisista asioista, jotka koet elämäsi pilanneiksi valinnoiksi. Muuta asennettasi ja työstä omia toimintatapojasi kohti onnellisuutta, joka ei ole jatkuva hyvänolon tila, vaan tyytyväisyyttä siihen, mitä itsellä on.
Juu alkaa kuulostaa siltä, että ap on pahasti masentunut. Mene ap tk:n kautta puhumaan asiasta. Tarvitset ainakin keskusteluapua. Voimia <3!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:13"]
Ovatko lapsesi normaaleja vai ns. erityislapsia?
[/quote]"Normaaleja". Mutta eriasteisia oppimisvaikeuksia on kaikilla. Saan olla tyytyväinen jos lapseni joskus tulevaisuudessa kykenevät pitämään jonkin ei-vaativan suorittavan tason duunin. Niin kuin roskakuski, autokorjaaja tai kampaaja. En voi olla kokematta pettymystä. ap
Ap, olet katkera, tunne- ja asennevammainen. Sulla on kaikki tässä ja nyt, mutta et ole mihinkään tyytyväinen. Tuo on sairaus. Tarvitset ammattiapua.